Kun elämä turhaa on

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
"Ja sanoi: näitä sano HERra Zebaoth Israelin Jumala/ caikille fangeille jotca minä olen andanut wiedä pois Jerusalemist Babelijn"
Vankeja olivat. Kiinan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, mutta elokuvassa Babel on kyllä siitä, sitäkö tarkoitat?
Ei vaan en ymmärrä miksi käytät aina tuota käännöstä? Eikö sitä ole vaikea lukea kun yhtä hyvin voisi lukea 33/38 käännöstä?
Mutta jos tuosta itse saat parhaiten selvää niin mikäs siinä.

Mutta vaikka tuo teksti oli suunnattu vangeille , niin uskon että Jumalan mieli on meitä kohtaan vielä tänäkin päivänä sama ja ollut jo ihan alusta saakka. Halu johdattaa ja auttaa.
 
vierailija
Ei vaan en ymmärrä miksi käytät aina tuota käännöstä?
Olisin käyttänyt 1552-vuoden tekstiä, mutta se oli jätetty pois! Mitähän sellaista siinä olis ollut, ettei enää nykyihmiselle viitsitä näyttää, suomalaisille ainakaan? Muuallahan se saattaisi näkyä vielä?
https://hyviauutisia.wordpress.com/tag/heikki-raisanen/

Jumalalla ei ole mitään "halua", koska se on ainoastaan voima, mikä pitää yllä tietynlaista tasapainoa, mutta on ikuisesti muutuva. Fysiikan lait määräävät sitä, eikä minkään yksittäisen otuksen olotila. Kannattaisi mennä johonkin erämaahan/korpeen/kukkulalle 40 vuorokaudeksi ihmettelemään luonnonlakeja - näkee ne jokainen, jos haluaa;)
 
vierailija
Olisin hyvin pettynyt itseeni, jos lähtisin hakemaan turvaa, oikeutusta teoilleni tai uskoa tulevaan jostain muualta kuin olemassa olevan maailman realiteeteistä. Itse olen tilanteeni aiheuttanut, itse minun on myös se hyväksyttävä ja kestettävä. Jos jostain on oltava ylpeä, niin rationaalinen ja faktoihin perustuva ajatusmalli on jotain, jonka haluan viimeisenä menettää. Vastuun siirtäminen ja ajattelusta luopuminen on joidenkin valinta. Minä valitsen tien, joka erottaa todistettavat faktat ilmiselvästä fiktiosta.

Kylmän rationaalinen ajatusmalli on usein raskas, mutta samalla se ei päästä sinua ikinä helpolla. Se näyttää todennäköisyydet, ei anna turhaa toivoa ja lopulta antaa sinulle päätösvallan elämäsi seuraavan askeleen suhteen. Jos odottaisin ihmettä tai lopullista pelastusta olisi valintani varmasti erilainen, mutta nyt ei ole turhaa toivoa ja joudun kärsimään tekojeni seuraukset kuten kuuluukin
.
Kerro sun vanhemmista vähän. Taidat yhä elää heidän vaatimusten mukaisesti? Minkä ikäisiä he olivat?
https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10224/3794/raisanen-raam.pdf?sequence=2
Tuossa on yks teksti, mikä liittyy edelliseen.
 
vierailija
Todistit juuri oikeaksi hypoteesini ja kokemukseni tilanteeni noloudesta ja häpeällisyydestä. Se on siis jotain sellaista, jota kukaan normaali ihminen ei kykene käsittämään ja siksi valehtelu on pakollista, ellei halua karkoittaa ihmisiä kaus kauas pois. Luuseriutuneni on kuin aurinkoon katsominen ilman suojalaseja - sokaisee varautumattomat kovalla teholla.
Tarkoitatko, ettei sulla ole minkäänlaista selkärankaa? Valehtelemisen voit lopettaa ihan just tästä paikasta, kun niin päätät(y)
Tyyppinä sunlaisten täytyisi olla hitsarina, rakentajana, ehkä arkkitehtinakin, mut jos aloittaisit muurarina? Lue tämä tarkasti.
 
vierailija
Tarkoitatko, ettei sulla ole minkäänlaista selkärankaa? Valehtelemisen voit lopettaa ihan just tästä paikasta, kun niin päätät(y)
Tyyppinä sunlaisten täytyisi olla hitsarina, rakentajana, ehkä arkkitehtinakin, mut jos aloittaisit muurarina? Lue tämä tarkasti.
Kalastusoppaana myös, mutta siihen ei koulua ole:
http://www.ylakuu.com/suomi/sisluet_kalastus.htm
Virkamieskalentereissa on aina ollut "ottipäivät", jotta osaa suunnitella lomansa parhaimpaan aikaan. Mutta älä niitä kutukaloja ota, jos aiot saada kaloja seuraavanakin vuonna(y)
 
