*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Kesäkuun Kullankerät Marraskuussa


31.5.2008 Ursulainen ja Viljami 2920g ja 48 cm /4kk 6385g ja 61,5cm

1.6.2008 Ammu ja Milla 3820g ja 51 cm /4kk 6700g ja 64cm

3.6.2008
Venla-05 ja Viivi 2705g ja 48 cm / 4kk 5990g ja 61cm
Mamitzu06 ja Yulia 4075g ja 49 cm /4kk 5940g ja 63,5cm
Stoppis ja Taavi 3670g ja 50cm / 4kk 7300g ja 66cm

4.6.2008
Kielletty ja Leevi 3860g ja 53 cm / 4kk 7050g ja 65cm
Babyblue08 ja poika 3640g ja 52 cm / 4kk 7400g ja 66cm

5.6.2008 Martza ja Jose 3715g ja 51cm


6.6.2008
Äitiäitiäiti ja Nooa 3400g ja 52 cm / 4kk 6620g ja 63,9cm
Rebel ja Rasmus 2915g ja 48cm/ 4kk 7975g ja 65,5cm

10.6.2008
Bamse ja Leona 3480g ja 51cm / 4kk 5830 ja 62,5cm

11.6.2008
Renee ja Kalle 3500g ja 48 cm /4kk 6435g ja 62,5cm

Kaalis ja Max 3900g ja 53 cm / 3kk 7885g ja 65,1cm


12.6.2008
Velv ja Suvi 4040g ja 48 cm /4kk 6498g ja 62cm
Melodi ja Eetu 3005 g ja 50,5 cm
Haikaraemo ja poika 3880g ja 51,5cm /4kk 8095g ja 66cm

14.6.2008 Ikionnellinen ja Martta 3000g ja 49cm

15.6.2008 Abloom ja Julia 3370g ja 50cm / 4kk 6170g ja 62,5cm


16.6.2008
Tipu ja Sanni 3590g ja 51,5cm/ 4kk 9020g ja 66cm
EevaRouva ja Lalli 4kg ja 52cm


17.06.2008 Menhit ja Aliisa 3645g ja 52cm /4kk 7950g ja 68,9cm

18.6.2008
Elppa ja Alex 3700g ja 54cm / 4kk 7620g ja 67cm
Toukkala ja Eerica 3800g 49cm / 4kk 6850g ja 65,5cm

20.6.2008
Tiivari ja Sofia 3200g ja 52 cm /4kk 7290g ja 64cm
Sydänkäpynen ja Emma 4670g ja 52 cm / 4kk 6600g ja 61,2cm
Miss Piggy ja Elsa 3490g ja 51cm / 4kk 7765g ja 64cm

25.6.2008
Lady Di ja Roosa 3420g ja 49 cm / 4kk 6400g ja 64,3 cm

26.6.2008
Maleha ja Emma 3780g ja 51 cm
Mansikka85 ja poika 4170g ja 50cm / 4kk 7925g ja 64cm

27.6.2008
Leena80 ja Ella 4320g ja 55cm

29.6.2008
Maamuska ja Joni 3555g ja 52cm.
Wiivi84 ja Nenni 3635g 49cm

30.6.2008
NeitiA ja Elmo 3140g ja 48 cm
Rypäle ja Toivo 3910 g ja 52 cm / 4kk 6825g ja 64cm

2.7.2008
Sabsu77 ja Deniz 4310g ja 53cm / 4kk 7660g ja 65,5cm

Muutamia tietoja en edellisestä pinosta löytänyt, täydennelkää omilta kohdiltanne, jos haluatte lisäyksiä :wave:








 
Jaahas, se on sitten marraskuu. Kohta on sitte joulu ja toivottavasti tulis sitte oikea talvikin, taitaa olla toiveajattelua.

