Kuinka aikaisin pitää olla iso asunto?

Me asutaan nyt pienehkössä asunnossa, ollaan muuttamassa vuoden parin päästä. Jos kuitenkin kävisi niin, että saataisiin kotiselvitys tämän vuoden lopussa, saadaanko me lupaa tällä asunnolla? Ja jos lupa saadaan, mitä kohdemaassa sanotaan? Vaikka kohdemaan odotusaika onkin 3-4 vuotta tällä hetkellä, eli hyvin ehditään ennen lapsen tuloa muuttaa, niin täytyykö kuitenkin olla puitteet nyt jo valmiina?
 
Pajupuu, mulla on sellainen käsitys,että kotiselvitykseen kirjataan ne olosuhteet, jotka sillä hetkellä on. Ne lähtevät myös kohdemaahan. Jos olosuhteet muuttuu, pitää tehdä lisäselvitys (asuinolot, taloudellinen tilanne jne.), jossa selvitetään muutokset. Eli tilanteen olisi kai jo nyt hyvä olla sellainen, että pystytte niihin lapsen ottamaan. Eihän sen tarvitse mikään kartano olla, vaan koti, mihin lapsi mahtuu ja pystyy kanssanne elämään.
Korjatkaa muut, jos olen väärässä..?
 
No meillä on nyt 2h+tupakeittiö, vajaa 70m2 ja neljä henkeä. Joka tapauksessa ollaan siis isompaan muuttamassa, mutta ajankohta on miehen töistä riippuen vähän auki, kuitenkin selkeästi paaaljon ennen kuin lapsiluku kasvaa. Aikaisintaan kuitenkin ensi syksynä, mutta eipä meillä ehkä muutenkaan olisi kotiselvitys silloin vielä valmis.

Olen kanssa ymmärtänyt, että kotiselvitykseen tehdään sitten asunnon (tai jonkun muun) vaihtuessa päivitys, mutta mietin vain, että mahtaako ne edes antaa meille tällä asunnolla lupaa, vaikka kotiselvitykseen olisikin kirjattu tuleva asunnonvaihto. Tai ottaako ne kohdemaassa tällaisia papereita edes jonoon.

Selviäähän tämä tietysti prosessin edetessä kuitenkin, mutta ajattelin, että jos jollakulla olisi omakohtaista kokemusta =)

Pääpilvissä: oletin kansainvälisen adoption olevan tässä tapauksessa itsestään selvää, kun tämä on adoptiopalsta ja puhun kuitenkin kohdemaasta. Ei kai pitäisi olettaa mitään. :)
 

Yhteistyössä