Kolmannen kuumeilua <3

Pikaiseen selasin keskusteluketjuja läpi, enkä huomannut kuin yhden kolmatta kuumeilevien ketjun, joka sekin oli syys-talvi 2014 :D Ajattelin luoda uuden ketjun aiheelle.

Löytyykös muita kolmannen lapsen kuumeilijoita, ja kenties jo yrittäviä? :) Täällä kuumeillaan jo kovasti, mutta ihan käytännön syistä pysytään pelkästään kuumeilun tasolla mahdollisesti ensi kevääseen saakka (vaikkakin minun mielestä saisi tulla jo aiemminkin!!) Olisi kiva kuulla muiden ajatuksia.. :)
 
efi
Hei!

Meillä kolmas lapsi on vasta suunnitteluvaiheessa. Pikkukakkonen on 5 kk eli ihan vielä ei aijota ruveta yrittämäämän. Ehkäisyä ei nyt kuitenkaan ole käytössä, vaan luotetaan täysimetyksen voimaan :D

Kakkonen saatiin alulle vasta 1,5 vuoden yrityksen jälkeen eli eiköhän meilläkin viimeistään ens kesänä ala aktiivinen yrittäminen. Kovin pitkää ikäeroa en tällä kertaa haluaisi ja oonkin ajatellut,että kolmonen saa sitten jäädä, jos väli kakkoseen alkaa kasvaa kovin suureksi.Oli jotenkin niin kovapudotus tosta 3,5-vuotiaasta taas vauva-arkeen, että mieluusti hoitais heti kaks vauvaa putkeen. Sitte se olis meijän osalta ohi.

Mun oli ihan vaan tarkotus tulla kurkkaamaan tänne vauvakuume-puolelle ja näin siinä sitte vaan kävi, että päädyinki kirjottamaan.... hups...:whistle:
 
Meillä lapset tällä hetkellä pian 3v ja 1v. Mahdoton kuume on nyt vaivannut pidemmän aikaa, eikä se ota laantuakseen! :| Tuossa on kyllä pointti, et parempi tehä samaan syssyyn ni on valvomiset sun muut putkeen! Vois olla (ainakin minulla), ettei kolmatta tulisi jos nyt ooteltais pari kolme vuotta.. :D
 
Täällä kolmannen kuumeilija... :whistle:

Esikoinen aloitti juuri koulun ja pikkukakkonenkin meni jo eskariin. Tuon kakkosen jälkeen tulin heti raskaaksi, mutta kärsin erittäin pahasta masennuksesta, joten päädyimme raskauden keskeytykseen heti alussa. Toisinaan olen pohtinut tuota päätöstä, mutta todennut että emme olisi nyt tässä - vielä onnellisesti naimisissa ja kahden tasapainoisen tytön vanhempia jos olisimme päättäneet toisin. Asiat olisivat todella paljon huonommin...

Nyt olemme kuitenkin kokeneet että olisimme valmiita. Tytöt meillä myös kyselee, että milloin meille tulee vauva. Pitkään en antanut itselleni lupaa haaveilla kolmannesta lapsesta, mutta olen oppinut olemaan hellempi itseäni kohtaan.

Olemme olleet ilman ehkäisyä jo vuodesta 2011, koska minulle ei ole sopinut mikään ehkäisymuoto. Viimeisen 4 kk ajan olemme yrittäneet ihan "tosissaan". Käytössä on siis ovistikut ja "täsmäiskut". ;)
Perjantaina tuli taas itkettyä muutamat itkut. Kp3 menossa ja uusi yrityskierto käynnistyi.

Toivottavasti saataisiin tänne kiva porukka. Odotan jo innolla kanssasisarien tarinoita. :)
 
Kiva kun on kohtalotovereita! :D

Täällä myös yksi, jolle ei sovi hormonaaliset ehkäisyt, plus et kuparikierukkaa ei edes harkita runsaiden menkkojen takia. :| Nyt sit ollaan tosiaan ilman ehkäisyä, "keskeytetään". Mulla olis tässä tarkoitus tehdä elämäntapamuutos, josko vauvakuume motivoisi minua siihen sit tosissaan! :D
 
Tuosta ehkäisystä sen verran, että kokeilussa on ollut monen laiset pillerit, laastari, rengas sekä kierukka. Kaikki missä on vähänkin hormooneita mukana pistää mulla mielen ihan sekaisin. Pahimpina hetkinä murahtelin vaan viattomille naapureillekin kun ulkona moikkasivat... Renkaan koin erittäin epämiellyttäväksi, enkä sitten koskaan oppinut siihen. Kierukkaakin kokeiltiin, mutta rakenteellisista syistä se ei sopinut vaan tunsin kierukan koko ajan. Lopulta kun menin sitä poistattamaan, niin oli kierukka melkein kokonaan kääntynyt väärään asentoon ja meinasi olla lääkärillä vaikeuksia saada siitä enää kiinni. Joten silloin päätin jättää ehkäisyn kokonaan pois. Sitten kun meillä lapsiluku täynnä, niin laitetaan johdot poikki jommaltakummalta. Tämä on keskusteltu yhteinen päätös miehen kanssa.
 