Meillä alkoi kuulua iloista jokeltua jo kuuden jälkeen, tutti vaimensi jokeltelun ja saatiin nukuttua kahdeksaan asti. Nyt tulee tossa lattialla niin herttaista juttua :heart:

Tosta istuttamisesta vielä...mä kysyin neuvolassa,että voiko alkaa istuttamaan tuettuna, kun niin kovasti punkee istumaan niin meiän neukkatäti sanoi,että selkä tuettuna voi. Jotkut on sen verran jänteviä,että niiltä istuminen sujuu jo aikaisemmin. Esikolla ainakin auttoi syöttötuolissa istumiseen pehmuste,että pysyi siinä hyvin "kasassa".

Jaaha, aamulehden pariin!


 
Onpas täällä hiljaista.. siis kotona.. ;)
En muista milloin viimeksi olisin herännyt ennen esikoista mutta tuolla nukkuu univelkojaan pieni sitkeä sissi kun sinnitteli eilen ilman päikkyjä yhdeksään. Nooakin vielä vetelee hirsiä, imetin hetken ihan väsyneenä kahden maissa ja kun edellisyö oli sellainen että ekan hyvän pätkän jälkeen heräili tunnin välein, pistin miehen antamaan pullosta perään.. en tiedä paljon on mennyt mutta poika nukkuu edelleen.. :eek: =)

Istuttamisesta.. 6 kk oli neuvolan suositus esikoisen aikaan, tosin fysioterapetti suositteli istuttamaan vasta sitten kun itse osaa nousta.. meillä poika istuu päivittäin sohvalla eli ei kovin pystyasennossa vaan tyynyä vasten.. mutta istuu kyllä paremmassa ryhdissä kuin esikoinen joka aloitti sinnikkäästi 2kk iässä pyrkimään istumaan mutta valahti kyllä heti jos yritti tukea tyynyllä istumaan. Syöttikseen meni vasta joskus 8-9 kk iässä.. ehkä poika aiemmin vaikkei kiirettä ole kun siellä vielä istutaan. :D

Tulipas muuten toissa yönä sitten alkuaikojen pumppausten kunnon lypsylehmän olo.. poika kitisi viiden maissa ja menin vessaan että nappaan tullessa viekkuun niin oli sitten nukahtanut uudelleen sillä aikaa.. tuhisi ihan kunnolla ja kun toista rintaa jo kuumotti niin + käsipumppu lopetti jossain vaiheessa kunnolla toimimasta enkä viitsinyt sähköistäkään käyttää joten lypsinpäs käsin pulloon.. en saanut kuin 30 ml kun en jaksanut seisaaltaan lypsää mutta kävihän se niinkin.. :LOL:
Kävin nukkumaan mennessä pojan sängyn luona mutkan ja tuhisi sikeästi kunnes pistin maate niin alkoi kitinä.. yöpaidalle roiskui maitoa ja taisi haju mennä uniin.. tyhjensi sitten kunnolla. Siitäpä tosin sitten alkoi tunnin välein heräily..

Nukkumisesta vielä sen verran että tilaa tuntuu poika vaativan myös.. jos nukahdetaan imetyksen aikaan molemmat, poika varmasti herää pian vaatimaan tilansa.. jos ollaan hereillä, imetyksen päätteeksi tiputtaa tissin suustaan ja työntää itseään väljemmille vesille. Työnnän pojan sitten omalle puolelleen parisänkyyn :D ja sitten nukahdetaan, aamuyöllä.. illalla siis nukahtaa omaan sänkyyn itsekseen.
Päikyillehän poika on nukahtanut alusta saakka itsekseen pinnikseen joten vissiin siksi tätä nukahtamista itsekseen ei vissiin tarvinnut harjoitella sen takia pari kuukautta sitten.

