Kuka kokenut ihmeraskautumisen lapsettomuuden jälkeen?

Tai ainahan raskautuminen on ihme. Mutta kysyn tätä kaverini puolesta, jonka puolesta olen kovin pahoillani. Hänellä ei ole ensimmäistäkään lasta ja ikää on jo 40 mittarissa. Lapsettomuushoitoja on tehty julkisella puolella kaikki mahdolliset. Onko kukaan tullut raskaaksi kuin ihmeen kaupalla tai tiedättekö ketään jolle niin onnellisesti olisi käynyt?
 
Me teimme yhden inseminaation ja kaksi koeputkihedelmoitysta kun olin 42 v ilman onnea, siihen lopetimme ja aloitimme adoptioprosessin, 44-v yllattaen luomu-raskaus ja nyt olen 45 v ja viikkoja 16+1! Ihme juttu, tama naytti meille etta kun ei ole enaa mitaan paineita yrittaa saada lasta, elama paatti antaa meille mahdollisuuden! Onnea matkaan ystavallesi!
Aamupaiva
 
Ihania tarinoita! Ja Rosaeh, sulla tosiaan tällainen ihana ihme oli ja kohta käärö sylissä tuhisemassa =) . Aamupäivä, tuo "adoptioprosessin aikana raskaaksi" ei siis ole legendaa. Olen lukenut siitä, että stressin helpottaessa elimistö vapautuu ja raskaus voi saada alkunsa. Toivon tätä mahdollisuutta ystävälleni!
 
Ystävättärelleni tehtiin kolme kertaa alkion istutus, eikä mikään onnistunut.
Kun he luovuttivat (joksikin aikaa, henkisten ja taloudellisten syiden vuoksi) ja ystävättäreni vaihtoi työpaikkaa, niin tulikin yllättäen luomusti raskaaksi. Heillä nyt 5v poika =)
 
Me olemme kans läpikäyneet jos jonkinlaisia hoitoja,ei tulosta.Mutta siitä jonkin aikaa lähti luomusti mikä ikävä kyllä meni kesken.
Nytten tulin raskaaksi parin vuoden jälkeen ihan luomusti,mikä kyllä kanssa meni vähänaika sitten kesken.
Me ite olimme jo heittäneet ns. lusikan nurkkaan,emme enää ees oikeesti osanneet odottaa mutta yllätys tuli ja tosi mieluinen.
Ei kannata heittää vielä toivoa pois,Kyllä niin hyvinkin saattaa tapahtua että tulee raskaaksi,sano ystävällesi että ei menetä toivoa se aurinko voipi sieltä vielä paistaa..
 
Hoitojen jälkeen kun mikään ei onnistunut sain 38v. luomuna pojan joka nyt 4vuotias ja toista odotan itse olen 43v. ja viikolla 34 kohta. ystävättäreni 4 keskenmenon jälkeen luomuna sai juuri terveen pojan ja hän on myös 43v. ihmeitä tapahtuu :wave:
 
Täällä kanssa yksi. Meillä lapsenteko 'yritystä' 5-vuotta, joista 3 inseminaatiota, 1 ivf, 3 keskenmenoa, lukuisia yrityksiä kasvattaa pas'sia varten limakalvoa. Kunnes v.2004 kesällä
olin raskaana ja raskaus jatkui aina viikolle 32+4 asti, jolloin suuren suuri ihmeemme pieni tyttäremme syntyi (2/05) lähes 2kk etuajassa, mutta terveenä. Tämän jälkeen vielä 2 tuskallista keskenmenoa jälleen, viimeisin keskenmeno päätyi lääkkeelliseen tyhjennykseen, kaavintaa, hysteroskopiaan, kohtutulehdukseen...
Vielä tässä kattelen tätä palstaa ja salaa kuumeilen. Tuskin enää pikkusisarta kuitenkaan pikkuneitimme (kohta 3v) saa, kaavintojen jälkeen taitaa olla tuo kohtu aika huonossa kunnossa ja ikääkin mulla jo 42vuotta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Poujou:
Tai ainahan raskautuminen on ihme. Mutta kysyn tätä kaverini puolesta, jonka puolesta olen kovin pahoillani. Hänellä ei ole ensimmäistäkään lasta ja ikää on jo 40 mittarissa. Lapsettomuushoitoja on tehty julkisella puolella kaikki mahdolliset. Onko kukaan tullut raskaaksi kuin ihmeen kaupalla tai tiedättekö ketään jolle niin onnellisesti olisi käynyt?

