Kui moni tehnyt näitä DNA-testejä?

Joissakin tapauksissa kirkonkirjojen tieto on pomminvarmasti väärää. Eikä tämä välttämättä tarkoita petollista naista - aviomies merkitään avioliitossa syntyneen lapsen isäksi, vaikka mies itse ja koko kylä tietäisivät, että naapurin Ville kävi pukkaamassa lapsen aluille aviomiehen suostumuksella.
Ehdottomasti juuri noin!

Tiedän omalta kohdalta petollisen esi-isäni, tuota paikkakunnan merkittävää herraa mun isälinjassa ei ole merkattu papereihin. Pukkasi naimisissa ollessaan talouden piikatytön paksuksi, ehkä useammankin, kun heitä oli herralla ja rouvalla monta. Eikä ollut sellainen talous, missä renkejä olisi tarvittu :sneaky:

Tätä nyt pitää alkaa työstämään urakalla, kun ne oikeat juuret kiinnostaa kovasti:coffee:
 
vierailija
Jos on muumio tallella, niin nykytekniikalla ne ottaa hampaan ytimestä näytteen poraamalla. Jännityksellä odottelen, löytyykö jotain mielenkiintoisia sukulaisuuksia jostain rautakaudelta tai keskiajalta esim.
https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/keskusrikospoliisi-kolme-suomalaista-epailtyja-paatekijoita-laajassa-kansainvalisessa-paritus-ja-rahanpesuvyyhdissa-rikoshyoty-40-miljonaa-euroa/823311/

auttaako tuossakin?
 
vierailija
Ehdottomasti juuri noin!

Tiedän omalta kohdalta petollisen esi-isäni, tuota paikkakunnan merkittävää herraa mun isälinjassa ei ole merkattu papereihin. Pukkasi naimisissa ollessaan talouden piikatytön paksuksi, ehkä useammankin, kun heitä oli herralla ja rouvalla monta. Eikä ollut sellainen talous, missä renkejä olisi tarvittu :sneaky:

Tätä nyt pitää alkaa työstämään urakalla, kun ne oikeat juuret kiinnostaa kovasti:coffee:
Mutta jos onkin:rolleyes:
 
Ruotsissa tuli vuoden alussa voimaan laki, joka antaa poliisille luvan etsiä dna-näytteen avulla myös tekijän biologisia vanhempia ja sisaruksia. Rikolliset voidaan siis tunnistaa DNA-jäljen avulla, jos joku heidän omaisensa innostuu sukututkimuksesta. (y)

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006202341.html
Ihan oikein (y)

Minä annoin luvan, testini tuloksia saa käyttää rikollisten metsästämiseen. Jos vaikka serkkuni tai kuka tahansa lähisukulainenkin olisi sarjamurhaaja teoriassa, niin kiinni jäisi (y):D

Ja itsellä kun ei ole mitään pimitettävää :cool:
 
Hyvin outoa, mutta toisaalta ei. Mun mutsilta ei löytynyt ollenkaan tuota skandinaavia ja balttia, mitä taas minussa oli. Sen sijaan löytyi suomalaisuuden lisäksi irlantilaista ja keski-aasialaista, mitä tästä voi päätellä? Minua ja äitiä ”yhdistää” keski-aasialaisuus ja suomalaisuus... Vaikka heti automaattisesti ajattelin että toki tuo baltti hommakin tulee hänen puolelta ja skandinaavisuus...
 
Hyvin outoa, mutta toisaalta ei. Mun mutsilta ei löytynyt ollenkaan tuota skandinaavia ja balttia, mitä taas minussa oli. Sen sijaan löytyi suomalaisuuden lisäksi irlantilaista ja keski-aasialaista, mitä tästä voi päätellä? Minua ja äitiä ”yhdistää” keski-aasialaisuus ja suomalaisuus... Vaikka heti automaattisesti ajattelin että toki tuo baltti hommakin tulee hänen puolelta ja skandinaavisuus...
Teit varmaan autosomaalitestin, eli serkkutestin? Se mitä äidilläsi ei ole, olet perinyt isältäsi.
 
No en mä tiedä mikä tuo testi virallisesti on, mutta my heritagelta on kummankin meidän testit... Olin siinä luulossa ettei isässä ole kuin suomalaista :D
Se ottaa molempien vanhempien DNA:t, mitä ootkaan saanut.

Nää testit voi ahdistaa muitakin mammoja, kuin palstamammoja :D

Saattaa äipät vastustaa, kun aletaan puhumaan testaamisesta perheen sisällä, "eiks olis kivaa tehdä?"

Äippä: " E-e-ei, kyllä meidän pitäisi käyttää nuo rahat uuteen pyykkikoneeseen, telkkariin tai tai...."

Isä luulee ja lapsi luulee tilanteen olevan noin keskenään, mutta äiti yksin tietää, että isä onkin putkimies tai Giorgios Kreikanreissulta tyttöporukassa :sneaky:

Sun pitää ottaa isästäsi FTDNA -firmasta mielellään Y-DNA 67 isälinjan testi, niin alkaa totuus selviämään. Tietysti kallein BIG Y-700 olis paras.

Lisätietoa: https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/728741-my-heritage-family-tree-dna-ancestry-asiantuntija-neuvoo-kuinka-valitset-sopivan
 

Yhteistyössä