Kumpikohan jauheliha on ekologisempaa

vierailija
No voi kuule, näin voi ajatella kaikessa ja siten olla vaikuttamatta asioihin ollenkaan. "Kun ei kerta meidän valinnoilla ole mitään merkitystä, niin pistetäänpäs elämä risaseks!" Ekologisissa elämäntavoissa on kuitenkin enempi kyse periaatteista ja esimerkkinä olemisessa muille.
Esimerkin ymmärtää, mutta ei pidä ajatella, että meidän tekemät ekologiset valinnat pelastavat yhtään mitään. Saamme muiden paskaa niskaan koko ajan, teimme mitä tahansa. Kuplassakaan emme voi elää.
 
vierailija
vierailija
Onhan se kalliimpaa tuottaa, kun valvontamaksut peritään luomutuottajilta. Muu on sitten ostajan vallassa, miten rahansa sijoittaa. Jos ostat nyt huonoa, lapsenlapset saa aikanaan monenkertaisesti huonompaa jne.

Iltalehden keskusteluista löysin sen uutisen aknelääkkeestä:

"HS, Venäjä löysi Atrian sioista aknelääkettä
28.7.2010 6:25 | Päivitetty: 28.7.2010 20:55 STT

Venäläisviranomaisten tekemät antibioottilöydöksetovat paljastumassa keskeiseksi syyksi elintarvikeyhtiö Atrian vientikiellolle. Venäläisviranomainen on ilmoittanut löytäneensä Atrian sioista ottamistaan näytteistä tetrasykliiniä.

Tetrasykliini on antibiootti, jota käytetään ihmisillä esimerkiksi aknen hoitoon. Venäjän lain mukaan tetrasykliiniä ei saisi löytyä lihasta lainkaan, kun taasEuroopan unioni hyväksyy aineen pienet esiintymät.

Antibioottien ja vierasaineiden testaus on yksi keskisimmistä kysymyksistä Venäjän ja Suomen tuontikiistassa.
 
vierailija
Luetun ymmärtäminen olisi tärkeää: "eli sikojen ja nautojen ruokintaan ei hyväksytä geenimuunneltuja rehukasveja" -> ei tarkoita rehuihin blendattavia entsyymeitä millään tavoin!

Eli kyllä ne possut ja kanat saa sitä GMO:lla tuotettua fytaasia edelleen, mutta entsyymi ei ole rehukasvi!
 
Toi "luomu" aikanaan mun silmissäni kärsi pahan tappion kun marketissa oli myynnissä styrox- alustalle pakattua ja sellofaaniin käärittyä "luomubanaania". Ja vieressä oli murto- osalla hinnasta ihan luonnonkääreessä olevaa tavallista banskua.

Myöskään gmo ei pelota siinä suhteessa, että heinän geenit jotenkin mystisesti siirtyisivät lehmään. Tai olisin itse oluttölkki tai jallupullo.
 
vierailija
Toi "luomu" aikanaan mun silmissäni kärsi pahan tappion kun marketissa oli myynnissä styrox- alustalle pakattua ja sellofaaniin käärittyä "luomubanaania". Ja vieressä oli murto- osalla hinnasta ihan luonnonkääreessä olevaa tavallista banskua.

Myöskään gmo ei pelota siinä suhteessa, että heinän geenit jotenkin mystisesti siirtyisivät lehmään. Tai olisin itse oluttölkki tai jallupullo.
Tapahtuu koko ajan. Kutsutaan nimellä horisontaalinen geeninsiirto https://fi.wikipedia.org/wiki/Horisontaalinen_geeninsiirto
 
vierailija
Toi "luomu" aikanaan mun silmissäni kärsi pahan tappion kun marketissa oli myynnissä styrox- alustalle pakattua ja sellofaaniin käärittyä "luomubanaania". Ja vieressä oli murto- osalla hinnasta ihan luonnonkääreessä olevaa tavallista banskua.

Myöskään gmo ei pelota siinä suhteessa, että heinän geenit jotenkin mystisesti siirtyisivät lehmään. Tai olisin itse oluttölkki tai jallupullo.
Niinhän Jungerkin toitotti vuosikaudet suureen ääneen et haluaa syödä gmo-ruokaa. Ja varmasti sitä saikin!
 
vierailija
"Ravintola- ja ruokapalvelualan toimijoiden toista kertaa järjestetyssä Luomu-SM -kilpailussa on puolestaan kuusi voittajaa sekä julkiselta että yksityiseltä sektorilta.

Julkisen sektorin luomun käytön edellä kävijöitä ovat Palmia -liikelaitoksen koulu- ja päiväkotipalvelut, Laurea ammattikorkeakoulun ravintola Bar Laurea jakokous- ja kurssikeskus Hvittorp.

Yksityisellä sektorilla voittajiksi selvisivät HYY Ravintolat sekä tamperelaiset Oppilasravintola Timjamija kahvila-ravintola Leo."
 
vierailija
Ostakaa ihmeessä, kun nyt kasvattajat miettivät, kuinka paljon jätetään talveksi kasvatettavaa, paljonko luomurehua löytyy ja miten keväällä jatketaan. Se joka nyt karjanpidon lopettaa, ei aloita enää koskaan.
 
vierailija
Kitos! Mut ei se valinnanvapaus aina ole siellä alkutuotannossa selvää, esimerkiksi eläinrehussa tai korvikkeissa:
"Yhdysvaltain kauppaministeriössä on ollut valmisteilla lisätullit 300 miljardin dollarin kiinalaistuonnille. Jos ne astuvat voimaan, on käytännössä koko Kiinan tuonti Yhdysvaltoihin rangaistustullien piirissä.

Trumpin mukaan Kiina alkaa taas alkaa ostaa amerikkalaisia maataloustuotteita. Kiina on kohdistanut omat lisätullinsa soijan kaltaisille maataloustuotteille, joita kasvatetaan Trumpin vahvoilla tukialueilla."
Antti Rinne voisi selvittää, paljonko me oikeasti siitä samasta maksamme eu:n kautta:sneaky:
 

Yhteistyössä