Kuinka paljon etälapset on teillä?

  • Viestiketjun aloittaja Omaa lomaa
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2006 klo 16:50 vieras kirjoitti:
Tässä ei nyt kysytty sitä,että entä sitten kun lapsen äiti kuolee.Asia olisi silloin sitten eri. Ja kyllä mieheni rakastaa omaa lastaan tottakai ja minusta ei ole mitään syrjimistä jos minulle oma lapseni on etusijalla näitä lapsia ajatellessa.
Voin kuitenkin myöntää että en voisi rakastaa mieheni lasta samalla tavalla kuin omaani,se ei kuitenkaan tarkoita etten tätä lasta hyväksyisi tai hänestä pitäisi.
Kukaan ei kai odota että rakastat miehesi lasta kuin OMAASI. Mutta on sinun aikuisena ajateltava hieman omaa aikuista napaasi pidemmälle. Miehellesi lapsi on varmasti yhtä arvokas kuin teidän yhteinen. Joten koeta arvostaa häntä myös perheen jäsenenä. On hän enemmän kuin serkku tai siskon tyttö tms. Lapsesi isosisko. Et voi alkaa syrjiä häntä oman lasesi edun nimissä.

Jos ei kykene jakamaan miestä tämän lasten kanssa (siis toki eri tarkoituksessa) tai omien yhtyeisten ja sitten miehen omien kanssa, niin kannataa hankkia lapset lapsettoman kanssa. Vai etkö saa lapsetonta?
 
MLHT
Meillä lapset ovat pitkien välimatkojen takia 1 vkon joka kuukausi. (Huom. lapset tietty alle kouluikäisiä.) Kesällä lomien aikaan 2 vkoa ja joka toinen joulu- ja juhannusaatto. Koulun alkaminen tietenkin muuttaa tilanteen toiseksi, mutta kaikki ovat olleet tyytyväisiä näin.
Herää kysymys onko lasten ja vanhempien tapaamiset lastenvalvojan luona sovittua pakkopullaa? Onko oman lapsen tapaaminen oikeus vai velvollisuus. Jos ja kun alat edes seurustelemaan "lapsellisen" ihmisen kanssa, tulisi jo miettiä millaisiin asioihin tulet törmäämään tulevaisuudessa. Suosittelen pysymään lapsettomissa seurustelukumppaneissa jos ei ole valmis joustamaan asioissa.
 
Se on varmaan jokaiselle oma kasvunpaikkansa näiden uusperheiden kanssa...ehkä sun kuitenkin kannattais antaa tälle miehesi esikoiselle mahdollisuus, ja antaa ajan kulua etkä niin kovasti toitottaisi vaan sitä että kuinka siitä ei voi tykätä kuin omastaan....
Niin, yritä nähdä hänet ihmisenä, etkä esim. miehesi entisen elämän muistutuksena.Tai mitä ikinä nyt näetkin....
 
Rotta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2006 klo 13:01 vieras kirjoitti:
Meillä kesälomalla 2 viikkoa ja se on ihan tarpeeksi varsinkin ensi kesänä kun olen itse äitiyslomalla niin haluan nauttia ajasta oman esikoiseni kanssa.Vielä on miehelle sanomatta että lastansa ei meille ota silloin kun on isyyslomalla vaan viettää aikaa silloin minun ja meidän vauvan kanssa.Ehkä aika itsekästä,mutta jotain oikeuksia ja vaatimuksia on minullakin.

Jos olisin töissä koko kesän mulle olis ihan sama paljonko etälapsi olisi täällä.Muuten on joka toinen viikonloppu mikä sekin minusta ihan tarpeeksi.Joka toinen saadaan sitten olla kahdestaan,vielä ja sitten kun oma syntyy saa hänkin isän jakamatonta huomiota niin kuin etälapsi nyt.
Uusperhe on aina uusperhe. Silloin on turha haikailla ydinperheen mallista ja koska olet siis ottanut miehen, jolla lapsi ennestään, toivon oman itsesi, miehesi ja ennenkaikkea lastesi (niin yhteisen kuin etälapsen) puolesta, että kasvat aikuiseksi kunhan tulet äidiksi.
Mietipä hetki asiaa miehesi lapsen kannalta. Hän näkee isäänsä suht harvoin ja nyt on tulossa uusi vauva.
Isosisarus tuntee aina alussa jonkinasteista mustasukkaisuutta ja pelkää tulevansa syrjäytetyksi.
Ja VARSINKIN uusperheissä on ÄÄRIMMÄISEN tärkeää, että lapsia kohdellaan tasapuolisesti!!!!
Vastasyntynyt ei osaa kaivata "isän jakamatonta huomiota" vaan juuri sen isonsisaruksen huomiointi on äärimmäisen tärkeää.
Niinkuin KaksPlussan Suuressa Vauvakirjassakin sanotaan: "Vauvasta ei pitäisi tehdä maskottia, uuden liiton vaaleanpunaista vertauskuvaa."