Otettiin eilen hyppykiikku esille ja esikoinen pomppi aikansa siinä Pikku Myy tyylisesti (hassun näköistä.. ) ja poika katseli naureskellen touhua.. laitettiin sitten poika perään ja kylläpäs tykkäsi heilua siinä.. muutama minuutti annettiin olla.
Esikoisella meni alussa jalat miten sattuu mutta pojan jalat pysyi oikeassa asennossa koko ajan ja selvästi nautti.. mitä isot edellä sitä pienet perässä.. eihän esikolla ollut ketään näyttämässä miten siinä pompitaan.. tänään uudelleen. Tätäkään iloa fysioterapeutit ei suosittele tietenkään.. :whistle:

äää & Nooa muutaman päivän vajaa 5 kk
 
äää miksi tuo ilo on fysioitten mielestä kiellettyä? Juuri mietin semmoisen ostoa :/

Jahans ja tänään taivas tiputti lunta täälläkin, tosin pihalla on 0,6lämmintä jotenka arvata saattaa että ei ole lunta maahan asti :( Mä jo niin haluun tehä lumitöitä (parempaa puuhaa ku haravointi) ja laskee mäkee pojan kanssa =)

Niin ja Kiitos ammu tuosta listasta, pääsen minä(kin) lunttaamaan kuka on kuka ja kenellä on mikäkin B) :D
 
Mamitzu: heidän mielestään se hidastaa liikkeelle lähtöä ja edesauttaa varvistamaan.. saimme jopa listan kielletyistä välineistä: bumbo (ei saa istuttaa ennen kuin itse osaa), kantoliina (lonkat väärässä asennossa), kävelytuoli (hidastaa liikkeelle lähtöä ).. tuossa vain muutama listalta.
Kaikkia noita voi varmasti käyttää kun ei koko päivää pidä vaan vaikka vartin maksimissaan kerralla.. mutta se on kiellettyä varmaan samaan tyyliin kuin viinilasillinen raskausaikaan.. ei luoteta kohtuukäyttöön. ;)
Ei ole tässä sitä listaa mutta kaikki siellä oli kiellettyä ja joka kerta fysioterapeutti totesi että lattia on lapsen paikka.
Käytettiin aikoinaan tyttöä kun oli n. 4-5kk ja ei osannut käyttää vasenta puolta mutta nämä kaikki otettiin esille ihan varmuuden vuoksi. :D
 
Hui, mihin tää aika menee, nyt on jo marraskuu :eek:

Hauska muuten tuossa listassa, kun on peräkkäin Viivi, Taavi ja Leevi =) :heart:

Istuttamisesta niinhän ne sanoo että voi tuettuna istuttaa :) Mä annan sylissä olla melko istuvanakin, mutta en muuten istuta ennen kun itse osaa, näin oon muittenkin kohdalla tehnyt :)

äitiäitiäiti ei kait se kantoliina ole "kielletty", kun siinähän nimenomaan lonkat tulee oikeaan asentoon, kun taas rintarepussa ne on ihan väärin! :eek: Kyllä mä olen muutens samaa mieltä fyssarien kanssa, että lattialla nää muksut parhaiten kehittyy ;) Mun mielestä näissä kaikissa kävelytuoleissa sun muissa härveleissä on pikkasen (tai ihan sikapaljon itse asiassa) RAHASTUKSEN MAKUA!

Oi kun tuliskin sitä lunta, mutta taitaa taas kestää... kunhan tulisi edes aikaisemmin kun viime vuonna!

 
Se onkin muuten jännää, kuinka fysioterapeuttien mielestä kantoliina on huono juttu ja rintareppu taas ihan OK. Nimittäin, jos lukee "kantoliinaexperttien" mielipiteitä (täälläkin kaksplus lastentarvike -keskusteluissa), niin hehän kiroavat rintareput alinpaan maanrakoon niiden epäergonomisuuden takia. Minä olen kyllä käyttänyt hyvällä omallatunnolla molempia, koska uskon, että vauva itse ilmoittaa, milloin sillä ei ole hyvä olla. Eihän vauvaa sylissäkään muuten kannettaisi kovin "ergonomisesti". Meillä roikkuu välillä ties missä asenossa...