Olisin käyttänyt 1552-vuoden tekstiä, mutta se oli jätetty pois! Mitähän sellaista siinä olis ollut, ettei enää nykyihmiselle viitsitä näyttää, suomalaisille ainakaan? Muuallahan se saattaisi näkyä vielä?
https://hyviauutisia.wordpress.com/tag/heikki-raisanen/

Jumalalla ei ole mitään "halua", koska se on ainoastaan voima, mikä pitää yllä tietynlaista tasapainoa, mutta on ikuisesti muutuva. Fysiikan lait määräävät sitä, eikä minkään yksittäisen otuksen olotila. Kannattaisi mennä johonkin erämaahan/korpeen/kukkulalle 40 vuorokaudeksi ihmettelemään luonnonlakeja - näkee ne jokainen, jos haluaa;)
Miksi sitten siteeraat Raamattua jos et usko siihen? Eihän siinä auta vaikka olisi tuhavuotinen käännös jos siihen ei edes usko.
 
vierailija
Tiedän että tämä on minun vikani. Olen saamaton, itsesäälissä pyörivä ja turhuus. Minun pitäisi olla parempi ihminen. Ei normaali ihminen jää aloilleen vaan etsii jatkuvasti uusia väyliä. Eikö nykyään saa olla poikkeava? Eikö saa olla häviäjä?
Kaikesta huolimatta nyt tarvitaan työntekijöitä:
http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/kl-jattitilauksen-saanut-sievin-jalkine-palkannut-tana-vuonna-yli-70-henkiloa-yhtiota-uhkaa-nyt-tyovoimapula/778955/
Eikä sun tarvi elämäkertaa selittää siellä, kun vaan opettelet yhden asian oikeiN, ETKÄ VALEHTELE ENÄÄ.(y)
 
vierailija
Miksi sitten siteeraat Raamattua jos et usko siihen? Eihän siinä auta vaikka olisi tuhavuotinen käännös jos siihen ei edes usko.
Ihminen on muunnellut sitä niin paljon, ettei heti uskoisikaan, mitä varten... MUTTA on se silti olemassa ja sen tulkitsemiseen nykyään on oikeus kaikilla ihmisillä - mikä ei vielä vähän aikaa sitten ollut edes mahdollista. "Siemen on Jumalan sanaa" siellä ainakin lukee(y)
 
vierailija
Todistit juuri oikeaksi hypoteesini ja kokemukseni tilanteeni noloudesta ja häpeällisyydestä. Se on siis jotain sellaista, jota kukaan normaali ihminen ei kykene käsittämään ja siksi valehtelu on pakollista, ellei halua karkoittaa ihmisiä kaus kauas pois. Luuseriutuneni on kuin aurinkoon katsominen ilman suojalaseja - sokaisee varautumattomat kovalla teholla.
Oletko sitten joku päättäjä? Sitten on aiheellistakin tuoda esille se, missä on valehdellut. Olis yks hyvä esimerkki....:whistle:
 
Ihminen on muunnellut sitä niin paljon, ettei heti uskoisikaan, mitä varten... MUTTA on se silti olemassa ja sen tulkitsemiseen nykyään on oikeus kaikilla ihmisillä - mikä ei vielä vähän aikaa sitten ollut edes mahdollista. "Siemen on Jumalan sanaa" siellä ainakin lukee(y)
”Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana. Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi.”
‭‭Luukas‬ ‭8:11-12‬

Mutta se siitä, tämmöisiä keskusteluja pitää myös karttaa koska se ei mitään hyödytä. Ja ainoastaan halusin auttaa alkuperäistä kirjoittajaa ja antaa toivoa, en sen kummallisempaa.

”Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.”
‭‭Tituskirje‬ ‭3:9‬ ‭
 
vierailija
Mitä toivoa aattelit valehtelemisesta koituvan? Tuo teksti muuten on kalastajan muistelmia, siinä elinpiirissä, missä he elivät, eikä sitä voi suoraan soveltaa kaikkialle, koska täytyisi tietää taivaankappleiden asema juuri tuohon aikaan.

"8:5 Ulosmeni kylueijä henen Siemeniens kyluemen/ Ja quin hen kylui/ langesit mutamat Tien ohen/ ia ne tallattin/ ia Taiuas alda Linnut ylessöit sen.
Ulos meni kylwäjä hänen siemeniänsä kylwämään/ Ja kuin hän kylwi/ lankesi muutamat tien oheen/ ja ne tallattiin/ ja taiwasalta linnut ylössöit sen.

8:6 Ja mutamat langesit Kiuen päle/ ia coska ne yleskeuit quiuettui se/ Sille/ ettei henelle ollut märckyttä.
Ja muutamat lankesit kiwen päälle/ ja koska ne ylös käwit kuiwettui se/ Sillä/ ettei hänellä ollut märkyyttä.

