Kuinka paljon muut äidit harrastaa liikuntaa viikossa?

Aiemmin oli neljä kertaa, kaks salia ja pumppi ja pilates (jumpat kyllä vaihteli). Mutta nyt kun oon koulussa, yritän päästä kahesti salille ja kerran jumppaan, esim. spinning ja sali perään.
Saa nähä, en ole vielä saanut uudesta systeemistä kiinni kun olen puolet kouluajasta ollu kipeenä :/ Mutta suunnitelmat on valmiina jahka parannun :D
 
"Lukkarissa" on ohjelmaa 5 päivälle, yksi on pyhitetty lepopäivä ja yksi "fiiliksen mukaan". Ja ohjelmassa pumppia (korvaa salin), spinningiä (peruskuntoa ja cardiota), easy steppiä ja teema jumppaa joka vaihtuu kuukausittain (tässä kuussa lihaskuntojumppa). Niin, meinas unohtua että juoksemisen aloitin tänä syksynä, nyt vaan en ole vähään aikaan lenkille päässyt. Uimassa käytiin kanssa viikoittain, vaan se taitaa nyt jäädä ajan puutteen vuoksi.
 
Mulla viikossa on viidet reenit, joko niin että on kolmet tekniikka/kunto harkat ja kaksi kehäharjoitusta, tai sitten kolme kehää ja kaks teniikka/kunto. Punttia teen ehtimisen mukaan joko ennen tai jälkeen reenin. Niin ja laji on siis nyrkkeily, en treenaa kisoihin koska oon jo liian vanha otteleen, vaan ihan vaan omaksi iloksi koska laji on niin järjettömän hieno. Mitä kauemmin on harrastanut niin sitä vaikeenmaksi laji menee, siks toisekseen pysyy mieli nöyränä kun ottaa välillä kunnolla kuonoonsa ;) suosittelen lajia kaikille jotka tykkäävät kovasta harjoittelusta jossa myös aivot joutuvat rasituksella!
 
Hei!
Te jotka pystytte harrastamaan esim. viisi kertaa viikossa, minkä ikäisiä lapsia teillä on, montako kappaletta ja oletteko töissä kokopäiväisesti? Yleensä elämäntilanteenne. Tarkistan vain, koska omasta mielestäni joudun kolmen lapsen kanssa tsemppaamaan melkoisesti kolmeen kertaan viikossa ja lähinnä se on silloin viikonloppupainotteista. Tosin motiivi on nykyään melkoinen, koska se on kuitenkin ns. omaa aikaa.
 
ikiliikku
3-4 kertaa viikossa,lähinnä kuntopyöräilen ja itsellä kuntokeskus kellarissa jonne meen jatkamaan polkemisen jälkeen =)

itselä lapset vanhin 6vee ja nuorin 8kk
 
4 lasta joista kaksi jo tosi isoa ja kaksi alle 10v. Meillä voi ottaa tarvittaessa lapsen mukaan salille, jos lapsi on sen verran iso että osaa pysyä pois jaloista. Niimpä meidänkin pienimmät ovat usein mukanani, he hyppivät narua tai touhuavat muuten omiansa reenien ajan. Niin ja teen koko päivä työtä, mutta minulla on säännöllinen työaika, vuorotyössä ajan järjestäminen olisi varmasti hankalampaa.
 
lenkkiä, juosten tai kävellen 2krt/viikko salia 2krt/viikko. tässä tavalliset liikkumiset, joskus (kunhan kunnon lumet tulee )hiihdän ja tässä pitäis alotella taas tälle talvelle uinnit, lapset kovasti haluais uimahalille.. =)
lapset(4) 3kk-7v. ja eipä nuo liikkumiset hirveesti aikaa vie...kuntosalilla käyn tunnissa ja juoksut puolessatunnissa.
 
Piirkille vastaan, että minulla on kolme lasta joista kaksi vanhinta jo teinejä. Kuopus on alle 3 v ja nyt olen kokopäivätyössä. Työ muuttui vuodenvaihteessa kahteen vuoroon, joka vähän vaikeuttaa liikkumista. Yritän silti mahdollisimman usein päästä salille tai sitten jumppaan kotona. Ilman miestä en tähän kyllä pystyisi.
 
Päivittäin kävelylenkki vaunujen kanssa, joskus kaksi, toinen huomattavasti pitempi, toinen selvästi lyhyempi, pian alotan myös juoksemaan vaunujen kanssa...nyt aloitin kerran viikossa rullalusitelun(eilen alotin ja tarkostus ois siis kerta viikssa ottaa omaa aikaa) ja tässä kotosalla punttien kanssa pelailen kun aika on sopiva....meidän poikamme on 5 viikkoa ja 4 päivää vanha =)
Ja siis en ole töissä vaan kotona ja tosiaan yksi lapsi joten tämä on helppoa.
 
