¤¤ Kokkolanseudun Taaperot ¤¤

Heippa! Kirjottelen nyt minäkin tänne uuteen pinoon, ihan hyvä kun miamis vaihdoit kun tosiaan taitaa suurin osa olla jo taaperoita. Toivottavasti tulisi myös uutta porukkaa mukaan!

Kiva että teillä miamis mennyt hyvin sielä maalla, onhan se vähän erilaista kun kaupungissa. Meilläkin vanhempien luona pitää aina tarkistaa ennenkuin menee suihkuun että riittääkö lämmin vesi...
Mitä taloo meinaatte mennä katsomaan? Meillä ei ole nyt kiikarissa oikein mitään, kaikki liian kalliita tai liian pieniä tai muuten vaan ei mieleen.

Oltiin Annin kanssa tänään uimassa, olikin 3viikon tauko. Hyvin meni, ei tarvinnut yhtään kiukutella. Kotona sitten ei päiväunet maistunut, yleensä menee 13 aikaan nukkumaan, nyt oli tunnin hereillä sängyssä, otin pois ja jaksoi reippaana 16 asti, sitten nukkui tunnin. Saa nähdä mihkä aikaan tänään nukahtaa yöunille, sänkyyn kyllä jo laitoin.

Tänne ei tällä kertaa enempää!

Hansku ja Anni 230806
 

Kiva kun löysit tänne!!

Halkokarilla on lauantaina yhdestä talosta näyttö! Venevajantiellä! Siinä olis meille ihan riittävästi tilaa ja kuvien perusteella on kyllä tosi siististi laitettu..

Sunnuntaina Hakalahteen.. Kaverilta kuultiin tästä. On ollut aiemmin välittäjällä myynnissä mutta hinta oli sillon niin korkea ettei edes harkittu.. Nyt mennään katsoon millanen on ja mitä siitä pyytää!

Meillä neiti nukkuu tätänykyä päikkärit 14-16.30 välillä sellasen 1h30min. Yöunille mennään 22-23.30! Aamulla herätään 8-9.15 aikaan.. Ihan hyvin menee nyt noi unet!

Voitais ensviikolla sitten vaikka tulla Annin luo leikkiin!
Alkaa tää kaksin tytyn kanssa oleminen tympiin... Kaverit on luvannut tulla käymään, mutta ei täällä vielä ketään ole näkyny!! Niin se vaan muuttaa asioita kun toisella on lapsi ja toisilla ei..

Nyt ruuan laittoon!!
 
Miamis; tulkaa vaan ensi viikolla leikkiin, Äippäx ja Veera kans tervetulleita!

Me ollaan kanssa välillä katseltu sitä Venevajantien taloa, on kyllä tosi siistiksi rempattu ja hyvällä paikkaa, mutta kun on vaan kaksi makuuhuonetta, meille liian vähän. Mä ajattelin mennä katsomaan sunnuntaina Mustikkatien talon, Skv:llä myynnissä ja on näyttö. Talo kiinnostaisi mutta paikka ei kyllä kauheasti ja hintakin on kyllä vähän yli meidän budjetin, mutta saahan sitä katsomaan mennä.

Oltiin Annin kanssa tänään sielä seurakunnan perhekerhossa, oli ihan kivaa ja aijotaan mennä jatkossakin. Tulette miamis sitten kanssa mukaan kun kotiudutte.

Hansku ja Anni 230806
 

On kans katottu sitä Mustikkatietä... Oon asunu vuoden siinä lähistöllä ja tykkäsin kyllä alueesta!! Ne kaduthan menee sellasissa ympyröissä siellä nii niis on monissa leikkipuistoja.. Aika paljon lapsiperheitä siellä päin =) Talo ei kuitenkaan ole taas sitten se mitä me haetaan! Harmi.. vaikka voishan siellä käydä kattomassa kun ainahan noi kuvat vähän vääristää!


Mitenkähän kun se on seurakunnan ja ei kuukuta kirkkoon niin voidaankohan sinne silti tulla?! Ei kai sillä mitään väliä luulis olevan?