Minäkin olin helvetin väsynyt silloin kun esikoiseni syntyi ja mustasukkaisia miehen lapsia oli meillä kaksinkappalein. Järjesteltiin Halloweenjuhlia heti synnytyslaitokselta tultua ja purin hammasta kun toinen pojista protestoi kun mieheni kanssa pussattiin.
Mutta lapset on lapsia ja lapset reagoivat tilanteisiin ja käyttäytyvät lasten tavoin.
Uskon ja toivon, että jokainen uhraukseni uusperheeni (myös miehen lasten, joita minäkään en rakasta kuin omiani vaan niinkuin mieheni lapsia) eteen kannattaa ja tulokset näemme vasta kun lapset ovat aikuisia.

Yksikään perhe, jossa jommalla kummalla on lapsia ennestään ei ole ydinperhe vaan uusperhe, asui ne lapset missä tahansa enemmän.

Me vanhempipuolet olemme vanhempien lisäksi vastuussa (valitettavasti) lapsipuoliemme tulevaisuudesta. Meidän käytöksellämme on merkitystä.

Me olemme aikuisia.


 
Tää
Ei kukaan vieras voi tulla sanomaan että minkälainen perhe sulla on!!!!! Kyllä on täytynyt tämäkin asia paisuttaa aivan valtaisaksi :LOL: Eiköhän jokainen jolla on lapsia tiedä miten raskasta voi aluksi olla kun tulee vauvan kans kotiin. Täytyykö siihen nyt välttämättä haalia lisää huollettavia, jos ei pakko ole!!!!!!! :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 20:16 Rotta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2006 klo 13:01 vieras kirjoitti:
Meillä kesälomalla 2 viikkoa ja se on ihan tarpeeksi varsinkin ensi kesänä kun olen itse äitiyslomalla niin haluan nauttia ajasta oman esikoiseni kanssa.Vielä on miehelle sanomatta että lastansa ei meille ota silloin kun on isyyslomalla vaan viettää aikaa silloin minun ja meidän vauvan kanssa.Ehkä aika itsekästä,mutta jotain oikeuksia ja vaatimuksia on minullakin.

Jos olisin töissä koko kesän mulle olis ihan sama paljonko etälapsi olisi täällä.Muuten on joka toinen viikonloppu mikä sekin minusta ihan tarpeeksi.Joka toinen saadaan sitten olla kahdestaan,vielä ja sitten kun oma syntyy saa hänkin isän jakamatonta huomiota niin kuin etälapsi nyt.
Uusperhe on aina uusperhe. Silloin on turha haikailla ydinperheen mallista ja koska olet siis ottanut miehen, jolla lapsi ennestään, toivon oman itsesi, miehesi ja ennenkaikkea lastesi (niin yhteisen kuin etälapsen) puolesta, että kasvat aikuiseksi kunhan tulet äidiksi.
Mietipä hetki asiaa miehesi lapsen kannalta. Hän näkee isäänsä suht harvoin ja nyt on tulossa uusi vauva.
Isosisarus tuntee aina alussa jonkinasteista mustasukkaisuutta ja pelkää tulevansa syrjäytetyksi.
Ja VARSINKIN uusperheissä on ÄÄRIMMÄISEN tärkeää, että lapsia kohdellaan tasapuolisesti!!!!
Vastasyntynyt ei osaa kaivata "isän jakamatonta huomiota" vaan juuri sen isonsisaruksen huomiointi on äärimmäisen tärkeää.
Niinkuin KaksPlussan Suuressa Vauvakirjassakin sanotaan: "Vauvasta ei pitäisi tehdä maskottia, uuden liiton vaaleanpunaista vertauskuvaa."

Minäkin olin helvetin väsynyt silloin kun esikoiseni syntyi ja mustasukkaisia miehen lapsia oli meillä kaksinkappalein. Järjesteltiin Halloweenjuhlia heti synnytyslaitokselta tultua ja purin hammasta kun toinen pojista protestoi kun mieheni kanssa pussattiin.
Mutta lapset on lapsia ja lapset reagoivat tilanteisiin ja käyttäytyvät lasten tavoin.
Uskon ja toivon, että jokainen uhraukseni uusperheeni (myös miehen lasten, joita minäkään en rakasta kuin omiani vaan niinkuin mieheni lapsia) eteen kannattaa ja tulokset näemme vasta kun lapset ovat aikuisia.

Yksikään perhe, jossa jommalla kummalla on lapsia ennestään ei ole ydinperhe vaan uusperhe, asui ne lapset missä tahansa enemmän.

Me vanhempipuolet olemme vanhempien lisäksi vastuussa (valitettavasti) lapsipuoliemme tulevaisuudesta. Meidän käytöksellämme on merkitystä.