8:7 Ja mwtamat langesit Orientappuroiten sekan/ ia Orientappurat ynne yleskeuit ia tucahutit ne.
Ja muutamat lankesit orjantappuroitten sekaan/ ja orjantappurat ynnä ylöskäwit ja tukahdutit ne.

8:8 Ja mwtamat langesit hyuen Mahan/ ia ne yleskeuit ia teit Satakerdhaisen hedhelmen. Coska hen temen sanoi/ hwsi hen/ Jolla on Coruat cwlla/ se cwlkaan.
Ja muutamat lankesit hywään maahan/ ja ne ylös käwit ja teit satakertaisen hedelmän. Koska hän tämän sanoi/ huusi hän/ Jolla on korwat kuulla/ se kuulkaan.

8:9 Nin kysyit henen Opetuslapsens henelde/ sanoden/ Mike olis teme Werthaus?
Niin kysyit hänen opetuslapsensa häneltä/ sanoen/ Mikä oli tämä wertaus?

8:10 Nin hen sanoi/ Teille on annettu tuta JUMALAN Waldakunnan salaus/ Mutta muille wertauxen cautta/ Ettei heiden site näkemen pideis waicka he näkisit/ Ja ei ymmerdhe/ waicka he cwleuat.
Niin hän sanoi/ Teille on annettu tuta JUMALAN waltakunnan salaus/ Mutta muille wertauksen kautta/ Ettei heidän sitä näkemän pitäisi waikka he näkisit/ Ja ei ymmärrä/ waikka he kuulewat.

8:11 Nin on sis teme se Wertaus. Se Siemen on JUMALAN Sana.
Niin on siis tämä wertaus. Se siemen on JUMALAN sana. "

Ja naisten kuukautiskierto oli tuossakin varsinainen asia, mikä noudattaa kuunkiertoa - niinhän on ollut aina(y)
 
vierailija
”Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.”
‭‭Tituskirje‬ ‭3:9‬ ‭
Tuohan viittaa vain siihen, kun lapset ovat olleet ainoa vanhuuden turva kautta aikojen eikä meidän sosiaaliturvaa ole nytkään kaikkialla! Sitäpaitsi kukaan ei ole voinut olla varma siitä, kenen lapsia kasvattaa ominaan, ei kukaan tuohon aikaan, joten lause on totta.
MUTTA paimenet ovat nähneet, kuinka suku jatkuu jälkeläisissä ja toki kalastajat kans jotakin ovat ymmärtäneet?
Kuun kierron vaikutus ihmisen lisääntymisessä on olennainen asia, vaikkei sitä ole korostettu.
Miksi muuten papeilta vaadittiin selibaattia?
Jotteivat näkisi sitä koskaan:eek:o_O
 
En haluaisi alkaa teologisiin väittelyihin, mut jos jonkun seurakunnan meno tuntuu vastaavan UT:n mallia, niin sinne. Luterilainen ja vapaat suunnat on yksinkertaisen pelkistettyä, iloista uskoa täynnä.
Eiku mä meinasin sitä että kaikki seurakunnat väittää olevansa oikeessa, mikä taho sen sitte sanoo kuka teistä on oikeessa? Emmä sitä meinaa missä ois iloisinta menoa vaan sitä mikä suuntaus voi todistaa olevansa oikeessa? Voihan niilläkin olla täysin metsässä opit joilla on iloinen usko ja hauska meininkio_O
 
Eiku mä meinasin sitä että kaikki seurakunnat väittää olevansa oikeessa, mikä taho sen sitte sanoo kuka teistä on oikeessa? Emmä sitä meinaa missä ois iloisinta menoa vaan sitä mikä suuntaus voi todistaa olevansa oikeessa? Voihan niilläkin olla täysin metsässä opit joilla on iloinen usko ja hauska meininkio_O
Siinä pitääkin tuntea enste Uusi Testamentti, lukea sitä ilman minkään firman silmälaseja. Ja hyvä nyrkkisääntö on että puhtaimmillaan kristinusko on ollu alussa, siinä ennen vuotta 100-120.
Sen jälkeen voi verrata sitä eri seurakuntiin.

Ja sanon nyt miljoonannen kerran tällä palstalla, mutta on aika haka jos löytää Uudesta Testamentista
-sapatin vaihtuminen sunnuntaihin
-kymmenen käskyn muuttaminen
-piispat,kardinaalit, paavit
-kaavut, liturgiat ja ulkoaopetellut tsydeemit
-kultakoristeet
-Marian korottamisen joksikin omituiseksi puolijumalaksi vaikka oli ihminen; samoin tavisuskovien korottaminen joksikin oudoksi pyhimykseksi
-joku idiootti ajatus "kirkko uskoo puolestasi". Joo ei multa kysytä kuoleman jälkeen miten mun kirkkoherra uskoi, vaan olenko minä uskonut

....koska noita ei löydy Uudesta Testamentista. Ihmisten lisäämiä raskaita juttuja jotka sumentaa perus-uskoontulon näkyvistä.
 