Kohta tulee kaveri hakeen meidät sen luo! Otti meiltä yhden pennun ja sen naapuri toisen.. nii mennää nyt wilman vauvoja kattoon!

Mutta tosiaan nyt mentävä pukeen neiti.. oltais kerranki valmiina ajoissa!
 
Kyllä mä luulen että sinne perhekerhoon silti voitte tulla, ei sielä multa ainakaan kysytty kuulunko kirkkoon vai ei! Eikä otettu edes mitään nimiä ylös.

Varmaan se Mustikkatien alue on ihan mukava paikka asua, mutta kun se anoppi on sit liian kaukana ;) Me oikeestaan haettas jotain just sen tyyppistä taloa kun se on, tietty sinnekin pitäisi jotain pintaremonttia tehdä ja mahdollisesti muutakin mut on onneksi noita remonttitaitoisia lähellä.

Mulla on pullataikina kohoamassa, ajattelin tehdä laskiaispullia vähän myöhässä... Pojat tulevat viikonlopuksi ja huomenna kahvitellaan mun ja miehen synttäreitä niin miehen sisko ja äiti tulevat kylään.
Että jos miamis vaikka heti maanantaina tulette niin täälä voisi olla vielä kakkua jäljellä...

Hansku ja Anni 230806
 
iltaa!!!jaa tänne taapero puolelle sitä karattiin!tässä lueskelin ja karkkia napostelen ku tuossa jokunen aika hain lapset isovanhemmilta,käväsin töissä!asunto kuumetta teillä,niitä on ihan kiva katella,ehkä meilläkin joskus!voisi sitä tulla käymään hanskullakin,vaikka kävellen reippailen kun ei siihen koivuhaasta loppujen lopuksi oo pitkä matka!pitää miettiä tässä sunnuntaihin!mut,ilmoittelen!

äippäx ja veera 170606
 

Meillä on neuvola heti maanantaina aamusta 9.15! Saadaan molemmat rokotuksia.. että ei varmaan heti sen jälkeen viitsitä tulla!

Mutta tiistaina voisi olla parempi! En kuitenkaa kakkua saa syödä tän mun ruokavalion takia :LOL: 6kg on nyt mennyt alas!

Olikos se mustikkatien näyttö huomenna?? Käytiin ajeleen sielläkin tänään.. On se kyllä aika kaukana jos anoppia ajattelee! Mutta rauhallista aluetta se on!

Me käytiin katsoon sitä venevajantietä ja tykästyttiin!! Maanantaina otetaan yhteyttä välittäjään ja mennään uudelleen... (ellei sitä jo myyty) Oli tosi paljon katsojia siellä! Olis just niin meille :)

Peruttiin se huominen näyttö kun käytiin päivänvalolla ajaan siitä ohi.. Naapurin autotalli oli rakennettu tähän taloon kiinni!! Kiva jos naapurilta autotalli palais niin siinä sit menis meiltä pian talokin.. Juu ei kiitos!

Eilen kotiuduttiin ja on täys pyykki rumba päällä... Pesin kyllä siellä pyykkiä mutta vasta kotona sit huomasin että arielia käytin ja mulla ei nenu/pää kestä sen hajua!! Että migreeniä meinas pukata.. Kaikki vaatteet täytyy pestä uudelleen :LOL: Oli mulla sielläkin migreeni kohari mut en osannut yhdistää pyykkiaineeseen kun siellä muutoinkin eri hajut ku kotona!

Voih.. näin niitä wiltsun pentuja! Oli kasvanut tosi hienosti :heart: Kameraahan en tietenkää muistanu mukaan ottaa.. mutta onneks kaveri lähettelee kuvia säännöllisesti!

Nyt jatkaan siivousta ym..
 
mekin voitais tiistaina tulla!pitää varmaan huomenna vähän siivoilla kotona,on taas sen näköistä!onko se venevajantiellä se kaksikerroksinen?tuli vaan pankin kautta kateltua ku kävin tiliä vilkaseen,siinä oli kivat pinnat keittiössä ja muutenkin näytti avaralta!meillä käytetään hajusteetonta pyykin pesuainetta ettei tuu mitään,ku pojalla on atoppista ihotumaa jalkataipeissa,ym mulla herkkä iho!katellaan tiistaina 10-11?

