Kuinka nopeasti ootte olleet lähtöpainossanne synnytyksen jälkeen?

itellä meni 3 viikkoa suunnilleen:) siis tosi noppeesti mutta mulle ei kiloja tullukkaan ku 8 että imetys vei kyllä liki kaiken ja laitoksella jo tipahti paino aika lailla,toki urheilu on sitten vieny loputki ja vähän enemmän
 
Mulle tuli 17kg.
Vauva on nyt 4kk ja multa on lähtenyt noin 11kg.
Hirveen tiukassa tuntuu olevan, vaikka täysimetyksellä mennään. Oon joutunu karsimaan kaikki ylimääräset ruokavaliosta pois, että lukema menis koko ajan (hitaasti siis) alaspäin. Varsinaista laihdutusta en voi harrastaa, kun tahdon vielä jatkaa imetystä.

Olis kiva päästä lähtöpainoon ja siitä vielä pari kiloa pois. Sitten olisin enemmän oma itseni. Tuntuu vieraalta olla tämmöisessä löllökropassa.
 
Keräsin raskauden aikana 15 kg painoa ja nyt 6 viikon jälkeen oli 800g jäljellä...MUTTA... jos aiemmin olin kokoa 38 niin nytpä olen kokoa 40-42 painosta huolimatta. Eli melkoisen höhhöä on tämä massa, eikä laisinkaan riemastuta.

Eli nyt voin todellakin sanoa, että vaaka ei kerro kaikkea.
 
Mulla synnytyksen jälkeen paino tippunut hyvin.. 3viikkoa ja 1 päivä niin -23.5kg, painan 6.5kg alle lähtöpainon!! :) Imetän ja katton tarkkaan mitä suuhuni laitan ja juon vettä vähintään 4l päivässä!
 
en käsitä miten onnistutte, niinkuin joku jo aiemmin päivitteli! oon kuullut niin miljoonasti (ja myös monelta kaverilta) että kilot lähtee kuin itsestään kun imettää..no eipä todellakaan lähde!! :mad:
oon aina ollut hoikka, raskausaikana tuli kiloja yhteensä n.18. laitokselle jäi pojan painon verran eli 3kiloa. KAIKKI MUU ON TALLELLA ja synnytyksestä 4kk. Liikun, liikun ja liikun, varsinkin ekan 3kk kävin jumpissa monta kertaa viikossa (joinain viikkoina joka päivä jopa 2 kertaa!) enkä syö todellakaan niin epäterveellisesti, etteikö nämä ällöttävät kilot voisi lähteä. mikä tähän auttaa? ihan oikeasti ottaa päähän kun kaikkensa yrittää..nälkäkuurille on kai alettava, siihen loppuis kyllä mun imetyskin..:headwall:
 
Alle 2 kuukautta meni, raskauden aikana tuli 15 kiloa lisää. Pelkällä imettämällä lähti kaikki. Nyt poika 4 kuukautta ja vielä täysimetyksellä niin paino tippunut jo 4 kiloa alle sen mitä oli raskaaksi tullessa.
 
Tässä mun surullinen tarina taistelusta raskauskiloja vastaan:

Ennen raskautta painoin 67kg. Raskausaikana kiloja tuli 18kg. Synnytyksen jälkeen painoin 74kg eli ihan kivasti jäi laitokselle. Kotiäitinä paino vain nousi ja nousi. Huippussaan se oli 89 kilossa. Hurjaan. Vuoden vaihteessa otin itseäni niskasta kiinni ja tein elämäntapa remontin. Olen nyt lähes samoissa mitoissa kuin ennen raskautta ja pyrin 65 kiloon. Vatsanahka on vaan arvilla, ruttunen ja ikävän näköinen vaikka kuinka yrittäisin laihduttaa. Se on kuitenkin ihana merkki rakkaasta tyttärestäni, joka on nyt 2.5 vuotias.

Eli kaikki eivät ole samoissa mitoissa heti synnytyksen jälkeen, vaan se voi kestää vuosia. Älkää kanssasisaret lannistuko.
 
