Kuinka pitkään voi raskaana ollessa tehdä vatsalihas liikkeitä?

Omaa kehoa kuulostelemalla pääsee varmasti kanssa pitkälle. Eli jos vatsalihasten tekeminen tuntuu pahalta, niitä ei kannata tehdä vaan pitää suosiolla lepoa synnytykseen asti ja sama juttu synnytyksen jälkeen. Neuvolassa osaavat varmasti antaa viraliset suositukset tästä asiasta.
 
Mulla rv 27 ja teen vielä suoria vatsalihaksia. Mulle on ainakin PT sanonut, että lähinnä ongelma on se, että kohdun kasvaessa lihakset siirtyvät sivulle ja suoria ei enää kertakaikkiaan pysty tekemään. Eli sitten kun ei enää onnistu tai pahalta tuntuu, jätän suosiolla pois. :)
 
Mä olen tehnyt suoria vatsalihasliikkeitä vielä aika useinkin. Viikot nyt 21+6. Välillä on tuntunut helpommalta tehdä vaan syvempiä vatsalihaksia, ja joogatyyppisiä liikkeitä, mutta välillä olen tehnyt myös ihan tavallisia. Selkälihaksia tein vielä pari viikkoa sitten, mutta nyt on alkanut tuntua mahdottomalta. Punnertaminenkin on vaikeaa, olen tehnyt vähän jotain käsiliikkeitä tuolia vasten ja kontallaan käsilihasliikkeitä. Silti on tuntunut että kaikki liikunta on hyvästä. Ei ne suorat vatsalihaksetkaan ole pahalta tuntuneet, ehkä vaan vähän hyödyttömiltä kuin ennen, helpompi on tehdä syvempiä ja muita liikkeitä.
 

Yhteistyössä