Me olemme aikuisia.
Minä sitä ja sinä tätä ja voi että kun minun tapani on ainoa OIKEA ratkaisu! :LOL:
Osa tekstistäsi oli ihan asiallista luettavaa, mutta älä kuvittele että tapasi toimia olisi ainoa oikea.Jokainen perhe tehköön parhaaksi näkemänsä päätöksen tälläisissa asioissa.Vai miten suu pannaan siinä vaiheessa jos tuore äiti väsyy liiaksi ja sairastuu vaikka synnytyksen jälkeiseen masennukseen?Eipä olisi sitten pienimmällä äitiä huolehtimassa ja isommilla äitipuolta..
 
Rotta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2006 klo 10:43 Vieras kirjoitti:
Minä sitä ja sinä tätä ja voi että kun minun tapani on ainoa OIKEA ratkaisu! :LOL:
Osa tekstistäsi oli ihan asiallista luettavaa, mutta älä kuvittele että tapasi toimia olisi ainoa oikea.Jokainen perhe tehköön parhaaksi näkemänsä päätöksen tälläisissa asioissa.Vai miten suu pannaan siinä vaiheessa jos tuore äiti väsyy liiaksi ja sairastuu vaikka synnytyksen jälkeiseen masennukseen?Eipä olisi sitten pienimmällä äitiä huolehtimassa ja isommilla äitipuolta..
:headwall:

Missä kohtaa minä olen väittänyt MINUN TAPANI OLEVAN AINOA RATKAISU?!?!?!?
Jos on vaarana, että kumppanin entiset lapset laukaisevat synnytyksen jälkeisen masennuksen tuoreella äidillä, on todellakin syytä seurustella vain ja ainoastaan lapsettomien kanssa!!!

Lapset ovat syyttömiä vanhempiensa eroon joten heitä ei varmaankaan ole syytä rangaista kieltämästä vierailua kun uusi kumppani on..voi voi..niin väsynyt?!?!?!

Että voi todella miettiä vähän sitä omaa napaakin pidemmälle.
 
Rotta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2006 klo 10:43 Vieras kirjoitti:
Jokainen perhe tehköön parhaaksi näkemänsä päätöksen tälläisissa asioissa.
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2006 klo 13:01 vieras kirjoitti:
Vielä on miehelle sanomatta että lastansa ei meille ota silloin kun on isyyslomalla vaan viettää aikaa silloin minun ja meidän vauvan kanssa.Ehkä aika itsekästä,mutta jotain oikeuksia ja vaatimuksia on minullakin.
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2006 klo 10:28 vieras kirjoitti:
Ja jos lapsi on halunnut tänne useammin tulla en ole sitä kieltänyt vaikkakaan en suostuisi siihen että hän täällä joka viikonloppu olisi.
Ja nämä lauseet eivät kyllä kerro siitä, että ne olisivat perheen yhteisiä päätöksiä, vaan ihan uuspuolison omia yksipuolisia päätöksiä.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2006 klo 11:10 Rotta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2006 klo 10:43 Vieras kirjoitti:
Minä sitä ja sinä tätä ja voi että kun minun tapani on ainoa OIKEA ratkaisu! :LOL:
Osa tekstistäsi oli ihan asiallista luettavaa, mutta älä kuvittele että tapasi toimia olisi ainoa oikea.Jokainen perhe tehköön parhaaksi näkemänsä päätöksen tälläisissa asioissa.Vai miten suu pannaan siinä vaiheessa jos tuore äiti väsyy liiaksi ja sairastuu vaikka synnytyksen jälkeiseen masennukseen?Eipä olisi sitten pienimmällä äitiä huolehtimassa ja isommilla äitipuolta..
:headwall:

Missä kohtaa minä olen väittänyt MINUN TAPANI OLEVAN AINOA RATKAISU?!?!?!?
Jos on vaarana, että kumppanin entiset lapset laukaisevat synnytyksen jälkeisen masennuksen tuoreella äidillä, on todellakin syytä seurustella vain ja ainoastaan lapsettomien kanssa!!!

Lapset ovat syyttömiä vanhempiensa eroon joten heitä ei varmaankaan ole syytä rangaista kieltämästä vierailua kun uusi kumppani on..voi voi..niin väsynyt?!?!?!

