Kotidoppler

odess a
Heippa! Meille hankittiin tuo n.rv13 ja oli kyllä mielestäni ihan hyvä ostos. Rauhoitti kummasti kuulla aina sydänäänet kun pelotti että jos vauvalla ei olekaan kaikki hyvin. Aluksi oli vähän vaikea löytää äänet kun mulla istukka edessä mutta sitten kun oppi paikan mistä "tärppää" niin helposti löytyi. =) Onhan se vähän sellasta victoria beckham- meininkiä kuunnella kotona sydänääniä mutta rauhoitti mielen useita kertoja kun pelkäsin aina että menee kesken.
 
No mä ymmärrän tuon että lapsen sydänääniä on ihana kuunnella, mut miten se kotidoppleri muka auttaa siihen että meneekö kesken vai ei. jos se on kesken mennäkseen niin se menee. Eipä siihen paljoa kerkiä tehdä, vaikka sydänääniä ei kuuluisikaan. Minusta varmaan tulis vaan ylihysteerinen jos semmoinen laite kotona ois. Joten luotan ne hommat osaavien ihmisten käsiin. Noi kotidopplerit kuulema vaan lisää vääriä hälytyksiä, kun ihmiset ei ääniä löydäkään ja syöksyvät päivystyksiin ja neuvoloihin syyttä suotta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 20:23 mamma kirjoitti:
No mä ymmärrän tuon että lapsen sydänääniä on ihana kuunnella, mut miten se kotidoppleri muka auttaa siihen että meneekö kesken vai ei. jos se on kesken mennäkseen niin se menee. Eipä siihen paljoa kerkiä tehdä, vaikka sydänääniä ei kuuluisikaan. Minusta varmaan tulis vaan ylihysteerinen jos semmoinen laite kotona ois. Joten luotan ne hommat osaavien ihmisten käsiin. Noi kotidopplerit kuulema vaan lisää vääriä hälytyksiä, kun ihmiset ei ääniä löydäkään ja syöksyvät päivystyksiin ja neuvoloihin syyttä suotta.
Eihän se keskenmenoa estä, mutta se antaa mielenrauhan. Ja tuosta kirjoittamastasi on kahta eri tulkintaa: minun neuvolantätini mukaan turhat hätääntymiset ja juoksemiset neuvolaan ja äippäpolille ovat vähentyneet niillä, joilla kotidoppler on. Itse en esim. siksi ole ikinä juossut paniikissa kuunteluttamaan sydänääniä, jos on huolestuttanut, sillä olen kuunnellut ne kotona. Itselläni alkoi kuulua rv 9+ alkaen ja edelleen raskauden ihan loppumetreillä olen muutaman kerran kuunnellut, jos vauvalla on ollut hiljaisempi päivä. Ja ääniä ollaan myös äänitetty, joita voi sitten esittää myös lapselle tulevina vuosina.

Alkuraskaudessa ennen liikkeiden tuntemista käytin doppleria noin kerran viikossa eli ei ainakaan tullut liikoja kuunneltua.

Halpa kuin mikä verrattuna hyötyihin ja on sitä kummempiakin hankintoja elämässä tehty ;)
 
henkka81 piipahtaa
tuli kans toi doppleri hankittua 10 viikolla ja oon kyl tosi tyytyväinen ollu! niiku joku muukin sano,et jos ei heti löydä niit sydän ääniä niin sit kokeillaan vaan myöhemmin uudelleen =) välillä tulee aina kuunneltua,mut ny on jo pikkuhiljaa se alku into hävinny ja laite muistuu mieleen vaan jos osuu silmään :) mut niitä liikkeitä odotellessaan se on kyl mainio laite

henkka ja muru 14+4
 
idiootti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 20:23 mamma kirjoitti:
No mä ymmärrän tuon että lapsen sydänääniä on ihana kuunnella, mut miten se kotidoppleri muka auttaa siihen että meneekö kesken vai ei. jos se on kesken mennäkseen niin se menee.
Oletpa aika #&%?$!*ää. Kuka tässä nyt on keskenmenoista puhunut? Vähän tuli väärään paikkaan toi sun kommentti. Liekö jotain kaunoja sulla ?
 