Malehako se oli, joka vanhassa ketjussa kyseli nukutusjuttuja. Lohdun sana, meillä ei ainakaan nukahdeta sänkyyn itsestään, enkä vielä ole itseäni edes huonoksi äidiksi leimannut. Eilen meni ihan överiksi, kun pikkuherran olisi pitänyt saada tissi suussa nukkua (perhana kun se tutti ei maistu, vinkkejä tuttiin "pakottamiseksi?!). Oli syvässä unessa, mutta joka kerta kun tissi lähti suusta, parin minuutin päästä hamuili jotain suuhunsa ja havahtui siihen hamuiluun. Silloin päätin, että en jaksa lähteä jatkamaan tissirumbaa (nukutusta oli edeltänyt 3 * imetys ja välissä 2* sylissä hyppyytys). Joten sitkeästi taputtilin herran unilleen omaan sänkyyn. Taputusta kesti varmaan ainakin 15 minuuttia ellei 1/2 tuntia, mutta sinne se jäi loppujen lopuksi. Aina välissä tuli protestikitinät, mutta ne tulevat nykyään sylissäkin. Eli voithan kokeilla sitä sänkyyn taputtamista sinäkin, mutta tietysti jos syliin nukuttaminen toimii, niin mikäs siinä. Meillä aletaan vaan olla niin kiinnostuneita kaikesta, että ei edes syliin malta nukahtaa, siitä kun näkee kaikkea hauskaa.

Hyppykeinu on varmaan meidänkin pikkumiehen mielestä tosi ässä juttu, täytynee sellainen hommata. Eiköhän se ole aina sillä tavalla, että kohtuus kaikessa. Eri asia, jos vauva pomppii hyppykeinussa puolet päivästä, mutta eiköhän lyhyet tovit hauskaa ole ihan sallittuja =) Hyppyytetäänhän pientä sylissäkin... Niin eli juuri kuten äitiäitiäiti sanoi, sama kuin viinilasillinen raskausaikana, koska ei luoteta ihmisten kohtuukäyttöön.

Asiasta ihan sivuun, maistuiko teille alkoholi raskausaikana? Itse ainakin juteltuani tutun lääkärin kanssa olin sitä mieltä, ettei lasillinen viiniä silloin tällöin ole haitaksi, mutta mutta... kun tulin raskaaksi, en edes voinut haistaa alkoholia saati maistaa sitä, haju kuvotti niin kovin. Taisin kerran kaksi siemausta kuohuviinistä ottaa joissakin juhlissa, mutta se oli siinä. Vieläkin tuntuu, ettei alkoholi oikein uppoa, johtuuko sitten imetyksestä vai mistä. Eilisiltainen viinilasillinen sai aikaan lähinnä inhottavan olon. No haitaksi tämä "vaiva" ei ainakaan ole... :LOL:

Äitiäitiäiti, saitteko listan neuvolasta vai mistä?
 
Kiitokset Ammulle hienosta listan fiksauksesta!! :)

Leena80 lähti joskus n.kuukausi sitten käymään täällä koto-Suomessa, ja sen jälkeen ei ole hänestä kuulunu.
Venlasta ja Rouva A:sta ei ole kyllä myöskään vähään aikaa mitään kuulunu.

Noista kielletyistävauvain "aputarvikkeista" tai mitä noi kaikki nyt sit ikinä onkaan. :D Niin, onhan niitä rintareppujakin kieltolistoilla (kantoliinojen lisäksi) vaik kuinka, koska tosiaan vauvan lonkat on siinä huonossa asennossa. Kun me käytiin fysioterapiassa syyskuun alussa, niin ei ne mitään välineitä kieltäny, kehoittivat vaan ettei vauvoja niissä tosiaan varttia pidempään pidettäis kerrallaan kun tosiaan muuten häiritsevät esim. liikkumaan lähtemistä/oppimista.
Mut löytyyhän noita rintareppuja ja kantoliinoja nykyään joka lähtöön eli kaipa niissäkin on vauvalle ergonomisesti oikein suunniteltuja.
Meilläkin löytyy hyppykiikku, mut ei sitä vielä oo saatu kiinnitettyä ja se bumbohan meiltä löytyy myös.. eikä Rasmus siinä tosiaan istu kuin korkeintaan sen vartin kerrallaan eikä tällä hetkellä edes päivittäin.

Mies on salibandyturnauksessa, Rasmus meni just päikkäreille. Mietin, et jaksaiskos sitä laittaa nyt tuon pojan tuolta sängystään pakettiin ja lähtee kohti hautuumaata, vois kynttilät haudalle viedä.

