Kristinusko on fiktiota muiden uskontojen tavoin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Edes minä en uskovaisena voi sanoa kuka on menossa helvettiin. Se asia jää jumalalle. Mutta tiedän mitä en halua seurata ja mitä haluan, en edes omasta osastani voi olla varma. Mutta siihen uskon että jokaisen sisimmässä jumala on viimeiseen hengenvetoon asti ja on aina mahdollisuus tehdä elämässään parannus. Yksinkertaisesti ihmiset eivät ole kovin rehellisiä itselleen, ja näin oikeuttavat tekemään pahaa muillekin. Samalla itselleen, vaikka varmasti jokaisella on se yksi totuus lopulta joka on sama. Se on eriasia miten sen totuuden kanssa pyrkii elämään, ja kuunteleeko sitä.
Korjataan sen verran, että jumalalle ja Echolle.
 
Edes minä en uskovaisena voi sanoa kuka on menossa helvettiin. Se asia jää jumalalle. Mutta tiedän mitä en halua seurata ja mitä haluan, en edes omasta osastani voi olla varma. Mutta siihen uskon että jokaisen sisimmässä jumala on viimeiseen hengenvetoon asti ja on aina mahdollisuus tehdä elämässään parannus. Yksinkertaisesti ihmiset eivät ole kovin rehellisiä itselleen, ja näin oikeuttavat tekemään pahaa muillekin. Samalla itselleen, vaikka varmasti jokaisella on se yksi totuus lopulta joka on sama. Se on eriasia miten sen totuuden kanssa pyrkii elämään, ja kuunteleeko sitä.
Jep.

Sen selvennän vielä: mäkään en tiedä mistä kukakin löytää itsensä kuoleman jälkeen. Mutta Jeesus käytti jos-sanaa, ja sitä mekin saadaan käyttää:jos ette käänny, hukutte.

Eli:jos ajat kännissä, voi lähteä kortti pois (paitsi Siltsua pitää ymmärtää, kova lapsuus ja kun joutuu laulamaan ja peppukipu jne)
 
Milloin olet tullut tähän joukkoon? Hän hyväksyy ainakin varastamisen, mikä tosiaan viittaa tuohon. Mulla ei ollut aikaisemmin aikaa katsoa, mitä viesteille tapahtuu, mutta oli pakko kiinnostua asiasta. Näin sen Päivi Räsäsen haastattelun, mihin joku viittasikin. Miten sille kävi? En haluaisi uskoa, että meillä on noin heikosti asiat, mutta kaikki viittaa siihen, että uskonsisarilla on valtava massa, millä rynnistää.:ninja:
Haista sinä paula jo fosfaatti. Olet oikeasti vainoharhainen.

Mä en alennu toisten nikkien pöllimiseen, en ole koskaan tehnyt niin. Olen viimeiset vuodet kirjoittanut vain tällä nikillä, en edes harmaana.
 
echo valehtelee
Lyhyesti ja ytimekkäästi: murhaaminen, myös itsensä, on Raamatussa kielletty. Eivät olleet oikeita uskovia.
seli-seli-seli :LOL::LOL:

TAIDAT OLLA se PAHIN MAHDOLLINEN tyypillinen BIMBO-BLONDI?

  • Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
  • 1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
  • Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."
  • Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
  • Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
    • 2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
 
seli-seli-seli :LOL::LOL:

TAIDAT OLLA se PAHIN MAHDOLLINEN tyypillinen BIMBO-BLONDI?

  • Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
  • 1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
  • Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."
  • Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
  • Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
    • 2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
Tässä olisi joku juutalainen paras selittämään VT:n kuvioita.
Mutta:juutalaiset on halunneet sen tietyn kaistaleen lähi-Idässä, ja that's it. Jos nyt ei vapaamuurari-pankkiireja ajatella, niin juutalaiset eivät ole halunneet levittäytyä koko maailmaan sen jälkeen. He ovat nyt tyytyväisiä siihen paikkaan missä nyt ovat ja asuvat rauhassa.
Eivät laajennu enää Egyptiin, Eurooppaan, jne.
Toisin kuin muslimit joille koko maailman pitää muuttua edelleen kalifaatiksi.

Jos VT:n historiankirjoitus pitää paikkansa, niin....
Se, että juutalaiset pistivät pois päiviltä porukkaa Israelin alueella kun valtasivat sen, johtui Raamatun mukaan jumalattomista jättiläiskansoista (Suomessa jatulit) joita on lueteltu Raamatussa. Jumala halusi heidät pois päiviltä jo vedenpaisumuksessa.

Se, miksi olivat niin vakuuttuneita asiastaan, johtui Jumalan tekemistä isoista ihmeistä Egyptistä lähtiessä:vitsaukset, Punaisenmeren ylitys kuivin jaloin, jne. Heillä oli myös tuli/valopatsas päivin öin yläpuolellaan, taivaasta satoi ruokaa 40 vuoden ajan.
Raamatussa sanotaan että ympäröivät kansat myös olivat huuli pyöreänä ja sanoivat "Jumala on juutalaisten kanssa".