Siinä pitääkin tuntea enste Uusi Testamentti, lukea sitä ilman minkään firman silmälaseja. Ja hyvä nyrkkisääntö on että puhtaimmillaan kristinusko on ollu alussa, siinä ennen vuotta 100-120.
Sen jälkeen voi verrata sitä eri seurakuntiin.

Ja sanon nyt miljoonannen kerran tällä palstalla, mutta on aika haka jos löytää Uudesta Testamentista
-sapatin vaihtuminen sunnuntaihin
-kymmenen käskyn muuttaminen
-piispat,kardinaalit, paavit
-kaavut, liturgiat ja ulkoaopetellut tsydeemit
-kultakoristeet
-Marian korottamisen joksikin omituiseksi puolijumalaksi vaikka oli ihminen; samoin tavisuskovien korottaminen joksikin oudoksi pyhimykseksi
-joku idiootti ajatus "kirkko uskoo puolestasi". Joo ei multa kysytä kuoleman jälkeen miten mun kirkkoherra uskoi, vaan olenko minä uskonut

....koska noita ei löydy Uudesta Testamentista. Ihmisten lisäämiä raskaita juttuja jotka sumentaa perus-uskoontulon näkyvistä.
Mutta onhan siellä paljon niitä jotka on lukeneet ja opiskelleet raamattua vuosia ja tietävät joka paikan sieltä vaikka unissaan ja takaperin....mä en tarkottanut tuotakaan...vaan sitä että kuka voi todistaa käyvänsä oikeassa seurakunnassa tai kirkossa? Mä en itte kuulu mihinkään, joten en ymmärrä millä te kaikki perustelette olevanne juuri se oikea lafka missä käymällä voi pelastua..
 
Mutta onhan siellä paljon niitä jotka on lukeneet ja opiskelleet raamattua vuosia ja tietävät joka paikan sieltä vaikka unissaan ja takaperin....mä en tarkottanut tuotakaan...vaan sitä että kuka voi todistaa käyvänsä oikeassa seurakunnassa tai kirkossa? Mä en itte kuulu mihinkään, joten en ymmärrä millä te kaikki perustelette olevanne juuri se oikea lafka missä käymällä voi pelastua..
Sori echo oikaise jos tulkitsen sinua väärin... mutta en usko että hänkään sitä niin tarkoittaa että jonkin seurakunnan kautta se pelastus tulee... Ja siinäpä sitä onkin pulmaa , mistä tietää että jokin seurakunta on juurikin se oikea. Ei ehkä täydellistä olekaan, mutta Raamattu pitäisi olla se jonka perusteella sitten sitä punnitaan mikä srk on se hyvä ja oikea. Jos nyt puhutaan vaan tästä uskosta mihin liittyy Raamattu, Jeesus ja srk :) Eikä mennä mihinkään muihin uskontoihin...
 
Sori echo oikaise jos tulkitsen sinua väärin... mutta en usko että hänkään sitä niin tarkoittaa että jonkin seurakunnan kautta se pelastus tulee... Ja siinäpä sitä onkin pulmaa , mistä tietää että jokin seurakunta on juurikin se oikea. Ei ehkä täydellistä olekaan, mutta Raamattu pitäisi olla se jonka perusteella sitten sitä punnitaan mikä srk on se hyvä ja oikea. Jos nyt puhutaan vaan tästä uskosta mihin liittyy Raamattu, Jeesus ja srk :) Eikä mennä mihinkään muihin uskontoihin...
ok, no mutt mites sitten kun ei raamatussa mun käsittääkseni ole lueteltu seurakuntia nimillä? ei siellä lue että helluntai seurakunta ja vaikk lukiskin niin mikä niistä, niitäkin on nykyään kai kymmeniä eri suuntia eri nimillä? ev.lut ja vapaat on kanssa hajallaan kuin jokisen eväät....mistä kaikki tietää että heistä tai heidän seurakunnastaan sitte puhutaan siellä raamatussa? Kaikki kuitenki väittävät seuraavansa samaa jumalaa ja lukevansa samaa kirjaa.
 
vierailija
Linkkikammon vuoksi tässä:
"Kopernikuksen aikana tällaiset ajatukset olivat liikaa niille, jotka uskoivat maapallon olevan maailmankaikkeuden keskipiste. Esimerkiksi Martti Luther piti Kopernikusta vähintään järkensä menettäneenä. Luther piti Kopernikusta hupsuna astrologina, joka yritti mukaa osoittaa, että maa muka liikkuu ja pyörii."
 

Yhteistyössä