Kuinka kauan imettäminen sattuu?

  • Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti
"Minna"
Mulla nyt vko synnytyksestä ja joka kerta kun vauvaa imetän tekis mieli huutaa ja kirota,niin pirusti se aina sattuu :( kestääkö tätä kauan ja onko mitään apua mikä helpottais.. ??
 
.....
Ootko lansinohia laitellut ahkeraan? Onko imuote oikea? Onko nänni valkoinen ja puristuksissa olleen näköinen kun vauva irrottaa otteensa? Osaatko irrottaa vauvan oikein tissiltä? Eikö rintakumi auta?
 
"heips"
Mulla sattu pari viikkoa, ekan viikon hirveitten jälkisupistusten kera :( Purista muutama tippa maitoa rinnoista imetyksen jälkeen nännäjen päälle, rasvainen äidinmaito hoitaa nännejä :)
 
"vieras"
Kyllä siinä muutama viikko voi mennä. Vaikka imuote olisi kunnossa ja rasvat käytössä, ei se auta jos rinnat on pinkeät ja lapsella pieni suu. Mulla meni noin kuukausi, että alkoi sujua. Maito nousi niin kohisemalla, että rinnat oli koko ajan ihan pinkeät, eikä pumppaamisesta ja lypsämisesä ollut apua. Vauvalla liian pieni suu että imuote olisi voinu olla kunnollinen ja vielä kolmantena hieman matala nänni. Rintakumi vain pahensi asiaa. Mutta silti suosittelen kyllä kokeilemaan noita kaikkia. Siis imuiotteen varmistusta, lypsämistä, rasvaamista ja rintakumiakin kannattaa kokeilla jos se sinulla toimisi.
 
"mmm"
Mulla on kaikkien 3 vauvan kohdalla kaks eka viikkoa imetys sattunu alussa. Imetysote on ollu oikea kaikilla mutta ilmeisesti se on ollu jotain tottumattomuutta tms. Ap, jos se sattuu KOKO imetyksen ajan niin sillon vauvalla on väärä imuote. Se, että se sattuu alussa ja sitte helpottaa, on normaalia. Olisko sulla mahdollista saada imetystukiäiti käymään ja neuvomaan imuotteen kanssa? Käypä sivulla www.maitolaituri.fi ja www.imetyksentukiry.fi (tuon jälkimmäisen nettiosoitteesta en oo ihan varma onko se noin, mut jos ei niin googleta imetyksentuki ry niin saat sen esiin).
 
kolomevkoa
Kolme viikoka mennyt kaikissa kolmessa. Ei sitä voi alkuun uskoakaan, että joskus se hoituu melekin huomaamatta :) Kylmää, kuumaa, kaalia, ihan mitä vaan. Mutta kyllä se siitä, tsemppiä!
 
"Minna"
Kyllä luulen että ote oikea ja rintakumia en ole kokeillut,saisko apteekista? sairaalassa sanoivat ettei siitä apua.. ? Lansinoh voidetta laitan useasti päivässä. Tiukka imuote kyllä vauvalla,oikeaan riintaan/nänniin tekee enempi kipeetä.. Ehkä tää tästä :)
 
No esikoisen kanssa sattui 5 viikkoa, oli rintakumi käytössä, lansinohia laitoin, imuotteessa ei pitänyt olla vikaa.. Silti rinnat vuosivat verta ja huusin ja itkin aina imettäessä. Kun lapsen ruoka-aika lähestyi niin pelkäsin jo valmiiksi sitä että kohta joudun taas siihen kidutukseen. Siinä viiden viikon kohdalla sitten lopetin koko homman.. Se ei vaan lähtenyt toimimaan enkä olisi enempää kestänyt sitä kipua.

Kuopuksen kohdalla pari päivää vähän ehkä vähän nipisti ja sitten se helpotti.
 
"jojo"
Molemmista kaksi-kolme viikkoa, vaikka imuote olikin moneen otteeseen tarkistettu. Kumpikin osasi homman hienosti, mutta rinnanpäät kipeytyivät silti. Esikoisesta itkin suihkussa, kun vesipisarat osuivat nänneihin, luoja, että se sattui. Olisin milloin tahansa synnyttänyt lapsen uudelleen, jos olisin sillä välttänyt imetyskerran.

Ihmeen äkkiä se meni ohi, siis ei pikkuhiljaa vaan yhtenä päivänä ei sitten enää sattunut. Taivaallista!!!

Mä olen ihan hulluna suojellut rintojani kuvitellultakin kylmyydeltä rintatulehduksen pelossa, jos se stauuisi olemaan yhtä kamalaa tai kamalampaa. Mutta eipä ole ollut tulehduksia, kun on kääräissyt tisseille kaulaliinan kesäkuussa :D
 
"huppeli"
Mulla ensimmäisen kuukauden sattu niin paljon että itkin ja huusin aina imettäessä, lansinohista eikä rintakumeista ollu mitään hyötyy. Sitten laitoin Bepanthenia ja parin päivän käytön jälkeen ei enää sattunut yhtään (muutaman viikon sillä kuitenki "varulta" rasvailin joka imetyskerran jälkeen).. Kannattaa kokeilla! :)
 
"joku"
Mulla sattui ainakin pari kuukautta mutta siis vain muutaman ekan minuutin. Meillä yksi syy saattoi olla sammas, joka pojalla oli alusta asti ja luultavasti johtui ab-tipasta, jonka sain synnytyksessä. Tsemppiä.
 
"vieras"
pari-kolme viikkoa sattui tosi paljon. sitten se alkoi hellittää. älä anna periks. itkua pidätellen imetin pari ekaa viikkoa. no se oli lyhyt aika kun vuoden lapsi sai kaiken juomansa rinnasta. oli se sen alun tuskan arvoista
 
Esikoisen kohdalla sattui ensimmäiset puoli vuotta. koitin kaikkea mahdollilsta eikä mikään muu auttanut kun aika. Rintakumeíen kanssa sai imetettyä yleensä aika hyvin, välillä sekään ei auttanut. Kun yksinkertaisesti koski liikaa annoin yhden kaksi imetys kertaa pullosta ja seuraava imetys sitten sujui vähän paremin.
Kuopuksen kanssa imettäminen teki kipeää muutoman päivän.
 
Teettu
Mulla ei sattunut esikoisen imettäminen paljonkaan, mutta viikon ikäinen kuopusimee paljon hurjemmin kai, kun nyt ontäyttä tuskaa. Lansinoh wi auta, kenties bepanthen sitten. Rintakumi auttaa otetta jos on matalat nänninpäät, en tiedä onko muuten iloa...
 
"myy"
[QUOTE="Minna";23912885]Kyllä luulen että ote oikea ja rintakumia en ole kokeillut,saisko apteekista? sairaalassa sanoivat ettei siitä apua.. ? Lansinoh voidetta laitan useasti päivässä. Tiukka imuote kyllä vauvalla,oikeaan riintaan/nänniin tekee enempi kipeetä.. Ehkä tää tästä :)[/QUOTE]

Saa ihan normi kaupoistakin.Oli mahtava tunne pystyä imettään lasta,kun ostin tuon kumin,voin vaan suositella :)
 
"www"
Kuukauden sattui, vaikka imuote ym. kaikki hyviä. Sitten helpotti ja sittemmin ei juurikaan ole missään tuntunut. Tai kun hampaita tuli, niin on keksinyt sitten purra nänniin...
 

Yhteistyössä