Kuinka paljon ulkoilette nyt lasten kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"allukka"
Tässä pääsiäisen aikaan ollaan oltu joka päivä melkein koko päivä pihalla paitsi tänään kun isompi lapsi on oksennellu.

Muuten ollaan oltu yleensä 2-3h/pvä.
 
"vieras"
Kyllä! Eilen mm lapsi ulkoili ensin päiväkodissa 14-16:30 välisen ajan. Tultiin kotiin klo 17 ja jäi suoraan ulos. Tuli kotiin syömään 19:45 :) Lapsi siis 6v poika. Rakastaa suorastaan ulkoilua ja pihamme on tosi hyvä, turvallinen ja lapsiystävällinen. Kavereitakin on!
 
Lapset on koulun/päiväkotipäivän jälkeen ulkona niin kauan kun saavat olla, eli iltaan asti. Viikonloppuna menevät pihalle siinä 11 maissa ja ulkoilevat klo 20-21 saakka, siis jos ja kun on hyvä ilma.

Itse en ole pihalla noin paljon, ainakaan lasten kanssa (kävellään kauppaan, tehdään pyöräilylenkki jne, mutta hiekkalaatikon reunalla en istu vaan saatan tehdä esim. pihahommia tai olla kotona), vaan ulkoilevat keskenään ja kavereiden kanssa.
 
"Minä"
kun vanhemman vien aamusta eskariin jäädään nuorimmaisen kanssa ulos leikkimään :)
tullaan sisälle syömään reilun 2 tunnin kuluttua :) syömään.
kun tullaan eskarista jäädään ulos pariksitunniksi ja iltasella taas uudelleen eli 3 kertaa päivässä.
Talvella jos kovin kova pakkanen ollaan vaan 2 kertaa päivässä
 
On joo. Poika on päiväkodissa eli ulkoilee kyllä siellä aika lailla saman määrän kesät talvet, mutta mä en pimeään ja kylmään aikaan läheskään joka päivä jaksa enää illalla lähteä ulkoilemaan. Nyt sen sijaan ollaan joka päivä oltu jotain tekemässä, eilenkin vielä pyörälenkin jälkeen luin tyytyväisenä lehteä tossa pihalla kun poika leikki. Pojalla ikää vasta alle 2-vee, eli ilman vanhemnpaa ei saa ulkoiltua.
 
"Olivia"
On todellakin. Talvella ei välttämättä kertaakaan, nyt 2 kertaa päivässä. Suurin syy oli varmasti se, että toinen lapseni oli talvella vielä vauva, eikä ulkona voinut tehdä yhtään mitään kun oli niin valtavasti lunta, että minun piti vain tönöttää vaunujen vierellä kävelypolulla, mihinkään leikkipaikalle tms. en päässyt vaunujen kanssa. Täällä ei siis ollut mitään leikkipaikkaa tai leikkipuistoa aurattu/kolattu. Esikoinen sitten yksin tönötti siellä valtavan syvän hangen keskellä, eipä siinä viitsinyt kauaa ulkoilla. Hän ei vielä myöskään ole sen ikäinen, että osaisi itse mennä pulkkamäkeä, ja mulla ei vaunujen kanssa onnistunut tuo touhu. Välillä käytiin vetämässä pulkkaa, mutta siinäkin tuli aika nopeasti kylmä, kun täällä Hgissä toi merituuli puhaltaa aika ikävästi.

Nyt vauva on kasvanut sen verran, että kävelee itse ulkona, ja kun leikkipaikat on vihdoin sulaneet (siitä ei muuten ole montaa viikkoa vielä), niin aika kuluu hiekkalaatikolla, keinussa, ja muuten vain tepastellessa. Kavereitakin on hiekkalaatikolla nyt, toisin kuin talvella, jolloin ei juuri ketään näkynyt koskaan.
 
On lisääntyny nii vapaalla kun hoidossakin. Kyllä me paljon talvellakin ollaan pihalla mut kesällä esim vkoloppusin suunnilleen käyään syömässä ja nukkumassa sisällä. ellei syödä ulkona. Pääsiäinenkin kului pihalla, aamusta ulos ja illasta sisään+kylvyn kautta nukkumaan. Välillä se käväs sisällä. Ja nyt on menossa syötyään ulos vielä hoitopäivän päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä
me ei talvella viihdytty pitkiä aikoja ulkona,vaikka yleensä pari kertaa päivässä ulkoiltiinkin,yhteensä ehkä 1-1½h.Keväällä,kesällä ja alkusyksystä ulkoillaan 2-3 kertaa päivässä 1-2½h...varmaan keskimäärin 4-5h päivässä.
 
"vieras"
Kyllä! Olen talvellakin pitänyt että vähintään 2h ulkoilua päivässä, nyt tuo on vähintään tuplana ellei enemmänkin, ja vapaapäivät oltiin enemmän pihalla kuin sisällä =)
 
tyttö kotihoidossa:

me ollaan näillä keleillä mahdollisimman paljon ulkona, ihanat ilmat.
meillä on kiva takapiha, etupiha (asumme rivarissa.) ja puistoja lähellä.
Oikeestaan 9-10.30 ulkona, 13.30-16.00 ulkona ja mahdollisesti vielä pikkukakkosen jälkeen ollaan ulkona n. 18-19.30 :)
tyttö nauttii ja kavereita piisaa =)

tyttö 2v10kk
 
Aamulla 8.30-10 ulkona, päivällä 15-17 ulkona, pikkukakkosen jälkeen tunti ulkona... hyvät varusteet ni samat määrät pihalla satoi tai paistoi. Pakkasella pitää rajottaa puoltuntia-tunti kerrallaan.. Näin arkena..

viikonloppuisin ei mennä aamulla ulos ku ei saaha yöpaitoja pois ennen päiväunia...Iltapäivällä pari tuntia ulkona tai ei ollenkaan jos mennään esim.uimahalliin...
 
Kolmisen kertaa päivässä käydään ulkona, vähintään kaksi kertaa. Joko ihan rattailla tai mennään leikkipuistoon, tai sitten käydään vaikka pyöräilemässä koko perhe. Lapsi on 1-vuotias, joten tuntikausia ei jaksa ulkona seikkailla. Omaa pihaa ei ole, niin sekin jossain määrin rajoittaa.
 

Yhteistyössä