kun isyys vahvistetaan vuosien päästä

Cinderella
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 17:51 minä kirjoitti:
[

Niinpä kukahan se idiootti mahtaakan olla??? :headwall: kato ootko kuullu sanaa ehkäisy??jos toinen on luottavainenja uskoo kun toinen kertoo syövänsä!! ja kysyttiinö siltä mieheltä että tahtooko se lapsen?? tuskimpa!! jos yksin päätät pitää,että et toiselta kysy niin kyllä se per..kele on niin että itte mkulas hoidat!!! :kieh: välillä hävettä olla nainen tuollaisten kanssa!!!
Mitäs teet tilanteessa, kun olet edellisessä suhteessa yrittänyt lapsia eikä ole tullut, mutta sitten sattuukin "vahinko" uudessa ja lapsi tuli vaikka kuvittelin olevani lapseton?
Aborttiko olis pitäny tehdä?
Kyllä mä ainakin oletan lapsen isän osallistuvan elatukseen, koska ei lähtenyt kun kysyin haluaako olla isä ja osallisena lapsen elämään ennen lapsen syntymää.
Vaikka ei haluakaan olla perheenisänä niin kyllä meitä oli kaksi odottamassa lapsen syntymää ja myöskin kaksi osallistuu lapsen elatukseen, vaikka olis sossun kautta ulosotossa.
 
En jaksanut ihan kaikkia viestejä lukea, meni vähän turhan pitkälle jotkut jutut, mutta olethan piija tietoinen nyt myös siitä, että jos isyys saadaan vahvistettua, ei perimisoikeus ole vain lapsellasi vaan myös sillä hänen isällään.

Oman lapseni isyyttä ei ole vahvistettu enkä todennäköisesti hae isyyden selvittämistä ennen kuin lapseni niin tahtoo. En koe tärkeäksi nimeä paperilla, riittää, että kaikki osapuolet tietävät, kuka kukin on.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 19:35 VIERAS kirjoitti:
Ehkäsyt pettää ja todellakin mies ottakoon vastuun tekemisistään.Eli nainen kärsii abortin,tai synnyttää lapsen ja kantaa näin ollen kaiken.Mutta eihän miehen tartte kun munaansa uittaa siellä täällä ja se on siinä.Lapsella on oikeus isään myös.Ei isällä oikeutta lapseen.Että itkemään vaan muualle!Nyyh ukko parkaa!
:headwall: :headwall: :headwall: et just joo taas mitä tekstiä!!! niin mies on ain se seksihullu??? miksi ei se nainen sit pidä kinttujaan kiinni ,jos kerta kaikki on sit niin kamalaa mitä voi tulla!! niin ja vaan mieheltä rahat pois!!! luojalle kiitosse että mun ystävä piiriin ei kuulu tollasia hyöneenoja ja sekopäitä!! :LOL:
 