Rebel, joka ihmettelee että nyt on tosiaan jo marraskuu :eek: :eek:
 
Bb se suositus noiden rintareppujen ja kantoliinojen ym. suhteen perustuu mun mielestä siihen, että lapsi on näissä välineissä esim. turhan tiivisti (tai jotenkin puristuksissa) eikä osaa itse parantaa tai korjata asentoaan. Sylikin luokiteltiin (ainakin siellä meijän fysioterapiassa) huomattavasti paremmaksi paikaksi, koska siinä vauvan asento vaihtuu vähän väliä ja verenkierto ei näin ollen häiriinny. + tietysti se lonkkien asento.

Tää mamma ei juonu pisaraakaan alkoholia raskausaikana, ei vaan kerta kaikkiaan tehny mieli ottaa mitään holillista. Rasmuksen syntymän jälkeen oon kerran juonu yhden siiiderin ja siitäkin sain vatsan tosi kipeäksi, niin ei oo sit huvittanu testata tuota alkoholia enää uudestaan. Ehkä se jossain vaiheessa taas alkaa maistumaan. :eek: :)
 
Ihanaa marraskuuta mammat! :wave:

Onpa Leevi suloinen :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Viihteelle yms meil ei ole miehen kanssa ollenkaa mitää ihan omia menoja, ja meistä kummastaki se ois tosi outoa :D yhessä mennään kavereiden kanssa, tai lähinnä kaverit käy meillä. En tiiä oonko koskaan käyny ilman miestä edes baarissa, tuo kyl on ollu kerran työporukan kanssa saunaillassa sillon ku olin raskaana. Vaikee edes kuvitella et liikkusin ilman miestä, ja hän ei halua liikkua ilman minua. Tosin tottakai jos hermot meinaa toiseen mennä niin sillo on pieni kävelyretki tossa mein pusikossa ihan paikallaan :LOL:
:eek: Miten kauan te ootte olleet yhdessä?

Maleha Et oo huono äiti, vaikka ei vauva nukahdakaan itsestään sänkyyn. Ei se sen mittari ole :hug:

Alkoholista raskausaikana: mulle riitti kun sain haistaa punaviiniä :LOL: Muutaman tipan tosin otin jouluna ruuan kanssa. Lähinnä niin, että maku tuli. Mulle oli itsestään selvää, että raskausaikana en alkoholia juo.
 
Mitä ootte ajatelleet ostaa kullankerille joululahjaksi? Mulla on sellainen olo, et mitä leluja se nyt muka vielä tarvitsee? Tuntuu, et samat suosikit on kädessä kuitenkin koko ajan. Osa hankituista/saaduista leluista on vielä avaamattomissa paketeissa ja kohta se kasvaa niistä varmaan jo yli. Mutta oiskos vinkkejä, mikä vois olla kiva ja kiinnostava juttu 6kk-> ikäiselle vauvalle? :/
 
tohon listaan niin Martza ja Jose 5.6.2008 (51cm ja 3715). hei laittakaa mullekin joku mese ossaa,mun on marmir_81@hotmail.com. joskus kun mies pelaamas ja muksut nukkuu,kiva höpistä! nyt ei taas ennätä... mummulle, moikka!
 
Noista ergonomisuus perusteluista: jotenki se tuntuu ihan ylihössötykseltä, että muka kantoliinassakin olis vauvan huono olla. Ihan väärissä asioissa kielletään ja rajoitetaan, laitettais se kieltämisen tarmo vaikka lastensuojelutyöhön, missä aina kaivataan todellisia neuvoja sellasten perheiden keskellä jotka ei osaa/pysty huolehtimaan asiallisesti lapsestaan. Vai mitäpä olette mieltä... :saint:
 
Olipas siellä kirpakka ilma marraskuun kunniaksi.. :wave:
Otettiin sit toppahaalarit molemmille käyttöön.

