Kuinka paljon etälapset on teillä?

  • Viestiketjun aloittaja Omaa lomaa
  • Ensimmäinen viesti
Omaa lomaa
Esim. kesällä?
Meillä aikoovat olla koko miehen loma ajan, 4 viikkoa. Olisin toivonut omaakin lomaa omalla perheellä :'( Olenko ihan pimee?

Sit lisäksi joka toinen viikonloppu ja puolet muista lomista.

Auttakaa, kommentoikaa, myös yh:t.
 
ehdotus
Olisko mahdollista laittaa lapsia leirille osaksi aikaa? Kaupungin, seurakunna, jonkun järjestön? JOs ovat siis jo kouluikäisiä.

Voitteko laittaa lapset vaikkapa viikoksi tai pidennetylle viikonlopulle mumolaan tai jollekin muulle lasten sukulaiselle?
 
Ensikertalainen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 11:43 ehdotus kirjoitti:
Olisko mahdollista laittaa lapsia leirille osaksi aikaa? Kaupungin, seurakunna, jonkun järjestön? JOs ovat siis jo kouluikäisiä.

Voitteko laittaa lapset vaikkapa viikoksi tai pidennetylle viikonlopulle mumolaan tai jollekin muulle lasten sukulaiselle?
Mies sanoo, että lapsilla on OIKEUS olla isänsä luona puolet lomista, kaipa se on oikeassa. Eli ei kai niitä voi mihinkään täältä laittaa.
 
Ymmärrän tunteesi täysin.Meillä myös lapset kaikki lomat kokonaan meillä, myös kesäloman!Harmitti kyllä välillä rankasti,ettei päästy miehen kanssa keskenään ikinä lomalle..Kesälomat ym jos harvoin sattui muutenkaan meillä yhtäaikaa! \|O
 
Omaa lomaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 12:00 Maire kirjoitti:
Mietipä,jos asetelma olisi toisinpäin,eli sun etälapsesi olisi tulossa teille kesälomilleen?pitäiskö nähdä asiat myös toisen näkökulmasta?
:headwall:
No tietenkin pitäisi. En kaipaa viisastelua. Yritän vaan pitää huolen siitä, että edes tämä suhde kestäisi. Ja siihen auttaisi oma loma miehen kanssa edes joskus.
 
ehdotus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 12:04 Omaa lomaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 12:00 Maire kirjoitti:
Mietipä,jos asetelma olisi toisinpäin,eli sun etälapsesi olisi tulossa teille kesälomilleen?pitäiskö nähdä asiat myös toisen näkökulmasta?
:headwall:
No tietenkin pitäisi. En kaipaa viisastelua. Yritän vaan pitää huolen siitä, että edes tämä suhde kestäisi. Ja siihen auttaisi oma loma miehen kanssa edes joskus.
Kuvitellaan, että olisittekin ydinperhe. Kukaan ei pitäisi kummallisena sitä, että vietätte osan loma-ajastanne kahden, ja laitatte lapset siksi ajaksi leirille tai mummolaan.
Kun kyseessä on ns. eroperhe ja uusperhe ja etälapset, heille pitääkin omistautua ja elää vain heitä varten ja heidän ehdoillaan ja unohtaa se parisuhde ; parisuhde on kakkos-sijalla.

Meillä on lomat niin, että JOS mies onnistuu lomaa pitämään, hän ottaa 3 viikkoa: 2 vkoa ovat hänen lapsensa. Olemme tähän asti viettäneet yhdessä sen loman, nyt tänä vuonna en mene samalle lomalle vaan mies viettää sen itse lastensa kanssa, minä en tule mukaan.
JOS mies ei lomaa saa, en tiedä missä nämä lapset ovat 2-viikkoisensa, leirillä kait. Tai mummolassa. Koska he kuitenkin tuleat meille.

Myös päiväleirit ovat hyviä vaihtoehtoja.

JOS mies jonkin verran lomaa saa, hän uhraa sen loman näihin lapsiinsa.
Parisuhdekin kaipaisi aina välilä kahden keskeistä aikaa, ilman lapsia, jos siis haluaa että liitto kestää. Minun mielipide.
 
Kyllä niin ydin-kuin uusperheissäkin on panostettava parisuhteisiin.Eikä pidä kuunnella liikaa exiä vaikka herneet nenään siitä vetävätkin!Tuo loman osittaminen kuulostaa hyvältä...Kyllähän ydinperheissäkin lapsia välillä kiikutetaan mummolaan tms!
 