Että voi todella miettiä vähän sitä omaa napaakin pidemmälle.
Jos kerran sinun tapasi ei omastakaan mielestäsi ole ainoa ratkaisu, niin äläpä tule tänne sitten tuomitsemaan muiden suunnitelmia! :kieh:
Tottakai kumppanin lapset saavat vierailla vauvan synnyttyä, mutta jos esimerkiksi mies on paljon töissä ja minä väsynyt koliikki-vauvasta..On mielestäni ihan järkevää että lapset silloin enemmän vaikka äidillään.
Et ilmeisesti ole itse kärsinyt synnytyksen jälkeisestä masennuksesta?Aika tylyä tekstiä naisihmiseltä..Toivottavasti sinä koet joskus mitä on olla masentunut!TAI OPPISIT AJATTELEMAAN OMAA NAPAA PIDEMMÄLLE!!!
Synnytyksen jälkeinen masennus ei ole mikään vähättelyn aihe(ei äitien eikä äitipuolien) ja silloin olisi isän osattava ottaa ohjat..Kaikilla ei vaan ne miehet kovin paljoa kotona auta ja yleensäkkään ole paikalla.
Enkä muuten missään kohtaa väittänyt että masennus johtuisi pelkästään vierailevista lapsista!Eiköhän masennukset yleensäkkin ole aika monien asioiden summia..mutta väsymyskään ei ole hyvä tila pitkään jatkuneena!
Itsekkin koin olevani oikein YLI-ihminen ja suoriuduinkin hienosti kaikesta.Hoidin kodin,lapset,kuljetin harrastuksiin isompia vauvan ollessa vastasyntynyt, leivoin,hoidin eläimet..Olin totaalisesti yli-kierroksilla ja lapsemme nukkui vuoden ikäiseksi yöt onnettoman huonosti!Väsymys ja pysähtyminen tulivat vasta myöhemmin..Joten kuunnelkaapa kehoanne muiden mielipiteiden sijaan!Niin minä ainakin jatkossa teen.. :D
 
En ole sanonut ettei lapsi saisi olla täällä kun vauva syntyy.Kyse oli isyyslomasta.Kun tämä vauva nyt sattuu kesän korvilla syntymään,niin isyyslomaa ei ole tarkoitettu siihen,että etä lapsi viettää sen täällä.Voi tulla sitten isän kesälomalla niin kuin tähänkin asti joka vuosi.
Vaikka minä olen valinnut miehen jolla on lapsi niin myöskin hän on valinnut minut,mikä tarkoittaa sitä että myös minut mielipiteineni otetaan huomioon.Voisihan mieskin valita toisin,jos haluaisi.
 
Rotta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2006 klo 11:38 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2006 klo 11:10 Rotta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2006 klo 10:43 Vieras kirjoitti:
Minä sitä ja sinä tätä ja voi että kun minun tapani on ainoa OIKEA ratkaisu! :LOL:
Osa tekstistäsi oli ihan asiallista luettavaa, mutta älä kuvittele että tapasi toimia olisi ainoa oikea.Jokainen perhe tehköön parhaaksi näkemänsä päätöksen tälläisissa asioissa.Vai miten suu pannaan siinä vaiheessa jos tuore äiti väsyy liiaksi ja sairastuu vaikka synnytyksen jälkeiseen masennukseen?Eipä olisi sitten pienimmällä äitiä huolehtimassa ja isommilla äitipuolta..
:headwall:

Missä kohtaa minä olen väittänyt MINUN TAPANI OLEVAN AINOA RATKAISU?!?!?!?
Jos on vaarana, että kumppanin entiset lapset laukaisevat synnytyksen jälkeisen masennuksen tuoreella äidillä, on todellakin syytä seurustella vain ja ainoastaan lapsettomien kanssa!!!

Lapset ovat syyttömiä vanhempiensa eroon joten heitä ei varmaankaan ole syytä rangaista kieltämästä vierailua kun uusi kumppani on..voi voi..niin väsynyt?!?!?!

Että voi todella miettiä vähän sitä omaa napaakin pidemmälle.
Jos kerran sinun tapasi ei omastakaan mielestäsi ole ainoa ratkaisu, niin äläpä tule tänne sitten tuomitsemaan muiden suunnitelmia! :kieh:
Tottakai kumppanin lapset saavat vierailla vauvan synnyttyä, mutta jos esimerkiksi mies on paljon töissä ja minä väsynyt koliikki-vauvasta..On mielestäni ihan järkevää että lapset silloin enemmän vaikka äidillään.
Et ilmeisesti ole itse kärsinyt synnytyksen jälkeisestä masennuksesta?Aika tylyä tekstiä naisihmiseltä..Toivottavasti sinä koet joskus mitä on olla masentunut!TAI OPPISIT AJATTELEMAAN OMAA NAPAA PIDEMMÄLLE!!!
Synnytyksen jälkeinen masennus ei ole mikään vähättelyn aihe(ei äitien eikä äitipuolien) ja silloin olisi isän osattava ottaa ohjat..Kaikilla ei vaan ne miehet kovin paljoa kotona auta ja yleensäkkään ole paikalla.
Enkä muuten missään kohtaa väittänyt että masennus johtuisi pelkästään vierailevista lapsista!Eiköhän masennukset yleensäkkin ole aika monien asioiden summia..mutta väsymyskään ei ole hyvä tila pitkään jatkuneena!
Itsekkin koin olevani oikein YLI-ihminen ja suoriuduinkin hienosti kaikesta.Hoidin kodin,lapset,kuljetin harrastuksiin isompia vauvan ollessa vastasyntynyt, leivoin,hoidin eläimet..Olin totaalisesti yli-kierroksilla ja lapsemme nukkui vuoden ikäiseksi yöt onnettoman huonosti!Väsymys ja pysähtyminen tulivat vasta myöhemmin..Joten kuunnelkaapa kehoanne muiden mielipiteiden sijaan!Niin minä ainakin jatkossa teen.. :D

