Kuinka monta hoitajaa lapsillasi? Annatko helposti hoitoon?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kuinka monta lastenhoitajaa teillä on lapsillenne? Annatko lapsesi helposti hoitoon? Kuinka hyvin lapsen tulee tuntea hoitaja? Ja en siis tarkoita nyt päivähoitoa (päiväkoti, perhepäivä tms ).

Meillä kun ei ole kuin mun vanhemmat ja yksi kaveri kenet luotan lapseni hoitajaksi. Anoppia ei lapsi tapaa kuin pari kertaa vuodesta, joten hänelle en lastani hoitoon anna. Muita kavereita tms ei ole, jotka tuntisivat lapsen hyvin ja jotka ovat lapsirakkaita. Välillä miettii, että on hankalaa kun ei hoitajaia ole useampia. Olisi kiva välillä olla miehen kanssa kaksin, useammin kuin 2 kertaa vuodessa kuten nykyisin olemme.
 
Meillä ei ole vielä oikein kamalasti...mutta en ole kyllä antanut hoitoonka näitä...jotenkin vaan ei raaski. Mutta ajattelin kyllä jos alkais kyselmään naapurin tyttöä hoitamaan niin saisi taskurahaa siitä...noin 15vee
 
miehen vanhemmat
minun vanhemmat (on hoidossa täällä eniten)
miun mummo (on hoidossa täällä myös paljon)
miehen mummo
miun veljet 3kpl
miehen veljet 3kpl
kavereita 3 kpl

eli meillä löytyy hoitajia, mutta miu vanhemmilla+ mummolla on eniten kuten nyt tämän kesän aina silloin kun olemme töissä.
 
vieras
Onhan noita onneksi aika monta:

oma äitini
anoppi
miehen sisko miehineen
veljeni vaimoineen
naapuri (lastentarhanopettaja ammatiltaan)
ystävä/lapseni kummi
sekä yksi lapsuudenystäväni

eniten hoitaa anoppi sekä miehen sisko ja miehensä kun asumme lähekkäin.
 
Kyllä mä annan aika helposti.. siis kun on kyse muutamista tunneista vaan. Anopillekin (tuleva ex-anoppi) vaikka lapset näkevät vain pari kertaa vuodessa häntä. Viimeksi syksyllä anoppi kävi ja silloin menin elokuviin. En näe mitään syytä miksi tervejärkinen, lapsiin tottunut aikuinen ei pärjäisi mun lapsien kanssa yhtä hyvin kuin minäkin. Tutuista/sukulaisista ainoastaan miehen sisko on sellainen jolle en antaisi lapsia hoitoon, samoin kuin oma veljeni.
 
Lähinnä jos hoitoapua tarvitsee, käytössä on lasten mummi tai täti. Myös pari ystävää on vaihtoehtoina, mutta heitä on tullut käytettyä vain pari kertaa, kun kuitenkin mummi ja täti asuu lähimpänä ja ovat yleensä aina käytettävissä, jos tarvitsee.

Pientä (alle 1v) en anna erityisen helposti hoitoon (etenkin kun on tiedossa, ettei siihen voi luottaa mitä vauvalle hoidossa syötettäisiin), lähinnä hoitojaksot ovat olleet parin tunnin mittaisia (käyty syömässä, museossa tms kahdestaan) tai pari iltaa, kun lapsi on jo nukkunut. Isompikaan (kohta 3v) ei ole hoidossa ollut kuin tuollaisia parin, muutaman tunnin jaksoja. Joskus mummi pyysi yökylään ja siellä varmasti tulevaisuudessa joskus viettävät siskokset öitä, kunhan pienempi vielä vähän kasvaa.
 
no mun lapsia hoitaa ex-avokki (isä), sitten mun äiti ja sisko. voisin kyllä antaa ihan hyvin luotettavalle kaverille hoitoon, mutta on niin vähän sellasii... lapset on kyllä jo sen verran isoja, että eivät tarvii niin paljon hoitoa.
 
Millipidetär
miehen ja mun vanhemmat, mun isoisä ja tämän naisystävä, miehen kummit, mun veli ja sen avokki...tossa on meidän hoitajat...annan aina hoitoon jos vaan pyydetään, se on kylläkin niin että joudutaan pyytämään hoitopaikkaa, hoitajat ei mitenkään kauhean innokkaita ole itse pyytämään.
 
Yksi tällainen "aktiivisesti" käytössä oleva lastenhoitaja ja sitten on näitä tuttavaperheitä joihin tarvittaessa saisi hoitoon. Mutta tosissaan kun meillä on kaksi lasta ja näissä perheissä yleisesti 2-3 ja asutaan suht pienissä kerrostaloasunnoissa niin ihan huvikseni en noita vielä mene hoitoon laittamaan. Edellisestä tällaisesta hoidossaolosta on jo toista vuotta aikaa.

Onneksi on päiväkoti olemassa. :flower:
 
Meillä ei varmaan olisi ketään jos lapsia olisi, maksullinen hoitaja ois ainut vaihtoehto.
Miehen vanhemmat asuu 1500 kilometrin päässä, mun vanhemmat ja siskot 600 kilsan päässä. Yksikään helsinkiläisistä kavereistani ei tykkää lapsista, ja täällä ei asu muita sukulaisia. Niin että...
 
Ei ole paljon hoitajia. Yksin lasten kanssa olen ja mun äiti ja sisko hoitaa jos heille sopii ja useimmiten vaan jos mulla pakollinen meno. Yötä ovat TOSI harvoin.
Nyt onneksi apuna tukiperhe jossa lapset yhen viikonlopun/kk.
Ja kyllä mä äidille ja siskolle tai toisen puolen isovanhemmille antaisin "helposti hoitoon" jos pyytäisivät vaikka yökylään. Ite en ala tuputtamaan..
 

Yhteistyössä