Kuparikierukka, "alkava raskaus" ja keskenmeno?

Mulla on kuparikierukka ja mulla alkoi normaaliin aikaan menkat. Sitten ne olivat jo normaaliin tapaan loppumassakin, kun yhtäkkiä alkoi varsin runsas vuoto. Mietin vähän ennen menkkojen alkua, ja jopa mainitsin yhdelle kaverillekin, että rinnat tuntuu samalta kuin raskaana ollessa.
Nyt tässä pohdin, että olisinko ollut raskaana kuparikierukasta huolimatta ja nyt on tullut keskenmeno? Vuoto alkoi 21.11. ollen ihan normia, 24. päivä oli jo ihan niukkaa, ja sitten 25.11. lähtien melko voimakasta, aika kirkasta verta, välillä hyytymiä.
Ei kai tässä mitään tarvitse tehdä? Vai pitäiskö mennä johonkin ultraan tms.?
Jos mulle käy useinkin niin, että munasolu hedelmöittyy, mutta ei pääse kiinnittymään (näin kai kuparikierukka toimii?) niin mitä se tekee hormonitasapainolle? Heitteleekö hormonini kovasti; raskaana - ei, raskaana ja taas ei? Mulla on ollut burn out ja keskivaikea masennus ja jotenki mietin, että tällanen hormoniheittely ei ois hyväks senkään puolesta. Oonko ihan hakoteillä?
 
jep
Sun kannattaisi ottaa yhteyttä gyneen! Yleensä kierukan käyttäjiä suositellaan ottamaan yhteyttä lääkäriin jos vuoto äkillisesti muuttuu. Puhu samalla tuosta hormonitasapainosta ja masennuksesta myös!
 
kuparikierukka
Jos sopii, tungen oman kysymykseni saman aloituksen alle: Voivatko kierukan langat olla osan kiertoa tuntumattomissa? Olern tähän mennessä tuntenut ne aina (3kk) ja viimeksi kokeillessani en tuntenutkaan. Tunnen kyllä kohdunsuun, joka on hyyyvin pehmeä. Olisiko sitten menkat alkamassa (niin kuin pitäisi) ja langat jotenkin vetäytyneet kohtuun? Jälkitarkastus on parin vkon päästä.
Kyllä se vaan on vähän turhan jännää, kun on kuullut niin paljon kuparikierukkavahingoista.. Itsellä oli viimeksi todella runsaat menkat ja mietin, että olisiko silloin ollut ihan alkuraskauden keskenmeno (ts. just hedelmöittyminen, muttei kiinnittyminen).
Ei sellaisista ole todettu olevan haittaa hedelmällisyydelle myöhemmin. Ajatuksena se on tietysti ikävä.
 
kuparikierukka
Anteeksi, nyt vasta huomasin tarkemmin, että kysyit hormooniheittelyistä yleensä. Varmasti voi vaikuttaa tuohon paljonkin! Olen samaa mieltä kuin edellinen, kannattaa varmasti olla gyneen yhteydessä. Toisaalta esim. hormoonikierukka voi vaikuttaa vieläkin voimakkaammin mielialoihin, niin kuin itselläni ainakin kaikki hormonaaliset valmisteet.
 
Kuinkahan nopeasti keskenmeno näkyy raskaustestissä? Samantienkö?
Ehkäisyneuvolan puhelinnumerossa kerrottiin, että heillä on henkilökuntavajaus ja vastaavat seuraavan kerran puhelimeen maanantaina... outoo meininkii tää kunnallinen terveydenhoito täytyy kyllä sanoa.
Odottaako nyt maanantaihin vai yrittää yksityiselle? Kuinka kauan tällasta vuotoa saa kestää?
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja Hippomama:
Kuinkahan nopeasti keskenmeno näkyy raskaustestissä? Samantienkö?
Ehkäisyneuvolan puhelinnumerossa kerrottiin, että heillä on henkilökuntavajaus ja vastaavat seuraavan kerran puhelimeen maanantaina... outoo meininkii tää kunnallinen terveydenhoito täytyy kyllä sanoa.
Odottaako nyt maanantaihin vai yrittää yksityiselle? Kuinka kauan tällasta vuotoa saa kestää?
Testi näyttää positiivista vielä pari viikkoa-kuukauden km jälkeen.
 

Yhteistyössä