Koska työkkäriin uskaltaa mainita raskaudesta?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen siirtynyt hoitovapaalta työttömäksi työnhakijaksi ja en ole vielä 'uskaltanut' mainita työkkäriin, että olen raskaana. Koska te muut ilmoititte? Tarjoaako työkkäri alle puolen vuoden kestäviä työpaikkoja? Mitä, jos tuleekin työhönosoitus yli puolen vuoden kestävään työpaikkaan? Periaatteessa olen työkykyinen, mitä nyt todella väsynyt ja pahoinvoiva. Pelkään, että työttömyysrahani evätään, jos kerron raskaudesta heti. Miten menettelisitte?
 
vierailija
Ei raskaus ole peruste karenssille.

Toisaalta työkkäristä harvemmin tulee mitään "työhönosoitusta". Työtarjouksia voi tulla varsinkin, jos sinulla on joku ammatti minkä omaavista on pulaa. Mutta silloin olet vain yksi hakijoista. Käytännössä sinut saatetaan "osoittaa" korkeintaan ilmaistyöhön (työkokeilu tai kuntouttava työtoiminta) tai sitten palkkatuettuun työhön/kunnan työllistämispaikkaan. Viimeksi mainitut ovat toisaalta harvinaisia ja lähinnä niitä on tarjolla joillekin pidempään työttömänä olleille.
 
vierailija
Tieto raskaudesta ei kuulu heille, joten en kertoisi. Jos kerrot, niin luultavasti laittavat sinut mappi ööhön, koska on tiedossa, ettei sinusta tule pitkäaikaistyötöntä.
 
vierailija
Mä kerroin vasta 3 kk ennen laskettua aikaa. Ikinä ei ole työkkärin kautta osoitettu haettavia työpaikkoja tai mitään... mutta jos olisin kertonut aiemmin, takuulla olisivat intoutuneet kiusaamaan kaikenlaisella.
 
vierailija
Mä kerroin rv 12.
Ei tullut enää sen jälkeen työhönosoituksia, vaikka sovittiin vaan että vuorotyö/yötyö jätetään laskuista pois.

Hoitovapaan loputtua tipahti ensimmäisen viikon aikana 12 työhönosoitusta. Ja niistä löytyi se vakituinen työpaikkakin.
 

Yhteistyössä