Maire
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 12:13 ehdotus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 12:04 Omaa lomaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 12:00 Maire kirjoitti:
Mietipä,jos asetelma olisi toisinpäin,eli sun etälapsesi olisi tulossa teille kesälomilleen?pitäiskö nähdä asiat myös toisen näkökulmasta?
:headwall:
No tietenkin pitäisi. En kaipaa viisastelua. Yritän vaan pitää huolen siitä, että edes tämä suhde kestäisi. Ja siihen auttaisi oma loma miehen kanssa edes joskus.
Kuvitellaan, että olisittekin ydinperhe. Kukaan ei pitäisi kummallisena sitä, että vietätte osan loma-ajastanne kahden, ja laitatte lapset siksi ajaksi leirille tai mummolaan.
Kun kyseessä on ns. eroperhe ja uusperhe ja etälapset, heille pitääkin omistautua ja elää vain heitä varten ja heidän ehdoillaan ja unohtaa se parisuhde ; parisuhde on kakkos-sijalla.

Meillä on lomat niin, että JOS mies onnistuu lomaa pitämään, hän ottaa 3 viikkoa: 2 vkoa ovat hänen lapsensa. Olemme tähän asti viettäneet yhdessä sen loman, nyt tänä vuonna en mene samalle lomalle vaan mies viettää sen itse lastensa kanssa, minä en tule mukaan.
JOS mies ei lomaa saa, en tiedä missä nämä lapset ovat 2-viikkoisensa, leirillä kait. Tai mummolassa. Koska he kuitenkin tuleat meille.

Myös päiväleirit ovat hyviä vaihtoehtoja.

JOS mies jonkin verran lomaa saa, hän uhraa sen loman näihin lapsiinsa.
Parisuhdekin kaipaisi aina välilä kahden keskeistä aikaa, ilman lapsia, jos siis haluaa että liitto kestää. Minun mielipide.
Niin en tässä viisasteluksi tarkkoittanutkaan,vaan tämä mielipide perustuu ihan tosielämän kokemuksiin.Joustavuutta ja pitkää pinnaa uusperhemallissa vaaditaan.Olet sen varmasti jo huomannut. =) Tottakai parisuhde tarvitsee aikuisten yhteistä aikaa.Lapsetkin tarvitsevat myös vanhempiensa aikaa.Varsinkin etälapset,jotka näkevät isää tai äitiä harvemmin.
 
ammamata-ji
Mikähän siinä oikein on kun niin monissa kirjoituksissa ja uusperheissä ne edellisen suhteen lapset tuntuvat olevan niin suuri taakka???? On niin hankalaa ja ikävää ja raskasta kun NE LAPSET tulevat viikonlopputapaamisiin....
Ei mua sinänsä kiinnosta yksittäiset tapaukset vaan ihan yleisenä ilmiönä että onko siinä joitakin yhteisiä selittäviä tekijöitä....
Mullahan ei tietenkään ole asiasta kokemusta, varmaan tietäisin paremmin jos olis, mutta tuoreena yh-na ko.asia voi olla joskus eessäpäin ja ainakin ihan omien lasteni takia musta olis tosi kurjaa kuulla että he omina valloittavina persooninaan ovatkin taakka ja rasite mahdolliselle tulevalle,isänsä uudelle..
Mä mietin vaan asiaa laajemmaltakin kannalta että miten jossain kehitysmaissa, Afrikassa ja Aasiassa suhtaudutaan ylipäätänsä ydinperheen käsitteeseen.Heillä kun tuppaa oleen ne perheet pikkusen isompia ja niissä tunnutaan suvaittavan myös muita kuin omia lapsia ihan vaan ilman sen kummempia sarvia ja hampaita.Että eikö täällä Suomessa oikein kunnioiteta toisten lapsia...onko omat ainoastaan tärkeitä?
 
