kotiäidit?

  • Viestiketjun aloittaja jaska
  • Ensimmäinen viesti
joo tosiaan sopis ukon ite kokeilla miten hyvin ne työt sujus kun mies olis ite kotona ja vaimo töissä!Luulenpa että koti olis vielä pahemmassa siivossa...suorastaan v...ttaa tollanen..monestipa siellä töissä pääsee helpommalla kuin kotona.Onhan tietysti sit niitä jotka ei vain viiti tehä mut kyllä mä uskon että jokainen kotiäiti tekee parhaansa jotta koti olis siisti.Se ei vaan aina oo niin helppoa.Vaihtakaapa osiajos mahollista edes viikoksikin..luulenpa että sä haluat mielihyvin takas töihin!MONTAKO LASTA TEILLON? :kieh:
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.07.2006 klo 19:38 äityli75 kirjoitti:
joo tosiaan sopis ukon ite kokeilla miten hyvin ne työt sujus kun mies olis ite kotona ja vaimo töissä!Luulenpa että koti olis vielä pahemmassa siivossa...suorastaan v...ttaa tollanen..monestipa siellä töissä pääsee helpommalla kuin kotona.Onhan tietysti sit niitä jotka ei vain viiti tehä mut kyllä mä uskon että jokainen kotiäiti tekee parhaansa jotta koti olis siisti.Se ei vaan aina oo niin helppoa.Vaihtakaapa osiajos mahollista edes viikoksikin..luulenpa että sä haluat mielihyvin takas töihin!MONTAKO LASTA TEILLON? :kieh:
Mut mitä sitten kun menet töihin ja silti pitää tehdä ne samat koti työt? Miten se voi olla helpompaa kun käy töissä nin samalla hoitaa kotia?
 
Fabulous Patsy Stone
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.07.2006 klo 19:48 peuhu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.07.2006 klo 19:38 äityli75 kirjoitti:
joo tosiaan sopis ukon ite kokeilla miten hyvin ne työt sujus kun mies olis ite kotona ja vaimo töissä!Luulenpa että koti olis vielä pahemmassa siivossa...suorastaan v...ttaa tollanen..monestipa siellä töissä pääsee helpommalla kuin kotona.Onhan tietysti sit niitä jotka ei vain viiti tehä mut kyllä mä uskon että jokainen kotiäiti tekee parhaansa jotta koti olis siisti.Se ei vaan aina oo niin helppoa.Vaihtakaapa osiajos mahollista edes viikoksikin..luulenpa että sä haluat mielihyvin takas töihin!MONTAKO LASTA TEILLON? :kieh:
Mut mitä sitten kun menet töihin ja silti pitää tehdä ne samat koti työt? Miten se voi olla helpompaa kun käy töissä nin samalla hoitaa kotia?
Miksi vain naisen pitäisi tehdä kotitöitä jos molemmat käy töissä? Ja jos lapsi on hoidossa niin siellä ei ole päivisin ketään sotkemassa...
 
vieras mies
asiasa etteepäi. miks noi harahkat tänne erehty tulee. tää on nääs miesten puoli ni pitää tulla ku lokki ranskalaisen perään.

mutta asiasta kuuenteen. Ei mulla jaksa kiinnostaa silti kauhian paljon mitä tuo mun mutsi täälä tekee, kuhan meän flicka pysyy tän neljän seinän sisäpuolella samaanaikaan..
itte ku oon laiska luonteeltaan ni pare ku ei ala nalakhuttaa moisesta.
oon mää vähä ruennu jeesaileen ni kerään jo viikon jälestä nuo sukat pyykkikoriin :kieh: ;)

ja jotta meilä välit säilyy ehheenä, ni mie yritän tuua rahan tähän talloon.
pittää sitä välillä ihan tuota eukkoa patistaa lenkilleki ettei ala ihan pirtin seinät pääle kaatumahan.