Mie olen alaikäinen tällä palstalla (39 v), mutta jo syksyllä pääsen joukkoonne "laillisesti"!
Aloin kirjoittamaan siksi, kun miulla on eräs hyvä ystävätär, jolle kävi kanssa juur näin: kärsivät lapsettomuudesta vuosia, olivat hoidoissa vuosia, tuli keskenmenoja ja sitten kaikkeen henkiseen ja fyysiseen rääkkiin kyllästyneinä päättivät lopettaa "lapsenhankinnan". Lähtivät pitkälle matkalle maailman ääriin, palasivat kotiin ja silloin tyttökaverini alkoi ihmetellä ,että kumman kauan kestää tämä jet lag..... oksennustauti (tai niin hän luuli) siihen perään, eikä vieläkään mikään kello soinut.... kunnes sitten eräänä aamuna miehensä sanoi, että jos oletkin raskaana.....
Ja niin siinä kävi, että nyt heillä on kaiken jälkeen 2-vuotias ihana pikkuinen tyttönen - luomusti!!! Ja todellakin, ikää heillä on jo yli 40 vuotta.
Kyllä näitä tapauksia on!
=)
 
Yritimme esikoistamme n. 4,5 vuotta, emme olleet hoidoissa, söin kylläkin clomeja ja teroja, joita sain gyneltäni, koska en tullut raskaaksi. Minulta leikattiin kohdun väliseinä, kun tuli ilmi tutkimuksissa, että on kaksiosainen kohtu. Mitään varsinaista syytä ei löytynyt sille että raskaus viipyy, ko asiakaan ei ole este, mutta hankaloittaa ehkä vauvan oloa kohdussa.

Miehellä hyvin liikkuvat simpat, mutta raskaus vain viipyi. Kävimme juttelemassa mahdollisesta inseminaatiostakin, mutta jotenkin vaan halusimme omaa lasta luomusti ja juttelimme asiasta ja peruimme hoidot. Lopetin kaikki hormoonien syömisetkin, kun clomeista tuli kuumia aaltoja jne. sivuvaikutuksia, jotka häiritsivät elämää aika tavalla. Luovuimme jo ajatuksesta saada oma lapsi kunnes...

Puolisen vuotta siitä kun lopetin hormonit, tulinkin yhtäkkiä luomusti raskaaksi. Voi sitä onnen tunnetta! :heart: :) Ihana poikamme syntyi ja kun poika oli n. 2 v 7 kk sai hän pikkusiskon kaveriksi ja syntyi myös luomuna. Eli meillä on nyt 2 ihanaa lasta, vaikka ensin luulin etten koskaan saa omaa lasta.

Olin 36 vuotias kun poika syntyi ja 39 v kun tyttö syntyi, eli en enää aivan nuori.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TeSuLah:
Yritimme esikoistamme n. 4,5 vuotta, emme olleet hoidoissa, söin kylläkin clomeja ja teroja, joita sain gyneltäni, koska en tullut raskaaksi. Minulta leikattiin kohdun väliseinä, kun tuli ilmi tutkimuksissa, että on kaksiosainen kohtu. Mitään varsinaista syytä ei löytynyt sille että raskaus viipyy, ko asiakaan ei ole este, mutta hankaloittaa ehkä vauvan oloa kohdussa.

Miehellä hyvin liikkuvat simpat, mutta raskaus vain viipyi. Kävimme juttelemassa mahdollisesta inseminaatiostakin, mutta jotenkin vaan halusimme omaa lasta luomusti ja juttelimme asiasta ja peruimme hoidot. Lopetin kaikki hormoonien syömisetkin, kun clomeista tuli kuumia aaltoja jne. sivuvaikutuksia, jotka häiritsivät elämää aika tavalla. Luovuimme jo ajatuksesta saada oma lapsi kunnes...

Puolisen vuotta siitä kun lopetin hormonit, tulinkin yhtäkkiä luomusti raskaaksi. Voi sitä onnen tunnetta! :heart: :) Ihana poikamme syntyi ja kun poika oli n. 2 v 7 kk sai hän pikkusiskon kaveriksi ja syntyi myös luomuna. Eli meillä on nyt 2 ihanaa lasta, vaikka ensin luulin etten koskaan saa omaa lasta.

Olin 36 vuotias kun poika syntyi ja 39 v kun tyttö syntyi, eli en enää aivan nuori.
:flower:
 
Kyllähän se tuntuu välillä uskomattomalta, että yleensä on lapsia. Nyt kuumeilemme vielä kolmatta ihmettä, täytän kesällä 41 v. Kuopus on nyt 1 v 7 kk.

Toivon että kaikki saavat toivotun käärönsä! :heart: :hug:
 

Yhteistyössä