Jos se on sinun mielestäsi muiden tuomitsemista, että kehoittaa miettimään asiaa lasten kannalta, niin olkoon. Siksi toisekseen, minulla on oikeus olla mitä mieltä olen, ihan yhtä paljon kuin kellä tahansa muulla täällä.
Nimimerkki vieras kirjoitti aiemmin, että hänen ei tarvitse miettiä asiaa siltä kantilta, että jos exä vaikka kuolee tms. niin en minäkään ota huomioon koliikki, masennus tms. vaihtoehtoja, eihän nimimerkki vieraan lapsi ole vielä edes syntynyt.
En väheksy synnytyksen jälkeistä masennusta, mutta masennus ja väsymys on kaksi eri asiaa. Väsymykseen voi pyytää ulkopuolista apua vaikka neuvolan kautta jos ei muu auta. Nimimerkki vieraan tekstissä jokatapauksessa miehen lapsen "ylimääräiset" vierailut oli liikaa.
Tiedoksenne: Tapaamissopimuksia ei tehdä palvelemaan meitä uusia kumppaneita. Ja mitä tulee siihen että kaikkien miehet ei auta/ole paikalla: Minun mieheni oli isyyslomalla tasan lakisääteisen ajan, sen aikana meillä oli miehen lapset juuri sen verran mitä normaalistikin, ei olisi tullut mieleenkään sanoa että ei, nyt perutaan tapaamiset kun MINÄ EN HEITÄ JAKSA.. ja sen jälkeen mies lähti taas laivalle viikko töissä, viikko kotona systeemillä.
Mihinkäs ydinperheissä isot sisarukset laitetaan kun äiti väsyy? Entäs kun miehen exä löytää uuden kumppanin joka ei jaksa näitä samoja lapsia joita miehen nykyinenkään ei jaksa? Miehillä se on upea etuoikeus kun voi kylvää siemeniään minne haluaa ja aina voi sen kummemmin ajattelematta vetäytyä vastuusta.
Varmaan tosi hyvin voivaa tulevaisuuden nuorisoa...

LAPSET ENSIN
:attn:
 
meillä mieheni poika on joka toisen viikonlopun, mieheni kesäloman tai jos kesä loma ei satu yhteen koulun kanssa ja minulla sattuu on poika silloin meillä ainakin kaksiviikkoa.
muistan kyllä aluksi kun kaikki tuntui suoraan sanottua helvetiltä.
en olisi halunnut poikaa meille heti kun esikoinen syntyi mutta tuli kuitenkin ja muistan sen tunteen kuinka poika silitteli pikkusiskon päätä ja kehui siskoaan prinsessaksi, silloin tuli kyynel silmään ja ajattelin että kuinka edes kuvittelin niin julmaa, no nyt poika on minulle kuin oma.(ehkä hiukan rakastan omia lapsia enemmän mutta ikinä en sitä ääneen sano).
 
Rotta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2006 klo 14:59 äityliini kirjoitti:
muistan kyllä aluksi kun kaikki tuntui suoraan sanottua helvetiltä.
en olisi halunnut poikaa meille heti kun esikoinen syntyi mutta tuli kuitenkin ja muistan sen tunteen kuinka poika silitteli pikkusiskon päätä ja kehui siskoaan prinsessaksi, silloin tuli kyynel silmään
Näin meilläkin, pojat kun kiistelivät sairaalassa siitä, kumpi saa työntää pikkuisen sairaalasänkyä käytävällä, todella tuli minullakin tippa linssiin. Ja onneksi tytön syntymä ajoittui kyllä aivan mielettömän hyvin, koska mies pääsi mukaan synnytykseen. Jos lapset olisivat tulleet päivää ennen meille, mies olisi joutunut jäämään kotiin ja olisin joutunut synnytykseen ilman häntä. Siitä olisin varmaankin katkera.
 
Minun mieheni oli isyyslomalla tasan lakisääteisen ajan, sen aikana meillä oli miehen lapset juuri sen verran mitä normaalistikin, ei olisi tullut mieleenkään sanoa että ei, nyt perutaan tapaamiset


En minäkään sanoisi että perutaan jos sellainen viikonloppu on että tulee niin sitten tulee.Kyse on nyt siitä ettei ole mikään automaatio että tulee tänne heti pariksi viikoksi kun vauva syntyy kun eitäällä muutenkaan silloin paria viikkoa olisi.

