Kuinka paljon seuraatte liikkeitä, rv 30-40

Jotenkin huolestuttaa tämä asia, vaikka uskonkin tuntevani vauvan oman rytmin hyvin. Vauva liikkuu parhaiten aamulla ja illalla, ja silloin aina seurailen tarkemmin, että liikkuu. Aamu-keskipäivän aikana saattaa kuitenkin olla todella pitkään hiljaa. Ei esim. juuri koskaan liiku, kun syön lounasta. Olen tottunut tähän, enkä huolestunut, mutta sitten jossain taas sanottiin, että liikkeitä pitäisi laskeskella heti, jos vauva ei ole ihan vähään aikaan- tyyliin tuntiin-pariin liikkunut (tai ettei ole siis itse rekisteröinyt liikkeitä) ja mietin, että enkö nyt sitten seuraa tarpeeksi tai pitäisikö päivisin sitten aina pötkötellä laskemassa liikkeitä, eikä tuo illalla tehty seuranta riitä.
Seuraatteko/tunnusteletteko liikkeitä kuinka monesti päivittäin? Uskallatteko nukkua hyvin, vaikka yöllä herätessä ei mitään tuntuisikaan?
 
Kyllähän lapsi nukkuu välillä, joten ei huolta, jos illalla ja aamulla tunnet liikkeitä. Itse kakkosen kohdalla huolestuin siinä vaiheessa, kun hän ei ollut päivään liikkunut kunnolla. Sit kun menin käyrillä, selvisi, että lapsi kyllä liikkui, mutta oli pyörinyt niin etten tuntenut niitä ja kun lapsivettä oli tihkunut niin sekin vaikutti, että potkut tuntui laimeimmilta.
 

Yhteistyössä