Maire
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 13:50 ammamata-ji kirjoitti:
Mikähän siinä oikein on kun niin monissa kirjoituksissa ja uusperheissä ne edellisen suhteen lapset tuntuvat olevan niin suuri taakka???? On niin hankalaa ja ikävää ja raskasta kun NE LAPSET tulevat viikonlopputapaamisiin....
Ei mua sinänsä kiinnosta yksittäiset tapaukset vaan ihan yleisenä ilmiönä että onko siinä joitakin yhteisiä selittäviä tekijöitä....
Mullahan ei tietenkään ole asiasta kokemusta, varmaan tietäisin paremmin jos olis, mutta tuoreena yh-na ko.asia voi olla joskus eessäpäin ja ainakin ihan omien lasteni takia musta olis tosi kurjaa kuulla että he omina valloittavina persooninaan ovatkin taakka ja rasite mahdolliselle tulevalle,isänsä uudelle..
Mä mietin vaan asiaa laajemmaltakin kannalta että miten jossain kehitysmaissa, Afrikassa ja Aasiassa suhtaudutaan ylipäätänsä ydinperheen käsitteeseen.Heillä kun tuppaa oleen ne perheet pikkusen isompia ja niissä tunnutaan suvaittavan myös muita kuin omia lapsia ihan vaan ilman sen kummempia sarvia ja hampaita.Että eikö täällä Suomessa oikein kunnioiteta toisten lapsia...onko omat ainoastaan tärkeitä?
Tässä hyviä pointteja.Omat lapset tuntuu olevan tärkeämpiä ja aivan kuin se olisi omilta pois jos huomioitaisiin muutkin perheen lapset.kovin surullista tällainen..
:'(
 
fblauhv
Meillä ovat 12 päivää kuukaudesta, joulut, uudetvuodet pääisäiset yms sellaiset vuorovuosin ja sitten kesälomasta 4vkoa ja tietty muuten kesällä notrmaali käytännön mukaan.
Ihanaa olisi jos meidän perheen aikuiset myös saisivat joskus yhteistä lomaa ja aikaa suhteelle - kauheasti sitä pitää järjestellä.

Ja muutamalle edell. kirjoittajalle vähän viestiä - ei kukaan moittinut tässä ketjussa niitä entisiä lapsia! Ihmeteltiin vain mistä myös uudperheessä aikuiset saisivat omaa lomaa
 
Eikö etäisälläkin ole samalla lailla oikeus lomaan?Monet etäisät tai miksei äiditkin eivät koskaan ole "lomalla" vaan silloin tapaavat lapsiaan.Varmasti heistäkin olisi kiva käydä hiihtolomalla laskettelupaikoissa tai ulkomailla...Ja nyt tietysti vouhkataan siitä miksei lapia voi ottaa mukaan!Siksi koska olisi pirun kallista lomailla niin isolla porukalla!
Ja tiedoksi vielä että monissa tuntemissani perheissä äitipuolet hoitavat kodin ja lapset(niin omat kuin vieraatkin) mahdollisesti vielä oman työnsä lisäksi..Enkä ihmettele vaikka silloin väsyisi koko rumban pyörittämiseen!Äideillähän on oikeus väsyä, mutta äitipuolilla ei..hohhoijaa! :headwall:
 
hankala ex
No, eipä ollut miehen kanssa yhteistä lomaa ilman lapsia liitossakaan.Eikä varmaan kaikilla avo/avioliitossa olevilla ole lomaa ilman lapsia, aika harvalla epäilisin. No, eipä juuri ole lomaa nytkään kun asutaan erillään..Mitenhän ne lähiäidit ja isät jaksavat? Paljonkohan heillä on omaa aikaa!!!Voi, voi kun tuodaan sairaina lapset isille ja isin(siis etävanh.,voihan se olla äitikin) uuteen perheeseen/parisuhteeseen!! Mitäs jos se lähivanhempikin tarvitsisi omaa aikaa, lähivanhempi joutuu (ainakin itse) suunnittelemaan niille HARVOILLE (Tosi asia on että lapsi on HUOMATTAVASTI enemmän lähivanh. huostassa/huollettavana) "vapaa vk.n lopuille tmv. "lomille", parturit, lääkärit,elokuvat,liikunta harrastukset, suursiivoukset....jne..Eipä taida löytyä aikaa enää parisuhteelle tai sen etsimisellekään..Ja sitä on hoidettava lapset vaikka "pää kainalossa" itse kipeänä. Varmastikin veisin hieman sairaan lapsen etävanh. vk.n lopulle jos itse olisin kipeänä tai sovittu TÄRKEÄ meno.Se leikin kestäköön, joka siihen lähtee=löytyy lapsettomiakin miehiä/naisia...ps. jos on lähivanhemman tapaamis"vuoro" EN YMMÄRRÄ ETTÄ LAPSI VIEDÄÄN MUMMOLLE TMV. ETTÄ VOIDAAN HOITAA PARISUHDETTA.Kuitenkin etävanh. on HUOMATTAVASTI enemmän "omaa aikaa".Mitäs hankki lapset!Tietenkin jos lapset ovat esim. kuukauden tmv. etävanh. asiaa voi harkita...
 
mia
Onhan teillä yhteistä aikaa jos teillä ei yhteisiä lapsia ole. Parisuhde on teille myös tärkeä ja sen hoitaminen. Mutta jos isä haluaa olla koko loman lastensa kanssa, onko se väärin? Teillä on kuitenkin paljon yhteistä aikaa muuna aikana. Entäs jos teillä olisi yhteisiä lapsia, miten lomat sitten?