Alkoholia tuli juotua raskausaikana kaksi lasia punaviiniä.. tosin se eka viinilasi oli samassa kuussa kun plussasin.. toinen jouluna. =)

Stoppikselle täällä osattiinkin vastata noita mahdollisia syitä kielloille.. en löytänyt enää koko listaa joten ei saanut noita syitä siitä skannattua. Mutta juu, kohtuus kaikessa ja lattia on tosiaankin paras paikka kehitystä ajatellen.. se fysioterapeutti vaan joka kerralla muutamaan otteeseen totesi että lattia on lapsen paikka, siis totesi niin monta kertaa että rupesi jo huvittamaan.. oli aika ehdoton täti näissä välinejutuissa. ;)

Joululahjaksi... hyvä että Tiivari muistutit kun tässä on esikolle jo 4 lahjaa kaapissa että pitää sitä pikkuisellekin olla.. :ashamed:
Noissahan Fisher Pricen puhelimissa joista tulee aakkoset, numerot ja musiikkia, taitaa olla suositusikä 6-18 kk. Täytyy miettiä pojalle jotain omaa äänekästä kun tytöllä on puhelinta, puhuvaa koiraa, veturia ja robottia.. ehkä "perinteinen" auto. :D
Joku oma loruttelu- tai luukkukirja voisi olla kans kiva.. meiltä tosin löytyy 6kk ikään suositeltava luukkukirja ruumiinosista jotka auttaa vauvaa huomaamaan että vaikkei joku ole näköpiirissä, niin ei silti katoa.. tätä piiloleikkiä tehdää jo nyt pojan kanssa ja hauskaa jo tuntuu olevan.

Nyt leffan pariin kun muksut nukkuu. :wave:
 
nukkupa mein likka sit puol kolmeen tänään mein vieressä, oltas kyl aiksemminki noustu, mut makkarissa ei oo kelloa, no saatiin mekin miehen kanssa univelat selätettyä :LOL:

alkoholia
muutaman kerran tuli otettua pieni lasi viiniä tai muuta, meillekki lääkäri ekassa tapaamisessa sano, et saa kyl välillä sen yhen annoksen ottaa ihan hyvällä omatunnolla.

Tiivari,
mein yhteiselon kestoa on vähä vaikea määrittää, tunnettu ollaan ylä asteelta ja kihloissa ollaan oltu puoltoista vuotta já kun kaks vuotta sitä tulee täyteen muutunki rouvaks. kuin nii? tai itse asiassa veikkaan kyl et tiedän mitä ajat takaa. Meillä on muute kummallakin suvussa runsaasti paita ja peppu pareja vaikka naimisissakin ovat olleet osa jopa 40 vuotta.
 
Meillä ukko on niin ihana että ei taho mennä ilman mua mihinkään ja tahtookin mielellään että käytäis ulkona syömässä, ennemmin kuin juopoteltais =)
Sauna siiderit tulee joskus juotua ja se juominen on yliarvostettua! Tarpeeksi juonut nuorena ja läheltä nähnyt mitä se tekee ihmiselle, esim. oma äitini on alkoholisti :/
Raskausaikana (molemmista) olin kannalla, ehdoton ei! Turhaa juomaa ja todella turhaa raskaus aikana lipittää moista!

Joulusta taitaa tulla ideaköyhä, ei niin mitään tarvita :(

Hmm, mä taas unohdinkin loput ja likka on sylissä. Sormet puutuu (kaikki 3 :LOL: )
 
Paita ja peppu pareista tuli mieleen anoppini ja appi-ukko!
Siinä vasta akka joka palvoo maata miehen jalkojen alla :x
(en tarkoita että menhit teillä näin olisi)!!
Anoppi tekee voileivät valmiiksi kun ukko saapuu töistä, lämmittää pirtin, keittää kahvin, kuorii perunat ja purkittaa eväät töihin!! :eek: minä en tekisi!!
Anoppi myös käy kaupat yksin, ukko vartoo autossa ja appi on omistanut rahapussin n.30vuotta sitten!
Niin kai sitä on ennen ukkoja passattu :headwall: (lue invalidejä :LOL: )
 
Menhit: Puoli kolmeen??? Mitä ihmettä? Muistaakseni olet aikaisemminkin maininnut et teidan vauveli nukkuu pitkään...... -Epäreilua!!
Mihin aikaan hän menee yöunille? Kuinka monta tuntia nukkuu vuorokaudessa?
Meillä Emma herää 06-08 välillä vaikka laittaisi myöhäänkin nukkumaan.