Itte mie en ees yritä jäähä koti isäksi. musta tähän hommaan oo, vaikka mie kyl rakastan ja kovasti, häpeilemätä tuota meän esikoista.
kyllä mää oo sitä mieltä että eukot kotii ja ukot töihin. siinä on sitä tasa arvoa :saint:

ja vielä hatun nosto kaikille kotiäiteille. Kyllä minä oon sitä mieltä, että paremman kasvatuksen se lapsi saa, ku ees toinen vanhemmista hoitaa lasta kotona, eikä pukata niitä tonne sosiaalitankkien luo päiväkoteihin pompotettavaksi. iloista loppukesää, MIEHET SIIS!! naisia täälä ei pitäs näkyä kerta :p
 
jenuliini
joo...ihan kokemuksesta voin sanoa että ku itellä alko vähän aikaa sit duunit ja mies oli kotona kesälomalla,ni kyllä oli välillä itku päästä ku koti oli niin kauheassa kunnossa!sitä vaan oli kaikki levitelty pitkin poikin ja koneella istuttiin ku tulin kotiin...ja sit ku kysy että miks ei oo siivottu ni vastaus oli:ei oo kerenny! :headwall: mut nyt ku ollaan molemmat töissä ni kyllä se kotikin pysyy siistinä juuri niinku joku tuossa aikasemmin mainitsi "ei oo ketään sotkemassa"! :) mut kyllä sitä täytyy itekki myöntää ettei sitä aina silloin kotona ollessa jaksanu/kerenny joka nurkkaa kuurata,mut ei se mies ikinä mitään huomannu! :LOL: sano vaan että yhtä siistiähän täällä on ku aina ennenkin...ehkä ne miehet kattoo kotii erillaisella silmällä ku naiset!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.07.2006 klo 19:48 peuhu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.07.2006 klo 19:38 äityli75 kirjoitti:
joo tosiaan sopis ukon ite kokeilla miten hyvin ne työt sujus kun mies olis ite kotona ja vaimo töissä!Luulenpa että koti olis vielä pahemmassa siivossa...suorastaan v...ttaa tollanen..monestipa siellä töissä pääsee helpommalla kuin kotona.Onhan tietysti sit niitä jotka ei vain viiti tehä mut kyllä mä uskon että jokainen kotiäiti tekee parhaansa jotta koti olis siisti.Se ei vaan aina oo niin helppoa.Vaihtakaapa osiajos mahollista edes viikoksikin..luulenpa että sä haluat mielihyvin takas töihin!MONTAKO LASTA TEILLON? :kieh:
Mut mitä sitten kun menet töihin ja silti pitää tehdä ne samat koti työt? Miten se voi olla helpompaa kun käy töissä nin samalla hoitaa kotia?
Sori,en todella tarkottanut yleistää ja että joka työssä olis helpompaa.Ja tarkotin nimenomaan sitä että siellä kotona on tosiaan sitten se mies tai vaimo joka tekee ne kotihommat kun oot töissä. Varmasti on paljon rankempaa jos käy töissä ja hoitaa vielä kodinki..nostetaan hattua niille joilta se hoituu!! =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.07.2006 klo 23:54 vieras mies kirjoitti:
asiasa etteepäi. miks noi harahkat tänne erehty tulee. tää on nääs miesten puoli ni pitää tulla ku lokki ranskalaisen perään.

mutta asiasta kuuenteen. Ei mulla jaksa kiinnostaa silti kauhian paljon mitä tuo mun mutsi täälä tekee, kuhan meän flicka pysyy tän neljän seinän sisäpuolella samaanaikaan.. itte ku oon laiska luonteeltaan ni pare ku ei ala nalakhuttaa moisesta.
oon mää vähä ruennu jeesaileen ni kerään jo viikon jälestä nuo sukat pyykkikoriin :kieh: ;)

ja jotta meilä välit säilyy ehheenä, ni mie yritän tuua rahan tähän talloon.
pittää sitä välillä ihan tuota eukkoa patistaa lenkilleki ettei ala ihan pirtin seinät pääle kaatumahan.

Itte mie en ees yritä jäähä koti isäksi. musta tähän hommaan oo, vaikka mie kyl rakastan ja kovasti, häpeilemätä tuota meän esikoista.
kyllä mää oo sitä mieltä että eukot kotii ja ukot töihin. siinä on sitä tasa arvoa :saint:

ja vielä hatun nosto kaikille kotiäiteille. Kyllä minä oon sitä mieltä, että paremman kasvatuksen se lapsi saa, ku ees toinen vanhemmista hoitaa lasta kotona, eikä pukata niitä tonne sosiaalitankkien luo päiväkoteihin pompotettavaksi. iloista loppukesää, MIEHET SIIS!! naisia täälä ei pitäs näkyä kerta :p
Siis kysymyshän oli kotiäideille!? Vaiko silmissä vikaa? \|O
Sanotko omaa vaimoasi/avokkiasi äidiksi? :eek: "mun mutsi" :eek:
Menikö mulla pahasti ohi?
Karmeeta luettavaa, aika pentu olet isäksi!
 
