Kuinka moni 3-4v osaa luistella itsenäisesti?

Meillä aloiteltiin tai siis kokeiltiin ekan kerran luistelua lasten ollessa 2v ja seuraavan kerran 3v ja nyt olis tarkoitus kokeilla taas, en sit tiedä miten onnistuu. Likka osas viime talvena vähän antaa itse vauhtia, mutta poitsulla homma oli ihan hukassa ja sitä huutoa kun yritettiin ottaa luistimet pois, ei saa minä luittelen!
Se kun oli sit sitä et se roikku tosta käsien varassa ja polki paikallaan, yhtään ei pysynyt itse pystyssä
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.12.2004 klo 12:54 tuplis2 kirjoitti:
Meillä aloiteltiin tai siis kokeiltiin ekan kerran luistelua lasten ollessa 2v ja seuraavan kerran 3v ja nyt olis tarkoitus kokeilla taas, en sit tiedä miten onnistuu. Likka osas viime talvena vähän antaa itse vauhtia, mutta poitsulla homma oli ihan hukassa ja sitä huutoa kun yritettiin ottaa luistimet pois, ei saa minä luittelen!
Se kun oli sit sitä et se roikku tosta käsien varassa ja polki paikallaan, yhtään ei pysynyt itse pystyssä
Riippuu paljon motoriikan kehityksestä, koska on valmis luistelemaan.
Minkälaiset luistimet pojalla on? onko tarpeeksi terävät?
 
Neiti oppi luistelemaan täytettyään kesällä 3 ja syksyllä aloitettiin luistelu. Oli jo ensimmäisenä talvena luistelukoulussa ja tykkäs hirveesti. Me aloitettiin sellaisilla 2 teräisillä luikkareilla ja niillä kyllä oli hyvä harjoitella. vaihdettiin sit muutaman kuukauden jälkeen tavallisiin kaunareihin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2004 klo 10:31 näkymätönninni kirjoitti:
Neiti oppi luistelemaan täytettyään kesällä 3 ja syksyllä aloitettiin luistelu. Oli jo ensimmäisenä talvena luistelukoulussa ja tykkäs hirveesti. Me aloitettiin sellaisilla 2 teräisillä luikkareilla ja niillä kyllä oli hyvä harjoitella. vaihdettiin sit muutaman kuukauden jälkeen tavallisiin kaunareihin.
Kenkiin kiinnitettävät terät ovat huonoin vaihtoehto niin oppimisen kannalta kuin nilkankin kannalta. Kannattaa ostaa oikeat luistimet joilla oppiminen on paljon helpompaa ja luistin antaa enemmän tukea nilkalle.
 
harmaa
Meillä oli poika ekaa kertaa luistimilla viime talvena kun oli kolmen vanha. Ihan muutaman kerran vain, ja vain sen aikaa, kuin itte halusi olla.
Tänä talvena sitten mentiinkin jo luistelukouluun ja siellä poika oppi nopsasti luistelemaan. Nyt viilettää jo kummasti!
Luistimista sen verran, että kaunokkeja en suosittele kelleen, piikit vain opettavat väärän luistelutyylin. Hokkareilla, tarpeeksi terävillä sellaisilla on hyvä opetella oikea tyyli.
Ja ehdottomasti kypärä päähän!!!
 
Liliana79
Meillä osataan, aloitimme luistelun harjoitusluistimilla viime talvena kun lapsi oli 3-vuotias. Nyt saa jouluksi uudet kaunoluistimet ja jatketaan harrastusta... =) Kovasti tyttö onkin niitä luistimia jo pyydellytkin.
 

Yhteistyössä