koulu aloittajat pinoon

Meillä esikoinen aloittaa koulu taipaleensa elokuussa. Luokalle tulee yhteensä 14 oppilasta koulu on kyläkoulu.
Lapsi menee iltapäivä toimintaan ja aijon olla ekat kolme viikkoa kotona, sen jälkeen isä järjestelee työaikansa niin että on aamuisin laittamassa tytön kouluun.
Vähän meitä vanhempia jännittää!!!!
 
meillä aloittaa keskimmäinen syksyllä koulun, esikoinen on jo samassa koulussa. iltapäivätoimintaan olen hakenut pojan. Tarvitaan muutamana päivänä viikossa. Esikoisen kanssa on jo niin paljon ollut huolia tuon koulun kanssa, että toivoo seuraavan oppivan helpommin ;)
 
Meidän esikoinen aloittaa myös elokuussa koulutiensä. Koulumatkaa kertyy melkein 3km, mutta kunta ei järjestä koulukyytiä sillä matka ei ole "ihan" sitä vaadittua 3 kilsaa (joku sanoi, että on 2,8km). Oman lähikoulun rakentaminen viivästyi vuodella, koulun piti olla valmis syksyllä 2008 mutta valmistuukin näillä näkymin vasta syksyksi 2009. Jään itse mammalomalle kk:n päästä, se helpottaa tuota koulumatka-asiaa kun voin itse kuskata/saattaa pojan kouluun ensimmäisen vuoden ajan.

Iltapäiväkerhoon on haettu pojan omasta toiveesta, mutta mitään tietoa ei vielä ole siitä onko paikka saatu vai ei. Itse olin ajatellut, että olisin voinut pitää koululaista iltapäivisin kotonakin, mutta kavereiden seura kuulostaa vissiin kivemmalta kuin äidin ja vauvan kanssa oleminen.

Tiedot luokkajaoista tulivat eilen eli pojan nykyinen eskariryhmä pidetään koossa. Yhteensä ekaluokkalaisia on koulussa 60 eli 3 20 oppilaan luokkaa. Kouluun tutustuminen on ensimmäisenä äitiyslomapäivänäni ja siitä viikon päästä on ensimmäinen vanhempainilta. Poika oli ainakin ilmoittautumistilaisuudessa ihan innostunut koulusta ja kätteli reippaasti rehtoria. Äitiä taitaa jännittää koulutielle lähtö poikaa enemmän.

 
Meidän esikoinen on nyt käynyt kyläkoulun eskaria (5 oppilasta) tämän vuoden ja ollaan harjoiteltu lähtöä jo tämä vuosi. Isänsä laittaa kouluun kun itse lähtee juniorin kanssa töihin/hoitoon n. klo 8.15 ja linja-auto tulee hakemaan esikon klo 8.20. Mies vie pojan naapurin lasten kanssa odottamaan bussia. Iltapäivisin on nyt mennyt tädilleen ja keskiviikkoisin, kun on vapaata, on ollut veljensä kanssa päikkärissä. Yksi ilta tehtiin eskarikirjan kotiläksyjä. Ne varmaan meillä on ne jännittävimmät asiat, kirjat ja läksyt. Luultavasti jatketaan niin että jos vain täti jaksaa niin menee heille koulun jälkeen (kun asuvat tuossa matkan varrella). Iltapäivähoitoa olisi tarjolla koulun vieressä ryhmiksessä, mutta kun koulu ja ryhmis on ns. väärään suuntaan meidän työmatkojen suhteen niin tulisi lisäkilsoja ja venyisi päivät vielä pidemmiksi.

Nyt me mietitään että meneekö esikko kesäksi vielä päikkäriin kun paikka on ja veljensäkin siellä on. Itse ei haluaisi. Toinen vaihtoehto on että menee päiviksi tädin perheen luo kun lapset on sielläkin kotosalla ja olisi ikäistään leikkiseuraa. Jos vain heille käy. Elokuun alussa ollaan sit lomalla ennen koulunalkua.
 
Meillä kanssa esikoinen aloittaa koulun nyt syksyllä. Poika on silloin vasta 6-vuotias, on syntynyt loppuvuodesta.
Mitään kummempaa infoa ei olla vielä koululta saatu, sen tiedän että poika saa mies opettajan. Käsitykseni mukaan luokassa on 16 oppilasta. Eskarista tekevät 4 tutustumis päivää koululle ja sitten on keväämmällä se yleinen tutustumispäivä.