Jos aloittaa seurustelun lapsellisen ihmisen kanssa, on sitä silloin ajateltavakin sen mukaan. Pystytkö ajattelemaan asiaa miehesi kannalta niin, että ne olisivatkin sinun lapsiasi. Luopuisitko silloin niistä ajoista, kun he tulevat. Minun ex ei luovu, enkä luopuisi minäkään.

 
mia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 17:26 hankala ex kirjoitti:
No, eipä ollut miehen kanssa yhteistä lomaa ilman lapsia liitossakaan.Eikä varmaan kaikilla avo/avioliitossa olevilla ole lomaa ilman lapsia, aika harvalla epäilisin. No, eipä juuri ole lomaa nytkään kun asutaan erillään..Mitenhän ne lähiäidit ja isät jaksavat? Paljonkohan heillä on omaa aikaa!!!Voi, voi kun tuodaan sairaina lapset isille ja isin(siis etävanh.,voihan se olla äitikin) uuteen perheeseen/parisuhteeseen!! Mitäs jos se lähivanhempikin tarvitsisi omaa aikaa, lähivanhempi joutuu (ainakin itse) suunnittelemaan niille HARVOILLE (Tosi asia on että lapsi on HUOMATTAVASTI enemmän lähivanh. huostassa/huollettavana) "vapaa vk.n lopuille tmv. "lomille", parturit, lääkärit,elokuvat,liikunta harrastukset, suursiivoukset....jne..Eipä taida löytyä aikaa enää parisuhteelle tai sen etsimisellekään..Ja sitä on hoidettava lapset vaikka "pää kainalossa" itse kipeänä. Varmastikin veisin hieman sairaan lapsen etävanh. vk.n lopulle jos itse olisin kipeänä tai sovittu TÄRKEÄ meno.Se leikin kestäköön, joka siihen lähtee=löytyy lapsettomiakin miehiä/naisia...ps. jos on lähivanhemman tapaamis"vuoro" EN YMMÄRRÄ ETTÄ LAPSI VIEDÄÄN MUMMOLLE TMV. ETTÄ VOIDAAN HOITAA PARISUHDETTA.Kuitenkin etävanh. on HUOMATTAVASTI enemmän "omaa aikaa".Mitäs hankki lapset!Tietenkin jos lapset ovat esim. kuukauden tmv. etävanh. asiaa voi harkita...
Tämä on todella totta. On uskomatonta, että etäisä voisi tarvita lomaa lapsiltaan yms. että parisuhdetta voidaan hoitaa rauhassa. Useasti lähivanhempi saa omaa aikaa ehkä käydessään wc:ssä jos silloinkaan. Varsinkin kun lapset ovat pieniä. Siinä ei todellakaan tarvitse miettiä uusia parisuhteita ym. jos lapsi on suhteellisen vähän etällä.

Minusta oikea kysymys todellakin kuuluu: miten yh jaksaa. Ei miten etävanhempi tai UO jaksaa, kun omaa aikaa ei ole tarpeeksi.
 
Miehen lapset ovat meillä yhden kokonaisen viikonlopun kuussa + joka viikko yhden yön, neljän viikon kesälomasta puolet ja juhlapyhistä uuden vuoden ja pääsiäisen (muistaakseni...), ja tälle vuodelle osuu myös juhannus. Mulla ei ole valittamista, ja ilmeisesti mies ja lasten äiti ovat myös tyytyväisiä - tosin ilman riitoja ei näistäkään tapaamisista ole voitu sopia.
 