Mulla paino tuli aikalailla lähelle omaa (kilon-kahden heitto) parin viikon jälkeen synnytyksestä. Raskaus aikana tuli 12kg painoa lisää ja nyt kun synnytyksestä on jo kohta vuosi niin olen laihtunut roimasti siitä mitä olin ennenkin synnytystä. Olen siis 173cm pitkä ja painoin ennen synnytystä n.62kg, nykyään 56-57kg (vähän aina välillä vaihtelee kilolla tuo paino)
 
no, mulla ois itseasiassa kysymys!! vaikka jo 2viikon jälkeen lähti kaikki loputkin kilot mitkä tuli.. (mulle tuli 11kg) eli nyt oon samoissa painoissa jo. nyt 6vk synnytyksen jälkeen edelleen siinä lahtöpainossa. mutta .. kysymys onkin plautuuko kroppa / vatsa normaalimmaksi!??? vaikka painan saman mun kroppa on aivan erilainen. tietty se on muuttunut mutta MIKÄ PERKULETTO tää ylävatta on?? :D eikö se lähe, palaudu ollenkaan?? vai pitääkö vielä odotella.. tolla pömppiksellä niinv äliä oo, se nyt kai on alistauduttava kohtaloon että se on mutta toi ylä makkara on pirullinen!
 
Mulla tuli joku 11kg noin.. ja jälkitarkastukseen mennessä oli 2,5kg miinuksella :) Hyvin lähti kaikki ja ylimäärästäkin imetyksellä! :)

minx: Mulla on synnytyksestä nyt vähän päälle 3kk, ja mulla on lähteny toi vatta aika hyvin.. tollanen pienehkö alavattamakkara viel löytyy (se on aikalailla pelkkää nahkaa) mutta eiköhän sekin jossain vaiheessa tosta katoo. Jos ei, niin eip voi mitään :)
 
  • Tykkää
Reactions: minx
Mulla tuli eka raskaudesta n.17 kg, joista 15 lähti vuodessa, 2 kg jäi roikkuu.
Nyt toisesta synnytyksestä 4 kk ja tässä raskaudessa tuli 15 kg ja oon samassa painossa, kun ennen ekaa raskautta. Syön kyllä ku hevonen, mut niin tekee poikakin :)
 
miul tuli joku 13 kiloo, ja nyt synnytyksestä vajaa 8vk.. ja kilo jäljellä.. omat farkut meni jalkaa ku vauva oli 2vk, mut puristi vähän.. mut nyt menee jo hyvin ja tippuukin jo jalasta jos ei oo vyötä.. :)
 
Tasan 10 kiloa tuli, 5kiloa jäi synnärille. Imettää en pystynyt kuin noin 3 viikkoa, silloin lähti vielä kolmisen kiloa ja pari kiloa sitten jäi.
On varmaan lähteneet jo nuo loputkin, jälkitarkastuksessa oli jäljellä noin puoltoista kiloa.
Synnytyksestä nyt 11 viikkoa, maha ei kyllä tunnu lähtevän minnekkään.. :)
 
Mulle tuli 17kg.
Vauva on nyt 4kk ja multa on lähtenyt noin 11kg.
Hirveen tiukassa tuntuu olevan, vaikka täysimetyksellä mennään. Oon joutunu karsimaan kaikki ylimääräset ruokavaliosta pois, että lukema menis koko ajan (hitaasti siis) alaspäin. Varsinaista laihdutusta en voi harrastaa, kun tahdon vielä jatkaa imetystä.

Olis kiva päästä lähtöpainoon ja siitä vielä pari kiloa pois. Sitten olisin enemmän oma itseni. Tuntuu vieraalta olla tämmöisessä löllökropassa.
Ja pyhpah! Imetyskiloja on tullut lisää :kieh:
Nyt on lähtenyt periaattessa vain 7-8kg siitä viimeisestä vaakalukemasta ennen synntystä. Täysimetin melkein 6kk ja vieläkin monta kertaa päivässä. Ikää tytöllä nyt 10kk. En mitenkään haluais, että paino vakiintuu tuonne lähemmäs kahdeksaakymppiä, joten josko pääsis joskus edes tuohon lähtölukemaan (vaikka sekin on mun mielestä mulle liikaa..).
 
