Kuinka pitkään imetys on ok?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Itse olen lopettanut alle vuoden ikäisenä imetykset, ja on toiminut meillä. Itse olen ollut täysin valmis, eikä tissin perään ole itketty.

Muut saavat puolestani imettää niin pitkään kun haluavat, ei hirveästi kiinnosta. En nyt kovin järkevänä näe jonkun kaksi vuotiaan, saati vanhemman imetystä.
 
Pin
No toisaalta, moni lapsi ihan vain tottumuksesta lutkuttaisi tuttiakin vielä viisi-vuotiaana, ellei tavasta opetella eroon.
No jos se on äidille Ok niin ei ole mitään syytä lopettaa imetystä siinäkään vaiheessa. Sekin "on Ok", tai mitä hittoa se edes mulle kuuluu. Tuntuis jotenkin hassulta edes kommentoida toisen imetyksestä, että se on mulle Ok tai ei ole.. :D Mä en itsekkäistä syistä halua imettää kauhean pitkään. Mietin tässä, lopettaisko kun vauva on vuoden vai miten pitkään siitä vielä jatkuisi...
 
vierailija
No jos se on äidille Ok niin ei ole mitään syytä lopettaa imetystä siinäkään vaiheessa. Sekin "on Ok", tai mitä hittoa se edes mulle kuuluu. Tuntuis jotenkin hassulta edes kommentoida toisen imetyksestä, että se on mulle Ok tai ei ole.. :D Mä en itsekkäistä syistä halua imettää kauhean pitkään. Mietin tässä, lopettaisko kun vauva on vuoden vai miten pitkään siitä vielä jatkuisi...
Myönnät siis vihdoin olevasi itsekäs.
 
Pin
Myönnät siis vihdoin olevasi itsekäs.
No näytä mulle se ihminen joka ei koskaan tee mitään itsekästä valintaa. Tietenkin teen niitäkin, ei ole ajatuksena uhrautua kaikille ja kaikelle koko ajan.

Imetys aiheuttaa mulle sellaisia ikäviä sivuvaikutuksia, että voin olla jo vuodenkin imetyksestä tosi ylpeä. En kuitenkaan ajatellut eläväni vain tälle yhdelle lapselle ja kärvistellä marttyyrina vuosikausia, kun on ihan riittävän hyviä "kolmanneksi parhaita" vaihtoehtoja.
 
No jos se on äidille Ok niin ei ole mitään syytä lopettaa imetystä siinäkään vaiheessa. Sekin "on Ok", tai mitä hittoa se edes mulle kuuluu. Tuntuis jotenkin hassulta edes kommentoida toisen imetyksestä, että se on mulle Ok tai ei ole.. :D Mä en itsekkäistä syistä halua imettää kauhean pitkään. Mietin tässä, lopettaisko kun vauva on vuoden vai miten pitkään siitä vielä jatkuisi...
No niin, eihän se muille kuulu, vaikka joku imettää lapsensa täysikäiseksi. Tai jos joku syöttää lapsilleen vain soijarouhetta. Eikä se muille kuulu, vaikka joku tukistaa lastaan tai laittaa neliviikkoisen vauvan hoitoon.
Jokaisen oma asia, mutta aika helvetin tylsä keskustelupalsta, jos joka asiaan vain todetaan; ihan jokaisen oma asia.
 
Pin
No niin, eihän se muille kuulu, vaikka joku imettää lapsensa täysikäiseksi. Tai jos joku syöttää lapsilleen vain soijarouhetta. Eikä se muille kuulu, vaikka joku tukistaa lastaan tai laittaa neliviikkoisen vauvan hoitoon.
Jokaisen oma asia, mutta aika helvetin tylsä keskustelupalsta, jos joka asiaan vain todetaan; ihan jokaisen oma asia.
Erikoiset esimerkit valitsit. Etkö huomaa noissa mitään ratkaisevaa eroa?
 
Jännästi rinnastat lapseen kohdistuvan väkivallan ja imetyksen toisiinsa. Arvot ja moraali enemmän kuin vähän hukassa tässä...
Niin no, mielestäni 15-kesäisen teinin imettäminen on henkistä väkivaltaa. Kuten on tukistaminenkin. Eikä se muutaman kuukauden ikäisen vauvan hoitoonvientikään ihan ongelmatonta ole.
Pointtinahan tuossa nyt kuitenkin oli se, että typeräähän se olisi, jos kaikki vain joka asiaan vastaisivat "kukin tyylillään"... ja kyllähän sinä sen tajusit, kunhan länkytät.
 
Imetys on ok juuri niin kauan kuin se sopii lapselle ja äidille itselleen, ja lapsen tasapainoisesta ja riittävästä ruokavaliosta huolehditaan. Eli täysimetyksen nimissä lasta ei saa nälkiinnyttää ensimmäisinä vuorokausinaan, eikä täysimetyksen nimissä lapselta saa riistää tärkeitä ravintoaineita sitten vähän myöhemmin, kun lapsi itse osoittaa kiinnostusta kiinteitä ruokia kohtaan. Lapsi ei ole äidin suoritusten väline, vaan pitää aina ajatella lapsen parasta, vaikka se ei menisikään yksi yhteen äidin ideologisten suoritustarpeiden kanssa.
 
vierailija
Niin no, mielestäni 15-kesäisen teinin imettäminen on henkistä väkivaltaa. Kuten on tukistaminenkin. Eikä se muutaman kuukauden ikäisen vauvan hoitoonvientikään ihan ongelmatonta ole.
Pointtinahan tuossa nyt kuitenkin oli se, että typeräähän se olisi, jos kaikki vain joka asiaan vastaisivat "kukin tyylillään"... ja kyllähän sinä sen tajusit, kunhan länkytät.
Kuka hitto puhui 15v teinin imettämisestä? Sinä...
 

Yhteistyössä