hankala ex
Kannattaa käydä noilla muilla sivuilla kattelemassa pikkulasten/lasten vanhempien/äitien juttuja, eipä paljon ole "omaa lomaa" tai parisuhde aikaa! Parhaassa tapauksessa isä sentään osallistuu hoitoon, yh.lla ei ole sitä isää/äitiä arjessa,joten on kohtuutonta narista "isin/etävanhemman/uuden perheen" lomasta. Jos etälapsi on vuodesta esim. kesällä 4 vk ja joka toinen vk.n loppu etävanhemmalla, matikkapääni on senverran huono etten jaksa ruveta laskemaan kuinka monta päivää lapsi on lähivanhemman vastuulla.Aika monta enemmän..?Ja jos vielä on yhteishuoltajuus, niin on se kumma että naristaan "parisuhdeajasta" uuden puolison kanssa.Mutta kaikille ihanille äiti/isäpuolille joita täältäkin löytyy :flower: , olette aikuisia.Olen huomannut että fiksuja äitipuolia/isäpuolia ovat he joilla on itselläänkin lapsia ja ovat jonkun ex.siä, elämää kokeneita...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 17:56 Mia kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 17:26 hankala ex kirjoitti:
No, eipä ollut miehen kanssa yhteistä lomaa ilman lapsia liitossakaan.Eikä varmaan kaikilla avo/avioliitossa olevilla ole lomaa ilman lapsia, aika harvalla epäilisin. No, eipä juuri ole lomaa nytkään kun asutaan erillään..Mitenhän ne lähiäidit ja isät jaksavat? Paljonkohan heillä on omaa aikaa!!!Voi, voi kun tuodaan sairaina lapset isille ja isin(siis etävanh.,voihan se olla äitikin) uuteen perheeseen/parisuhteeseen!! Mitäs jos se lähivanhempikin tarvitsisi omaa aikaa, lähivanhempi joutuu (ainakin itse) suunnittelemaan niille HARVOILLE (Tosi asia on että lapsi on HUOMATTAVASTI enemmän lähivanh. huostassa/huollettavana) "vapaa vk.n lopuille tmv. "lomille", parturit, lääkärit,elokuvat,liikunta harrastukset, suursiivoukset....jne..Eipä taida löytyä aikaa enää parisuhteelle tai sen etsimisellekään..Ja sitä on hoidettava lapset vaikka "pää kainalossa" itse kipeänä. Varmastikin veisin hieman sairaan lapsen etävanh. vk.n lopulle jos itse olisin kipeänä tai sovittu TÄRKEÄ meno.Se leikin kestäköön, joka siihen lähtee=löytyy lapsettomiakin miehiä/naisia...ps. jos on lähivanhemman tapaamis"vuoro" EN YMMÄRRÄ ETTÄ LAPSI VIEDÄÄN MUMMOLLE TMV. ETTÄ VOIDAAN HOITAA PARISUHDETTA.Kuitenkin etävanh. on HUOMATTAVASTI enemmän "omaa aikaa".Mitäs hankki lapset!Tietenkin jos lapset ovat esim. kuukauden tmv. etävanh. asiaa voi harkita...
Tämä on todella totta. On uskomatonta, että etäisä voisi tarvita lomaa lapsiltaan yms. että parisuhdetta voidaan hoitaa rauhassa. Useasti lähivanhempi saa omaa aikaa ehkä käydessään wc:ssä jos silloinkaan. Varsinkin kun lapset ovat pieniä. Siinä ei todellakaan tarvitse miettiä uusia parisuhteita ym. jos lapsi on suhteellisen vähän etällä.

Minusta oikea kysymys todellakin kuuluu: miten yh jaksaa. Ei miten etävanhempi tai UO jaksaa, kun omaa aikaa ei ole tarpeeksi.
Olen äiti ja äitipuoli.Ollut myös yh, mutta silti koen ajoittain väsyväni etälapsista.Koko meidän perheen arki menee sekaisin ja omat lapset pieniä vielä..Omaa aikaa ei ole!
 


Kuvitellaan, että olisittekin ydinperhe. Kukaan ei pitäisi kummallisena sitä, että vietätte osan loma-ajastanne kahden, ja laitatte lapset siksi ajaksi leirille tai mummolaan.
Kun kyseessä on ns. eroperhe ja uusperhe ja etälapset, heille pitääkin omistautua ja elää vain heitä varten ja heidän ehdoillaan ja unohtaa se parisuhde ; parisuhde on kakkos-sijalla.

Ydinperhe viettääkin myös arjen yhdessä, etälapset eivät.

Eikö teillä mahdollisuutta niinä vkl rentoutua kun lapset eivät teillä? Se on jo paljon enemmän kuin ydinperheissä on vapaata.