Ekasta tuli 15kg,lähtivät 2kk ilman minkäänlaista vaivaa vaikka söinkin mitä tahansa..olin niin sumussa koliikkivaivojen ja valvomisen takia. Lopulta menin miinuksellekkin.
Tokasta tuli vaan 9kg, kesti 4kk et painoin saman kuin ennen raskautta,mut maharöllykkä oli sitkeessä edelleen. Rupesin treenaamaan ahkerasti,juoksua jne ja nyt kun ipana on 10kk,treenaan 5krt viikossa ja kroppa on kuosissa.

Mulla imetys toiminu kuin häkä painontiputuksessa,mulla on jotenkin kiihtyneessä tilassa toi aineenvaihdunta...mut esim.sisareni ei laihu tippakaan ennenkuin lopettaa imetyksen,hällä nyt 4.vauva parhaillaan ja taas sama homma.

Muuten palautuminen on sit ollu hitaampaa kakkosen kanssa,vaatii siis tiukkaa treeniä:)
 
Ekasta tuli 15kg,lähtivät 2kk ilman minkäänlaista vaivaa vaikka söinkin mitä tahansa..olin niin sumussa koliikkivaivojen ja valvomisen takia. Lopulta menin miinuksellekkin.

Mulla imetys toiminu kuin häkä painontiputuksessa,mulla on jotenkin kiihtyneessä tilassa toi aineenvaihdunta..
Siis mä en kestä näitä juttuja!! :D aargh! mä kuulen näitä jatkuvasti ja tässä toivossa mäkin olin kun synnyttämään lähdin; "nää kilothan tippuu sit kuin itsestään, riittää että imetän vaan jatkuvasti". Ärsyynnyn suunnttomasti jos seuraavassa raskaudessa joku hiiskaiseekin, että "no sähän saat syödä mitä vaan sitten kun imetät, ja silti vaan laihdut!" :mad:

Kiloja tuli yhteensä n. 16 ja laitokselle jäi se kuusi. Loput kymmenen oli TIU KAS SA. Nyt poitsu on 1v1kk ja 1 kilo jäljellä lähtöpainoon.
Imetin 5kk ja ensimmäiset pari kuukautta (siis sen jälkeen, kun pystyin taas kävelemään normaalisti ;) ) kävin jumpissa ainakin 5krt viikossa ja paino ei tippunut grammaakaan. Joo, söin kyllä suklaatakin päivittäin, mutta en mitään järkyttäviä määriä todellakaan. Ja muuten ihan normaalia ruokaa. Ja KOSKAAN ei ole painonpudotus ollut näin hankalaa.
Pari kuukautta sitten vedin lentoemäntädieetin, jonka ansiosta lähti 4 kiloa neljässä päivässä. Sen jälkeen aloitin karppailun ja pääsin tilanteeseen että oli 2kiloa lähtöpainoon. Mutta tiukassa oli ne kaksi kiloa, joten menetin kiinnostuksen karppaamiseen :LOL: Sen jälkeen ollaan menty normaalilla maalaisjärjellä ruokailujen suhteen, mutta herkuteltua tulee. Paino ei ole enää noussut, päinvastoin. Hitaasti mutta varmasti...
Nyt vasta voi sanoa, että alan olemaan normaalimitoissa ja painokin tuntuu lähtevän vimein "kuin itsestään". Jos vähän jumppailis nyt, niin oisin tosi hyvässä kesäkunnossa, vaan kun ei jaksa ja ehdi ;)
terv; kiireinen töissäkäyvä äiti
 
Esikoisesta tuli 30 kg, joista 20 katos jälkitarkastukseen mennessä eli 5 viikossa. Loppu 10 tippui sitten hiljalleen parin seuraavan kuukauden aikana.

Kuopuksesta kiloja tuli aikalailla 20. Ekan kahden viikon aikana tippui 12 kg. ja sitten oli parin viikon tauko ettei tapahtunut mitään, kunnes nyt parissa päivässä on kadonnut pari kiloa lisää. Tajusin, että taidan syödä liian vähän ja kun lisäsin ruoan määrää niin alko painokin taas tippumaan. Vielä olis 5-6 kg matkaa lähtöpainoon.
 

Yhteistyössä