helpottunut
Angel sounds doppler on todella hyvä. Sen kun hankkii niin säästyy monilta turhilta mietteiltä. Todella hyvä loppuvaiheessakin jos vauva on rauhallinen ja päivänkin liikkumatta niin voi kuunnella sydänäänet. Ja loppuvaiheessa voi ehtiä vielä sairaalaan tarkistukseen ja pelastamaan vauvan jos ääniä ei kuulu.
 
HMM
Meillä on ja vauvan sykkeet löytyy kyllä helposti, paremmin kuuluu tuolla kotikäyttöisellä kuin vaikka meidän neuvolan sydänäänilaitteella (se neuvolan laite onkin kivikautinen). Ei siinä mun ole tarvinnut hakea mitään muuta kuin laittaa geeliä masun päälle ja pistää doppleri siihen ja kuuluu, sitten siirtelemällä löytää missä kuuluu äänet voimakkaimmin. Meillä vauva kyllä riehuu ja heiluu niin paljon että häviää aina siitä kohdasta missä äänet on voimakkaimmillaan ja saa taas etsiä minne se on viilettänyt :heart:


Sitten kun laskee itse että mona kertaa lyö minuutissa, pystyy itse seurailemaan vauvan sykkeitä... Vaikka jokapäivä :D Meillä kyllä jäänyt jo kaapin pohjalle kun patterit sekä geeli on loppu ja kun vauva muutenkin potkii ja ilmoittelee itsestään niin ei tunnu tarpeelliselta. Ostin liki 3kuukautta sitten tuon kotikäyttösen kun pääsin sairaalasta verenvuodon vuoksi, olin niin huolissani vauvan hyvinvoinnista, ihanaa kun pystyi olemaan varma että siellä se vauva on vaikka verta tulikin yli kuukauden ajan ja kun vauva oli vielä niin pieni ettei potkutkaan tuntuneet :heart:
 
HMM
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 20:23 mamma kirjoitti:
No mä ymmärrän tuon että lapsen sydänääniä on ihana kuunnella, mut miten se kotidoppleri muka auttaa siihen että meneekö kesken vai ei. jos se on kesken mennäkseen niin se menee. Eipä siihen paljoa kerkiä tehdä, vaikka sydänääniä ei kuuluisikaan. Minusta varmaan tulis vaan ylihysteerinen jos semmoinen laite kotona ois. Joten luotan ne hommat osaavien ihmisten käsiin. Noi kotidopplerit kuulema vaan lisää vääriä hälytyksiä, kun ihmiset ei ääniä löydäkään ja syöksyvät päivystyksiin ja neuvoloihin syyttä suotta.
Ehkäpä sitä esimerkiksi haluaa joka aamu nousta sängystä hyvällä mielellä että on aamulla kuullut vauvan sydänäänet ja on itsellä rauhallisempi olo kokopäivän. Jos sinulle ei sovi niin elä osta, minun omaa oloa se helpotti ihan hirvittävän paljon... :eek: Ja jos se vaan muidenkin mieltä helpottaa, niin eikai siinä mitään pahaa ole. Eikai kukaan nyt oletekkaan että se vauva nyt ei voi mennä kesken kun on kotidoppler. Samanlailla kun neuvolassakin kuunnellaan äänet, jokainen varmasti huokasee helpotuksesta kun kuulee vauvan voivan hyvin, samalla tavoin voi tuntea helpotusta kotona vaikka joka päivä tai sitten vaan kun on ahdistava olo on helpottavaa ja rentouttavaa keskittyä kuuntelemaan mitä masussa tapahtuu. Kyllä se minua on rauhoittanut hirveästi ja ylihysteerinen olin pikemminkin ennen kuin tuon hommasin.