Voisin liittyä mukaan keskusteluun. Meillä ollaan vielä pitkä tovi haaveiluvaiheessa, sillä mies haluaa isomman ikäeron toisen ja kolmannen välille. Itse olisin mielelläni yrittänyt sitä kolmatta siihen perään. Toivoisin, että viimeistään vuoden päästä alettaisiin yrittämään, mutta saas nähä :)
 
Moikka!
Mä voisin tuppaantua tänne, jos huolitte. Oonkin ollut tässä usean vuoden kestäneellä palstatauolla, mut nyt tässä hiljan tuli ajankohtaiseksi tämä kolmosen yritys, niin ajattelin, että voisin taas vaihtaa ajatuksia aiheesta, kun tein niin ennen esikoista ja nykyistä kuopusta.

Meillä on siis nyt menossa yk 4 riippuen vähän laskutavasta. Itse olen 29v. ja mies muutamia vuosia vanhempi. Lapset meillä on vm. -10 ja -12. Kakkosen ja kolmosen välille haluttiin vähän isompi ikäero, mutta nyt vois mun puolesta jo riittää :) Kyllä sitä omaa nyyttiä jo vähän kaipailee, kun koko kesäkin hurahti yrittäessä. Edelliset on tärpänneet yk 6 ja yk1. Jännä nähdä, miten nyt käy. Kierto mulla on suht säännöllinen yleensä, mutta keväällä olin työasioista niin stressaantunut, että kierto meni ihan sekaisin ja vähän jälkimaimingeissa mennään edelleen. Tänään siis menossa kp 8/28-30.

Toivottavasti täältä löytyisi juttuseuraa ja saataisiin pinoa vähän aktiivisemmaksi. :)

Lavelyn
 
Heippa kaikki!
Mäkin voisin liittyä joukkoon :)
Meillä on myös -10 ja -12 syntyneet tytöt ja nyt tuntuu että olisin valmis siihen kolmanteen, jota mun mies on kuumeillu kuopuksen syntymästä asti. Nuorin tyttö on ollut melko temperamenttinen luonteeltaan, joten ei itellä ole ollut kovin kova tarve saada kolmatta. Nyt kun sillä on (kai) jonku verran järkeä päässä :D niin voisi olla sen kolmannen aika :) ja isäntä sai muhinki loppujen lopuksi tartutettua tämän kuumeen :whistle: Nyt on toinen yrityskierto, ovulaatio oli viime viikolla joten, jännitysvaihe on meneillään. Mulla on ollu tosi sekaisin kierrot nyt jonku aikaa, ovulaatio tulee välillä ihan ihme aikaan, kierto voi olla tooosi lyhyt... jne... Tuokin vähä haastaa tätä touhua :LOL:
Meillä on lapsettomuutta taustalla (isännäs löytyny vika), joten tämä "projekti" ei ole mikään itsestään selvyys. Esikoinen on saanut alkunsa ICSI-hoidolla ja kuopus luonnollisesti, josta oltiin tosi iloisia! Lasten välissä on yksi keskenmeno. Ollaan ajateltu kokeilla kevääseen saakka, josko luoja sois meitä kolmannella ja jos ei, niin sitten saa olla näin. Ollaan tosi iloisia meidän kahdestakin jälkeläisestä. Minä olen 33 ja isäntä 35 :alien:
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Moikka!
Mä haluisin kans liittyä teiän joukkoon. :) Oon 26 vuotias ja mulla on entuudestaan 09/11 sekä 06/13 tytöt. Ja nyt jostain ilmaantunut vauvakuume! Me ei siis toitaiseksi ainakaan vielä yritetä, vaan vasta ruvettiin keskustelemaan asiasta. Toisaalta nyt ois hyvä hetki, niin ei tulis liian isoa ikäeroa ja kolmannen jälkeen vois sitten keskittyä omiin juttuihin, kun lapset ois sit siinä. Meillä kans ongelma yhkäisyn kanssa, koska mä en tahdo hormoneja syödä enää. Mies varmaan kolmannen jälkeen menis piuhojen katkaisuun, tai niin hän ite sanoi.

