Kokemusta suonikohju leikkauksesta?

  • Viestiketjun aloittaja Kati
  • Ensimmäinen viesti
Kati
Kerro kaikki-miten tehtiin?missä?kuinka sujui?loppu tulos?Mulla karseet suonikohjut,en pääse julkiselle hoitoon kun ne ei aiheuta kuin kamalan näköiset jalat.Harkitsen yksityiselle menoa.Hinnat vaihtelee 400e ja 2000e välillä-hintahaitari ihmetyttää?Pelottaa operaatio.Paikallispuudutuksessa olisi halvinta,mutta mitä se tarkoittaa? Onko vaaraa?Komplikaatioita?voiko siihen kuolla?pahimmassa tapauksessa menettää jalan?
 
Et ole ainut
Mulla on tehty suonikohjujen vaahtoruiskutus. Suosittelen sitä jos kohjut eivät ole kovin pahat ja laajat. Itsellä nyt toinen raskaus hoidon jälkeen ja vasta nyt alkaneet taas vähän oireilemaan. Hoito ei siis ole pysyvä kuten ei leikkauskaan varsinkin jos kohjut ovat perinnöllisiä tms.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Et ole ainut:
Mulla on tehty suonikohjujen vaahtoruiskutus. Suosittelen sitä jos kohjut eivät ole kovin pahat ja laajat. Itsellä nyt toinen raskaus hoidon jälkeen ja vasta nyt alkaneet taas vähän oireilemaan. Hoito ei siis ole pysyvä kuten ei leikkauskaan varsinkin jos kohjut ovat perinnöllisiä tms.
Mulle ei riitä vaahdotus .Tarvitsen laikkauksen. Löysin Itäkeskuksesta yksityisen lääkärin,joka ottaa leikkauksesta 500e.Hinta vain niin edullinen, että ihmettelen mikä koni tohtori on?
 
sama kuin aiemmin
Kuullostaa kyllä edulliselta. Voiko olla tottakaan? Voisithan varata ajan lääkärille ja keskustella asiasta ja katsoa miltä hoito vaikuttaa. Itsellä katsottiin suonet ensin ultraäänellä ennen hoitopäätöstä.
Mutta tiedän että on iso päätös meneekö leikkaukseen vai ei. Itselleni oli kovasti apua kun inhosin jalkojani yli kaiken. Ja asia vaivasi kokoajan. Toivonkin ettei heti tarvitsisi hoitaa uudestaan.
Tsemppiä asian kanssa sinulle.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sama kuin aiemmin:
Kuullostaa kyllä edulliselta. Voiko olla tottakaan? Voisithan varata ajan lääkärille ja keskustella asiasta ja katsoa miltä hoito vaikuttaa. Itsellä katsottiin suonet ensin ultraäänellä ennen hoitopäätöstä.
Mutta tiedän että on iso päätös meneekö leikkaukseen vai ei. Itselleni oli kovasti apua kun inhosin jalkojani yli kaiken. Ja asia vaivasi kokoajan. Toivonkin ettei heti tarvitsisi hoitaa uudestaan.
Tsemppiä asian kanssa sinulle.
Kävin jo tapaamassa lekuria. Mukava lekuri oli,rauhallinen ja asiallinen.Mutta asema oli "odon pikkuinen". Lekuri ainoastaan tutki käsikopelolla jalkani ja suositteli leikkausta-vaahdotus ei tehoa. On verisuoni kirurgi. Iäkkäämpi. Kari Linna nimeltään. Oisko tietoa lekurista?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sama kuin aiemmin:
Kuullostaa kyllä edulliselta. Voiko olla tottakaan? Voisithan varata ajan lääkärille ja keskustella asiasta ja katsoa miltä hoito vaikuttaa. Itsellä katsottiin suonet ensin ultraäänellä ennen hoitopäätöstä.
Mutta tiedän että on iso päätös meneekö leikkaukseen vai ei. Itselleni oli kovasti apua kun inhosin jalkojani yli kaiken. Ja asia vaivasi kokoajan. Toivonkin ettei heti tarvitsisi hoitaa uudestaan.
Tsemppiä asian kanssa sinulle.
Tehtiinko sulle perinteinen leikkaus?Mitä maksoi?Miltä tuntui?Lopputulos?Oliko ongelmia paranemisessa tms?
 
