Kuntoutuksesta

Korvaako joku lapsen päivähoitomaksut jos lapsi on päiväkodissa vain kuntouksen takia? Meillä siis ei muuten poikaa tarvitsis hoitoon viedä, nyt on osapäivähoidossa kuntouksen takia.
Ja jos korvaa niin kuka sen korvaa? Meille kyllä sanottiin että vanhemmat maksaa itse mut mun mielestä se ei oikein oo reilua koska lääkäri on sanonut ettei vanhempien kuulu maksaa lapsen kuntoutukseen liittyvistä asioista.
 
viiden äiti laiskana
Hei!

Tuli mieleeni jotta kelasta voisit hakea sitä laspenhoito tukea jota myönnetään (jos myönnetää) silloin kun lapsen sairauden johdosta aiheutuu kuluja.

Eli tätä tukea hakeaksesi tarvitset lääkäriltä C-laisunnon ja kaikki muut mahdolliset todisteet siitä että lapsi tarvitsee tuon päivähoidon kuntoutuakseen. Lisäksi tietenkin liität mukaan maksukuitit hoitomaksuista. saamisen ehtona on myös se että on jatkuvan seurannan alaisena, vanhempien oma seuranta ei riitä.

Eli lähdeppä liikkeelle hakemalla kelasta etsite + hakupaperit tai kysele hoitavalta lääkäriltä/terveydenhoitajalta/psygolikilta jne.

Tuo kelan tuki ei nyt mikään päätä huimaava (muistelen n.50-100 eur) ole mutta on se silti jonkin lainen korvaus kulista.

Tätä tukea voi esim. saada silloin kun kuljettaa lasta säännöllisesti jossain terapiassa ja siitä koituu kuluja. Itse olen aikoinaan saanut kyseisestä syystä tätä tukea.
 
viiden äiti laiskana
Toinenkin "korvaaja" tuli vielä mieleeni. :headwall:

Vakuutus: eli jos/mikäli lapsellanne on vakuutus niin sieltä voisi myös kysellä korvausta.
Tällä vakuutuksella en tarkoita sairausvakuutusta(kela) vaan sellaista maksllista itse otettua vakuutusta. ;)
Sillä niiden kauttahan saa/voi saada korvauksia lääläri-/lääke-kuluista ja tietääkseni myös muista hoidoista. Jotka liittyy terveyteen.
 
ap,mistä päin olette??
sen voin kertoa että helsinki ei pidä mitään hoitoa kuntoutuksellisena,eli kaikki maksaa..ei ihan laillista ja nyt taitaa olla ensimmäinen valitus kierroksella. :(
joissakin kunnissa automaattisesti kaikki ertyislapset saa ilmaisen hoidon,oli kyse kuntoutuksesta tai "oikeasta" hoidosta
 
Me asutaan Halikossa, tässä Salon vieressä. Oon asiasta kyselly päiväkodilta ja kunnanvirastosta. Jokanen on tähän asti sanonut että vanhemmat itse maksaa. Mielestäni olis kyllä ihan reilua että koko suomessa ois samat systeemit ja vielä niin että sen maksais joku muu kun perhe itse. Lapsen kuntoutuksesta aiheutuu muutenkin paljon ylimääräisiä menoja, tosin nyt lopultakin alettiin saamaan tästä kuusta lähtien sitä korotettua hoitotukea sentään. Mitäs kaikkee muuta tukea ootte saanu ja mistä?
Mummun linkillä kävin lukemassa perheklubin sivuja ja siellä oli jotkut saaneet ilmaset uimahalliliputkin ja vaipat jne. Näistä asioista ei todellakaan puhuta, itse pitäs ottaa kaikesta selvää jos aikoo jotain tukea saada edes jostain.

AP
 

Yhteistyössä