Aikasemmin ollaan oltu melko pikaisia päätöksissämme ja tosi onnekkaita, kun molemmat lapset tärpänneet tosi nopeesti. Saa nähdä mihin tulokseen nyt päädytään. Alkaako yritys nyt syksyllä vai vasta myöhemmin. ;)
 
Moi!
Täällä yksi kolmatta kuumeileva haluaisi liittyä mukaan :) Ikää mulla on 34 ja ennestään perheestä löytyy 10/10 ja 3/13 syntyneet tytöt. Olen kaipaillut vielä yhtä vauvaa jo tovin, haluttaisiin kuitenkin vähän pidempi ikäero kakkosen ja kolmosen välille, joten aika olisi nyt oikein sopiva. Mulla on vielä puolitoista viikkoa jäljellä pilleriliuskaa ja sitten saa yritys alkaa :D
 
Täälläkin yks kolmannen kuumeilija! Olen 30-vuotias ja meillä ennestään tyttö -11 ja poika -12. Vähän pidempi väli halutaan seuraavaan, näillä näkymin yrittäminen vois alkaa ehkä ens keväänä. Mun puolesta jo heti, kun tämä vauvakuume on noussu yhtäkkiä ihan tosi kovaksi :) katsotaan rauhassa miten asiat etenee. Kiva kun löysin teidät!
 
Kivaa, että tänne on ilmestynyt lisää porukkaa! :)

pirpana- Mitä ultrassa näkyi? Oireet ainakin sulla kuulosti hyvältä, että eiköhän sieltä tyyppi oikeasta paikkaa löydy :)

PikkuMyy-82 Täälläkin ovuloidaan myöhään... Ovis yleensä noin kp 18 paikkeilla. Siitä johtuen mulla on myös toi kierron loppupää (luteaalivaihe) lyhyempi. Molemmat lapset on tarttuneet tällaisista kierroista, että raskautumista se ei onneksi ole mulla estänyt. Nyt jännitän täällä sitä, että miten tällä kertaa käy, kun edellisestä raskautumisesta on se neljä vuotta aikaa. Esikoisen kohdalla tuskailin enemmänkin tota lyhyttä luteaalivaihetta ja käytin keltarauhashormonia tukena aina rv 12 asti. Voi olla, että en olisi sitä tarvinut ollenkaan, koska kakkonen tärppäsi sitten heti luomusti lyhyestä luteaalivaiheesta huolimatta.

Täällä lähestyy ovulaatioajankohdat. Viimeksi ovis karkasi ihan tosi kauas (olin "hiukan" stressaantunut). Nyt elättelen toiveita, että jos edes tulloin kp 18 :D

Jep. Flunssa vaivaa. Ärsyttävää.
 
Moi!
Voisin kanssa hypätä joukkoon. Meillä on kaksi poikaa, jotka ovat jo koululaisia. Nyt haaveena ja toiveina saada kolmas. Tällä hetkellä vielä ehkäsykapselit käsivarressa mutta aika tilattu niitten pois ottoon ensi viikolla
Aikoinaan ajattelin että kaksi riittää mutta mutta. . Kuinkas ollakaan mies aloitti puhumaan kolmannesta ja sitä pyörittelin mielessäni monta monta kuukautta ja vauvakuume alkoi kasvamaan.
Ikää on kohta 32v ja tuntuu että olenko vanha? Johtuen varmaan siitä että kaksi lastani ovat jo koulussa.
 
Kyllähän täällä alkaa porukka olemaan :)

Täällä iskeny koko perheeseen flunssa, onneksi melko lievänä ilman kuumetta. Mutta verottaahan tämä aina vähä, ainakin sitä energiaa, ku kaikkeahan pitääs ehtiä tehdä :giggle:

Tuolla aiemmin kirjoittelinkin että mun kierrot on ollu tosi hämäriä pitkän aikaa, nyt kun laskin oikeen kalenterista niin musta tuntui että mun ovulaatio-kivut kesti viikon :eek: Mä oon tuntenu sen aina ja varsinkin ekan syntymän jälkeen ne tuli tosi kipeiksi, joudun ottaa aina silloin buranaa naamaa ja makaamaan kaksin kerroin sängyllä, varsinkin jos ovulaatio tulee oikealta puolelta. Vasen on rauhallisempi, onneksi. Nyt tuntui että tuli vähä kummaltakin puolelta tuon viikon aikana :alien:(n) oikee puoli oli rauhallisempi ku tapaa olla, tarvitti vain kerran heittää burana naamariin.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Mä liityn myös joukkoon. :)

Ikää on mulla jo 35v. Kotoa löytyy kaksi pojanviikaria, eskarilainen (03/09) ja viskari (08/10), ja nyt hartaana toiveena olisi vielä pieni prinsessa.

