Koska hankkia toinen lapsi

malvu
Meijän tytöillä on ikäeroa 1v8kk ja se on ainakin meillä ollut tosi hyvä, tosin uskosin että pitäisin mitä tahansa tilannetta hyvänä jos niin oikeasti olisi. Oon aina halunnu lapsille pienet ikäerot jos niihin itse voin vaikuttaa, ja ainahan voi ainakin yrittää ;) Mut kyllä meijänkin neitien ikäero on useemman kuukauden enemmän kuin mitä oltas oltu valmiita. Ja nyt sitten juuri tein plussatestin ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja meillä on kolmas lapsi ennen kuin vanhin täyttää neljä. :heart:
 
Me ei aiota toista yrittää ennekuin parin vuoden päästä... Esikko siis nyt 2v. Mä haluan ehdottomasti käydä nyt koulun loppuun, (valmistun keväällä) ja olla sit työelämässä ainakin jonkun vuoden. Sit on talous paljon tukevammalla pohjalla kun saa isompaa äitiysrahaa ja on säästöjä palkasta.
Eli ikäeroksi tulee joku 5v. =)
Mut ei kannata elämää liiaksi suunnitella, mistä sen tietää mitä tapahtuu... jos raskaaksi tulisin tuota ennen niin ei se olisi katastroofi... ;)
 
meillä tyttö 8,5kk ja toista suunnitellaan jo. mietityttää vaan että kuinkahan sitä kahden pienen kanssa jaksaisi. muun muassa.. minkälaista yksin kaupassa käynti, kuinka vaunuillaan, se vaippojen määrä?? jne.. =) nämä ovat tietysti pienia pulmia mutta silti merkittäviä arjen pyörityksessä. tämä ensimmäinen on ollut kuin enkeli.todella helppo lapsi. kuinkas seuraava? noh nämä on asioita joita ei saa selville ennen kun on se toinen =) mutta olisi kiva kuulla muiden kokemuksista hieman,vaikkakin jokainen lapsi on oma yksilönsä.
 
Meillä esikoinen 3v8kk, kuopus 1,5v ja kolmannen la 28.12 :) Plussan saadessani kuopuksen ja tämän kolmannen ikäero jotenkin hirvitti, mutta ei enää. Esikoinen on jo niin iso, että osaa itse tehdä jo kaikkea ja apua tarvitsee harvoin. Kuopuskin on ikäisekseen omatoiminen ja ollut vauvasta asti helppo.
 
Meillä poikien ikäero on 1v2kk1päivä;) Tää on ollut meille hyvä ikäero. Alussa ekat 2-3kk oli aika rankkaa mutta nyt kun nuorin on 5kk alkaa arki jo hyvin sujumaan. Isoveli tykkää kovin pikkuvelistä. Isoveli tuo leluja,halaa ja "riehuu" pikkuveljelleen. Jos pikkunen itkee niin kyl veli ehtii ensin kuin äiti pikkusen lua;) Mut kyllä ne varmaan pian myös tappelevatkin.
 
Meillä tyttö nyt 1v3kk ja mulla oli kesällä kauhee vauvakuume,silti minä jarruttelin...nyt syksyllä iski jonkunasteinen masennus,mikä jo onneksi hellittämässä,mutta silti minä olen se joka jarruttaa vaikka haluaisin myös lapsellemme leikkikaveria. Tyttömme on ollut todella helppo tosin nyt alkaa olla jo aikalailla omaa tempperamenttia ilmassa ;) Mutta kysyisinkin,onko muilla äideillä ollu masennusta/uupumusta ennen toisen yrittämistä ja jos on onko uusinu raskausaikana? Pelottaa et mitä jos ei jaksakkaan kahen kanssa...kamalan ristiriitanen olo!!!Kertokaa kokemuksia!Kiitti!
 
Itse kyselin täällä tätä samaa jokin kk sitten ja nyt ollaan sitten siinä tilanteessa että esikoisemme joka s.12/04 saa sitten ehkä pikkusisaren tai veljen ensi elo-syyskuussa jolloin ikäeroksi tulossa n.3v.ja 8kk...ikäero tuntui sopivalta ja sitten onneksi heti tärppäsi!Mikään kiire meillä ei ollut eikä sellaista varsinaista vauvakuumetta tullut niin kuin esikoisesta.Itseni tuntien tiesin että en halua lapsia ainakaan pienellä ikäerolla,halusin olla välissä töissä ja nauttia siitä yhdestä kerrallaan :heart: kuitenkin nyt esikoisen uhman ollessa päällä luulen että tällainen tasan 3v.ikäero voisi olla jopa hankalempi kuin kahden ihan vaippaikäisen-ainakin monet ovat niin sanoneet..toivon että meillä uhma on jo helpottanut ensi syksyyn mennessä ja esikosta olisi ennemmin "apua" kun on jo niin paljon vanhempi mutta aika näyttää!Toki olen myös varautunut että tappelevat keskenään!Mutta oppivatpa että asiat tulee jakaa ja on muitakin kuin se oma napa!
 
Meillä tyttöjen käero 4-vuotta ja voin sanoa ettei se liian iso ikäerokaan helppoa ole. Pitää totutella taas uudestaan yöheräilyihin ja syöttöihin kun olet saanut nukkua rauhassa yösi jo useamman vuoden... lisäksi se että esikko ei nukkunut enään päiväunia vaan sinulla oli hereillä jatkuvast joku lapsi. Yhdessä vaiheessa pikkusisko kävi "yöunille" kello kolme yöllä söi kuuden aikaan ja juuri kun puolen seitseman pintaan sain takaisin unille heräsi neljävuotias riekkumaan koko päiväksi, sitten taas valvot vauvan kanssa kolmeen yöllä ja heräät isosiskon kanssa kuuden pintaan... sitä sai itse nukkua kolme tuntia... ja mustasukkaisuus oli tosi suurta, pikkuprinsessa tiputettiin valtaistuimelta ryminällä alas eikä se helppoa ollut. meillä oli vielä ainut lapsenlapsi kummallekkin isovanhemmista ja muutenkin miehen suvun ainut tyttö (ed.30vuotta)Tällä hetkellä leikkivät ihan hyvin yhdessä.
 

Yhteistyössä