Kuinka kuljetatte nukutettua eläintä?

Meillä koiria ei ole ikinä herätelty nukutuksesta lääkkeellisesti. Aina on nukkuvana siirretty ja saaneet sitten omaan tahtiinsa heräillä. Peiton kanssa meilläkin sitten siirretty, kyseessä kun isoja hauvoja, niin 2 tarvitaan siirtoon esim autosta kotiin. Mutta jos koiralle annetaan heräte-piikki, niin se kyllä hetken perästä itsekin kävelee pienen matkan. Jos saisit auton oven eteen ajettua, niin koira sitten kyllä siitä taapertaa avun kanssa sisään. :)
Saako kysyä miksi koiraasi tullaan nukuttamaan/rauhoittamaan säännöllisesti? Kuulostaa meinaan hurjalta, siksi mielenkiinnosta kyselen syytä. :wave:
 
Koiralla kasvaa pieniä ylinmääräsiä karvoja silmiin. Karvat ärsyttävät silmiä ja kun molemmat kyynelkanavatkin on tukossa niin ärsytys pitää minimoida, ettei tulisi tulehduksia.
Ja niitä karvoja pitää polttaa, joten koira pitää rauhoittaa.
 
Eikös ne ylimääräiset ripset voi poistaa kirurgisesti? En asiasta tiedä mutta olen käsittänyt että se olisi sitten kerralla hoidettu. Jotkut myös nyppivät niitä itse pois, mikä kuulostaa kyllä aika hurjalta...
 
Eläinlääkäri sanoi sillon, että niitä poistellaan polttamalla, mutta aina on riski että ne kasvavat takaisin. Itsekkin niitä voi poistaa/polttaa, mutta se tarkoittaa kuitenkin, että eläin pitää rauhoittaa... eli silloinhan se on sama kun vie eläinlääkärille. Itse en ainakaan uskalla poistaa niitä..
 
Meillä juuri naapurin sheltiltä hoidettiin vastaava ongelma leikkauksella, koska silloin pitäisi ongelma olla lopullisesti poissa. Varmaankin järkevintä kun heilläkin nuori koira, helpottaa molempia osapuolia vastaisuudessa:)
 
Pitää kysellä tuosta leikkauksesta eläinlääkäriltä kun seuraavalla kerralla, kun ensin näkee millä tahdilla ne karvat kasvaa takaisin ja kasvaako ollenkaan (toivottavasti ei...).
Kun ne silmät on meidän koiralla muutenkin se ongelma, niin ei ole kiva kun ne karvatkin lisäksi ärsyttävät... :|
 

Yhteistyössä