Kuinka pian yhdynnän jälkeen on raskaustestin tulos luotettava?

  • Viestiketjun aloittaja joku joka tietää?
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja pinja:
Sitten kun menkkojen pitäisi alkaa.
Niin, mutta jos seksiä oli ihan kierron alussa, kyllä sen pitäisi näyttää aikaisemmin, jos ovulaatiokin oli aikaisemmin. Tai, jos ovulaatio oli myöhässä, ei se näy vielä testissä sillonkaan kun menkat on myöhässä. Varsinkin jos on epässäännöllinen kierto, ei voi oikeastaan edes tietää millon pitäisi menkat alkaa. Eikä siittiöt elä kovin kauaa, joten mietin missä vaiheessa olisi luotettavaa testata.
 
vieras
mul on epäsäännöllinen kierto eli 30-50 ja olen testannu 50pv paikkeilla, jos menkat eivät ole siihen mennessä alkaneet.. mut kummallakin kerralla, kun olen ollu raskaana olen testannu kp 30 ja plussa on pärähtäny (tuli niin voimakkaat oireet, ettei ollut epäilystäkään).. mut muuten en testaile, jos ei ole kp yli 50..
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pinja:
Sitten kun menkkojen pitäisi alkaa.
Niin, mutta jos seksiä oli ihan kierron alussa, kyllä sen pitäisi näyttää aikaisemmin, jos ovulaatiokin oli aikaisemmin. Tai, jos ovulaatio oli myöhässä, ei se näy vielä testissä sillonkaan kun menkat on myöhässä. Varsinkin jos on epässäännöllinen kierto, ei voi oikeastaan edes tietää millon pitäisi menkat alkaa. Eikä siittiöt elä kovin kauaa, joten mietin missä vaiheessa olisi luotettavaa testata.
2 viikkoo yhdynnän jälkeen sitten.
 
tää sekoilee jotain nyt mut kirjotin siis että oliskohan 20pv yhdynnästä jo sit tosi varma aika testata? Siinä olis huomioituna sen kauan siittiöt elää maksimissaan eli riippumatta ovulaatiopäivästä (ennen tai jälkeen yhdynnän) niin tuossa ajassa sen pitäisi näkyä.
 
Henna
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pinja:
Sitten kun menkkojen pitäisi alkaa.
Niin, mutta jos seksiä oli ihan kierron alussa, kyllä sen pitäisi näyttää aikaisemmin, jos ovulaatiokin oli aikaisemmin. Tai, jos ovulaatio oli myöhässä, ei se näy vielä testissä sillonkaan kun menkat on myöhässä. Varsinkin jos on epässäännöllinen kierto, ei voi oikeastaan edes tietää millon pitäisi menkat alkaa. Eikä siittiöt elä kovin kauaa, joten mietin missä vaiheessa olisi luotettavaa testata.
Vähän sekavaks meni, mutta nainen on hedelmällinen vain pienen hetken, noin 12-24 tuntia jotakuinkin ja siittiöt elää päivästä viiteen päivään. Voithan laskea näin. Se päivä jolloin olit yhdynnässä + viisi päivää + 14 päivää, niin silloinhan olis jotakuinkin se päivä, jolloin vois plussa näkyä jos on näkyäkseen. Sekava munkin selostus, mutta jotenkin näin. Tää toimii tosin vain sillon, jos olit oviksen aikaan yhdynnässä, eli ovis +1 muutama päivä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joku joka tietää?:
Ovulaatiohan voi olla millon vaan mutta siittiöt ei elää kovin kauaa, joten montako päivää pitäisi odottaa, ennen kuin tekee testin?
Ovulaatio on noin 2 viikkoa ennen menkkoja. siitiiöt elää 1-7 päivää. munasolu on hedelmöittymis valmis 12-24 tuntia.
 
elsi89
Mä ovuloin viikko sitten, sekstailtiin 8 päivää sitten. Eilen alkoi juo tuntua mulle vieraita fiiliksiä (munanjohtimiin vähän jomotti) ja aamulla oli tosi huono olo. Sitten marssin apteekkiin ja ostin Predictor Earlyn ja Clear Bluen. Kummastakin sain positiiviset tulokset, vaikka menkkojenkin pitäis alkaa vasta viikon päästä. :)
 
vierailija
Olin lauantaina yhdynnässä ja nyt sattuu mahaan ja ei oo tissit kipeet mutta nännit mistä se voi johtua ja tuntuu että tissit kasvaa jos osaatte autaa niin kiitos jos neuvotte mistä se voi johtua?
 

Yhteistyössä