Kun elämä turhaa on

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
ok, no mutt mites sitten kun ei raamatussa mun käsittääkseni ole lueteltu seurakuntia nimillä? ei siellä lue että helluntai seurakunta ja vaikk lukiskin niin mikä niistä, niitäkin on nykyään kai kymmeniä eri suuntia eri nimillä? ev.lut ja vapaat on kanssa hajallaan kuin jokisen eväät....mistä kaikki tietää että heistä tai heidän seurakunnastaan sitte puhutaan siellä raamatussa? Kaikki kuitenki väittävät seuraavansa samaa jumalaa ja lukevansa samaa kirjaa.
Olet oikeassa, alunperinhän ei ollut mitään eri uskonsuuntia kristinuskossa vaan yksi, yhteinen uskovien porukka, ja seurakuntien nimetkin meni paikkakunnan mukaan. Eli jos menis oikein, niin Hesassa ois vaan vaikka Töölön seurakunta, Haagan seurakunta jne, sit ois kauempana Järvenpään, Mäntsälän srk.
(Mutta seurakunnissa oli suht sama oppi jokaisessa, ne oli apostolien tiukassa vahdissa, eli ei siellä mikään kirjava "sallitaan nyt kaikki"-meininki ollut)

Mutta sitten, 100-luvun kieppeillä, kun apostolit oli kupsahtaneet ja ei ollut enää alkuperäisiä hemmoja vahtimassa oppia, alkoi vallata sijaa semmonen kuin kirkollisuus ja kankea uskonnollisuus.
Aikaisemmin kristinusko oli ollut yksinkertaista, hikisten kalastajamiesten ylläpitämää iloista uskoa jossa vaan ihmisiä tupsahti uskoon ja kastettiin, oli ihmeitä jne.ja spontaanimpaa menoa.
Mutta sit 100-vuoden jälkeen rupesi tulemaan kaavut, hitaat liturgiat ja muu, joka palvelee ihmisen omaa kunnianhimoa ja halua asettaa itsensä korkeaan asemaan, piispaksi jne. Kristinusko kyllä levisi 300-luvulla kun vainot oli loppuneet, mut sisältäpäin silloin se oli jo kuivan kirkollinen kuin korppu.

Eli mikä on lähellä alkuperäistä, on seurakunta joka julistaa heti ekana:
-usko syntisi anteeksi/ota Jeesus vastaan niin pelastut. Tämä on tärkein.
-siellä kerrotaan mitä kivaa Jumala on tehnyt viime aikoina omassa elämässä -> kertoo puhujan omakohtaisesta uskosta ja että on kohdannut oikeesti Jumalan
-armolahjoja ja ihmeitäkin on välillä, vaikka ne ei oo välttämättömiä

Missä taas on liian vaikeeksi tehty pelastuminen tai se tulee järjestyksessä numerolla 1237:
-Kierrä nyt sen kynttilän kanssa alttarilta sinne sun tänne ja sit hiljennyt Pyhän Jumalansynnyttäjän jälkeistä sunnuntain saarnaa kuulemaan, kun olet hyrissyt ave Marian ja vigilan jajajaja....
-puhuja julistaa naama pitkällä ja määkivällä äänellä "kristinuskossa on hienoja periaatteita ja hyveitä kuten kärsivällisyys ja laupeus..."
->joka uskonnossa on periaatteita, mutta kristinuskossa niiden kunnioittaminen ei vielä pelasta. Yksin Jeesuksen vastaanottaminen pelastaa.
Missään vaiheessa ei kirkollisessa paikassa kerrota uskoontulosta ja miten se Reiska siellä kirkon penkissä voisi pelastua juuri sinä päivänä, kas kun ne papitkaan ei ole välttämättä tulleet uskoon ja uudestisyntyneet.

Väänsin ratakiskosta, mutta toivottavasti pääsit jyvälle aidon uskon ja kirkkouskonnon eroista. :D
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
ok, no mutt mites sitten kun ei raamatussa mun käsittääkseni ole lueteltu seurakuntia nimillä? ei siellä lue että helluntai seurakunta ja vaikk lukiskin niin mikä niistä, niitäkin on nykyään kai kymmeniä eri suuntia eri nimillä? ev.lut ja vapaat on kanssa hajallaan kuin jokisen eväät....mistä kaikki tietää että heistä tai heidän seurakunnastaan sitte puhutaan siellä raamatussa? Kaikki kuitenki väittävät seuraavansa samaa jumalaa ja lukevansa samaa kirjaa.
Echo jo vastasikin aika täydentävästi, seurakuntiin on tullut paljon uskonnollisuutta "ulkokultaisuutta", tekoja ja tapoja jotka eivät sinänsä pelasta. Yksi sellainen on minusta mm. lapsikaste ja kaikki ne sellaiset on oikeastaan ihan turhaa.

