Kuis helposti huuliherpes tarttuu?

Nyt epäileevät että veljellä on herpe huulessa ja eilen juotiin samasta tölkistä energiajuomaa. :headwall: Ei mua niinkään itteeni haittaa, mutta kun tää veli on nyt sit pussaillu myös lastani :headwall: :kieh: Toivottavasti ei ois sitä, eikä ois tarttunut meihin :/
 
vieras
En tiedä tarttuvuudesta, mutta jättäisin kyllä samat lasit/tölkit koskematta ja pussailut tekemättä. Tehän ette voineet tätä tietää, joten asialle ei nyt enää voi muuta kuin toivoa parasta.
 
Kyllä se rakkulavaiheessa tarttuu helpostikin.Minulla ja Äidilläni se on ja toooooosi tarkkoja ollaan siinä vaiheessa ja mukit mistä juodaan laitetaan samantein pesukoneeseen ja lapsia ei pussailla todellakaan!!
 
hm
Sitä ei voi olla huomaamatta, jos toisella on herpes naamassa. Se, jolla herpes on huomaa sen 100% varmuudella eli kivulias, tykyttää ja tuntuu muutenkin todella inhottavalle. Itselläni tykytyksen alkamisesta ekat rakkulat tulee tunnin sisällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Sitä ei voi olla huomaamatta, jos toisella on herpes naamassa. Se, jolla herpes on huomaa sen 100% varmuudella eli kivulias, tykyttää ja tuntuu muutenkin todella inhottavalle. Itselläni tykytyksen alkamisesta ekat rakkulat tulee tunnin sisällä.
eikös herpes häviä aina hetkeksi? tän veljen naama on nyt kukkinu jo useamman kuukauden
 
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Sitä ei voi olla huomaamatta, jos toisella on herpes naamassa. Se, jolla herpes on huomaa sen 100% varmuudella eli kivulias, tykyttää ja tuntuu muutenkin todella inhottavalle. Itselläni tykytyksen alkamisesta ekat rakkulat tulee tunnin sisällä.
Mulla huuliherpes ollu monena vuonna ja monta kertaa mutta mulla ei tykytä tai muutakaan. Viimeksi vähän kirveli aluksi mutta nopeesti se tunne lähti pois. Mulle se siis on enemmänkin kosmeettinen haitta, ku ei juuri mitään kipuja ole ennenku rakkula tulee tai edes rakkulavaiheessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Sitä ei voi olla huomaamatta, jos toisella on herpes naamassa. Se, jolla herpes on huomaa sen 100% varmuudella eli kivulias, tykyttää ja tuntuu muutenkin todella inhottavalle. Itselläni tykytyksen alkamisesta ekat rakkulat tulee tunnin sisällä.
eikös herpes häviä aina hetkeksi? tän veljen naama on nyt kukkinu jo useamman kuukauden
Minulla on herpes, joka on latentissa tilassa vuosiakin. Anopin sisko joutuu syömään estolääkitystä, koska herpes nousee niin herkästi pintaan. Anopillakin on välillä rakkula huulessa pitkään, uusiutuu siis ja sitten katoaa, kunnes alkaa uusi kierre.
 
ja tuo on todella tarttuva. Mutta sitten se tulee jos on tullakseen. Sillehän ei mitään voi. Olen itse saanut sen jo lapsena omalta äidiltäni. Ei se elämääni haittaa mitenkään, on äärimmäisen ärsyttävä ja yritän olla varovainen, etten siirrä sitä omiin lapsiini. Jos se siirtyy, niin sitten sillekään ei mitään voi.

Tunnen kyllä heti kun on nousemassa pintaan. Alkaa tykytyksenä huulessa ja olen onnistunut nujertamaan sen tuolla rasvalla yleensä hereillä oloaikaan ennen kuin kehittää kunnon rakkulan. Nyt viimeksi se nousi yöllä ja sitten oltiinkin huuli rakkulalla.
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Sitä ei voi olla huomaamatta, jos toisella on herpes naamassa. Se, jolla herpes on huomaa sen 100% varmuudella eli kivulias, tykyttää ja tuntuu muutenkin todella inhottavalle. Itselläni tykytyksen alkamisesta ekat rakkulat tulee tunnin sisällä.
eikös herpes häviä aina hetkeksi? tän veljen naama on nyt kukkinu jo useamman kuukauden
Minulla on herpes, joka on latentissa tilassa vuosiakin. Anopin sisko joutuu syömään estolääkitystä, koska herpes nousee niin herkästi pintaan. Anopillakin on välillä rakkula huulessa pitkään, uusiutuu siis ja sitten katoaa, kunnes alkaa uusi kierre.
Näinpä juuri. Itselläni on välissä noita "lepokausia" jopa vuosia ja sitten yhtäkkiä saattaa olla viisikin herpestä peräkkäin. Luojan kiitos nykyisin on lääkitys, jonka aloitan heti herpeksen tykyttäessä naamassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
yli 10 vuotta ukko on elänyt minun kanssani ja ei sillä huuliherpestä ole...
ehkä se on mutta ei oo vaan vielä aktivoitunut
Eikä isänikään moisesta näytä kärsivän (vaikka äidilläni se on). Eikä omalla lapsellani näytä se olevan (tai aktivoitunut). Mutta minä tosiaan olen sen voinut äidiltäni saada.

Mutta tosiaan, se voi tarttua tai se ei tartu tai sitten se ei vain aktivoidu. Mutta en minä pussaa kun rakkula on päällä, mutta lapsi voi ihan hyvin vahigossa huitoa naamaan...

 
hm
Herpeksen ollessa aktiivisena kannattaa olla todella tarkka käsihygieniasta. Äitini hyvällä ystävällä levisi huuliherpes käsien välityksellä silmiin. Hän sokeutui tuon herpeksen takia :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
yli 10 vuotta ukko on elänyt minun kanssani ja ei sillä huuliherpestä ole...
ehkä se on mutta ei oo vaan vielä aktivoitunut
Eikä isänikään moisesta näytä kärsivän (vaikka äidilläni se on). Eikä omalla lapsellani näytä se olevan (tai aktivoitunut). Mutta minä tosiaan olen sen voinut äidiltäni saada.

Mutta tosiaan, se voi tarttua tai se ei tartu tai sitten se ei vain aktivoidu. Mutta en minä pussaa kun rakkula on päällä, mutta lapsi voi ihan hyvin vahigossa huitoa naamaan...
Meillä, kun vauva oli 1kk ikäinen, mulle tuli huuliherpes. Kyllä oli kamalaa aikaa se rakkulavaihe, kun koko ajan pelkäsin että tyttö huitoo mua naamaan tai vaistomaisesti menen pussaamaan vauvaa enkä tajua tuota herpestä :/ Minä pussailen vauvaa usein päivän aikana ihan jo ajattelematta koko asiaa, joten hyvin olis saattanut tuollainen "vahinko" käydä. Onneksi ei tullut tytölle mitään. Kuullut kuitenkin oon, että se on vauvoilla vaarallinen.
 

Yhteistyössä