nainen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 15:24 oho kirjoitti:
On se kumma kun mennään sänkyyn niin vastuu on molempien mutta sit kun päätetään pidetäänkö vahinko lapsi niin päätös onkin vain naisen sit onkin yhtä äkkiä kyse HÄNEN ruumiistaan. Ihan saman lailla jos isä haluaisi pitää lapsen mut äiti niin äiti pitäisi pakottaa synnyttämään se ja maksamaan elarit isälle joka hoitaa haluamansa lapsen... mut eihän se tietenkään näin mene kun on kyse NAISEN kohdusta ekä miehen siittiöstä.
Tämä on ikävä kyllä ihan totta. Liian usein syytetään automaattisesti miestä vehkeensä "uittamisesta". Ikinä ei ajatella, että siinä kohdun omaavassa, lastaan kantavassa madonnassa olisi mitään vikaa.
Tosi on, että järjenkäyttö on sallittua molemmilta eikä IKINÄ pidä mennä ilman varmaa ehkäisyä touhuihin, varsinkaan jos on varma, ettei lasta halua.
Eipä tässä aiheessa ikinä löydy sitä oikeaa syyllistä. Täällä nyt sitten syytellään puolin ja toisin, akat vastaan ukot. :LOL:
Kantakaa vastuu puuhistanne! Ei pelkät miehet vaan myös naisetkin!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 09:40 nainen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 15:24 oho kirjoitti:
On se kumma kun mennään sänkyyn niin vastuu on molempien mutta sit kun päätetään pidetäänkö vahinko lapsi niin päätös onkin vain naisen sit onkin yhtä äkkiä kyse HÄNEN ruumiistaan. Ihan saman lailla jos isä haluaisi pitää lapsen mut äiti niin äiti pitäisi pakottaa synnyttämään se ja maksamaan elarit isälle joka hoitaa haluamansa lapsen... mut eihän se tietenkään näin mene kun on kyse NAISEN kohdusta ekä miehen siittiöstä.
Tämä on ikävä kyllä ihan totta. Liian usein syytetään automaattisesti miestä vehkeensä "uittamisesta". Ikinä ei ajatella, että siinä kohdun omaavassa, lastaan kantavassa madonnassa olisi mitään vikaa.
Tosi on, että järjenkäyttö on sallittua molemmilta eikä IKINÄ pidä mennä ilman varmaa ehkäisyä touhuihin, varsinkaan jos on varma, ettei lasta halua.
Eipä tässä aiheessa ikinä löydy sitä oikeaa syyllistä. Täällä nyt sitten syytellään puolin ja toisin, akat vastaan ukot. :LOL:
Kantakaa vastuu puuhistanne! Ei pelkät miehet vaan myös naisetkin!
No eikös ne naiset sen vastuunsa kanna synnyttämällä sen lapsen ja hoitamalla sitä? Helpommallahan se mies pääsee jos pelkkiä elatusmaksuja makselee, ilman mitään muita vastuita ja velvotteita kuin raha.

Ja tuosta ehkäisystä, varmista varminkin ehkäisy voi pettää. Se pitäisi myös niiden vehkeitään uittavien miesten tajuta.
 
nainen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 10:05 mirena04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 09:40 nainen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 15:24 oho kirjoitti:
On se kumma kun mennään sänkyyn niin vastuu on molempien mutta sit kun päätetään pidetäänkö vahinko lapsi niin päätös onkin vain naisen sit onkin yhtä äkkiä kyse HÄNEN ruumiistaan. Ihan saman lailla jos isä haluaisi pitää lapsen mut äiti niin äiti pitäisi pakottaa synnyttämään se ja maksamaan elarit isälle joka hoitaa haluamansa lapsen... mut eihän se tietenkään näin mene kun on kyse NAISEN kohdusta ekä miehen siittiöstä.
Tämä on ikävä kyllä ihan totta. Liian usein syytetään automaattisesti miestä vehkeensä "uittamisesta". Ikinä ei ajatella, että siinä kohdun omaavassa, lastaan kantavassa madonnassa olisi mitään vikaa.
Tosi on, että järjenkäyttö on sallittua molemmilta eikä IKINÄ pidä mennä ilman varmaa ehkäisyä touhuihin, varsinkaan jos on varma, ettei lasta halua.
Eipä tässä aiheessa ikinä löydy sitä oikeaa syyllistä. Täällä nyt sitten syytellään puolin ja toisin, akat vastaan ukot. :LOL:
Kantakaa vastuu puuhistanne! Ei pelkät miehet vaan myös naisetkin!
No eikös ne naiset sen vastuunsa kanna synnyttämällä sen lapsen ja hoitamalla sitä? Helpommallahan se mies pääsee jos pelkkiä elatusmaksuja makselee, ilman mitään muita vastuita ja velvotteita kuin raha.

Ja tuosta ehkäisystä, varmista varminkin ehkäisy voi pettää. Se pitäisi myös niiden vehkeitään uittavien miesten tajuta.
Koskaan en ole väittänyt etteikö varminkin ehkäisy voisi pettää. kyllähän se asia pitäisi oppia jo ala-asteen terkkatunnilla.
Ja vastuun kantamisella tarkoitin kyllä ihan sitä vaihetta kun sänkyyn hypätään.
Ihan samalla lailla, kun naista ei voida pakottaa jatkamaan raskauttaan tai kasvattamaan ei-toivottua lastaan, pitäisi myös miehellä olla oikeus päättää, haluaako ryhtyä isäksi (tai maksumieheksi) vai ei.
TILANTEESTA RIIPPUEN TIETENKIN!!!!! Haluan huomauttaa, että puhun nyt vain yleisesti! Jos on niin aikuinen, että voi seksiä harrastaa, pitää olla aikuinen myös vastuun kantamisessa, PUOLIN JA TOISIN!
 
kaffe
On toki näitä naisia(en tarkota tätä ketjua ollenkaan) missä nainen salaa hankkiutuu raskaaks.Kaverilleni kävi melkein näin.Soiti mulle ja sano et oli huomannut et pillerit oli jäänyt syömättä.Ja nainen oli puhunut tyyliin:Jos sattus tulemaan lapsia...Eivät edes tunteneet toisiaan pitkään.Mutta riskinsä on.Aina voi syyttää miestä,naista ym. Mutta totuus on että aina otat riskin kun hyppäät sänkyyn.Mitä se auttaa että täälläkin tuntemattomat vaahtoo suu vaahdossa tosten asioista?Jakavat "hyviä" neuvojaan.Ja onneksi mun ystäväpiiriin ei kuulu ...plaa plaa No oletpa onnekas toistaiseksi.Ei pidä kuvitella kuitenkaan liikoja itsestään,koska kerta se on ensimmäinenki!
 
ihmettelen vain kyseisen henkilön pointtia, miksi vasta nyt?? miksi ei heti kun lapsi syntyi?? ja ilmoittiko asiasta miehelle kun huomasi olevansa raskaana?? käännettäänpä asia näin että miehet tekesivät tuota meille?? luulen että täällä asia olisi aivan toisin! eihän meille avuttomille naisilletuollaista saa tehdä.. tai antakaapa se lapsi sille miehelle eikös isällä ole yhtäläine oikeus lapseen!! alkakaapa itse maksella elareita ja kuitenkin teille vaan vingutaan että kuinka ei se riitä ym.. ihan oikeasti asetukkaa se toisen asemaan!!!! uskon että monen kanta muuttuisi, minulla ainakin kävi niin!!!
 
Ehkäisy voi pettää, totta.

Nainen määrää kehostaan ja hän voi valita abortin, miehellä ei ole siihen mitään sanottavaa, halusipa hän sitä tai ei. Nainen voi päättää, pitääkö lapsen, huolehtien ja elättäen hänet vai antaako hän lapsen pois. Miehellä (jos ei ole aviomies) ei ole siihenkään mitään sanomista. Nainen voi estää isyyden selvittämisen, ainakin tehdä siitä saakutin vaikean. Nainen saa elatusmaksut halutessaan joka tapauksessa, olipa mies sitten kuinka köyhä hyvänsä.

Miksi miehen siis olisi automaattisesti ladottava euroja tiskiin lapsesta, jota ei ole koskaan halunnut, jota ei kenties saa koskaan nähdä, jonka elämään ei syystä tai toisesta kuulu?

Isyyden vahvistaminen voi myös olla ensiaskel huoltajuuden hakemiseen ja vahvistamiseen. Suomessa isien osuus yksinhuoltajina on tiettävästi ollut kasvamaan päin, ei pidä tuudittautua unelmaan, jossa mies toimii vain kukkarona.
 
Elviira harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2006 klo 15:53 -piija- kirjoitti:
Elviiralla menee lujaa, kuten sanottu hän pystyy palstalla arvioimaan ihmisiä. Tuskin kukaan kirjoitaa tyhjentävää tarinaa heti aloituksesta lähtien, paitsi tietenkin sinä Elviira, eikö totta. Mistä olet päätellyt että isää pitäisi poliisien kanssa hakea? En ole ollut hakemassa haäntä virkavallan kanssa yhtään mihinkään, mutta se on laillisesti mahdollista. Ja mistä olet päätellyt että isä on tällä hetkellä varaton? Ai niin sinullahan on se taito että tiedät kaikesta kaiken :LOL:

Lopetan omalta osaltani tämän tähän, mutta palaan kertomaan etenkin Elviiralle, jolla tuskin on omaa elämää, miten käy, siihen asti,moro
Harvoihin kysymyksiin viitsit edes vastata, mutta rienata osaat, sitäkin ikävä kyllä huonosti. Missään vaiheessa, en sanonut, että sitä miestä haetaan virkavallan kanssa. Itse sanoit, että sekin on mahdollista johon vastasin, että mies pystyy kyllä piileskelemään jos niin tahtoo. Se siitä, et ymmärtänyt sitä kahdesta edellisestä viestistä, miksiköhän siis nytkään :)

Kirjoitit alunperin, että miehellä ei ollut rahaa joten et lähtenyt elatuksia peräämään. Jos siis aiot saada niitä takautuvasti. olisi hänellä pitänyt olla varoja siltä edelliseltä viideltä vuodelta. Luuletko todella, että jos hänellä NYT on rahaa, mutta edelliset viisi vuotta ollut esim. työttömänä, hän joutuu takautuvasti maksamaan. Et säkään niin hölmö voi olla, vai voitko?

Kiitos kysymästä, mullakin on oma elämä, on vaan välillä hauska huomata, kuinka teitäkin yksinhuoltaja-äitejä löytyy, minkä perusteella suurinosa ihmisistä tekee päätelmänsä. Kun kaikki kuitenkaan ei ole samanlaisia. Jätit vastaamaatta moneen kysymykseen, mutta ehkä se johtui siitä, ettet ymmärtänyt kysymyksiä tai sitten ne osui niin arkoihin paikkoihin, että huomasit puhuvasi itsesi pussiin, jos vastaisit :)

Enkä mä ole väittänyt tuntevani sua tai sun lapsesi isää, mutta sinä näytät tuntevan kyllä minut, kun osaat päätellä ettei minulla ole elämää :) Minun sisälläni kasvaa jopa uusi elämä :LOL:
 
Elviira harmaana Oot säki..Siis mitä yritit viestittää tolla viimisellä lauseellas???Oot raskaana ja naurut perässä? Halusitko kenties viestittää alkuperäselle että mullapa on sentään mies,vai mitä? Siitä pääsen toiseen kysymykseen että mitä sä teet sit tällä palstalla?Olet arvostelemassa muiden ratkasuja ja antamassa neuvoja "ylhäältä päin"? Älä kuitenkään hyvin ylpisty;katsos kun sillä on tapana kolahtaa ihan omaan nilkkaan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 20:37 vieras kirjoitti:
Elviira harmaana Oot säki..Siis mitä yritit viestittää tolla viimisellä lauseellas???Oot raskaana ja naurut perässä? Halusitko kenties viestittää alkuperäselle että mullapa on sentään mies,vai mitä? Siitä pääsen toiseen kysymykseen että mitä sä teet sit tällä palstalla?Olet arvostelemassa muiden ratkasuja ja antamassa neuvoja "ylhäältä päin"? Älä kuitenkään hyvin ylpisty;katsos kun sillä on tapana kolahtaa ihan omaan nilkkaan!
Etkä sä ole elviira huomannut että täällä pitää vaan haukkua ja vihat a miehiä ja tehdä niiden elämästä #&%?$!*ä!!! kamalaa kun uskallat kertoa et sul on mies ja olet raskaana, no niin olen kyllä minäkin ollaan varmaan palstan friikkit!! ja iik nyt kamalin paljastus olen vielä se karmeista karmein uusivaimo!!!!! se kaiken pahan alku ja juuri! joka on vienyt joltain paralta aivan varmasti miehen vaikka erosta olikin kulunut vuosia niin kummiskin!! kummiskin ilman mua ois mun mies menny takaisin perheensä luo... tottakai kun eihän siinä exssä mittään vikaa ollut kun mies vaan oli pa..ska jajätti!!! ja nyt kun ei uutta saa on sit syy lapsissa kun miehet ei tykkää et on lapsosia!! ja taaskaan ei naisessa ole mittään vikaa vaan aina jossakin muussa!!! :kieh: :kieh: :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 23:19 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 20:37 vieras kirjoitti:
Elviira harmaana Oot säki..Siis mitä yritit viestittää tolla viimisellä lauseellas???Oot raskaana ja naurut perässä? Halusitko kenties viestittää alkuperäselle että mullapa on sentään mies,vai mitä? Siitä pääsen toiseen kysymykseen että mitä sä teet sit tällä palstalla?Olet arvostelemassa muiden ratkasuja ja antamassa neuvoja "ylhäältä päin"? Älä kuitenkään hyvin ylpisty;katsos kun sillä on tapana kolahtaa ihan omaan nilkkaan!
Etkä sä ole elviira huomannut että täällä pitää vaan haukkua ja vihat a miehiä ja tehdä niiden elämästä #&%?$!*ä!!! kamalaa kun uskallat kertoa et sul on mies ja olet raskaana, no niin olen kyllä minäkin ollaan varmaan palstan friikkit!! ja iik nyt kamalin paljastus olen vielä se karmeista karmein uusivaimo!!!!! se kaiken pahan alku ja juuri! joka on vienyt joltain paralta aivan varmasti miehen vaikka erosta olikin kulunut vuosia niin kummiskin!! kummiskin ilman mua ois mun mies menny takaisin perheensä luo... tottakai kun eihän siinä exssä mittään vikaa ollut kun mies vaan oli pa..ska jajätti!!! ja nyt kun ei uutta saa on sit syy lapsissa kun miehet ei tykkää et on lapsosia!! ja taaskaan ei naisessa ole mittään vikaa vaan aina jossakin muussa!!! :kieh: :kieh: :kieh:
Painu sinne uuspuolelle haukkumaan niitä exiä ja yritä nyt huolehtia siitä uudesta ukostas ettei se lähde taas uuden mukaan.Mitä säki tällä palstalla teet?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.06.2006 klo 13:41 -piija- kirjoitti:
No niinhän siinä kävi kuten epäilinkin. ....... Meinaan alkoi sitten tänään tulla niin paksua tekstiä puhelimeen...

Oikein uhkailua ja v.itun pummiksi haukkumista yms paljon muuta. Jotenkin säälittävä pelle koko mies, lapsellinen ja typerä. ...........

Viestit säilytän ja tarvittaessa menen poliisilaitokselle tekemään ilmoituksen laittomasta uhkailusta.
Jos isyys vahvistetaan, lapsi saa elatusta ja perimysoikeuden puolin ja toisin. Samalla jatkuu ihmissuhde, joka jo nyt on hankala ja riitainen.

Jos isyyttä ei vahvisteta, voitte elää elämää rauhassa ja ehkä vähemmillä rahoilla.

Mieti vielä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 00:15 Leija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.06.2006 klo 13:41 -piija- kirjoitti:
No niinhän siinä kävi kuten epäilinkin. ....... Meinaan alkoi sitten tänään tulla niin paksua tekstiä puhelimeen...

Oikein uhkailua ja v.itun pummiksi haukkumista yms paljon muuta. Jotenkin säälittävä pelle koko mies, lapsellinen ja typerä. ...........

Viestit säilytän ja tarvittaessa menen poliisilaitokselle tekemään ilmoituksen laittomasta uhkailusta.
Jos isyys vahvistetaan, lapsi saa elatusta ja perimysoikeuden puolin ja toisin. Samalla jatkuu ihmissuhde, joka jo nyt on hankala ja riitainen.

Jos isyyttä ei vahvisteta, voitte elää elämää rauhassa ja ehkä vähemmillä rahoilla.

Mieti vielä.

Siis vihdoinkin joku joka osaa ilmaista asian kauniisti ketään tuomitsematta :flower: Ja ilman ihne mesomisia :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 23:44 vieras kirjoitti:
Pakko vielä kysyä että mikä on uusivaimo,vai oliko se uusiovaimo vai kertakäyttövaimo?
kattellisen panettelua, empä yhtään ihmettele, että tuolla parutaan että ei ole miestä!!!ei kai kukaan tollasta huoli!! :kieh: :kieh: ja sit niin saa...tanan kateellisia kun jollain sattuu olemaan mies!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 10:24 minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 23:44 vieras kirjoitti:
Pakko vielä kysyä että mikä on uusivaimo,vai oliko se uusiovaimo vai kertakäyttövaimo?
kattellisen panettelua, empä yhtään ihmettele, että tuolla parutaan että ei ole miestä!!!ei kai kukaan tollasta huoli!! :kieh: :kieh: ja sit niin saa...tanan kateellisia kun jollain sattuu olemaan mies!!!
:kieh: :kieh: Niinhän sä luulet :kieh: :kieh: Ihan on oma aviomies,ja en ole uusiovaimo :LOL: En vaan ymmärrä tollasta et tullaan arvostelemaan toisten ratkasuja mutta kaipa se jotain sisältöä joillekki tuo :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 23:42 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 23:19 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 20:37 vieras kirjoitti:
Elviira harmaana Oot säki..Siis mitä yritit viestittää tolla viimisellä lauseellas???Oot raskaana ja naurut perässä? Halusitko kenties viestittää alkuperäselle että mullapa on sentään mies,vai mitä? Siitä pääsen toiseen kysymykseen että mitä sä teet sit tällä palstalla?Olet arvostelemassa muiden ratkasuja ja antamassa neuvoja "ylhäältä päin"? Älä kuitenkään hyvin ylpisty;katsos kun sillä on tapana kolahtaa ihan omaan nilkkaan!
Etkä sä ole elviira huomannut että täällä pitää vaan haukkua ja vihat a miehiä ja tehdä niiden elämästä #&%?$!*ä!!! kamalaa kun uskallat kertoa et sul on mies ja olet raskaana, no niin olen kyllä minäkin ollaan varmaan palstan friikkit!! ja iik nyt kamalin paljastus olen vielä se karmeista karmein uusivaimo!!!!! se kaiken pahan alku ja juuri! joka on vienyt joltain paralta aivan varmasti miehen vaikka erosta olikin kulunut vuosia niin kummiskin!! kummiskin ilman mua ois mun mies menny takaisin perheensä luo... tottakai kun eihän siinä exssä mittään vikaa ollut kun mies vaan oli pa..ska jajätti!!! ja nyt kun ei uutta saa on sit syy lapsissa kun miehet ei tykkää et on lapsosia!! ja taaskaan ei naisessa ole mittään vikaa vaan aina jossakin muussa!!! :kieh: :kieh: :kieh:
Painu sinne uuspuolelle haukkumaan niitä exiä ja yritä nyt huolehtia siitä uudesta ukostas ettei se lähde taas uuden mukaan.Mitä säki tällä palstalla teet?
Ei tarvitse haukkua ,vaan kertoa tosi asioita näistä existä, täällä ei vaan sitä kestetä..... kun kysyin että miski pitää kayttyä terroristin lailla, tuli bumerangina takisin että ei kuulu tänne palstalle,,, ei pystytä ottamaan omasta käytöksestä vastuuta!!! miksi mun mies mihinkään uuden matkaan lähtisi, ei ole edellistekään lähtenyt, halusi vaan päästä eroon HIRVIÖSTÄ!!! ei sen kummempaa!!! ilmeisesti sun on kähtenyt vai?? ja käyttetähän tekin antamassa niitä nasevia mielipiteitä tuolla toisellla puolellla!!! vai onko niin että vain te saatte arvostella muita!!! ikävä totuus mutta aika monen elämä on tuolla toisella puolella lapset mukaan lukien on aika karmeaa!! outoa että äiti kiusaa lapsiaan!!! kuvittelen että saa kostettua exälleen!!!
 

Yhteistyössä