Eli siis tapaamissopimusten mukaan täälläkin eletään ja tullaan elämään jatkossakin.Niin hyvässä kuin pahassa.Minä olen lupautunut sen mukaiseen elämään kuin on tapaamisista sovittu ja piste.Meille ei tarvitse todellakaan tulla sitä varten että äiti pääsee baariin.Se ei ole silloin lapsen tahto tulla tänne vaan äidin tahto.
 
Jos miehellä kesäloma tms niin tottakai hänen lapset tulevat meille,niin kuin aina muulloinkin.Mutta jos mieheni on isyyslomalla meidän yhteisen lapsen synnyttyä kesken lukuvuoden niin ei..silloin eivät lapset meille tule.Välimatkojen takia kun on huono lyhyitä vierailuita tehdä!
Puolisoni lapset meillä aina kaikki loma-ajat ja tämä on jo niin totuttu käytäntö ettei sitä muutella.
 
Seman
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 11:57 Vieras kirjoitti:
Ymmärrän tunteesi täysin.Meillä myös lapset kaikki lomat kokonaan meillä, myös kesäloman!Harmitti kyllä välillä rankasti,ettei päästy miehen kanssa keskenään ikinä lomalle..Kesälomat ym jos harvoin sattui muutenkaan meillä yhtäaikaa! \|O
Samoin minä ymmärrän.
Jos mieheni lapset olisivat meillä koko kesäloman 4 viikkoa, niin harkitsisin vakavasti miehen vaihtoa tai ainakin pitäisin lomani eri aikaan. Minulle loma työstäni, joka on melkoisen vaativaa ja aikaa vievää, tulee olla oikea loma, joka sisältää matkustamista ja rentoutumista. Ei muiden penskojen kaitsemista koko lomaa, kiitos!

Mieheni on onneksi ollut ainakin tähän asti kanssani samoilla linjoilla. Lasten äidiltä tulee kyllä koko ajan valituksia siitä kun isä ei pidä lapsiaan koko lomaansa, muut isät kuulemma tekevät niin... :LOL: Mutta paperilla ovat joskus sopineet milloin ovat isällä ja milloin äidillä, ja mitään poikkeusta tästä ei ole kenelläkään velvollisuutta tehdä, on sitten kesä tai talvi.
 
hankala ex
Tyhmää keskustelua.Mutta pakko edelliseen kommentoida.Myös minulla vaativa ja raskas työ, lisäksi työn jälkeen yksin hoidan kolme lasta, kodin ja koiran.Mielelläni pitäisin lomaa 4 vk. kesällä tai muulloin.Mutta toisin ollaan sopimus tehty, eikä kyllä muutoinkaan ex osallistu mitenkään huoltoon kuin välttämättömät paperille kirjoitetut. Se on ok, jaksan kyllä lomani näin.Kun on lapset hankkinut, silloin täytyy tietää mitä elämä heidän kanssaan on.Mutta vaikka liitot hajoaa, vanhemmuus säilyy.Joten ehkä miehesi ex.kin ansaitsisi loman? Vai sinullako vain vaativa työ???!!Aika itsekäs taidat olla jos noin aattelet.Miehelläsi on velvollisuutensa lapsiinsa, jos on "oikea" mies hoitaa lapsensa.Mutta hyvä teille jos asiat sovittu miehen kans niin että mahd. vähän ne "kakarat"teillä, olette toisenne löytäneet.Mutta kannattaa harkita ennenkuin rupeatte yhteisiä lapsia tekemään..
 
Semanin kanssa samaa mieltä.
Kuulkas nyt äidit,jotka olette eronneet ja joiden lapset isällä vain silloin kun on sovittu.Olisitte alunperin vaatineet sellaisia sopimuksia että olisi puolet ja puolet jos teitä noin ketuttaa.Meillä on tehty sopimus joka toisesta viikonlopusta ja kahdesta viikosta kesällä ja thats it.Kyllä se mieheni ajattelee myös tämän hetkistä elämää silti omaa lastaan rakastaen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 08:53 vieras kirjoitti:
Semanin kanssa samaa mieltä.
Kuulkas nyt äidit,jotka olette eronneet ja joiden lapset isällä vain silloin kun on sovittu.Olisitte alunperin vaatineet sellaisia sopimuksia että olisi puolet ja puolet jos teitä noin ketuttaa.Meillä on tehty sopimus joka toisesta viikonlopusta ja kahdesta viikosta kesällä ja thats it.Kyllä se mieheni ajattelee myös tämän hetkistä elämää silti omaa lastaan rakastaen.
Sopimuksista sen verran että vaikka tekis millaset sopimukset,se ei paljoa auta kun miehen ei tarvi niitä noudattaa eikä hänelle tule siitä mitään sanktiota vaikkei lapsia tapaisi ikinä.Sen sijaan minä lähivanhempana joudun noudattamaan sopimusta just niinkuin siihen on laitettu.
 