Mä en ymmärrä että miten sillä ei muka löydä ääniä? Mä ainakin olen löytänyt aina alusta asti, ei se sen kummempi ole kun muutkaan dopplerit. Kun mahalle laittaa geeliä ja siirtelee laitetta niin jo on kumma jos ei kuulu :eek: Voiko yksinkertaisempaa asiaa ollakkaan maailmassa....
 
Muutama huomio
Jos niitä sydänääniä ei kuulu, niin tilanne on tosi heikko, eikä sairaalassa paljoa pystytä tekemään... jos sydän ei siis syki.

Huomata kannattaa myös että dopplerilla kuulee lähinnä "onko ketään kotona", mutta vauvan voinnista nuo äänet eivät paljoa kerro. Sairaalan käyrä näyttää sykkeen vaihtelut selkeämmin, jolloin myös huomataan jos vauvalla on ahdinko.

Eli jos on vähän liikkeitä, niin kannattaa kotidopplerin sijasta piipahtaa sairaalassa käyrällä.

 
voi ei
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 20:21 odess a kirjoitti:
Heippa! Meille hankittiin tuo n.rv13 ja oli kyllä mielestäni ihan hyvä ostos. Rauhoitti kummasti kuulla aina sydänäänet kun pelotti että jos vauvalla ei olekaan kaikki hyvin. Aluksi oli vähän vaikea löytää äänet kun mulla istukka edessä mutta sitten kun oppi paikan mistä "tärppää" niin helposti löytyi. =) Onhan se vähän sellasta victoria beckham- meininkiä kuunnella kotona sydänääniä mutta rauhoitti mielen useita kertoja kun pelkäsin aina että menee kesken.
Juuri tämmöisten ajatusten ja stressausten takia EI kannata alkaa kotitohtoriksi ja hankkia semmoisia laitteita mihin jää "koukkuun".
 
KeepCool
Me tilattiin just Angelsounds koti-doppler. Tilasimme sen eBayn kautta (postitus Hong Kongista) ja hintaa vehkeelle tuli vaivaiset USD 40.00, eli alle 30 euroa. Suomessa nähdäkseni myydään tuplahinnalla.
Vähän jänskättää, mut on se sit kiva lähetellä liitetiedostoja tuleville mummille, kun pikkusella on hikka =)
 
Mulla on doppleri ja sain kuulumaan sykkeen 12+ viikolla. Monet saa kuulumaan alamahalta mutta mulla kuului muutama sentti (n5cm) navan alapuolelta. 14-17 viikoilla kuului tosi hyvin syke ja nyt 21+0 kuuluu taas huonommin mutta toki heti kuuluu se vauvan heiluminen (sellenen lurahtelu, en tarkoita laitteen särinää ). Hikkaa en ole tuntenut ollenkaan enkä sen puoleen kuullutkaan. Mutta hyvä laite se on oman mielenterveyden kannalta.
 
mulla tuli kans hankittua tuo kotidoppler alkuraskauteen.. :) ostin tuolta kuuntelevauvaa.fi sivuilta sen sunray kalliin vekottimen.. äänet sain sillä kuuluviin 8+viikolla.. :heart: mulla takana 4km joten tää vekotin toi kyllä odellista mielenrauhaa mulle.. kyl ne äänet aika kivasti sai ennen 12viikkoa kuulumaan kun jakso vaan etsiä, eikä mulla ainakaa paniikkia iskeny jos ei ääniä nyt löytyny sillai ihan joka päivä tyyliin.. :D kallis oli tuo vekotin, makso 169e sillo ku ostin mut ei kyllä kaduta päivääkään..

jos jota kuta tuo laite kiinnostaa myyn sen pois 120?(sisältäen postikulut,geelipurkin lopun n.puol pulloa,kaikki ohjeet ja paketin..)laite siis mulla ollu toukokuunlopusta/kesäkuun alusta (en muista miten se nyt tuli postiin) ja on siis täysin uutta vastaava..

peikko ja poitsu 28+1
 

Yhteistyössä