äippäx ja veera 170606
 
Meille käy hyvin tiistaina, 10-11 aikaan. Olin miamis unohtanut sun dieetin, no me äippäxin kanssa sitten syödään pullaa, ei taida kakku kestaa siihen asti.... Hyvin olet saanut painon tippumaan!

Kiva jos siitä venevajantiestä saatte itellenne talon, on kyllä tosi hyvällä paikalla. Kävin sitä mustikkatietä kattomassa, talo olisi hyvä mutta paikka vaan tökkii, joten taidetaan unohtaa. Sitä hintaakin kuitenkin oli vähän liikaa kun pitäisi vielä rempparahaakin jäädä.

Tällä kertaa ei muuta, nähdään tiistaina!

Hansku ja Anni 230806
 

Äippäx. On se just se 2 kerroksinen.. Päädyttiin nyt kuitenkin ettei siitä tarjousta jätetä!! Liikaa tasoeroja ja jyrkät portaat! Sitten niitä kaakkeliuuneja olis 3 ja lisäks puuhella keittiössä... Eipä vähän sais olla koko ajan katsomassa ettei tyttö polta itseään!

Yläkerrassa täytyy mennä ekan huoneen läpi (joka olis Ainon) että pääsee perimmäiseen huoneeseen (meidän makkari).. Lattiakin narahti mukavasti siinä just ovella että neiti heräis varmasti! Ei tulis mitään nukkumisesta tai saatikka sit yhtään mistään makkari touhuista B)

Tällaisia käytännön juttuja siinä on mitkä tökkää kun täytyy ajatella että olis turvallinen koti lapselle! Harmittaa.. olis niin siististi laitettu ettei juuri mitään tarttis tehdä kun kantaa omat romut sisään!

Mutta tosiaan jos Hansku vaan meidät Tiistaina otat koko poppoon kyläilemään nii tulossa ollaan!! Ja tosiaan Onnea molemmille.. Mulla viikonpäästä :LOL:

Nyt kylpyyn...

Miamis ja Aino 190806
 
Äippäx; Laitoin sulle tekstarin mut kirjotan nyt vielä tännekin että meille ei sovikaan se tiistai. Kun olin tuon edellisen viestin kirjottanut niin vähän sen jälkeen yksi tuttu ilmoitti että on Kokkolaan tulossa kun on matkalla Ouluun ja tulisi just silloin meillä käymään. Eli sovittiin miamiksen kanssa että ne tulee keskiviikkona, toivottavasti teille sopii myös keskiviikko!?
 

Oltiin tänään uudessa neuvolassa!

1v6kk mittoja saatiin.. 10,7kg 83cm ja pipo 49cm. Pitkä ja hoikka tyttö!

En ehkä ihan tykännyt uudesta neuvola tädistä.. hankala sanoa kun kerran vasta tavannut! Mutta jotenkin jäi sellainen tunne että on tarkka näistä uusista "suosituksista".. No nähtäväksi jää millainen "suhde" uuteen tätiin tulee! Aiempi oli kyllä aivan huippu B)

Ihan hyviä neuvoja antoi näihin neidin kiukkupuuskiin ja uhmaan!!

Itku tuli taas kun mitattiin selälteen... se ei enää vaan oo niin kivan tuntuista! Painon otti ihan tavis vaakalla =) Sitäkin kyllä piti itkustaa kun oltiin alkuun päästy ja sitten huipennuksena piikki! Onneks sai pupu laastarin niin sitä sitten ihmeteltiin.. Seuraava rokotus vasta 4v. ja neuvola kesällä 2v. ellei mitään ilmene!

Oma rokotus ei tuntunut ollenkaan.. opiskelija osasi hommansa! Pisteet siitä =) Nyt alkaa vaan kättä vähän kolottaa..

Me tosiaan tullaan sitten keskiviikkona leikkiin! Toivottavasti Äippäxille ja Veerallekkin sopii! Me jatketaan sit iltapäiväksi vielä käymään toisella kaverilla kun asuu siinä lähellä..