Minna
Hei! Minulla vaahtoruiskutettiin molemmat jalat toukokuussa Laserissa. Varsinkin vasemmassa pohkeessa minulla oli isot ja muhkuraiset kohjut. Operaatio oli helppo ja lähes kivuton. Jouduin pitämään tukisukkia jalassa yötä päivää 2 vkoa. Nyt 2 kk operaation jälkeen jalkani ovat siinä kunnossa, että viitsin pitää hametta. Kohjuista on muistona ainoastaan ruskehtavat juovat jaloissa, jotka kuulemma häipyvät ajan mittaa.
 
siru
Minulta on suonikohjut leikattu julkisella puolella noin 5 vuotta sitten.Pääsin leikkaukseen yllättävän helposti,jalkoja kyllä särki joka ilta ja oli muhkuroita,mutta ei haavoja.Leikkaus tehtiin spinaalipuudutuksessa ja jalat oli kyllä aivan tunnottomat,jotain nykimistä vähän tuntui.Kotiin pääsin samana päivänä sitten kun jalat taas kantoivat ja oli käynyt pissalla ja edellytyksenä oli että joku oli kanssani kotona illan ja yön.Jaloissa oli tiukat leikkauksessa laitetut tukisukat muutaman päivän ja sen jälkeen tavalliset tukisukat(sairaalasta ostetut).Jalat oli aivan mustelmilla joitakin päiviä ja kipuja oli jonkin verran,mutta tehokkaaseen kipulääkkeeseen sai kyllä reseptin sairaalasta.Muistoksi jäi arvet nivusiin ja sitten jalkoihin muutamia pieniä arpia.Nyt kyllä alkaa taas ilmestyä kohjuja,mutta ei onneksi vielä ihan hirveitä eikä kipeitä.Kannustan sinua vaan rohkeasti menemään leikkaukseen,kyllä siitä selviää(vaikkei aivan kivutta kylläkään)!
 
Suonikohjut usein myös uusii, mun isä käyny jo kaks kertaa, tokalla kerralla ne otti ylimääräset suonet pois, eli siis veti kireelle.

Meillä olis töissä loisto verisuonikirurgi, mut en käy kyselee, se tekee enimmäkseen ohitusleikkauksia. :xmas:
 
suonikohjut -80
Mulla suonikohjuja alkoi ilmestyä alle kakskymppisenä. Ensimmäinen raskaus pahensi tilannetta huomattavasti ja jouduin jäämään pois töistä useita kuukausia ennen äitiysloman alkua. Tilanne kuitenkin hieman parani synnytyksen jälkeen. Toisen raskauden jälkeen, neljä vuotta sitten molemmat jalkani leikattiin julkisella puolella. Vasen jalkani tulehtui pahasti ja vietin kymmenen päivää sairaalassa, jonka aikana reiteni punkteerattiin useaan kertaan, sekä lopulta leikkaushaava nivusessa leikattiin auki ja jätettiin auki, jotta tulehdus alkaisi parantua. Tämän seurauksena huomattava arpi nivusessa. Nyt, neljä vuotta myöhemmin ollessani taas raskaana, kohjut ovat pahentuneet niin, että ollessani 16:lla viikolla raskaana, en ole kolmeen viikkoon voinut käydä töissä huimauksen ja säryn vuoksi. Synnytyksen jälkeen tiedossa uusi leikkaus tai mahdollisuuksien mukaan vaahtoruiskutus. Minulla kuitenkin ilmeisesti leikkaus epäonnistunut tai liekö vika ollut leikkaajassa, sillä nyt yksityisen puolen verisuonikirurgi lupaili paljon parempaa ja ihmetteli edellisen leikkauksen lopputulosta. Toiste en julkiselle puolelle mene. Sitä odotellessa hyvää kevättä kaikille.
 
Lauri Luukkaan poika Pekka L.
Kyllä kohjut on kieltämättä aika saatanallisia mutta kyllä kai ne siitä hoituvat esim. ihan sillä mikä löytyy housujen sepaluksen vetoketjun takaa eli kiakkelilla. Terveisin Pekka jolla on kireä esinahka.
 

Yhteistyössä