kuinka kauan prosessi kestää

minua kiinnostaisi ihmisten kokemukset adoptioprosessin kestosta täällä uudenmaan alueella. olen kuullut että aikaa saattaa mennä, mutta miten se on oikeasti. Olemme jonossa adoptio neuvonnan ajanvaraukseen, joka jo pelkästään kestää puoli vuotta ,eli ensimmäisen ajan varaustakin jonotamme. olisi kiva vähän valmistautua ja kuluttaa aikaa vaikka näin.
 
Emme ole uudeltamaalta, mutta meillä odotusaika neuvonnan aloituksesta lapsiesitykseen oli hieman yli kolme vuotta (kansainvälinen adoptio). Me jonotimme kaksi kuukautta (v.2003), kunnes pääsimme PELAN järjestämään neuvontaan.

 
Sirpa-74
Hei vaan =) Meidän kotiselvitysvaihe alkoi huhtikuussa 2004. Viime vuoden marraskuussa adoptiopaperimme lähtivät Thaimaaseen. Viikko sitten saimme tiedon, että meitä ottaa Thaimaassa suloinen poikavauva Haemme hänet kotiin kahden viikon kuluttua. Joten kaiken kaikkiaan tässä prosissamme on mennyt aikaa reilu kaksi vuotta. Olen jo tässä vaiheessa varmaan maailman onnellisin tuleva äiti, joten suosittelen kaikille lapsettomuudesta kärsiville ihmisille lähtemistä prosessiin mukaan.

Hyvää syksyä!
 
Mindbrain
Onnittelut teille! Saako kysyä, minkä palveluntarjoajan/kontaktin kautta poikanne saitte? Minä ja mieheni olemme adoptioneuvonnan loppusuoralla ja olemme myös ajatelleet Thaimaata kohteeksemme.
 
sirpa-74
Kiitos =) DSDW; n kautta. Se vaikutti meistä nopeammalta kuin FFAC; n kautta...Ja näin taisi ollakin, koska marraskuussa meni paperimme sinne ja nyt elokuussa saimme tiedon pojasta. Joten odotusaika oli vain 9kk.


:) Sirpa
 
kiitos vastauksista ! Näin todellakin aika kuluu paremmin ja on ihana kuulla että joillekin on jo jotain konkreettistakin tulossa. Kaksi vuotta ei tunnu pahalta ajalta. Mutta parempi kai varautua kolmeen vuoteen.. Ja niin lapsettomuudestahan tässä kärsitään joskin sekundaarisesta, eli ensimmänen tuli mutta toista ei millään..
 
pia
Hei,

me olemme Pela-adoptio neuvonnassa. Meillä on takana kolme tapaamista sosiaalitädin kanssa. Otin yhteyttä Pela:iin kesällä-05, menimme elokuussa -05 Pela info tilaisuuteen, jonka jälkeen lähetimme paperit Pela, koska oma sosiaalitoimisto ei ota jonoon (Espoossa niin pitkät jonot). Saimme soittoajan marraskuulle-05 ja ensimmäinen tapaaminen oli tammikussa-06. Mutta nyt emme tiedä milloin seuraava tapaaminen on koska sosiaalitätimme jäi pitkälle sairaslomalle. Meille luvattiin, että prosessi kestää noin vuoden ennenkuin paperit lähtee kohdemaahan. Nyt olemme olleet jo neuvonnassa kahdeksan ja puoli kuukautta, eikä loppua näy :(
Tsemppiä kaikille jotka ovat neuvonnassa tai odottavat lapsiesitystä :)
 
Enhän mä osaa edes kirjautua tänne nimimerkillä.
mutta sinä jolla kuusi biologista lasta ja mietitte adoptiota, olisi mukava vaihtaa ajatuksia. meilläkin kuusi biologista lasta ja välillä adoptio houkuttaa, mutta onko se tällaisen katraan kanssa edes mahdollista.
 

Yhteistyössä