Tosi pahoillani siitä,ettei miehesi sopimusta noudata.Täällä useimmin lähivanhempi on se joka ei sopimusta noudata,eipä hän siitä mitään sanktioita ole saanut vaikka on lastenvalvojille asiasta infottu.Totesi vaan että vaikea keskustella sellaisen ihmisen kanssa joka itsekin käyttäytyy kuin lapsi.Että näinpäin meillä.
 
Seman
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2006 klo 21:48 hankala ex kirjoitti:
Tyhmää keskustelua.Mutta pakko edelliseen kommentoida.Myös minulla vaativa ja raskas työ, lisäksi työn jälkeen yksin hoidan kolme lasta, kodin ja koiran.Mielelläni pitäisin lomaa 4 vk. kesällä tai muulloin.Mutta toisin ollaan sopimus tehty, eikä kyllä muutoinkaan ex osallistu mitenkään huoltoon kuin välttämättömät paperille kirjoitetut. Se on ok, jaksan kyllä lomani näin.Kun on lapset hankkinut, silloin täytyy tietää mitä elämä heidän kanssaan on.Mutta vaikka liitot hajoaa, vanhemmuus säilyy.Joten ehkä miehesi ex.kin ansaitsisi loman? Vai sinullako vain vaativa työ???!!Aika itsekäs taidat olla jos noin aattelet.Miehelläsi on velvollisuutensa lapsiinsa, jos on "oikea" mies hoitaa lapsensa.Mutta hyvä teille jos asiat sovittu miehen kans niin että mahd. vähän ne "kakarat"teillä, olette toisenne löytäneet.Mutta kannattaa harkita ennenkuin rupeatte yhteisiä lapsia tekemään..
Kuten "vieras" jo kommentoi, olisit ajatellut asiaa silloin kun paperille sopimusta kirjoititte ja vaatinut enemmän lomaa lapsista itsellesi. Et voi nyt syyttää miestäsi, ettei ota enempää lapsia.. Ehkä hän on suunnitellut elämänsä sopimuksen mukaan.

Vaativasta työstä; tiedän että on paljon muitakin joilla työ on vaativaa ja aikaa vievää. Mutta mieheni ex ei siihen ryhmään kuulu. 6h 4pv.nä viikossa sentraalisantrana ei mielestäni ole kovinkaan vaativaa, ajallisestikin ainakin puolet vähemmän kuin minulla ja miehelläni. Ja hänellä on joka viikko oma lomapäivä kun tekee vain 4 päiväistä viikkoa ja silti lapset menevät hoitoon ja kouluun. Mutta silti on niin kovin raskasta... huh huh..

Silloin kun huoltajuudesta ja lasten isällä-olo-ajasta on aikoinaan sovittu, niin miehen ex teki kaikkensa että isä saisi lapsiaan mahdollisimman vähän. Isä olisi ollut halukas pitempiinkin aikoihin, mutta ei se exälle millään sopinut (raha himo?). Mutta nyt kun on huomannut että isä on ihan tyytyväinen elämäänsä, nyt yrittää väkisin tupata lapsia hänelle koko ajan. Kyllä aikuisen ihmisen pitää pystyä pysymään sanoissaan ja vaatimuksissaan, eikä vaihdella niitä alituiseen toisten kiusaksi.

Oman lapsen hankinnasta en tällä palstalla ala kommentoimaan. Mutta sen mainitsen, että jos oman hankkisin, niin valmistautuisin siihen että myöskin lomat menee hänen kanssaan. Nyt en ole lapsia itselleni hankkinut, mikä tarkoittaa sitä että voin lomani tehdä mitä tykkään, siihen ei ole kenelläkään mitään sanomista. Toisin on niillä jotka ovat lapsia tähän maailman tehnyt, kuten esim. sinä.
 
hankala ex
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 18:47 Seman kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2006 klo 21:48 hankala ex kirjoitti:
Tyhmää keskustelua.Mutta pakko edelliseen kommentoida.Myös minulla vaativa ja raskas työ, lisäksi työn jälkeen yksin hoidan kolme lasta, kodin ja koiran.Mielelläni pitäisin lomaa 4 vk. kesällä tai muulloin.Mutta toisin ollaan sopimus tehty, eikä kyllä muutoinkaan ex osallistu mitenkään huoltoon kuin välttämättömät paperille kirjoitetut. Se on ok, jaksan kyllä lomani näin.Kun on lapset hankkinut, silloin täytyy tietää mitä elämä heidän kanssaan on.Mutta vaikka liitot hajoaa, vanhemmuus säilyy.Joten ehkä miehesi ex.kin ansaitsisi loman? Vai sinullako vain vaativa työ???!!Aika itsekäs taidat olla jos noin aattelet.Miehelläsi on velvollisuutensa lapsiinsa, jos on "oikea" mies hoitaa lapsensa.Mutta hyvä teille jos asiat sovittu miehen kans niin että mahd. vähän ne "kakarat"teillä, olette toisenne löytäneet.Mutta kannattaa harkita ennenkuin rupeatte yhteisiä lapsia tekemään..
Kuten "vieras" jo kommentoi, olisit ajatellut asiaa silloin kun paperille sopimusta kirjoititte ja vaatinut enemmän lomaa lapsista itsellesi. Et voi nyt syyttää miestäsi, ettei ota enempää lapsia.. Ehkä hän on suunnitellut elämänsä sopimuksen mukaan.