Ja siinä jo nimenomaan tarvitaan hyvää Raamatun tuntemusta ja sen oikeaa tulkintaa että löytää sen hyvän seurakunnan, ihmisten puheisiin ei kannata ensimmäisenä luottaa . Minusta Raamattua ei avaa ihmiselle mikään muu parhaiten kuin Pyhä Henki.
Minun vasta uskoon tullut ystävä hiljattain keskusteli naispapin kanssa ja tämä naispappi oli mennyt ihan solmuun ja suuttunut lopuksi, kun ei ollut tuntenut niin paljon Raamattua kuin tuo ystäväni joka sitä lukee päivittäin .
Hirveän paljon on siis seurakuntia ja sellaisia, missä voi Raamatun tuntemus olla ihan hukassa... Ja oma kokemus lapsuudessa oli kirkossa käymisestä se, että hyvin lähelle siellä pääsi jotain "rauhan tunnetta", mutta ei ne saarnat minua ikinä uskoon johtanut.
Moni ihminen voi sanoa tuntevansa ja tietävänsä kaikki, ja hyvin helposti siihen lähtee moni muu yhtä tietämätön mukaan.
Mutta tähänkin on minusta ihan hyvä sanonta (hedelmistään puu tunnetaan) mikä pitää paikkansa ja minkä avulla voi arvioida , onko jokin toiminta ok. Raamatussa on myös aika selvät ohjeet minkälainen seurakunnan tulisi olla ja sen "kaitsijan" myös... Ja Raamattua tulkitaan aina Raamatulla, eikä niin että otat jonkun tähtitiede kirjan siihen viereen ja sillä alat sitä tulkita. Jumala sen ihmiselle kyllä kirkastaa ilman mitään muita opuksia.

”mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.”
‭‭Matteus‬ ‭7:14, 16-20‬

Tuolla voidaan ajatella sitä myös, uskon näin , että seurakunnan tunnistaa myös hedelmistään. Jos sen kautta voi tulla ihmisiä uskoon, niin se on jo yksi hyvä hedelmä.

Jos on ihminen joka etsii oikeasti Jumalaa, niin uskon että Herra voi johdattaa tämän ihmisen sellaisten ihmisten yhteyteen mikä on hänelle hyväksi. Minä en voi tänäpäivänä suositella kovin montaa seurakuntaa, on niitä niin moneen junaan, hyvin moneen on tullut "tämän maailmanajan henki". Kohta on jo oikeastaan sama menetkö katsomaan Kaija Koota jonnekin räkälään vai menetkö johonkin hyvin "maallistuneeseen" seurakuntaan.
Mutta tämä ei ole siis hyvä asia, jos jokin srk on tämmönen... Se onkin sitten ihan toinen stoori :D
Mutta niinhän se menee että jokainen ajattelee olevansa oikeassa, mutta itse henk.koht. Pyrin puntaroimaan asioita Raamatun tuntemuksen kautta.

Mutta jos ihminen haluaisi kuunnella saarnoja, niitä voi hyvin kuunnella netistä, sellaisia missä on vielä terve henki ja oppi. Itse tykkään Pentti Tynjälästä näin esimerkkinä :)

Mutta minunkin vastaukset on tosin vajavaisia, mutta mukava on näistä puhua . Sellaisiin kiistoihin en vaan enää jaksa lähteä, se vie energiaa ihan turhaan. Eikä minun päätä saa kukaan enää kääntymään minnekään, jos olisi jotain tätä parempaa , olisin aikoja sitten kääntynyt takaisin maailmaan :)
 
Sellaisiin kiistoihin en vaan enää jaksa lähteä, se vie energiaa ihan turhaan. Eikä minun päätä saa kukaan enää kääntymään minnekään, jos olisi jotain tätä parempaa , olisin aikoja sitten kääntynyt takaisin maailmaan :)
Siis mä en halua kiistellä näistä asioista ollenkaan, olen vaan aina ihmetellyt kuinka kaikki uskovaiset sanovat aina juuri heidän kirkkojaan ja seurakuntiaan The oikeiksi...ihmettelen sitä siis että jos ne kaikki ovat todellakin niitä oikeita, miks ihmiset on sitten opillisesti kaikessa aina toisiaan vastaan...mikä teitä uskovia tossa asiassa oikein vaivaa?:cautious:

Yksi sellainen on minusta mm. lapsikaste
Mun lapsia ei kastettu vauvoina ja sain jo sillon suvun vanhemmalta väeltä paheksuvia katseita..en käyny ikinä ripilläkään ja siitä sain jo huutia sillon nuorena ja se nostettiin esille myös sillon kun en järjestänyt lapsilleni kastejuhlia.:rolleyes:
 
vierailija
Tarkoitatko, ettei sulla ole minkäänlaista selkärankaa? Valehtelemisen voit lopettaa ihan just tästä paikasta, kun niin päätät(y)
Tyyppinä sunlaisten täytyisi olla hitsarina, rakentajana, ehkä arkkitehtinakin, mut jos aloittaisit muurarina? Lue tämä tarkasti.
Ei sitä ole lääketieteellisesti todistettu, mutta ainakin vielä pysyn pystyssä, joten ehkä siellä jokin ranka on.

Jos lopetan valehtelun olen lopullisesti yksin. Kaverit kaikkoaa, tutut suuttuvat ja ihmiset näkevät minut vain lapsen tasolla elävänä luuserina. Nyt häpeäni on sisäinem tunne, jota en todellakaan halua ulkoistaa.
 
vierailija
Plus arvasin/pelkäsin mihin kommenttini uskon merkityksestä vie tämän ketjun. Halusin tuoda esille, että usko ei ole minun juttuni, eikä se ole ratkaisu ongelmiini.

Te haluatte keskustella siitä. Minä jätän teidät kiistelemään ja vien ongelmani muualle.

Kiitos mielipiteistänne ja hyvää joulua!
 
Plus arvasin/pelkäsin mihin kommenttini uskon merkityksestä vie tämän ketjun. Halusin tuoda esille, että usko ei ole minun juttuni, eikä se ole ratkaisu ongelmiini.

Te haluatte keskustella siitä. Minä jätän teidät kiistelemään ja vien ongelmani muualle.

Kiitos mielipiteistänne ja hyvää joulua!
Ei se sinun kommentti näihin kiistoihin vienyt, en tätä itsekään kyllä halunnut :/ Mutta näin se tuntuu aina menevän, kun sen asian mainitsee, on kohta kymmenen muuta perustelemassa asiaa ja tarjoamassa vaikka mitä muuta vaihtoehtoa... "Että ei kai sitä nyt sentään usko voi olla se vastaus"..

Että pahoittelut tästä , ei ollut tarkoitus karkoittaa sinua tästä pois ..
 
Siis mä en halua kiistellä näistä asioista ollenkaan, olen vaan aina ihmetellyt kuinka kaikki uskovaiset sanovat aina juuri heidän kirkkojaan ja seurakuntiaan The oikeiksi...ihmettelen sitä siis että jos ne kaikki ovat todellakin niitä oikeita, miks ihmiset on sitten opillisesti kaikessa aina toisiaan vastaan...mikä teitä uskovia tossa asiassa oikein vaivaa?:cautious:


Mun lapsia ei kastettu vauvoina ja sain jo sillon suvun vanhemmalta väeltä paheksuvia katseita..en käyny ikinä ripilläkään ja siitä sain jo huutia sillon nuorena ja se nostettiin esille myös sillon kun en järjestänyt lapsilleni kastejuhlia.:rolleyes:
No jos Raamattua lukee niin ei noita sieltä ees löydy. Joten et ole Raamatun mukaan edes tehny väärin, vaan jonku pitkänaamasen piispan mielestä.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Plus arvasin/pelkäsin mihin kommenttini uskon merkityksestä vie tämän ketjun. Halusin tuoda esille, että usko ei ole minun juttuni, eikä se ole ratkaisu ongelmiini.

Te haluatte keskustella siitä. Minä jätän teidät kiistelemään ja vien ongelmani muualle.