 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 15:19 fblauhv kirjoitti:
mistä myös uudperheessä aikuiset saisivat omaa lomaa
samalla tavoin kuin ydinperheessä: kovalla vaivannäöllä ja ehkä palkattoman vapaan ottamisella kun lomat eivät osu samalle ajalle. Mummo/kummi/lapsenvahti lapsia hoitamaan ja aikuiset kahdestaan reissuun. Muut järjestelyt tulevat usein kalliimmaksi kuin itse matka. On se sen arvoista kuitenkin.
 
hankala ex
Kyllä ymmärrän että väsyy, omiin ja etälapsiin.Mutta minulla esim. ei ole omaa aikaa edes siellä wc.ssä, pienin ei syntynyt, kun mies otti uuden avopuolison.Joten kyllä katson että hänkin voisi osallistua huoltoon edes sen minimin pienimmän ja isompien kohdalla. Olimme kauan yhdessä, hoidin silloinkin lapset, kuvittelin jopa "näkeväni erossa sen positiivisen puolen" että saan EHKÄ omaakin aikaa.Ei ois pitänyt nuolaista ennenkuin tipahtaa...MINÄKIN TARVITSEN "OMAA LOMAA"...Ja uskoakseni moni muukin, että siksi vähän ärsytti tämä "oma loma"...Ja ehkä sitä väsyneenä ei ole kovin kiva ex..tai äitipuoli...On se vaikeeta
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 22:51 hankala ex kirjoitti:
Kyllä ymmärrän että väsyy, omiin ja etälapsiin.Mutta minulla esim. ei ole omaa aikaa edes siellä wc.ssä, pienin ei syntynyt, kun mies otti uuden avopuolison.Joten kyllä katson että hänkin voisi osallistua huoltoon edes sen minimin pienimmän ja isompien kohdalla. Olimme kauan yhdessä, hoidin silloinkin lapset, kuvittelin jopa "näkeväni erossa sen positiivisen puolen" että saan EHKÄ omaakin aikaa.Ei ois pitänyt nuolaista ennenkuin tipahtaa...MINÄKIN TARVITSEN "OMAA LOMAA"...Ja uskoakseni moni muukin, että siksi vähän ärsytti tämä "oma loma"...Ja ehkä sitä väsyneenä ei ole kovin kiva ex..tai äitipuoli...On se vaikeeta
Voi sinua!Voimia! :flower:
Totta tuokin ettei KUKAAN ole parhaillaan väsyneenä..Sitä varmaan saa lasten myötä osansa niin äidit ja äitipuoletkin!
 
ammamata-ji
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 17:48 Mia kirjoitti:
Onhan teillä yhteistä aikaa jos teillä ei yhteisiä lapsia ole. Parisuhde on teille myös tärkeä ja sen hoitaminen. Mutta jos isä haluaa olla koko loman lastensa kanssa, onko se väärin? Teillä on kuitenkin paljon yhteistä aikaa muuna aikana. Entäs jos teillä olisi yhteisiä lapsia, miten lomat sitten?

Jos aloittaa seurustelun lapsellisen ihmisen kanssa, on sitä silloin ajateltavakin sen mukaan. Pystytkö ajattelemaan asiaa miehesi kannalta niin, että ne olisivatkin sinun lapsiasi. Luopuisitko silloin niistä ajoista, kun he tulevat. Minun ex ei luovu, enkä luopuisi minäkään.

Niin, jos näkee lapsiaan esim. kaksi viikonloppua kuukaudessa, niin eikö tosiaankin haluaisi viettää lastensa kanssa lomansa.
Minä olen sen asian ymmärtänyt niin että lomaa vietetään TYÖSTÄ ei lapsista tahi omasta perheestä!!!!????
Ja vielä siitä, että jotenkin tuntuu että täällä pohjolassa ihmiset eivät niinkään koe saavansa energiaa toisistaan ja lapsistaan, vaan juuri päinvastoin....Sosiaalisuus ja yhdessäolo tuntuvat monille olevan ikäviä, kartettavia asioita...eikä oikein osata olla muiden kanssa, niin aikuisten kuin lapsienkaan..En minä pyri ketään syyttelemään, olenpahan vain ollut huomaavinani ympärilläni moista.
 
meillä on mieheni poika n.12pv kuukaudessa,mikä on aivan liian vähän.yhteishuoltajuus on et itse olen sitä mieltä et puolet meillä ja puolet kotona kuussa.asumme samalla paikkakunnalla et kuljetuksen kanssa ei olisi ongelmia eikä harkoissa käynneissä!!lapsi itse tahtoisi olla meillä enemmän,mutta äiti ei suostu.se on väärin meistä!!
 

Yhteistyössä