Koska "kuuluisi" tehdä jako uimahallissa

Aloinpa tässä pähkäileen, kun käyn pojan kanssa uimakoulussa uimahallilla.

Poika on 8v ja olen yhä ottanut hänet naisten puolelle mukaani.
Koskakohan "kuuluisi" sanoa että nyt menet miesten puolelle.

Mukavampihan se on yhdessä kulkea, mutta poikakin jo kasvaa.
 
sau
Meillä poika alkoi nyt tokalla mennä yksin miesten puolelle, ihan omasta aloitteestaan.

Ekalla halusi tulla vielä naisten puolelle mun ja pikkusisarusten kanssa, vaikka välillä kyllä mietin, että oiskohan pitkäkasvuisena pitänyt laittaa jo yksin toiselle puolelle. Ei kyllä koskaan tullut mitään pitkiä katseita tai kommenttia.

Meillä asia ratkesi näin.
 
Itse en omillaan laita täällä miesten puolelle, isoveli aikoinaan kertoi sen verran inhoja juttuja miesten tuijotteluista ja "hengästymisestä"...ei siis minun isoveli vaan pojan...siis katraani ensimmäisen poikalapsen :)
 
sau
Siis just joo... katelikuu. Jos marginaali-ilmiöihin varaudutaan, niin ethän myöskään päästä lastasi ylittämään yksin katua, sillä aina voi löytyä, ja löytyy, autoilija, jonka täytyy painaa nasta lautaan kun jalankulkijoille on jo vihreä valo.

Eiköhän jokainen lapsi tule ymmärtämään elämän pelisäännöt ja sen, että suurin osa ihmisistä on fiksuja, toiset huomioonottavia, auttavia ja mukavia, mutta joskus saattaa kohdalle osua myös ikävää tarkoittavia ihmisiä (olivatpa he sitten lapsia tai aikuisia).
 
En tiedä milloin se jako ns. kuuluu tehdä, mutta meillä pojat 7 ja 9 v. menevät miesten puolelle. Ovat menneet jo jonkin aikaa; vanhempi halusi jo eskari-ikäisenä aina miesten puolelle ja nuorempi ilmoitti ekaluokan alkaessa, ettei enää naisten kanssa sauno... :LOL: Kotona ei vielä mamin saunaseura ole puhuttanut sen enempää. Mutta siis niin, mun mielestä koulun alkaessa on ihan hyvä siirtyä "omalle puolelle". =)
 
Meillä ohjattiin poika miesten puolelle koulun alkaessa. Perusteluiksi sanottiin saman ikäisten tyttöjen sitä toivoneen. Se riitti minulle perusteluksi, vaikka kotona saunomme yhä edelleen yhdessä...
 
Jos me menisimme johonkin "uuteen" uimahalliin ja meidän ekaluokkalainen ei tietäisi kuinka siellä esim. nämä kaapit lukitaan jne. niin ottaisin hänet naisten puolelle. Paitsi tietenkin jos mukana on esim. lapsen iskä niin silloin tottakai poikakin menee miesten puolelle.
 
Hei,

Meillä poika 12v on vielä käynyt naisten puolella, mutta nyt on viime aikoina ilmennyt kaikkien kannalta kiusallisia tilanteita uimahallireissujen yhteydessä. Poikaani on alkanut silmin nähden kiinnostaa vastakkainen sukupuoli. Monesti olemme joutuneet orastavan erektion aikaan kiiruhtamaan saunasta pukukopin puolelle "piiloon". Hävettää, mutta en koe poikani vielä olevan valmis yksin toimimaan miesten puolella. Mitä mieltä? Laitetaanko poika miesten puolelle vai pitääkö uimaharrastuksesta nyt kokonaan luopua? Koetteko itse tällaiset tilanteet pukuhuoneissa ja saunassa kiusallisina jos äidin kanssa kulkeva nuori poika on silminnähden kiihottunut?

T. Neuvoton
 
Hei!

Kyllä 12-vuotiaan pojan kuuluisi olla jo miesten puolella!
Mieti kuinka kiusallinen tilanne tulisi, jos samalla luokalla olevia tyttöjä sattuisi tulemaan suihkuun tai saunaan. Itseäni ainakin häiritsisi ja voisin mainita kyseisessä tilanteessa, että onko vahingossa eksynyt väärälle puolelle.
Tuon ikäiset ovat jo sen verran omatoimisia, että aivan helposti pystyy päästämään yksin. Meillä jo 7-vuotias tyttökin osaa yksin toimia monissa asioissa ja voisin aivan helposti päästää menemään uimahallin suihkuun ja saunaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turmionkätilö;26292286:
Hei,

Meillä poika 12v on vielä käynyt naisten puolella, mutta nyt on viime aikoina ilmennyt kaikkien kannalta kiusallisia tilanteita uimahallireissujen yhteydessä. Poikaani on alkanut silmin nähden kiinnostaa vastakkainen sukupuoli. Monesti olemme joutuneet orastavan erektion aikaan kiiruhtamaan saunasta pukukopin puolelle "piiloon". Hävettää, mutta en koe poikani vielä olevan valmis yksin toimimaan miesten puolella. Mitä mieltä? Laitetaanko poika miesten puolelle vai pitääkö uimaharrastuksesta nyt kokonaan luopua? Koetteko itse tällaiset tilanteet pukuhuoneissa ja saunassa kiusallisina jos äidin kanssa kulkeva nuori poika on silminnähden kiihottunut?

T. Neuvoton

Ehdottomasti tuon ikäinen poika jo miesten puolelle, sillä samanikäisille tytöille voi olla kamalin painajainen, että tuollainen poika näkisi alasti. Mikäli tämä ei onnistu, niin uimaharrastuksesta hallissa täytyy luopua. Eräs tuttu tyttö lopetti uimisen murrosiän alkaessa, koska pelkäsi tuollaista tilannetta.
 

Yhteistyössä