kokemuspohjalta sika rokotteen oireista

Voisiko joku, joka on jo otattanut rokotteen lapselleen tai itselleen, kertoa millaisia oireita on tullut tai ei ole tullut. Niin paljon väärää tietoa liikkuu oireista ja kaikkea paisutellaan niin olisi hyvä kun asioista kerrotaan kuin asiat ovat. Itse vielä pähkäilen ottaako lapselleen sen vai ei.
Kiitos jo etukäteen kokemuksistaan kertoville
 
Huisi hippu
vaikka yhdelle tulee sellaiset ja sellaiset oireet ei se tarkoita että sulle kans tulee täsmälleen samat oireet. jotku saa oireita, jotku ei. vain ottamalla selviää tuleeko oireita, ainahan pistäminen pikkasen kirpasee, mitä sitä pelkäämään etukäteen?
 
Minäkin tahtoisin tietää miten lapset ovat reagoineet.
Torstaina olis reumaa sairastavan tytön mahdollisuus se saada ja täyty sanoa että sitä epävarmempi olen mitä lähemmäksi päivä koittaa.


Kuinkas tuo teidän mainitsema pahoinvointi? Sellaista ällötystä vai ihan oksentamista?
 
Mä otin rokotteen eilen puolen päivän aikaan ja illalla alkoi käsi kipeytymään pistoskohdasta (ja olikin kyllä tosi kipeä). NUkuin yön yli ja aamulla olo oli sellainen "hakattu" eli selkää ja muita lihaksia, sekä päätä särki, ihan niinkuin silloin jos on kipeä. Jäin kotiin lepäilemään ja nyt on vähän parempi olo kuin aamuvarhaisella. Tosin vieläkin sellainen olo ettei tässä ihan ok ole. Mutta ei vielä (ja toivottavasti ei myöskään myöhemmin) kamala kokemus. 3v- lapselle voisin otattaa rokotteen, mutta taitaa olla turhan myöhään kun noille terveille 3-24-vuotiaille se annetaan. Varmaan koko influenssa jo ohi siinä vaiheessa.... :|
 
Tiistaina eli eilen otin kahden aikaan rokotteen, illalla tuli pistokohta vähän kipeeks. Sen verran sattui, että heräilin yöllä kun kierähdin sen päälle, kipulääkettä ei tarvinnu edes harkita eikä lämpö noussut.
 
Eilen otettu sikapiikki itselle ja 9 kk:lle tytölle sekä 2 v.tytölle. Lapset ei kovin sairaan oloisia, ainakaan vielä. Itsellä pää hieman kipeä ja viluttaa. Mutta ei tässä vielä pahan kipeä ole. Mulla astma, sen takia sain myös rokotteen. Täällä syrjäkylällä varminta ottaa rokote, sillä sairastuessa ei aina taattu, että edes näkee lääkäriä, vaikka tarvetta olisi.
 
Rokotteen ottamisesta kohta 24 tuntia. Olkavarteen sattuu vain, jos käden nostaa ihan ylös tai makaa sen päällä (kuten yöllä yritin tehdä, auts). Vähän ehkä tokkurainen ja väsynyt olo, mutta eipä mitään kummoista siis.
 
Meillä poika rokotettiin eilen. 23 tuntia rokotteen ottamisesta nousi kuume 38,2 , iltapäivästä laski mutta nyt taas kiskoo ylöspäin. Pistoskohtaa aristeli eilen ja valitteli jalkaansa, muuten ok. Kunpa tää kuume loppus pian!
 
itsellä nyt 3h rokotuksesta, kädessä vähän painon tunnetta ei muuta vielä. Poika 10kk ei näytä olevan moksiskaan piikistä, ei arista pistokohtaa ja on yhtä viriili kuin ennen pistoakin.
katsotaan nyt mitä ens yö tuo tullessaan.
 
Meillä poika 10v sai rokotteen viime keskiviikkona. Torstaiaamuna valitteli lihassärkyä ja kuumetta oli yli 38. Lauantaina kuume nousi yli 40. Silloin soitin jo huolissani terveysaseman päivystykseen. Vastaus oli, että rokote saattaa aiheuttaa näinkin korkean kuumeen. Tänään on jo pirtämpi, lämpö n. 38.
 
Moi,
asun belgiassa kaksviikkoisen tyttoni kanssa ja taalla juuri synnyttaneet saavat kanssa rokotuksen. Mites suomessa?
Mulla tuli kans kasi kosketusaraksi - tanaan jo parempi (kolmas paiva rokotuksen jalkeen). Miehellani ei tuntunut samana paivana mitaan mutta yolla tuli kasi kipeeksi ja seuraavana paivana loi vatsan kuralle. Tanaan hankin on jo entisellaan.
Meita neuvottiin (jalkikateen) hieromaan pistoskohtaa 15 min rokotuksen jalkeen etttei tule kipeeksi...No, kun olis senkin ajoissa tiennyt! :)
 

Yhteistyössä