Täällä pyykki talkoot jatkuu :LOL: Suurin osa on jo pesty, mutta kun toi kuivaus telineen koko on rajallinen!! Tarttis hommata toinen... Saman mallinen ku teillä Hansku! Toi torni on hyvä vaan tytön vaatteiden kans!

Tilailin tosiaan vähän vaatteita ellokselta ja sain ne tänään. 3 takkia/jakkua ja 2 housut.. Yhden jakun palautan ja toiset housut kun ei mahtunut vaikka oli sama malli ja koko! Tai mietin vielä.. jos sitä pienenis niin että ne pian mahtuis!

Noh.. nyt jatkaan ruuanlaittoa!

 
öitä!kyllä meille passaa tuo keskiviikkokin,mainiosti!niin kannattaahan se katella heti sellanen kämppä et kaikki huoneet toimivia/tilavia!ootteko kattoneet noita kakkosen home talo sarjaa?nuoret parit ja vanhat homeiset talot ostaneet,kun eivät osanneet aistia mitään kun kuntotarkastuksetkin oli tehty!joo,itelläkin noita kiloja liikaa,vaikka olis saman kokoisia vaatteita saa aina kokeilla mahtuuko!ei vaan jaksa ruveta laihikselle!tilasin kans joku aika sit siitä catalogista,mut ei nekään housut mahtuneet,mut ei jaksa palauttaa,jos sitä joskus,vahingossa laihtuis!meilläkin on muutamat kuivaustelineet hajonneet,nyt on sellanen siivetön malli,just ja just saa koneellisen mahtumaan,pitäs muistaa ostaa toinenkin,tota pyykkiä välillä kertyy,vaikka melkein joka toinen tai kolmas päivä tulee pestyä yks koneellinen!mut,keskiviikkoon!klo:10.30?
 

Ollaan kattottu sitä sarjaa.. Sen takia menikin ostohalut vanhaan taloon!!

Ei paljon huvita lähtee vanhaa osteleen kun näkee mitä voi pahimmassa tapauksessa löytyä rakenteista!!

En palauta mitään vaatteista.. on niin vähästä kiinni ne housut et sopis! Jakkua harvemmin tulee kiinni pidettyä ja sekin kiinni meni mut vähän on vielä tinki :LOL: Mut kesällä menee!!

Nähdään huomenna!! varmaan mekin ollaan siinä 10-10.30 Hanskulla!

Taas pyykille :LOL:
 
Meillä on Anni ollut eilisestä asti vähän nuhainen, eilen räkä vuoti kunnolla, tänään ollut parempi. eikä kuumetta ole ollut. Että en sitten tiiä miten huomenna, ymmärrän kyllä jos ette halua tulla leikkimään tarttumisen pelossa. Mutta luulen kyllä että on jo ohi menossa kun tänään ollut parempi. Jos ette pelkää tarttumista niin tervetuloa sitten huomenna, 10 jälkeen käy hyvin!

Mäkin alkuun haaveilin sellasesta vanhasta rintamamiestyyppisestä talosta mutta mieli on muuttunut. Onhan se kyllä niin että voi noissa 70-80-luvun taloissa yhtä lailla olla hometta mutta silti tuntuu kivemmalta ostaa vähän uudempi. Uuteenhan meillä ei ikinä ole varaa :(

Kaveri tuossa kävi puolen päivän aikoihin ja oli tunnin verran ja jatkoi Ouluun. Meni Annilla vähän päiväkkärit sekaisin, yleensä menee nukkuu 13-13.30, nyt sain sen juuri äsken nukkumaan ja kello kohta 16...Kaksi kertaa yritin mutta kun ei uni tule niin ei tule, nyt sitten oli niin yliväsy että huusi kun syötävä ja syliin piti nukuttaa. Syliin ei ole nukahtanut sitten vauva-aikojen.

Siihen meidän siivelliseen kuivaustelineeseen mahtuu kyllä ihan kivasti kaksi koneellista pyykkiä, suosittelen. Mä pesen yleensä niin että kahen päivän aikana likapyykkikori tyhjäksi eli sellanen 4 koneellista, tykkään että saan sitten kerralla pyykit kuntoon eikä tarvi niitä joka päivä ripustella ja suoria.

