Kumpi on mielestäsi tytöllä kivempi, otsatukka vai ilman?

  • Viestiketjun aloittaja kumpi vai kampi
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rumpnisse:
Alkuperäinen kirjoittaja ehdottomasti:
Jos tosiaan helppoutta ajattelet ni EI otsatukkaa missään nimessä. Saat olla muuten tosiaan aina leikkaamassa ja siistimässä. Aamulla se on ku variksen pelätin ku ne otsahiukset sojottaa joka suuntaan. Kammata joudut märällä että suoristuu siihe otsalle eikä lentele miten sattuu.
Eli helpoimmalla menet ku nakkaat tupsun ja se on siinä sitte. Ei tarvi leikata heti ku yks suortuva on vinossa.
No mun lapsella se tukka kasvaa luonnostaan eteenpäin, että otsis ei kyllä tosiaankaan sojota joka suuntaan. Päinvastoin, jos sen yrittää kammata taaksen tai sivulle se menee sitkeästi vaan ostalle.
Hänelle otsatukka tuli luonnostaan ja rupesin vaan lyhentämään sitä, kun kasvoi liian pitkäksi.
meidän tytöllä on samanlainen tukka, ja siksi alunperinki leikattiin otsis. ja nyt on saatu muokattua sitä niin ettei se enää ihan sieltä takaraivon pyörteestä tuu enää otsalle vaan on hyvinkin oikea otsis :D saa nähdä pystyykö tuota kasvattaankaan pois.
 
jepjep
Alkuperäinen kirjoittaja Hippu:
Meillä molemmilla tytöillä pitkät hiukset ja otsatukka. Jotenkin se on siistimpi vaihtoehto :D Tarkoitan siis, että jos ei otsista niin sit ne roikkuu miten sattuu varsinkin,jos eivät yllä kiinni. Tykkään itse, että pienemmillä tytöillä hiukset on siistinnäköisesti eikä roiku silmillä.
meillä on vauvasta asti kasvatettu otsis pois, eli en ole koskaan leikannut otsista.

hiukset menivät alkuun pienelle tupsulle päälaelle kiinni ja nyt ovat jo puoleen selkään, ja usein pinnillä/pampulalla kiinni.
eli ei se otsatukaton hiusmallikaan aina oleepäsiistin näköinen
 
Minja
Meillä on 6v. tyttö, jolla on todella paksut hiukset ja ohut otsis. Otsis on siistin näköinen, koska muuten hiukset olisivat aina kasvoilla enkä jaksaisi taistella joka päivä pinnien ja pompuloiden kanssa, koska tyttö ei niistä tykkää. Otsis on minusta kätevämpi. Välillä sitä tietysti joutuu lyhentämään, mutta siinen menee noin 3 min. Ei ole minusta suuri vaiva.
 
Meillä tytöllä 3,5v. on kaksi tosi voimakasta pyörrettä tuolla aika takana päässä ja ne vetää lapsen hiukset eteenpäin. Jos tytöllä olisi otsis, niin se olisi yli puolet hiuksista... Ei kiva mun mielestä. Eikä sitä otsista oikein pystyisi leikkaamaan vain osittain, olisi melko hassun näköinen.

Eli ei otsista meillä. Koen sen omalle tytölleni ainoaksi vaihtoehdoksi, koska se puoli päätä otsatukkana ei todellakaan ole mun makuun.
 
Niin ja piti vielä lisätä, että tytöllä on aina pampulat päässä, tykkää itsekin niistä ja ehdottaa aina aamulla itse, että miten tukka laitetaan. Tukka on siis pitkä, puoleen selkään.
 