Havi

Ja mua kun ei pätkääkään nappaa siivota! oon äitiyslomalla, lomailen palkkatyöstä, että voin hoitaa lasta, en siivouslomaile. Ja kyllä tämä akka ainakin ihan hyvillä mielillä myös lomailee lehtiä lukien, aurinkoa ottaen, uusia autoja koe-ajaen. Jos mies haluaa siistin kämpän niin siivoojalle satanen kouraan, hoituu se 200 neliöö. jep.

P.S. yhteen mennessä sovin miehen kanssa, että se siivoo ketä häiritsee... ja kerran on meikäläisen tullut tiskikone täytettyä: mies oli ollut kaks viikko reissussa, ja ihan vaan noin rakkauden puuskassani ajattelin, että yllätämpä kultasen siistillä keittiöllä. #&%?$!* meni sekin, astianpesukone laukes ja niin tämä laiska ämmä ei sitä enää yritäkään... Se on vaan parinvalinta kysymys, jos ei asioiden laita miellytä, toinen vaihtoehto on hommata sellanen ammatti, että on varaa syödä joka päivä ravintolassa, sanoi äitini kun ruosta valitin...
 
Ei tartte ihmetellä mitä kotona tapahtuu kun on itekin sitä kokeillu. Olin esikoisen kanssa puolitoista vuotta kotona liiton rahoilla kun jäin sopivasti työttömäksi silloin. Kun liiton maksut loppui niin palasin työelämään ja kyllähän se aika suklaata oli =) .<br><br>
 
HMM
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2006 klo 21:20 tatu kirjoitti:
Muistattekos te muut miehet sitä, mitä varten ne vaimonne ovat jääneet kotiin? Ei äiti ole niitä kotitöitä vaan lapsia varten siellä kotona, ja olen ihan varma että vain ne miehet, jotka eivät itse ole hoitaneet lasta täysipainoisesti, ihmettelevät, mihin se aika kuluu! Kotiäiti ei ole kodin äiti vaan lasten äiti.
Niin, mitä tuolla termillä "kotiäiti" tarkoitetaan? Jos on hoitovapaalla (=lyhytaikainen, max 3 vuotta poissa palkkatyöstä), niin silloin varmaan on tarkoitus hoitaa lasta/lapsia. Mielestäni siihen ei kuulu kodinhoito lisäksi, vaan kodinhoito kuuluu molemmille vanhemmille yhtä lailla. Jos taas hoitovapaa on jo loppunut, ja nainen on jäänyt ihan "virallisesti" kotiäidiksi, niin silloin voisi olettaa, että kodinkin hoitaa, kun mies silloin yksinään perheen elättää. Ja äitiyslomalaista tuskin kukaan nimittää kotiäidiksi, silloin ainakin on selvä asia, että äitiysloma on pelkästään lapsen hoitoa varten, ei kotitöiden hoitamista varten!
 
onko tosi
että äidit/naiset ovat toistensa pahimmat vihoittelijat.tämän keskustelun pohjalta tuntuu siltä. mulla 4 lasta ja puoliso joka ei juurikaan osallista kotitöihin. Asutaan maalla 200m2 talossa ja jokainen tajuaa että homaa olis molemmille. mies ei ole kiinnostunut kuin omista harrastuksista vapaa aikanaan. no minä hoidan lapset,valvon läksyt, huolehdin ruuan,ostokset,pyykit,saunomiset.kaikkea en kerkeä enkä jaksa,koska vauva vielä valvottaa öitä.... enkä koira vieköön aio kantaa huonoa omaa tuntoa jos mökki ei aina ole tiptop. no joskus mies mulkoilee ku tulee töistä siihen tyyliin etä täälä sitä ollaan maattu ja haistu ku ei oo paikatkaan kunnossa. olen joskus ehdottanu että lähtisin vaikka viikoksi jonnekin että mies saisi maistaa mitä kotona oleminen todella on...arvaatte kaikki ettei sellainen tullut kuuloonkaan. Äidin työt ovat vaan niin näkymättömiä että niitä ei kukaan huomaa kun sitten kun niitä ei jostakin syystä ole tehty.Hyvää palautetta tehdyistä palveluksista on turha odottaa,vain tekmättömät työt huomioidaan...Olisi miehilleki miettimistä....mistä saa kotiäiti voiman tehtäviinsä,jos ei saa muuta kuin haukkuja osakseen.... :ashamed:
 

Yhteistyössä