Kuinka ryöppäys tapahtuu

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja vieras, 09.09.2009.

1. vieras

vieras Vieras

Sain siskolta karvarouskuja. Mutta mitä mä nyt teen niille et saan ne pakkaseen? En osaa ees ryöpätä. Kuin se tehään?

2. möllö

möllö Vieras

Itse liotin karvarouskuja tunnin kylmässä runsaassa vedessä, sitten nostin kattilaan, jossa kylmää vettä. Vesi kiehumaan, ja saa kiehua noin 10-15 min. Sen jälkeen sienet nopeasti kylmään veteen, jotta jäähtyvät, vettä voi tarvittaessa vaihtaa jos lämpenee sienten lämmöstä. Sen jälkeen pilkoin pieniksi palasiksi ja laitoin minigrip-pusseihin annoskoossa. Aikaa vievää hommaa, mutta sieniherkut talvella korvannee vaivan :)

3. rousku

rousku Vieras

Karvarouskuille riittää kun niitä keittää n. 5 min. Sitten huuhtelu, purkkiin ja pakkaseen. Tai etikkaliemeen pikkelsiksi, siitä on helppo tehdä sienisalaattia talvella

4. rousku jatkaa

rousku jatkaa Vieras

niin vielä ettäpilkon ne sinne kattilaan suoraan, enkä vasta keittämisen jälkeen

5. ap

ap Vieras

miksi pitää liottaa, likoomassa kyllä on mutta miksi?

6. poppaliina

poppaliina Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.03.2008
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuota noin, onkohan tuo 5 min. liian lyhyt aika kun mielestäni olen lukenut että karvarouskua pitäisi keittää 10-15 min.
    Itse keittelin tuon verran ja vaihdoin veden kerran ja sitten uusi kiehautus.

7. Selvittäjä

Selvittäjä Vieras

Eviran (elintarviketurvallisuusvirasto) sivuilta voitte kaikki käydä tarkistamassa oikeat ohjeet useiden sienten ryöppäyksestä. Karvarousku 10 minuuttia keittämistä, huuhtelu ja säilöntä.

8. kikkelimies

kikkelimies Vieras

Älkää dissatko tattei.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy