Kun ilmoittauduit työttömäksi, miten pian sait töitä?

  • Viestiketjun aloittaja kyselen
  • Ensimmäinen viesti
kyselen
Minä tänään ilmoittauduin.. kuopus täyttää kesällä kolme vuotta ja siitä seuraava on neljä vuotias, lisäksi löytyy eskarilainen ja muitakin lapsia vielä.

Miten teillä lastenhoitoasiat järjestyi kun saitte töitä? Miten nopeasti löytyi lapsille hoitopaikka? :)
 
"pöööö"
Mä menin kerran työkkärin kurssille, joka auttoi työnhaussa. Mulle soitettiin tunnin sielläolon jälkeen töihin, oli tosi tehokas kurssi :D Kuulemma olin nopeiten työllistynyt.
 
Mä olen ollut tasan päivän työttömänä ja senkin vain ns. paperilla. Hain työvoimakoulutukseen mihin halusin ehdottomasti ja se oli ainoa tapa opiskella kyseistä hommaa. Mulla oli sivutyö koko ajan, eli en virallisesti ollut työtön mutta koska ne ei olisi muuten saaneet kurssia täyteen ja minä sinne halusin, ni ilmoittauduin tiistaina työttömäksi ja sen koulutuksen aloitin keskiviikkona. Muuten olen ollut aina töissä.
 
Suunnilleen 6kk. Töitä en hakenut aktiivisesti.
Ekalla kerralla tultiin kotoa hakemaan
Toisella kerralla pomo soitti ja kysyi olisinko halukas tulemaan työhaastatteluun, kun tuttuni suositteli minua hänelle :D
 
En saanut
10 vuotta ja jatkuu edelleen. Kukaan ei huoli töihin jos työttömyys pitkittyy yli vuoteen kuten kävi omalla kohdallani. Työmarkkinatuella ja sitä ennen peruspäivärahalla kitkutellut kaikki nämä vuodet. Taidan siis olla ns toivoton tapaus enää työmarkkinoille.
 
aika kauan meni
Noin 10kk meni. Työkkäristä ei työnhakuun apua ollut. Lapset olivat työttömyyteni ajan hoidossa, kun minä väänsin päivät pitkät työhakemuksia. Lopulta sainkin paikan, jossa halusivat minun aloittavan heti, eli onneksi oli tutut hoitopaikat olemassa.
 
"a.p"
Eikö aloittaja haluisi heti saada töitä?
Huolestuttaa lasten hoitoon saanti... =) Siitä haluasinkin kuulla kokemuksia. Siksi tuntuu että jos heti saisin, oisin vähän pulassa... vaikka tiedän että pitäisi olla valmis vaikka heti lähtemään. Toisaalta, olen ollut vuosia kotiäitinä ja uskon sen vaikuttavan etten heti saisikaan töitä. Saas nähdä miten käy. Aion tietenkin seurata työpaikkoja ja hakea mielenkiintoisiin.
 
Ilmoittauduin marraskuussa työttömäksi, tosin tein samaan aikaan osa-aikatöitä. Hain kurssille joka etsi työpaikkoja korkeasti koulutetuille työttömille, pääsin kurssille toukokuussa ja sitä kautta sain työpaikan. Tällä hetkellä minulla on kokopäivätyö ja osa-aikatyö.
 
En saanut
[QUOTE="a.p";27958816]Mikähän ala kyseessä? :) Harmi sinun kannalta kyllä...[/QUOTE]

Toimistotöitä hakenut kaikki nämä vuodet. Ainoa toivo enää päästä työnsyrjään kiinni on palkkatukipaikat, mutta niihin hakijoita pilvinpimein. Muutamia työkkärin kursseja käyneenä, ne harvemmin kantaa tulosta ja ainoastaan turhauttaa kun ei työharjoittelun kautta työnantaja anna kun lämmintä kättä kun se loppuu. Ilmaiseksi kelpaan kyllä, mutta kun tulee puhe jatkosta ja palkanmaksusta loppuu työnantajilla se kiinnostus. Työttömiä kun saa töihin muutenkin ilman että tarvitsee maksaa palkkaa.
 
Toimistotöitä hakenut kaikki nämä vuodet. Ainoa toivo enää päästä työnsyrjään kiinni on palkkatukipaikat, mutta niihin hakijoita pilvinpimein. Muutamia työkkärin kursseja käyneenä, ne harvemmin kantaa tulosta ja ainoastaan turhauttaa kun ei työharjoittelun kautta työnantaja anna kun lämmintä kättä kun se loppuu. Ilmaiseksi kelpaan kyllä, mutta kun tulee puhe jatkosta ja palkanmaksusta loppuu työnantajilla se kiinnostus. Työttömiä kun saa töihin muutenkin ilman että tarvitsee maksaa palkkaa.
Varmasti osittain totta tämäkin. Minulla on kuitenkin toisenlaisia kokemuksia. Olen kaksi kertaa ollut työkkärin kurssin kautta harjoittelussa ja molemmilla kerroilla sain työpaikan. Vaikka onkin ottanut päähän, että muut saa samasta työstä palkkaa ja minä kituutan en ole antanut sen häiritä. Olen antanut kaikkeni ja tehnyt parhaani. Jos työt hoitaa erittäin hyvin niin se muistetaan. Kannattaa panostaa ihan täysillä harjoitteluun ja tietysti yrittää etsiä sellaisia työpaikkoja joissa on ihan oikeasti työllistymisen mahdollisuus.
 
En saanut
Varmasti osittain totta tämäkin. Minulla on kuitenkin toisenlaisia kokemuksia. Olen kaksi kertaa ollut työkkärin kurssin kautta harjoittelussa ja molemmilla kerroilla sain työpaikan. Vaikka onkin ottanut päähän, että muut saa samasta työstä palkkaa ja minä kituutan en ole antanut sen häiritä. Olen antanut kaikkeni ja tehnyt parhaani. Jos työt hoitaa erittäin hyvin niin se muistetaan. Kannattaa panostaa ihan täysillä harjoitteluun ja tietysti yrittää etsiä sellaisia työpaikkoja joissa on ihan oikeasti työllistymisen mahdollisuus.
Aina ei saa edes sitä työharjoittelua mistä haluaa vaan tyydyttävä edes johonkin, koska sinne pitää kuitenkin mennä. Edellistä työnantajaa jossa olin työharjoittelussa vaan kiinnosti milloin olisin valmis tulemaan uudelleen työharjoitteluun. Työni olen aina työharjoitteluissa hoitanut moiteetta eli se ei ole syynä ettei palkata. Työnantajien ahneus siinä syynä.
 
Aina ei saa edes sitä työharjoittelua mistä haluaa vaan tyydyttävä edes johonkin, koska sinne pitää kuitenkin mennä. Edellistä työnantajaa jossa olin työharjoittelussa vaan kiinnosti milloin olisin valmis tulemaan uudelleen työharjoitteluun. Työni olen aina työharjoitteluissa hoitanut moiteetta eli se ei ole syynä ettei palkata. Työnantajien ahneus siinä syynä.
Olen mennyt kummallakin kerralla vapaaehtoisesti työharjoitteluun, ehkä sillä on merkitystä. Joka tapauksessa tsemppiä työnhakuun, kyllä se ennemmin tai myöhemmin onnistaa. Ei saa olla liian kranttu työpaikkojen suhteen, on parempi että on tehnyt jotain työtä.
 
"vieras"
2kk 1vk ja 3pv, tuskanhiki meinas nousta. Kävin kahden kuukauden aikana kuudessa haastattelussa ja lähetin 40 hakemusta työpaikkoihin, jotka olivat omaa alaani. Seitsemännessä haastattelussa tärppäsi :)
 

Yhteistyössä