Olemme hakeneet pojalle iltapäiviksi hoitopaikka, suurin huoli on kuitenkin aamut. Teen itse vuorotyötä, niin myös miesystäväni. En voi kuvitellakkaan että jättäisin pojan kotiin ja hän laittautuisi aamulla valmiiksi, söisi ja osaisi lähteä ajoissa kouluun. Matkaa on n. 3km. Tällä hetkellä onkin selvittelyssä mitä kunta pystyy tarjoamaan tässä tapauksessa. Kesälomani olen anonut koulujen alkuun, mutta sekin on vain 8pv.

Poika on innoissaan koulusta, itsestäni tuntuu niin haikealta. Äidin pieni poika aloittaa koulun :|
 
Meillä kaksoset 6-vuotiaat pojat aloittavat elokuussa kans koulun. Äitiä varmaan enempi jännittää kun poikia. Toinen pojista on kovaa menossa kouluun ja toinen sanoo et en haluu kouluun vaan uudestaaneskariin. Olivat koulukypsyys testeissä, mutta kun ei niissä mitään ihmeenpää ollut niin päätettiin et aloittavat koulun.
Koulun aloittamista puolsi sekin et on vaan 14 oppilasta luokassa ja hyvä jämäkkä opettaja.
Meillä lisäks kaks vuotias poika ja syksyllä ei oo mulla ainakaan vielä töitä tiedossa et joko jään kotiin pienemmän kans ja pojat saa kulkea kotoa koulussa tai sit menevät aamu ja iltapäivä toimintaan mukaan johon on haettu jo.
Meillä koulumatka noin 1km et kävellen menevät.
Saa laittaa y- viestiä etenkin jos tän lukee joku kaksosten äiti jonka lapset menee kouluun...olis kiva kirjotella. Toki saa muutkin kirjottaa.
;)
 
Meidän esikoinen aloittaa koulun elokuussa.
Luokalla on 7 ekaluokkalaista ja 7 tokaluokkalaista (yhdistetty). Pieni kyläkoulu, matkaa 5 km. Aamuisin pääsee bussilla (pysäkille 1 km) ja iltapäivällä tulee kotiin taksilla. Olen pienimmäisen kanssa kotona, joten saatan tietty pysäkille ja haen sieltä. Jos ilmenee mulla joitain menoja, niin isovanhemmat auttaa, asuvat täältä n. 15 km päässä. Keskimmäistä vien hoitoon pari päivää viikossa ja voin samalla niinä päivinä viedä pojankin kouluun asti kun on melkein matkanvarrella se koulu.

Jännittää suuresti, onneksi osa luokakavereista on tuttuja eskarista. Poika on ihan innoissaan.
 
:hug: Meidän poika aloittaa koulun elokuussa ja aion tehdä jouluun saakka lyhyempiä työpäiviä, jotta olen joko viemässä kouluun tai hakemassa koulusta, perheen isä tekee keikkatyötä, joten työpäivien pituutta ei tiedä etukäteen. Kyllä meitä jännittää kamalasti! Mietimme myös kännykän ostoa pojalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tityytikki:
Meidän esikoinen on nyt käynyt kyläkoulun eskaria (5 oppilasta) tämän vuoden ja ollaan harjoiteltu lähtöä jo tämä vuosi. Isänsä laittaa kouluun kun itse lähtee juniorin kanssa töihin/hoitoon n. klo 8.15 ja linja-auto tulee hakemaan esikon klo 8.20. Mies vie pojan naapurin lasten kanssa odottamaan bussia. Iltapäivisin on nyt mennyt tädilleen ja keskiviikkoisin, kun on vapaata, on ollut veljensä kanssa päikkärissä. Yksi ilta tehtiin eskarikirjan kotiläksyjä. Ne varmaan meillä on ne jännittävimmät asiat, kirjat ja läksyt. Luultavasti jatketaan niin että jos vain täti jaksaa niin menee heille koulun jälkeen (kun asuvat tuossa matkan varrella). Iltapäivähoitoa olisi tarjolla koulun vieressä ryhmiksessä, mutta kun koulu ja ryhmis on ns. väärään suuntaan meidän työmatkojen suhteen niin tulisi lisäkilsoja ja venyisi päivät vielä pidemmiksi.