On muuten hauskaa että hurrikaani Irma kuivatti myös merenpohjan. Ei se niin iso ihme ole. :D
 
vierailija
Ajatella, että tuo fosfaattiasia on mullistava: monta kertaa olen nähnyt sen netissäkin - sehän tuli ohjelmassa 45min monta vuotta sitten, ja se ohjelma lopetettiin. Joku kuitenkin nostaa palkkaa siitä ettei tee mitään, lukee ohjelmassa ylearkistossa: fosfat i maten. No, mikä hulluinta, tyrkyttää digitalisaation generaattori tällaista:
http://docplayer.fi/3392118-Teurastamoista-saatavien-sivujakeiden-uudet-prosessointimenetelmat-ja-hyotykayttokohteet.html

Minna Huttusen väitös on myös olemassa, mutta... MOT :-D
 
vierailija
Lisää ja lisää vain älyttömyyksiä.

Kai tajuat että juttusi ovat järjettömiä, epäloogisia ja että uskot kaikenmaailman uskonnollisiin pseudotiede-huijareihin, joiden juttuja sitten pidät totena, ja että mitään oikeaa tieteen asiantuntijoiden sanomaa et suostu uskomaan.
Asintuntijoidenkin lausunnotkin on aina vain mielipiteitä ja uskomuksia. Kukaan Huom. Ei kukaan voi oikeasti tietää mitä miljardi vuotta sitten on tapahtunut.
 
Täyttä potaskaa taas sinulta. EI KUIVATTANUT. Jos vesi jossain laskee, niin toisaalla se nousee. Jumpuloillasi ei ole osaa eikä arpaa, puhtaita sääilmiöitä vaan joista fiksummat vain ymmärtää !
Kerkiän pari viestiä laittaa...

No tuossahan just sanoit miten siinä kävi juutalaisten+egyptiläisten kohdalla:kun vesi nousi, niin se myös laski. Eli juutalaiset ehtivät pois alta kuivin jaloin kun egyptiläiset jäivät aaltoihin.

Punaisenmeren rannikolla on sillä kohdalla merenpohjassa vaunujen pyöriä, mielenkiintoista...mutta ettehän te halua sitä uskoa.
Vaikka niistä on valokuvat ja kaikki, niin hirveetä pseudotiedettä, kääk! :whistle:

Sit kun sanojan nimi on Esko Valtaoja tai Hawkings/Dawkins/Höpkings, niin vaikka ne äijät koko ajan hokis ehkää, saattaa, voisi, niin = ehdoton totuus. (Joka muuten taas muuttuu ensi viikolla)
 
vierailija
Milloin olet tullut tähän joukkoon? Hän hyväksyy ainakin varastamisen, mikä tosiaan viittaa tuohon. Mulla ei ollut aikaisemmin aikaa katsoa, mitä viesteille tapahtuu, mutta oli pakko kiinnostua asiasta. Näin sen Päivi Räsäsen haastattelun, mihin joku viittasikin. Miten sille kävi? En haluaisi uskoa, että meillä on noin heikosti asiat, mutta kaikki viittaa siihen, että uskonsisarilla on valtava massa, millä rynnistää.:ninja:
Täytyy lisätä Pekka Reinikainen, jonka kirjalla Lintuinfluenssa saatiin tehtyä ---no, jokainen tietää, miten se tapahtui. Hän on täydellisen väärässä, kun väitti vasta telkkarissa, et raudan lähde on leipä. Viljan kuidut estävät raudan imeytymisen, mutta...!
Kukaan ei tietenkään sano sitä hänelle? Toivon, että tämä video saavuttaisi Reinikaisen ja hän alkaisi ymmärtää, että hänkin on vain myyntitykki. Paha mieli tulee, mutta saa tullakin:devil:
 
vierailija
On se echo ainakin katsonut otsikon, kun on käynyt paheksumassa asiaa.

Löysin äsken mielenkiintoisen blogin, Kari Uusikylä, olkaa hyvä!

Ajatella, että ensin annettiin kenkää tie kuinka monelle Helsingin yliopiston työntekijälle ja sitten on olemassa tietylle porukalle oma ohituskaista:confused: ---ei tosin lue siellä, vaan sanon nyt sen miltä se näyttää. Tasa-arvoa ei ole olemassa, ei sananvapautta, ei edes itsenäisyyttä.:ninja:

Aijoo: kuka neropatti sen otsikon "Varastin----" kirjoitti ja kenen koneelta? Sen mukaan hakukonekin tyrkyttää tiettyjä aiheita, vaikka ei mitenkään muuten olisi asian kans tekemisissä:whistle:
 
vierailija
Haista sinä paula jo fosfaatti. Olet oikeasti vainoharhainen.
Olen lukenut Pekka Reinikaisen kirjoja enkä voi niiden vuoksi luottaa enää yhtään mihinkään muuhun kuin omaan kokemukseen. Suosittelen muillekin, sillä täysin lääkkeettömänä - tarkoittaa myös ilman vitamiinivalmisteita ja teollisia lisiä, kuten askorbiinihappo yms. - täysin terveenä vuosikausia:)

Vainoharhaisuutta se ei ole, vaan näyttää siltä, että opit on mennyt perille: varsinkin se, että kukavaan saa tehdä diagnoosia toisista ihmisistä. Pelottavaa, eikö?

Miten Pekka Reinikainen kuvittelee, että sairas lintu lentäisi satoja kilometrejä - ja meillähän ne joutuvat ylittämään meren, putoavat sinne, jos yleensä pääsevät lentoon:LOL:
 

Yhteistyössä