kampaaja
Todella harvalla näkee kivasti leikattuja otsiksia,eli sanoisin ei ellet aio käyttää tyttöä säännöllisesti taitavalla kampaajalla. "tavis"otsikset todella tylsiä ja harvalle sopii.Jos otsis olisi tytölle leikattava leikkaisin todella rikotun lyhyehkön tai viiston otsiksen mutta sekään ei toimi kaikissa hiuslaaduissa/malleissa.Eli varmemman päälle kasvata ja laita vaik jollain ihanalla pinnillä sivuun=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja :
Todella harvalla näkee kivasti leikattuja otsiksia,eli sanoisin ei ellet aio käyttää tyttöä säännöllisesti taitavalla kampaajalla. "tavis"otsikset todella tylsiä ja harvalle sopii.Jos otsis olisi tytölle leikattava leikkaisin todella rikotun lyhyehkön tai viiston otsiksen mutta sekään ei toimi kaikissa hiuslaaduissa/malleissa.Eli varmemman päälle kasvata ja laita vaik jollain ihanalla pinnillä sivuun=)
"Tylsiä", "rikotun lyhyehkön"
Öööö, me puhutaan lapsista. Tarviiko esim. 2-vuotiaalla olla erikoinen tai jotenkin "jännä" leikkaus hiuksissa?

Mun tytöllä on lyhyt suora otsatukka, pirullisen nätti ja söpö :D
 
effemia harmeil
Nuoremmalla pian 4v. on otsis ja sopii hälle hienosti vanhempi 5v kasvattaa otsista pois ja sopii hälle taas paremmin, eli kavojen mallistakin se on musta pitkälti kiinni.. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rumpnisse:
Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja :
Todella harvalla näkee kivasti leikattuja otsiksia,eli sanoisin ei ellet aio käyttää tyttöä säännöllisesti taitavalla kampaajalla. "tavis"otsikset todella tylsiä ja harvalle sopii.Jos otsis olisi tytölle leikattava leikkaisin todella rikotun lyhyehkön tai viiston otsiksen mutta sekään ei toimi kaikissa hiuslaaduissa/malleissa.Eli varmemman päälle kasvata ja laita vaik jollain ihanalla pinnillä sivuun=)
"Tylsiä", "rikotun lyhyehkön"
Öööö, me puhutaan lapsista. Tarviiko esim. 2-vuotiaalla olla erikoinen tai jotenkin "jännä" leikkaus hiuksissa?

Mun tytöllä on lyhyt suora otsatukka, pirullisen nätti ja söpö :D
samaa ajattelin :eek: on se kumma, mä oon vain ajatellut että kunhan sen saa pois silmiltä niin ei häiritse leikkiä koko ajan.
 
vieras
meillä otsatukka, ei ole varmaan edes suora, ja juu lähtee aika takaa. Joskus se on pinnillä takana tai sivussa. Koskaan se ei edessä kuitenkaan pysy suorassa, joten samapa tuo miten se on.. ja tuosta rikotusta otsiksesta yms. niin ei kait helkutti PIENILLÄ lapsilla tarvitse mitään muotitukkaa olla. Mun lapsi on söpö vaikka ei hiuksia olis!
Kasvatan sittenkun pinnit ja ponpulat pysyy päivän päässä, tuo on sellanen koheltaja että pää on kolmantena jalkana niin lähtee kyllä kampauksetkin pois päivän mittaan.. ja eipä tuolla edes pysy muutenkaan kovin hyvin kun on niin pirullisen liukkaat. Olen kyllä monesti meinannut ohentaakkin tuon tukkaa ku on niin paksu ja monen monta kerrosta tuota tukkaa.. mut päätin, että saa sitte itte päättää joskus ohentaako vai ei..

Meillä leikataan tukkaa säännöllisesti, että tukasta tulisi vahva ja olisi terveemmän näköinen. Ja luulen ,että se on myös yksi syy miksei meille IKINÄ tulle takkuja tai muuta.. :) noin muutenkin tuli hiuksista mieleen^^
 
vierailija
meijän tytöillä oli ptsatukst molemmilla noin 1-4-vuotiaina. Nyt vanhempi tyttö ( 4lk) halusi leikata otsatukan viime kesänä takaisin, haluaa kuulemma säilyttää hetken vielä :)
 
vierailija
No se riippuu sopiiko se lapselle. Oma tyttö on jo teini, mutta ei hänellä ole koskaan ollut otsahiuksia. Tytöllä on sama juttu kuin mulla, että kauniisti koko otsan leveydeltä olevia otsahiuksia ei saa tehtyä vaan otsahiuksiin tulisi rako tiettyyn kohtaan vaikka mitä tekisi.
 

Yhteistyössä