Vaativasta työstä; tiedän että on paljon muitakin joilla työ on vaativaa ja aikaa vievää. Mutta mieheni ex ei siihen ryhmään kuulu. 6h 4pv.nä viikossa sentraalisantrana ei mielestäni ole kovinkaan vaativaa, ajallisestikin ainakin puolet vähemmän kuin minulla ja miehelläni. Ja hänellä on joka viikko oma lomapäivä kun tekee vain 4 päiväistä viikkoa ja silti lapset menevät hoitoon ja kouluun. Mutta silti on niin kovin raskasta... huh huh..

Silloin kun huoltajuudesta ja lasten isällä-olo-ajasta on aikoinaan sovittu, niin miehen ex teki kaikkensa että isä saisi lapsiaan mahdollisimman vähän. Isä olisi ollut halukas pitempiinkin aikoihin, mutta ei se exälle millään sopinut (raha himo?). Mutta nyt kun on huomannut että isä on ihan tyytyväinen elämäänsä, nyt yrittää väkisin tupata lapsia hänelle koko ajan. Kyllä aikuisen ihmisen pitää pystyä pysymään sanoissaan ja vaatimuksissaan, eikä vaihdella niitä alituiseen toisten kiusaksi.

Oman lapsen hankinnasta en tällä palstalla ala kommentoimaan. Mutta sen mainitsen, että jos oman hankkisin, niin valmistautuisin siihen että myöskin lomat menee hänen kanssaan. Nyt en ole lapsia itselleni hankkinut, mikä tarkoittaa sitä että voin lomani tehdä mitä tykkään, siihen ei ole kenelläkään mitään sanomista. Toisin on niillä jotka ovat lapsia tähän maailman tehnyt, kuten esim. sinä.
NO JUURIHAN KOETIN SANOA ETTÄ KUN OLEN LAPSET HANKKINUT, NE KYLLÄ HALUAN! HOITAA LOMALLA JA ARKENA!!!Minä en ole rajoittanut koskaan isän tapaamisia!!Koetan joustaa kovastikin isän harrastusten ja ylitöiden ym. vuoksi kun tapaamiset peruuntuvat joskus tunninkin varoitusajalla, joo ja varmaan isukki onkin ajatellut tapaamisajat mahd. lyhyiksi ettei rasita parisuhdettansa.Tosin vetosi monissa asioissa että lapsilla kaksi kotia, joopa..Minä järj. ylityöni niin että jos isä peruu, koetan ottaa "varalle" hoitajaa jos isälle tulee "este", esim. on niin väsynyt..Harrastuksia ei ole, ei ollut kyllä avioliitossakaan mulla, hoidin lapset.MUTTA TÄHÄN OLIN VARAUTUNUT KUN ÄIDIKSI RYHDYIN.Odottaisin vaan että myös isällä velvollisuutensa!!?Pattiin kirjoituksessasi (?) vain otti tuo "vaativa työ", etkä ehkä ole hankkinut lapsia, mutta puolisosi on (ja minä, kuten mainitsit).Joten kyllä hänellä on velvollisuus olla lomillaan ym. lastensa kanssa.Minä kyllä olen aivan onnellinen lasteni kanssa, enkä tod. näköisesti pystyisi olemaankaan ilman heitä kuukautta. Nytpä tuolla yksi huuteleekin kylppärissä, toisen pitäs lähteä nukkuun kun aamulla vien hänet terapiaan , ottaen työajan lyhennyksen että pystyn ko. asian hoitamaan, onneksi "vauvan" 1v. saa hoitoon, ei tartte ottaa mukaan.Ja sitten töihin,mutta kuten sanoin itse tätä olen halunut ja en tod. valita!!Mutta tässähän kumpikaan ei tiedä toistensa "tarinoita", joten koetan ymmärtää ajatuksiasi toiv. samaan sulle.Ps. hyvä jos ei hankikkaan lapsia ,ennenkuin tietää vastuunsa ym.Hyvää kesän ja loman odotusta kaikille vaan!
 
hankala ex
Ps. Kyllä odotan myös ex.n avopuolisolta "uhrauksia" lapsillemme, jos on lähtenyt suhteeseen miehen kanssa jonka vaimo raskaana.Itellä ei pokka ois riittänyt.Hänellä ei ole vielä lapsia, mutta jos on ottanut avopuolisokseen miehen jolla on, kyllä saa osan lomastaan ja joskus vk.n loput vietellä lastemme kanssa, vai....?
 

Yhteistyössä