Jokos te tosiaan pomppukiikkuja virittelette!? ja syöttötuoleja!?
Ei kai meijän vauvat vielä sellaisia tarvi. Vastahan ne syntyi.

Laitatteko potun sekaan maitoa vai vettä?
Mietin tuota säilyvyyttä.... Jos laittaa maitoa (korviketta) niin pitää keittää ja mössätä joka päivä se pottu. Sinänsä ei niin iso homma etteikö sitä voisi joka päivä tehdä mut jos pääsee jollain tapaa helpommalla niin saa kertoa miten.
 
Iltaa!

Kertokaapas, mistä tuo mukula sais apua kaulan alueen ihottumaan?? On ihan pelkästään "kuolaihottumaa", kun paita koko ajan märkänä. Iho on punainen, kuiva ja aikaslailla ärtyneen oloinen ja sitä kutittaa. Raukka pieni yrittää vähän väliä hinkata kaulaansa...Onko muilla kuolakalleilla samaa onkkelmaa ja jos on, mitä ihottuma-alueelle voisi laittaa..mikä rasva/voide tehoaa, vai tehoaako mikään?? Voi kortisonivoiteita, esim. 0,5 tai 1 % käyttää noin pienelle??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:

Tiivari,
mein yhteiselon kestoa on vähä vaikea määrittää, tunnettu ollaan ylä asteelta ja kihloissa ollaan oltu puoltoista vuotta já kun kaks vuotta sitä tulee täyteen muutunki rouvaks. kuin nii? tai itse asiassa veikkaan kyl et tiedän mitä ajat takaa. Meillä on muute kummallakin suvussa runsaasti paita ja peppu pareja vaikka naimisissakin ovat olleet osa jopa 40 vuotta.
Ei mulla mitään sen kummempaa ajatusta tuossa ollut. Aattelin vaan, että jos ootte ihan tuore pari :D Tässä kun on yli 11v yhteiseloa takana, niin ei sitä enää jaksa aina miehen kanssa yksissä kulkea. Molemmat näkee mielellään myös omia kavereitaan. Mutta toki sitten yhdessä nähdään kaveripariskuntia. Mä itse pitäisin outona, jos mies tulisi mukaan, kun olisin huvittelemassa mun tyttökavereiden kanssa. Ja vielä oudompana mua varmaan pitäis ne kaverit....jotka varmaan vähitellen lakkais kutsumasta mua (ja perässä roikkuvaa miestä ) mukaan. Eikä muakaan kyllä huvita mennä istumaan iltaa miehen kavereiden kanssa, ja kuuntelemaan äijäjuttuja. No thanks. :LOL:
 
Välineist Ennen olin hyvinkii kriittinen kaikelle ylimääräselle...sitterille,kävelytuolille,hyppykiikulle yms yms ja mielestäni syli tai lattia oli oikee paikka :whistle:
Nykysi löytyy sitteri...Viljami ei vaa siin viihdy oikeestaa yhtään :/ ja juur haaveilen kävelytuolista,kaverin typyn tuolii on jo koittanu ja ihan innoissaan siinä...en tarkota pitkii aikoi et olis mut hetkittäi ja jopa bumboo oon miettiny,mut taidetaa koht kunnol jo syöttötuolitella.
Hyppykiikku meilt löytyy,mut ei käytetä ja tietty manduca on käytössä =)

Ei kelvannu jäbälle taaskaa pullo edes sylikummin sylissä...joten iltapalaksi riisihiutalepuuroo luumusoseella ja lasisita hörpittiin tuttelii. Ihan jotta tottus makuun,sen jälkeen sitte viel tissii ja nyt nukkuu :heart:

urs ja Viljami 5kk 1pvä
 

Yhteistyössä