Kukaan tehnyt MyHeritage-dna-testiä?

Olen tehnyt. Dna osumien puut näkee jos puuntekijä antaa joko luvan tai ne on julkisia. Elävät eivät näy puissa nimellä, vain kuolleet. Ei ole pakko maksaa.

Ja yllätys, en ole 100% suomalainen vaikka äitini sai 100% tuloksen itse. Mielenkiintoinen tulos.
 
Kiinnostaisi, millaisia tuloksia siitä saa. Ja että "näkeekö" ne mahdolliset sukupuun tehneet sukulaiset sit testin jälkeen vai pitääkö ostaa lisäksi jotain noita vuosimaksullisia juttuja.

https://www.myheritage.fi/dna
Lisärahalla saa enemmän, mutta kyllä tuo testituloskin on kiinnostava. Minäkään en ole geeneiltäni täysin suomalainen...

Sähköpostissa saa ajoittain muistutuksia yhteistä perimää omaavista ihmisistä.
 
r0s
Lisärahalla saa enemmän, mutta kyllä tuo testituloskin on kiinnostava. Minäkään en ole geeneiltäni täysin suomalainen...

Sähköpostissa saa ajoittain muistutuksia yhteistä perimää omaavista ihmisistä.

Mä en tiedä isän puolen suvusta yhtään mitään ja äidin puolelta isomummon äiti tuli yllättäen raskaaksi oltuaan piikana Helsingistä eikä isästä tietoakaan joten kiinnostaa ihan hirmusti!
 
Mä en tiedä isän puolen suvusta yhtään mitään ja äidin puolelta isomummon äiti tuli yllättäen raskaaksi oltuaan piikana Helsingistä eikä isästä tietoakaan joten kiinnostaa ihan hirmusti!
Todennäköisesti isä oli talon isäntä... tai naapuritalon isäntä!

En ole itse testiä tehnyt, mutta olen kyllä ollut kiinnostunut siitä. Tiedän, että suvustani löytyy italialaisia ja venäläisiä ja rajaton määrä rantaruotsalaisia:ROFLMAO:
 
r0s
Todennäköisesti isä oli talon isäntä... tai naapuritalon isäntä!

En ole itse testiä tehnyt, mutta olen kyllä ollut kiinnostunut siitä. Tiedän, että suvustani löytyy italialaisia ja venäläisiä ja rajaton määrä rantaruotsalaisia:ROFLMAO:
Siihen aikaan kuiskailtiin venäläisestä vossikkakuskista.

Mutta just se, että onko sukua muualta kuin suomesta, kiinnostaa.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
No shit, Sherlock !

Jep, isänpuoleinen suku onkin mielenkiintoisempi. Äidin puolelta se +11000sukulaista on jo melkein puoli suomea..!!!!

Islanti ja kazakstan on sieltä mielenkiintoisten maitten listalta.
No höpsis. Mua alkoi naurattamaan se, että tulkitsin sanomasi siten, että olet hämmästynyt siitä, että miten 100% suomalaisen äidin lapsi voi omata sukujuuria muualta. Tajusin kyllä, ettet ole niin hönö, ettetkö asiaa tajuaisi. Kyseessä oli siis läppä, joka ensisijaisesti kohdistui itseeni:ROFLMAO:
 
Isälinjan kanssa ollaan tätä porukkaa:



Ja me "sarvipäät" ollaan puolestaan näiden jälkeläisiä:



Tätä Y-DNA:n antamaa tietoa ei valitettavasti palstamammatkaan saa, kuin veljensä/isänsä tai miespuolisen isälinjan serkun kautta :coffee:

Otsikkoon liittyen, tämän testin tein FamilyTree DNA:lla, MH:lla ei ehkä voikaan?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elena777
r0s
Isälinjan kanssa ollaan tätä porukkaa:



Ja me "sarvipäät" ollaan puolestaan näiden jälkeläisiä:



Tätä Y-DNA:n antamaa tietoa ei valitettavasti palstamammatkaan saa, kuin veljensä/isänsä tai miespuolisen isälinjan serkun kautta :coffee:

Otsikkoon liittyen, tämän testin tein FamilyTree DNA:lla, MH:lla ei ehkä voikaan?
Miten paljon toi y-testi maksaa?

*suunnittelee juonivansa pikkuveljen mukaan*
 
vierailija
Tuo on vain ovela keino kerätä ihmisten dna:t ja näytteet rekisteriin. Jos minä teen testin ja se näyttää että isoisoisoäitini oli norjalainen niin mistä ne muka on sen isoisoisoäitini dna:ta saanut sinne rekisteriin kun noita testejä ei silloin vielä ollut.
 
r0s
Huijausta

No ei ainakaan niiltä osin mitä tekemäni testi kertoo mulle. Ne tyypit jotka tupsahtivat heti testitulosten tullessa matcien kärkipäähän ovat jokaikinen oikeasti sukua noitten (vuosia aiemmin tehtyjen) sukututkimusten perusteella.

Enkä testitulosten tulovaiheessa ollut edes merkannut sen puolen sukua sivustolle koska yritin etsiä nimenomaan sitä toista puolta.
 

Yhteistyössä