Ruuanlaittoon,
Hansku ja Anni 230806

 
Hyvää Ystävänpäivän iltaa kaikille :heart:

Minä täällä odottelen miestä kotiin töistä!

Ensviikolla sitten treffit meillä!!! Tiistai??

Meillä neiti heräs tänää jo ennen kahdeksaa.. Päikkärit 11.30-13.00 Nyt tultiin kylvystä ja nassuttaa tuossa ltapalaa soffalla! Toden näköisesti on unessa 22 aikaan =)

Nyt lukeen sähköpostit..
 
Ensi viikolla käy tiistai hyvin, keskiviikkona onkin sitten neuvola. Kiva mennä kun puoli vuotta kun viimeksi käyty.

Nyt vaan pikaisesti, on touhut päällä kun lähdetään Vaasaan viikonlopuksi ja leivon tuliaisiksi sämpylöitä ja mustikkapiirakkaa.

Hyvää viikonloppua!
Hanna ja Anni 230608
 
moi!meillä oli isännällä vähän massu sekasin,ei oo meille vielä kellekkään muulle tullut!veeralla taas nuha päällä!onneksi se kova tuuli jo hävis,oli ulkona pikkasen kylmä,ei paljon tarjennut olla!pitää katella sitä tiistaita,ei kai meillä mitään erikoista oo!ilmottelen taas myöhemmin kun tiiä!


äippäx ja veera 170606
 

Tuli sit nuha Veerallekkin! Meillä on kans Ainolla ja mulla! Ihan solkenaan valuu molemmilla :LOL:

Viime yö meni vartin/puolentunnin välein heräiltäessä.. että aika huonosti tuli nukuttua! Iltapäivällä Neiti nukkui päikkäreitä tunnin mun sylissä pysty asennossa..

Iski kävi hakeen apteekista nenäsumutetta jos vähän auttais yöhön! Täytyy sit nukuttaa typy vaunuihin puolistuvaan jos ei muu auta!

Täytyy varmaan katsoo sit tiistaita sit lähempänä! Toivottavasti ei ilmesty muuta tautia..

Parannellaan!!
 

No niin.. Neiti alkaa olla paranemaan päin!! Enää ei näyttäis nenä vuotavan =) Viime yön nukkui jo normaalisti! Hyvä ettei muutatullut.. "koputtaa puuta"

Mutta mamma on kipeenä vielä! Kunnon räkätauti jyllää.. kurkku kipee ja yskä päälle!! Tuli nuo kaupanpäälliset siitä tuulesta.. kun on herkät hengitystiet niin yskä ja kurkkukipu tulee tosi helposti!

Että meille ei kyllä kannata nyt tulla! Ensiviikolla sitten..

Nyt niistää nenu ja keittää teetä!
 
No voi harmi, nyt te sit kaikki saitte sen flunssan Annilta :( Muhun ei ole vielä ainakaan tullut, Annilla pikkasen vielä nenä välillä vuotaa mut ei muuta. Saa nähdä sit saatiinko uutta tartuntaa Vaasan reissulta kun sielä kaikki oli enemmän tai vähemmän räkäsiä. Joo parempi varmaan ettei huomenna tulla, meille sitten tulee pitkä aika ennenkun seuraavan kerran nähdään kun lähetään perjantaina sinne mun vanhempien luokse kahdeksi viikoksi ja sit taas miamiksen porukka lähtee reissuun.

Viikonloppu meni hyvin, Anni taas innoissaan serkkutyttöjen kanssa touhusi. Sitten kyllä ei oikein malttanutkaan mennä iltaisin nukkumaan, lauantaina nukahti vasta puol yksi!! Eilenkin kello oli kakstoista ennenkuin nukahti, piti ihan viereen ottaan kun en itse jaksanut olla ylhäällä niin myöhään. No jospa se tästä taas muuttuu arkiseksi tämä touhu, nyt ainakin päikkäreille nukahti hyvään aikaan.

Koittakaahan parannella itseänne! Ollaan varmaan miamis menossa torstaina sinne perhekerhoon et jos vointi paranee niin ilmottele jos haluutte tulla kanssa :)

 

Yhteistyössä