Kuinka ostetaan junalippu netistä?

  • Viestiketjun aloittaja tollo
  • Ensimmäinen viesti
tollo
Tollo täällä terve!
Mä en nyt hoksi tuolla VR:n sivulla että miten se junalipun osto tapahtuu. Ja saako siihen sen 10% alennuksen joka luvataan kun ostaa lippunsa viimeistään 7 vrk ennen matkaa?
Sittenkö se lippu tulostetaan vai kuinka siitä jotaki dokumenttia konnarille saa?
Ja onko se lippu sidottuna siihen kellonaikaan joka matkahaulla on kyseiselle reitille haettu vai jos esim. myöhästyy niin saako samalla lipulla mennä seuraavaan mahdolliseen samalla välillä kulkevaan junaan?
Ollaan menossa Oulusta Helsinkiin ja seuraavana päivänä takasi.
 
vieras
Kyllä se on aika helppoa kun vaan seurailet niitä ohjeita. Teet ensin haun ja etsit sopivan junan. Sitten klikkaat sitä, valitset matkustajamäärät yms ja siirrät matkan ostoskoriin.

Yleensä junalipun saa vaihtaa seuraavaan junaan mutta paikkatiedot tietenkin menetetään.

Nettilipun voi tulostaa itse, jolloin paperiin tulee sellanen viivakoodia muistuttava juttu ja paperia näytetään konnarille. Liput voi myös tilata netissä ja käydä tulostamassa aseman Junamaatista. Ja kännykkälippujakin kai on.
 
v
1) Alennuksesta en osaa sanoa, en koskaan osta noin aikaisin lippua
2) Tulostat lipun, se aanelkku on sun lippus, siinä on viivakoodi, jonka konnari sit junassa lukee; ja muutkin matkaan liittyvät tiedot
3) Lippu on juuri sille matkalle, jolle sen ostit
4) Nettilippu on vaikeampi ja kalliimpi vaihtaa kuin muulla tavoin ostettu lippu
5) Mä matkustan paljon työn vuoksi junalla. Ostan lipun verkosta vain silloin, kun olen ehdottoman varma, milloin menen ja milloin palaan. Yleensä ostan menolipun lipputiskiltä ja siihen samaan yhteyteen avoimen IC-paluun. Sit kun tiedän varman paluuajan, soitan VR:n puhelinpalveluun ja tilaan tilausnumerollani haluamaani junaan paikkatiedot.
 

Yhteistyössä