Koulunkäyntiavustajan palkka??

  • Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
-
Mä olen aloittamassa syksyllä kys. koulutuksen, nyt kesällä järjestetään tuki viittomakurssi, mahtaako olla järkeä mennä? Eli käydäänkö ne läpi myös tuolla koulunkäyntiavustajan koulutuksessa?
 
yllätys
Alkuperäinen kirjoittaja minä saan:
2300/kk täys tunnein
saako oikeasti noin paljon?
Monesta työstä, jossa vaaditaan yliopistokoulutus pohjaksi, ei saa tuollaista palkkaa.
Ite teen vammaispuolen töitä ja kuukausipalkka olisi noin 1800 euroa.
 
:D
tästä ollaan käyty aivan järkyttäviä keskusteluja.. olen itse ollut sijaisena monta kertaa koulunkäyntiavustajana (ammatiltani olen lähihoitaja) ja se ei ole todellakaan helppoa hommaa.. melkein nauroin ensimmäisen kerran että voiko tämä olla totta et saan lähihoitajana noinkin paljon enemmän palkkaa (n.1800?/kk) kuin koulunkäyntiavustajana.. eli jos olen päiväkodissa töissä, saan lähihoitajan palkkaa, ja päiväkotielämä on NIIIIIN paljon helpompaa, paremmin sujuvaa ja muutenkin kun lapset ovat "normaaleja".. normaaleilla tarkoitan ettei ole erilaisilla diagnooseilla, esim ADHD-, down syndrooma- tai autistilasta.. no se missä olen ollut töissä koulunkäyntiavustajana, oli pienryhmä; 6 erityislasta (lieviä kehitysvammaisuuden tai neurologisen sairauden omaavia lapsia).. ei siinä mitään: lapset olivat oikein ihania persoonia, mutta myös kamalimmasta päästä.. välillä jopa juoksentelin koulun katolla hakemassa yhtä 7v. down syndrooma poikaa, kun hän nyt vain oli vähän vilkkaammanlainen.. ja sit muka väitetään että koulunkäyntiavustajan homma on niin helppoo.. HAHAAAHAA.. saanen nauraa.. helvetti minähän olisin sieltä katolta voinut tippua samalla lailla kuin se poikakin kun oli jopa ensi talven lumet ja pikku pakkaset juuri edellisenä yönä tullut.. tämä työ on minusta aika paljon vaativampaa, eikä mitenkään lievästi sanottuna, kuin päiväkotimaailmassa työskenteleminen..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
tästä ollaan käyty aivan järkyttäviä keskusteluja.. olen itse ollut sijaisena monta kertaa koulunkäyntiavustajana (ammatiltani olen lähihoitaja) ja se ei ole todellakaan helppoa hommaa.. melkein nauroin ensimmäisen kerran että voiko tämä olla totta et saan lähihoitajana noinkin paljon enemmän palkkaa (n.1800?/kk) kuin koulunkäyntiavustajana.. eli jos olen päiväkodissa töissä, saan lähihoitajan palkkaa, ja päiväkotielämä on NIIIIIN paljon helpompaa, paremmin sujuvaa ja muutenkin kun lapset ovat "normaaleja".. normaaleilla tarkoitan ettei ole erilaisilla diagnooseilla, esim ADHD-, down syndrooma- tai autistilasta.. no se missä olen ollut töissä koulunkäyntiavustajana, oli pienryhmä; 6 erityislasta (lieviä kehitysvammaisuuden tai neurologisen sairauden omaavia lapsia).. ei siinä mitään: lapset olivat oikein ihania persoonia, mutta myös kamalimmasta päästä.. välillä jopa juoksentelin koulun katolla hakemassa yhtä 7v. down syndrooma poikaa, kun hän nyt vain oli vähän vilkkaammanlainen.. ja sit muka väitetään että koulunkäyntiavustajan homma on niin helppoo.. HAHAAAHAA.. saanen nauraa.. helvetti minähän olisin sieltä katolta voinut tippua samalla lailla kuin se poikakin kun oli jopa ensi talven lumet ja pikku pakkaset juuri edellisenä yönä tullut.. tämä työ on minusta aika paljon vaativampaa, eikä mitenkään lievästi sanottuna, kuin päiväkotimaailmassa työskenteleminen..
eli paljon saat palkkaa lähihoiajana ja paljon koulunkäyntiavustajana ?
 