Kierukan poistin parisen viikkoa sitten ja nyt odottelen kovasti ensimmäisiä menkkoja saapuvaksi. Alavatsaa on nyt pari päivää jomotellut siihen malliin, et toivottavasti ne nyt pian alkaisi, niin sitten voisi virallisesti korkata yk1:n alkaneeksi.
Menkkojahan mulla ei kierukan aikana juuri enää ollut, joten mulla ei ole mitään hajua missä vaiheessa kiertoa oon menossa ja mikä on kierron nykyinen pituus. Hieman myös jänskättää, että mitä iän karttuminen ja kierukka on tehnyt kropalle. Aiemmat raskautumiset on tapahtuneet hyvinkin nopeasti ehkäisyn (Nuvaring) lopetuksen jälkeen, esikoinen vissiin yk3 ja kuopus yk1.
 
pirpana Ihanaa, että pieni löytyi oikeasta paikasta! :)

Tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille! Mukava saada eloa ketjuun :)

Niinkuin edellisessä viestissä mainitsin, niin täällä odotellaan ovista. Edelleen. Hitto. Tänään kp 17 ja eipä näy merkkejä. Eli voisinpa melkein tässä kohtaa jo todeta, että ei tule vauvaa tästäkään kierrosta, jos ovisajankohta on taas siellä +20 päivillä. Elämäntilanne on kyllä ollut viimeisen puolen vuoden ajan ajoittain aika stressaavaa, ja se näkyy näissä kierroissa. Keväällä viimeksi ollut ns. normaalin oloinen kierto. Saakelin turhauttavaa vaan. Pitää vaan yrittää uskoa siihen, että kyllä mun kroppa tietää, koska se on valmis taas tähän rumbaan, mutta hankalaksi sen tekee mun pää/mieli, joka on ollut jo pitkään valmis. Voisko ne nyt olla vaihteeksi kohta yhtä mieltä asiasta?!

Täälläkin ollaan oltu funssassa oikein urakalla. Olo on ihanan löllö, kun en ole oikein urheillut viimeiseen kahteen viikkoon. Tänään meinasin tosin uskaltautua.

Mitä muille kuuluu?
 
Lavelyn nää kiertojen epäsäännöllisyys on kyl hermoja raastavaa. Varsinkin ku oma pää ois valmiimpi ku kroppa (n) Toivottavasti alkaa pian tasaantua!

Täällä alkaa flunssa helpottamaan ja maanantai illalla alkoi uusi kierto ajallaan... Tosin tooooosi hitaasti alkaa nämä kuukautiset... Yleensä ensimmäisestä menkka havainnosta kuukautiset on täysin vauhdissa viim. vuorokauden sisällä.... Täällä ns. tuhruttaa, vähä nipistelee mahaa, välillä tuntuu että on oikein kunnon menkkakivut tulos päälle mutta meneekin ohi... Tää on tätä epäsäännöllisyyttä, kait :alien: Mulla on ollu muutamia kertoja tällästä aiemminkin, mutta en yhdistä että / tiedä mistä nämä johtuu??
 
Heippa kaikki kuumeilijat! Itse olen 39 vuotias kuumeilija. Meillä on lapset 1v ja pian 6 vuotta täyttävä. Nyt on jo kauan ollut kuumetta ja toivoa ja unelmointia vielä kolmannesta....mies tosin ei taida olla niin vahvasti samaa mieltä, joten häntä joutuu vielä pehmittelemään. Itsekin jo kerkesin vannomaan toisen jälkeen, että tämä riittää, mutta miten ihmeessä se taas kaivertaa...:) Ikääkin on jo sen verran, ettei voisi montaa vuotta lykätä, mielessäni ajattelin jos voisi ensi keväänä jättää kierukan pois, mutta en ole vielä miehelleni tarkemmin asiasta puhunut, täytyy kait vielä itsekin kuunnella itseään, kun on vähän sellainen tuuliviiri. Mutta kovasti se vauva-asia mielessä pyörii...:)
 
Tervetuloa Tanjuska1!

Mulla on nyt tässä kierrossa pyörinyt nää vauvajutut enemmän mielessä ja pikku hiljaa alan enemmän ja enemmän olla sitä mieltä, että kolmonen voisi jo ilmottaa itsestään.