Nyt me mietitään että meneekö esikko kesäksi vielä päikkäriin kun paikka on ja veljensäkin siellä on. Itse ei haluaisi. Toinen vaihtoehto on että menee päiviksi tädin perheen luo kun lapset on sielläkin kotosalla ja olisi ikäistään leikkiseuraa. Jos vain heille käy. Elokuun alussa ollaan sit lomalla ennen koulunalkua.
Meilläkin saattaa ope vaihtua 1. lk:lle kun on sijaisia nyt ja tämä oma ope jää äitiyslomalle. Ylihuomenna on tutustumispäivä, sinne menen mielenkiintoa tihkuen.
 
Myös minun esikoistyttäreni aloitta syksyllä koulun, jännittää miten se lähtee luistamaan. Tosin onneksi tyttö pääsi aloittamaan koulun ns. starttiluokalla (10 oppilaan luokka) tarkoitettu lykkäys suosituksen saaneille lapsille ja tämä luokka alkaa nyt vasta ensimmäistä kertaa lahdessa.
 
Täällä kaksoset 7v, eskarin kaksivuotisena käyneet, aloittavat syksyllä pienryhmässä, yhdistetty, 6 ekaluokkalaista ja 4 tokaluokkalaista.
Saavat taksikyydin kouluun.
Kaksoset, tyttö ja poika syntyneet joulukuussa
 
täältä löytyy myös tulevan ekaluokkalaisen äiti. Taisi olla n.15 oppilasta tulossa luokalle, opettaja selviää myöhemmin...
Eskaristaan tulee yhteensä 6 samalle luokalle. Itse olen kotona nyt 5,5kk tytön ja 5v pojan kaa, joten ei tarvittu iltiksiä. Toivottavasti sama tilanne edessä kun keskimmäinen aloittaa koulun parin vuoden päästä :D
 
Tyttö aloittaa tuossa kilsan päässä olevassa kaupungin koulussa. Talossa toimii koko peruskoulun kaari. Eli iluokat 1:stä 9:iin.

Tytön luokalle tulee oletettavasti 23 oppilasta, mutta ekaluokkalaisia on vain tämä yksi ryhmä.
 
Täällä myös yksi tuleva ekaluokkalainen. Joulukuussa syntynyt tyttö.

Kouluun matkaa reilu kilsa ja luokalle tulee viimeisimmän tiedon mukaan 24 oppilasta, saattaa vielä nousta parilla. Kouluun tulossa kaksi ekaluokkaa. Täällä menossa kauhea sota koulupiireistä yms. eli periaatteessa mikään ei ole vielä varmaa..
Monta tuttua on tulossa samalle luokalle =) Isosiskonsa menee syksyllä tokalle, toivottavasti voivat edes joinain päivinä kävellä yhdessä.
 
Meillä luokalla aloittaa 25 oppilasta ja matkaa on n. 3,5km. Tosin itse teen lyhennettyä koko vuoden ja vien tytön aamuisin kouluun. Ensi vuonna pitäisi sitten kulkea jo bussilla. Ip kerho on melko lähellä koulua ja sinne olen tytön ilmoittanut.
Reppu on hankittu ja vähän taitaa jo tyttöä jännittää.
Kuinka paljon olette nyt kesällä jutelleet koulusta lapselle?
Mieheni on sitä mieltä, että mitään ei pitäisi jutella ennen kuin n. 1vko ennen koulun alkua, mutta itse olen sitä mieltä, että pikku hiljaa olisi kesän mittaan hyvä jutella asiasta.
 
Niin se vaan meidänkin esikoinen lähtee pian kouluun, muutama viikko enää... Lapsesta se on kivaa mutta äiti on KAUHUISSAAAAAAN että miten se vauva pärjää. Koulu on iso ja luokkaan tulee 23 oppilasta ainakin. Mutta onneksi edes matka on lyhyt ja turvallinen.
 
meillä kans eilen aloittanut koululainen :) lyhyt matka kouluun,tien toisella puolella on.aamu-ja iltapäiväkerhoon ilmoittauduttu,mutta katotaan miten tää mun sairasloma jatkuu,että tarviiko sinne mennä.vielä neiti ainakin ihan innoissaan.tänään tuli ensimmäiset läksyt =)
2 luokkaa tuli ekaluokkalaisia.
 

Yhteistyössä