Kiitos mielipiteistänne ja hyvää joulua!
Joo tunnustan että kun joku sanoo sanan "usko" niin mulla lähtee lapasesta...sori. :)

Mut jos kuitenki jatkaisit kirjoittamista ja me uskovaiset tädit (Unique ja mä) koitettaisiin purra huulta ettei onnessamme tuputettaisi? :rolleyes:
 
vierailija
Kaikesta huolimatta nyt tarvitaan työntekijöitä:
http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/kl-jattitilauksen-saanut-sievin-jalkine-palkannut-tana-vuonna-yli-70-henkiloa-yhtiota-uhkaa-nyt-tyovoimapula/778955/
Eikä sun tarvi elämäkertaa selittää siellä, kun vaan opettelet yhden asian oikeiN, ETKÄ VALEHTELE ENÄÄ.(y)
Siis voithan hakea töihin tuonne - kaikesta huolimatta?
Katsopa ohjelma, kuinka rehellisesti ihmiset osaavat vastata asiassa, mitä ei monikaan ymmärrä:
"Ei nainen eikä mies. Muunsukupuolisuudestaan kertovat Niina Hartikainen ja Anne Liljeström. Mukana myös psykiatri Veronica Pimenoff. (U)"
Näkyy arenalla.
Aivan mahtavaa, ettei pikkulasten elämää väärennetä enää - tai mistä sen tietää, kuinka vanhemmat sitä yrittävät kamalastio_O
 
Siis voithan hakea töihin tuonne - kaikesta huolimatta?
Katsopa ohjelma, kuinka rehellisesti ihmiset osaavat vastata asiassa, mitä ei monikaan ymmärrä:
"Ei nainen eikä mies. Muunsukupuolisuudestaan kertovat Niina Hartikainen ja Anne Liljeström. Mukana myös psykiatri Veronica Pimenoff. (U)"
Näkyy arenalla.
Aivan mahtavaa, ettei pikkulasten elämää väärennetä enää - tai mistä sen tietää, kuinka vanhemmat sitä yrittävät kamalastio_O
Miten ihmeessä tämä liitttyy asiaan?

Sitä toki ihmettelen että se on jännä että ihminen syntyy tiettynä sukupuolena, eikä sitä voi päättää kukaan, kuin se kuinka lapsi alkaa kehittyä ja mitkä kromosomit kohtaavat toisensa. Sehän määrittelee jo sukupuolen ja on puhdasta biologiaa .
Ainut mikä tuon jälkeen voi vääristää koko käsityksen omasta sukupuolesta ym on kasvatus, ympäristö ja muut kokemukset, kuinka lapsen ympärillä näitä asioita käsitellään.
Ja on se varmasti rankkaa, elää elämänsä pelkän yhden seksuaalisen himon hallitsemana, siitähän tässä on kyse, ei se liity rakkauteen tai muuhun sellaiseen mitenkään, moni sen himon varmasti sekoittaa rakkauteen . Himo loppuu kyllä ja etsii aina uuden kohteen, kun taas rakkaus pysyy aina eikä se sammu...
Ainut ongelma on se että himoitset väärää sukupuolta, miten sitten kun ihminen onkin sellaisessa tilassa ettei pysty "niihin hommiin" ollenkaan .
Kuinka moni siihen pystyy? Onkohan sillon edes väliä kumpaan (naiseen vai mieheen) rakastuu kun ei pysty kumminkaan siihen yhteen hommaan, mikä on kyllä ihan keskiössä näissä jutuissa, oudoissa sukupuolettomuus hömpötyksissä.

Mutta tämä tästä, en nyt tiedä miten kyseinen video tai tieto edes auttaa ap:ta ...
Mutta en tästä alakaan tässä sen enempää jutteleen... :)
 
Siis mä en halua kiistellä näistä asioista ollenkaan, olen vaan aina ihmetellyt kuinka kaikki uskovaiset sanovat aina juuri heidän kirkkojaan ja seurakuntiaan The oikeiksi...ihmettelen sitä siis että jos ne kaikki ovat todellakin niitä oikeita, miks ihmiset on sitten opillisesti kaikessa aina toisiaan vastaan...mikä teitä uskovia tossa asiassa oikein vaivaa?:cautious:


Mun lapsia ei kastettu vauvoina ja sain jo sillon suvun vanhemmalta väeltä paheksuvia katseita..en käyny ikinä ripilläkään ja siitä sain jo huutia sillon nuorena ja se nostettiin esille myös sillon kun en järjestänyt lapsilleni kastejuhlia.:rolleyes:
Juu, siis en ajatellutkaan että sinä väittelet :) sulla on ollut minusta ihan hyviä ja asiallisia kysymyksiä. Näistä asioista kun voi myös kiistellä maailman tappiin asti... :D

