Kuinka paljon isovanhemmat hoitaa lapsianne?

liima
...tarvittaessa...yleensä siis senverran että pääsen kauppaan tai jos on joku yhteinen meno.niitä on kyllä melko harvoin...paitsi talvella,että päästään hiihtämään! =)
 
Just laitoin avauksen siitä narinasta jonka aina saa vastaansa. Harvoin olen hoidattanut ja harvemmaksi taitaa vielä muuttua. Lapsetkin jatkuvasti kyselee lupausten perään, mutta nyt saavat lopettaa ne lupauksetkin kun eivät kerran pidä niitä.
 
Aiemmin ei yhtään kun asuivat niin kaukana, nyt mummo asuu lähempänä ja auttaa lastenhoidossa kun itse haluaa ja töiltään ehtii, eli vapaaehtoista toimintaa. Tavallisesti on itse ehdottanut, että voisitteko mennä jonnekin että sais olla tytön kanssa kaksin. En halua äitiä vaivata liikaa enkä tehdä lapsenlapsen hoidosta ikävää, joten yritän pyytää äitiä harvemmin

 
Kihvi
En tykkää juuri antaa hoitoon, ovat sen verran lepsuja tai minä sitten tiukkapipo :D Sitten ehkä kun ovat isompia, joskus hamaassa tulevaisuudessa... Minkä ikäisiä jätätte isovanhemmille??
 
01.12.2004 klo 21:40 Ammu kirjoitti
"Eivät hoida koskaan,ovat kuulemma omansa jo hoitaneet...Toisen vanhemmat onkin jo kuolleet... :'(

Sama juttu. Raha on tärkeämpää ja omat menot heille. Lähes aikuinen lapsemme on heille täysin vieras ja nuorinta ovat nähneet kerran reilut kaksi vuotta sitten. Eipä ole kiinnostanut.
Mutta itse olen ihanat lapseni hoitanut, ottakoot isovanhemmat drinkkiä mieluummin. Eivät ehkä tiedä, kuinka paljosta jäävät paitsi. Huomaavat sitten, kun vanhainkodissa ei kukaan käykään katsomassa.

 
olisipa
joo sellaset isovanhemmat joita lapsenlapset kiinnostaisi enemmän kun alkoholi. Meillä toinen mummoista näki viimesimmän lapsenlapsensa se ristiäisissä.. hoidossa on muutaman kerran ollut 2 ensimmäistä ja loput 3 ei ollenkaan, ei mun eikä miehen äideillä..:( meillä siis lapset jääneet paljosta vaille ilman KUNNON isovanhempia..
 
Mun vanhemat on ikuisia teinejä.. Sillon harvoin kun on lapset menneet hoitoon soittavat jo parin tunnin päästä että koska haette! Mun vanhemmat molemmat nelissäkymmenissä eli eivät edes vanhoja, mutta omat menot ja kaljoittelu tärkeämpää! Eivät siis alkoholisteja, mutta samanlaisia kun minä viimeeksi pikkuteininä :kieh:

Teinithän ne yleensä odottaa viikonloppua, kavereita ja baaria kun kissa kermaa..
 
ennen murehdin kun ei meillä suvussa oikeastaan kuin äitini joka kykenee ottamaan lapset hoitoon. mieheni vanhemmat kun myös kuolleet.

nyt edellisiä vastuksia lukieassa voinkin todeta olevani onnellinen siitä etä äitini hoitaa mielellään aina kun voi. valitettavasti äitini vuorotyössä jolloin vapaita vähän miten sattuu ja harevoin silloin kun eniten tarttisi, mutta muuten kyllä jompikumpi tai molemat lapsistan on hoidossa yhteensä noin kolme kertaa kuussa. mielellään hoitaa ja hemmottelee lapsia ja lapsetkin mielellään mummolle menee.
 
:/ :'( tosi harvoin. Oma isäni ei elä enää, ja äitini masentunut eli ei ole kumpikaan koskaan hoitanut!
Miehen äiti ja isä hoitaa toooosi harvoin koska appi ei halua poikaa sinne(liikaa hälyä ja meininkiä) ja anoppi aina kipee(fibromyalgia).
Siinä se sitten olikin. Hoitajia ei ole, ja miehenikään ei ole koskaan kahden pojan kanssa joten välillä ottaa hiukka koville tämä äitiys kun ei ole mitään henkireikää! \|O :\|
Poikamme siis 2v. Älkääkä kysykö miksi isä ei lasta kahden ollen hoida...pitkä asia selittää.
 
Jaapsi
Hoh huh.Kai se sitten ottaa koville hoitaa omia lapsiaan itse. Meillä hoidetaan lapset kotona, käytännässä äiti on se joka hoitaa kaiken. Eikä rasita silti. Olenko outo? Isovanhemmilla kyläillään kyllä mutta en ole edes kysynyt haluaisivatko hoitaa.
 
olen yh-äiti. Töissä käyntini onnistuu, koska äitini on apuna lasten hoidossa ja hän itse tarjoutui ! On hoitanut kaikkia lapsiani heidän ollessaan pieniä ettei ole tarvinnut viedä heti äippäloman jälkeen hoitoon. Kyllä mummot on ihania!!!!! :heart: Ollapa itsekin vielä mummona siinä kunnossa että jaksaisi omia lapsenlapsiaan hoidella !
 

Yhteistyössä