Tällä hetkellä oon vaan todella tietoinen siitä, että mun kroppa ei yskii näiden lisääntymishormonien kanssa.. Ihan saakelin turhauttavaa! Tänään menossa kp 23 ja nyt vasta pukkaa ovista. Mun kohdalla kuitenkaan harvemmin on kyse siitä, että tulis pidempi kierto vaan odottelen menkkoja ensi viikon alkuun. On niinkin toki käynyt, mutta en nyt vaan jaksa uskoa. Näillä kierroilla ei kyllä mitään vauvaa tehdä.

Syy tähän yskimiseen löytyy todennäköisesti stressistä, jota on inhottavasti tullut nyt kevään, kesän ja kuluneen syksyn aikana monesta suunnasta. Pikku hiljaa alkaa tuntua, että kyllä tämä tästä, mut eihän tuo kfoppa näin nopeasti tokene.

Kertokaahan muutkin kuulumisia!
 
Täällä vielä kovasti pohditaan, että oisko nyt sen kolmannen aika vai ei.. Välillä jo tuntuu, että ehkä nyt sais tulla jos on tullakseen ja hetken päästä tuntuukin, että ei nyt sittenkään. (n) Mulla on lokakuun lopulla vielä yks tyttöjen reissu, ainakaan ennen sitä ei oo tarkotus aloittaa yritystä, mutta katsotaan mikä tilanne sitten on. :) Kyllä tää asia kuitenkin koko ajan enemmän ja enemmän pyörii mielessä.. :love:
 
Toivottavasti pirpana- teillä ois kuitenkin kaikki kunnossa. ♡ Eikö ennen np-ultraa kurkisteta vauvaa ollenkaan? Mä en enää muista miten meni esikoisen aikaan 2011, kuopuksen aikana meillä oli neuvolassa ultra ja siellä välillä katsottiin sillä. :love:
 
Heippa hei kaikille!

Liityn joukkoonne! :) Täällä kirjoittelee siis 29v Kesänlapsi :) Meillä ennestään lapset -09 ja -12. Ja niinkuin mä vielä muutama viikko sitten viimeks vannoin, ettei enää meille lisää lapsia tule, niin mies on saanu mun pään käännettyä.. :D Ehkäisy vielä toistaiseksi käytössä. Tarkoitus olis vuoden alusta viimeistään jättää sekin pois ja alkaa yrittämään kolmatta.
Ensimmäinen raskaus sai alkunsa melkein vuoden yrittämisen jälkeen, kakkonen sai alkunsa n. 4kk yrittämisen jälkeen.. Saas nähdä, miten tämän kolmannen kanssa sitten. En uskalla nyt jättää vielä pois, jos tällä kertaa tärppääkin heti :D
Meillä ollaan melkein kaikki vauvajutut laitettu jo eteenpäin.. Eilen kirpparilla hypistelin pieniä söpöjä vaatteita.. Melkein jo toivoisin, että oltais loppuvuodessa!! Vaikka sieltähän se onneksi jo kovaa vauhtia saapuukin :)

Pirpanalle tarrasukkia matkalle mukaan! Toivottavasti kaikki menee hyvin, vaikka toisin epäiletkin!
Ja meille kuumeilijoille tsemppiä!!
 
Pirpana Eiköhän siellä masussa kaikki ole kunnossa. :) Onko sulla jo aika np-ultraan?

Tässä sitten omaa napaa. Saman litanian laitoinkin jo tonne toiseen ketjuun. Itsellä nyt siis menossa dpo9.
- ti-pe heräsin joka aamu klo 05 aikohin. Välillä sain uudestaan unta, välillä en. Ja silti aikaisesta herätyksestä huolimatta olin melko pirteä päivällä. En tiedä voiko unettomuus kyllä edes olla raskausoire. Töissäkin kyllä meneillään aika stressaava vaihe.
- perjantaina tuli hieman rusehtavaa tuhrua
- eilen lauantaina tuli muutaman kerran pyyhkiessä kirkasta limaa, jossa hieman punertavaa mukana
- eilen myös nippailuja alavatsalla ja muutaman kerran kovempia vihlaisuja kohdunsuulla, aivan kuin joku olisi tökkinyt sukkapuikolla
- tänä aamuna aamupissalla pönttöön tuli muutama isompi verihyytymä, seuraavalla vessakäynnillä ehkä aavistus rusehtavaa tuhrua, hieman menkkamaista jomotusta alavatsalla
- rfsu:n testi tänään aamupissasta näytti negatiivista

Menkkojen pitäisi ehkä alkaa ensi viikolla loppuviikosta. Kierron pituudesta ja viime menkoista ei siis tietoa aiemmasta kierukasta johtuen.
 

Yhteistyössä