Mutta noihin kiistoihin ajaa niin moni asia uskovaistenkin keskuudessa, ehkä itsekkyys on yksi syy, ei hyväksytä sitä jos toinen onkin löytänyt jotain vähän syvempää . Ja monet puolustelevat esim syntiä, että mitä saa tehdä ja mitä ei... vaikka uudelleen avioituminen. Siitäkin sanotaan selvästi Raamatussa, mutta silti siitä halutaan kiistellä, ehkä siksi että halutaan puolustella omia tekoja eikä myöntää niitä vääriksi :)
Semmoinen ihminen on kyllä hyvin usein (n)
 
vierailija
Wikipedia määrittelee friikin kummajaiseksi; tavanomaisesta poikkeavaksi.

Tilastoja käyttämällä voimme tarkistaa onko nimitys tässä tapauksessa paikkaansa pitävä. Ikäluokkani ihmisiä on Suomessa viimeisimmän tutkimuksen mukaan noin 70 000. Näistä jonkin asteen tutkinnon omaa 87%. Kanssani samassa tilanteessa olevia jää siis jäljelle noin 9000 henkilöä.

Tästä määrästä seksuaalisesti kokemattomia on tutkimuksesta riippuen noin 3-5%. Olettakaamme ilman tarkempaa tietoa, että se määrä olisi 4%. Tällä prosentilla jäljelle jää 360 henkilöä. Tästä joukosta voidaan poistaa vapaaehtoisesti seksittömät ja muuten fyysisesti kyvyttömät. Näin saadaan joukko, jonka koko on ehkä 250 henkilöä.

250 verrattuna Suomen kokonaisväestömäärään on niin pieni osuus, että harkitsen sirkuskiertueelle lähtemistä. Ennen ihmeteltiin karvaista naista ja kääpiötä, nyt ihmisiä pelottaisi suuresti "Suuri Epäonnistuja", joka pelkällä olemassa olollaan uhmaa yhteiskunnan normeja ja toimii kauhutarinana lapsille.

Tai sitten lopetan haaveilun ja lopetan olemasta.
 
vierailija
Vuoden kaksi tuskallisinta päivää edessä.

Tykkään perheestäni, mutta en usko että he tykkäävät minusta. Tai ehkä saattavat tykätä, mutta jokainen ainakin häpeää. Keskustelu loppuu, kun puhutaan perheistä, suhteista tai töistä. Kaikki tietävät missä istuu luuseri ja se on kaikille ikävää.

En halua tuottaa kenellekään pettymystä jäämällä kotiin, mutta ovathan nämä kaksi päivää melkoista selviytymistä. Pinnallista puhetta ja tosiasioiden välttelyä. En uskonut olevani tässä tilanteessa keski-ikäisenä.
 
Vuoden kaksi tuskallisinta päivää edessä.

Tykkään perheestäni, mutta en usko että he tykkäävät minusta. Tai ehkä saattavat tykätä, mutta jokainen ainakin häpeää. Keskustelu loppuu, kun puhutaan perheistä, suhteista tai töistä. Kaikki tietävät missä istuu luuseri ja se on kaikille ikävää.

En halua tuottaa kenellekään pettymystä jäämällä kotiin, mutta ovathan nämä kaksi päivää melkoista selviytymistä. Pinnallista puhetta ja tosiasioiden välttelyä. En uskonut olevani tässä tilanteessa keski-ikäisenä.
Ehkäpä sä tuskailet itseäsi enemmän kuin ne sinua. Sä olet niin käpertynyt itsesi ympärille että ajattelet muiden tuskailevan sua.

En tarkoita tällä että olisit luuseri jolla on liikaa aikaa, mutta: töissäkäyvillä ja perheellisillä ei ole kauheasti aikaa miettiä muiden kuvioita.

Eli senkus puhutte yhdessä lapsista ja töistä ihan vapaasti. Kun sä olet rento, niin muutkin ovat.

Tärkeintä on se millainen olet siinä hetkessä muille. Usko pois, jos olet mukava kaveri niin saatat olla tykätympi kuin joku 4 lapsen riivinrauta-osastonhoitaja -siskosi. :rolleyes:
 

Yhteistyössä