Kuinka kauan olette "harrastaneet" jälleenmyyntihommia?

Tämmöinen tuli mieleen...

Mä itse olen aloittanut 2/05 perustamalla kestovaippoihin keskittyneet lastentarvikeverkkokaupan. Sitten 2006 syksyllä lähdin mukaan Kotigastronomi-toimintaan. Aluksi oli ajatus ihan vaan tilailla omaan käyttöön ja myydä pienimuotoisesti lähipiirille, mutta sitten ihmiset alkoi kiinnostua lisäansioista ja aloin rekrytoida uusia jälleenmyyjiä ja se itse myyntihomma jäi taka-alalle. Maaliskuussa 2008 perustin verkkokaupan myös noille mausteille nostaakseni omaa myyntiä ja samaan syssyyn nousin Kotigastronomissa tiiminjohtajaksi. Lopulta oli tehtävä päätös elämän suunnan suhteen ja joulukuussa 2008 tuo lastentarvikeverkkokauppa tuli tiensä päähän ja lopetin sen ja aloin panostaa samalla täysillä tuohon maustehommaan.

Eli mä olen itse ollut yli 4 vuotta yrittäjä, nyt kohta 3 vuotta mukana tuossa Kotigastronomissa ja aion olla varmaan hamaan hautaan saakka! On tää niin mainiota hommaa, helppoja lisätuloja ja hauskaa tasapainoa päivätyön ja perheenäidin roolille. Sitä kuuluisaa äidin omaa aikaa. ;)

Kuinkas muut? Miten pitkään te olette harrastaneet jämyilyä ja miten tosissanne? Mitä myytte? Muitakin kokemuksia?
 
15 vuosi alkannee kohtapuolin, aloitin Cabouchonilla korumyynnillä siinä olin monta vuotta ja kun Cabouchon meni konkkaan Petra Döringin möhlimisestä niin korut yms. osti Zepter International tuotteet ja me siirryimme yrityksen alle.. Siellä olin yks 6-7 vuotta, ainoot suomalaiset webbisivut oli silloin miulla käytössä ja tiimiäkin, sit palo sen kanssa hermo ja nyt olen ollut 4 vuotta Avon Cosmeticsilla, 1,5v tiimivetäjänä ja sitä on kertynyt tuon 4 vuoden aikana jo paljon.

Eli kaikkea nähty ja koettu verkostomarkknoinnissa sekä suoramyynnissä, ja nyt muutama viikko ollu myös Kotigastronomi mausteiden myyjänä, koska ite tykkään käyttää ruuassa mausteita ja saada hyödynkin samalla.
 
Pian 11 vuotta tulee täyteen. Aloitin LR:ssa, jossa olen vieläkin, mutta rinnalla olen kokeillut montaakin eri konseptia verkostomarkkinoinnin ja suoramyynnin saralla ja tällä hetkellä LR:n lisäksi harrastelen aktiivisemmin Kotigastronomia.
 
Aloitin aikoinaan tämän "uran" amwayn myyjänä... no siinä kävi miten kävi. Sitten pääsin kotigastronomien maailmaan ja sitä hoidan vieläkin. Olisko nyt toista vuotta? Vai jo kolmatta? Vähän sen jälkeen otin tuon Vekkulin jälleenmyyjän pestin vastaan ja hoitelin sitä mausteiden lisäksi. Nyt Vekkulin edellisen omistajan lopetettua ostin sen itselleni ja jatkoin sillä tiellä.
Kahta viimeistä en ole päivääkään katunut, enkä kadukaan. Kotigastronomeissa on jo tuota tiimiäkin kertynyt jonkinlaisesti, joten josko tiiminjohtajaksi asti pääsisi jossain vaiheessa?
 
aloitin joskus aikanaan tuppereiden myynnillä. tein sitä jonkin aikaa. sitten etsin edullisempia tuotteita ja löysin Kotigastronomin. Kotigastronomissa olen ollu mukana syksystä 2005. Olen myös kokeillut Avonia ja Oriflamea, mutta en kyllä innostunut niintäkään niin. Kotigastronomia myyn jatkossakin.
 
Minun ekat tuotteeni olivat Swipen tuotteita. Niitä myin äityislomani ajan. Töihin paluuni hankaloitti hommaa vuorotyöni vuoksi joten jätin sen. ( vähän kyl harmittaa). Pian sen jälkeen aloitin Oriflamen myyntikonsulttina jota olen vieläkin. Myyn myös Avonin tuotteita.
 
Ensimmäinen kosketus kotimyyntijuttuihin oli mulla kun kävin tupperin kutsuilla. Siitä meni useita vuosia kun itse aloin myymään oriflamea. Siihen lisäksi otin kotigastronomin ja nyt suunnittelen oman yritykseni tuotteita kotimyyntiin. Testasin myös wolverkkeriä, mutta aika ei ollut otollinen
Tälläisessä työssä on aina omat hyvät ja huonot puolensa. Jos haluaa elannon tarvii myös tehä paljon töitä. Jos haluat lisä ansioita, onnistuu sekin.
Kaikista ei ole myyntityöhön
 

Yhteistyössä