:D
niin.. toi koulunkäyntiavustajan palkka on suurinpiirtein 1680?/kk, mutta suurimmaksi osaksi kka:n työtuntimäärä viikossa on noin 25-30 tuntia (max on 37h15min). eli kuukausipalkka myös laskee, ja se tulee olemaan sen 1000-1200?/kk....
 
:D
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja yllätys:
Alkuperäinen kirjoittaja minä saan:
2300/kk täys tunnein
saako oikeasti noin paljon?
Monesta työstä, jossa vaaditaan yliopistokoulutus pohjaksi, ei saa tuollaista palkkaa.
Ite teen vammaispuolen töitä ja kuukausipalkka olisi noin 1800 euroa.
Oisko hän erityiskouluavustaja:)
ei kyllä voi olla mikään erityiskoulunkäyntiavustaja, koska lähihoitajallakin on kuukausipalkka ainoastaan 1900?/kk + lisät...
 
V
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja yllätys:
Alkuperäinen kirjoittaja minä saan:
2300/kk täys tunnein
saako oikeasti noin paljon?
Monesta työstä, jossa vaaditaan yliopistokoulutus pohjaksi, ei saa tuollaista palkkaa.
Ite teen vammaispuolen töitä ja kuukausipalkka olisi noin 1800 euroa.
Oisko hän erityiskouluavustaja:)
ei kyllä voi olla mikään erityiskoulunkäyntiavustaja, koska lähihoitajallakin on kuukausipalkka ainoastaan 1900?/kk + lisät...
Mutta eikös sekin riipu siitä missä lähihoitajana työskentelee?

 
:D
Alkuperäinen kirjoittaja V:
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja yllätys:
Alkuperäinen kirjoittaja minä saan:
2300/kk täys tunnein
saako oikeasti noin paljon?
Monesta työstä, jossa vaaditaan yliopistokoulutus pohjaksi, ei saa tuollaista palkkaa.
Ite teen vammaispuolen töitä ja kuukausipalkka olisi noin 1800 euroa.
Oisko hän erityiskouluavustaja:)
ei kyllä voi olla mikään erityiskoulunkäyntiavustaja, koska lähihoitajallakin on kuukausipalkka ainoastaan 1900?/kk + lisät...
Mutta eikös sekin riipu siitä missä lähihoitajana työskentelee?
Niin jos tarkoitat eri paikkakuntia niin kyllä... eli helsingissä voi olla jopa 2400?/kk lähihoitajalla ja kka noin 2100?/kk... mutta lähihoitajan peruspalkka on kaikilla sama, olit sitten vanhustyössä, kehitysvammaisten kanssa tai lasten parissa.. lisät tekevät vain sen että on suurempi palkka jossakin tietyssä työssä..
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja NoBlood:
Jos on koulussa koulunkäyntiavustaja niin mites kesät? Ja mistä kannattas kysellä oppisopimuksella paikkoja?
määräaikaset avustajat on työttömänä kesät.

Itse olen yläkoululla töissä avustajana. työaika on 35 h/vko
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja NoBlood:
Jos on koulussa koulunkäyntiavustaja niin mites kesät? Ja mistä kannattas kysellä oppisopimuksella paikkoja?
määräaikaset avustajat on työttömänä kesät.

Itse olen yläkoululla töissä avustajana. työaika on 35 h/vko
Jos sattuis löytämään oppisopimuspaikan koululta niin sillonhan ne ei vois nakata kesken koulutuksen työttömäks joten mites sillon menis tuo kesä?
 
Kka:n palkka on pikkasen vajaa 1800e/kk täysillä tunneilla. Komppaan täysin et päiväkodissa helpompaa,kuin erityiskoulussa. Itse olen ollut erityiskoulussa vuodesta 2000 ja nyt hoitovapaalla ollessa keikkaillut päiväkodilla. Mut haastavaa työtä jos hakee niin kka:na sitä saa :)
 

Yhteistyössä