Päivittäin rattailen tytön kanssa kerran pari,molemmilla kerroilla noin tunnin pituiset lenkit.Sisällä sitten käsipainojuttuja ym jumppaa.Jumppatunneilla en tykkää itse käydä,en pidä mistään aikaan ja paikkaan sidotusta liikunnasta.Nuo rataslenkit on muuten yllättävän raskaita kun ottaa lenkit oikein silleen kuntoilun kannalta,kyllä hiki virtaa =)
 
Harrastan liikuntaa 3-4 kertaa viikossa, noin tunnin verran kerrallaan. Käyn lenkillä ja reenaan täällä kotosalla (voimakkaan eläinallergian takia en voi käydä salilla tai jumpassa).
Puoliso hoitaa lapsia (8 kpl; 3v-20v, vanhin asuu jo pois kotoa) sillä aikaa.
Aina ei ole ihan helppoa järjestää aikaa, mutta jätän vaikka sitten jonkun vähemmän tärkeän kotihomman tekemättä, kuin lenkin tai reenin väliin.
 
N.3 kertaa viikossa, joskus enemmän, kiireisenä viikkona vähemmän. Hölkkään näin kesäaikaan maastossa, talvella sauvakävelen ja hiihdän. Uiminen on huippukivaa, vaeltaminen on parasta, mutta sitä en ole pitkään aikaan päässyt harrastamaan. Minun pää leviää jos en pääse liikkumaan.
 
Miten te ehditte harrastaa noin paljon :eek: Mä ennen lapsia kilpaurheilin ja treenasin ihan koko ajan. Lasten jälkeen vähentynyt huomattavasti liikunta vaikka vieläkin liikun ihan kivasti. Kroppa haluais enemmän liikuntaa, mutta melko mahdotonta saada aikaa riittävästi. Asutaan sen verran korvessa että jos haluaa liikuntapaikalle lähteä niin matkoihin menee jo yhteensä puolitoista tunia+ sitten treeni aika. Lapsia neljä ja niitä kun vie harrastuksiin niin illat meneekin siinä, eikä perheen pienintä voi vaatia istumaan joka arki ilta useaa tuntia autossa tai salin reunalla, joten toinen vanhemmista kuskaa ja toinen tekee kotona kotihommia ja puuhaa muiden lasten kanssa. Kahdet treenit viikossa saan lomitettua samaan väliin pojan harrastuksen kanssa, mutta muuten liikunta on sitten perheen pienimmän jaksamisen mukaan lenkkeilyä.
 

Ennen lapsia harrastin 2krt viikkossa rankkaa bodypumppii, 1krt salil ja lenkki
Kun esikoisen syntyi, en jaksanu oikein harrastaa mitään, n. 1.vuoden päästä silloin aloin käymään 2krt salil ja pian normaaliin suoritukseen.
Nykyää 5 kuukauden vanha tyttö, ei niin paljoa kerkeä käymään. lenkillä käyn joka päivä, vaunujen kanssa ja mies vahtii tyttöä sunnuntai aamuisin jolloin käyn salilla:)
Kotona luppoaikana jota on hyvin vähän, juoksen juoksumatolla;D
 
Esikoisen ja kakkosen välillä oli 8.vuotta, jolloin juoksin 7 kertaa puolikkaan maratonin, harrastin juoksua 5rt viikossa, kakkosen ja kolmosen välillä oli 4.v, jolloin juoksin vaa 1 maratonin, en tie mikä oli :whistle:
Nyt melkein 4kk ikäisen tytön kanssa en tee muuta kuin kävelen joka päivä ja käyn salilla sunnuntai aamusin
 
Toiset ehtii näköjään paljon =) . Minulla on nyt talvella 2-3 x juoksulenkki (7-10km), 1 x ratsastusta ja mahdollisesti 1x zumbaa/jumppaa. Minulla on mies vuorotyössä, joten jumppa jääpi välillä väliin kun ei ole lastenkaitsijaa. Lapset ovat 6-v ja 2-v.
 
Ekana perustiedot ;) Muksuja 4kipaletta ja mies on,mutta vkot reissutöissä.
Käyn vkossa 4h Zumbaa,1h pumppi,1h Kahvakuula ja 1h vesicircuit sekä nyt otin myös mukaan lenkkeilyn.
Lenkkeilyä täytyy alkaa ihan urakalla "treenaa" kun tuli ilmotettuu ittesä Naisten Kympille :D
 

Yhteistyössä