Kuparikierukka ja raskaus?

  • Viestiketjun aloittaja Möyrykoira
  • Ensimmäinen viesti
Möyrykoira
Onko kenelläkään täällä kokemusta raskaaksi tulemisesta kun ehkäisynä on kuparikierukka?

Itse tässä vähän pähkäilen outoa oloa, joka tässä viime päivinä on alkanut. Oksettaa, hajut inhottavat, rinnat on vähän kipeinä ja sellainen olo kuin olisi vähän lämpöä - samat oireet kuin ekalla kerralla kun olin raskaana.

Miten paljon kierukan poistattaminen lisää keskenmenoriskiä? Luonnollisestihan se sitä lisää?

Kiitos vastauksista jo etukäteen :)
 
Itsellä ei ole kokemusta, mutta kuullut olen kyllä kierukkaraskauksita. Tee ihmeessä testi, sillä kierukka täytyy poistaa välittömästi (vaikka et haluasikaan jatkaa raskautta). Kyllähän sen kierukan poistaminen lisää hiukan keskenmenoja, mutta oikein poistettuna toimenpide on turvallinen.
 
Moikka! Täällä yksi joka tuli raskaaksi kuparikierukalla..Mulla oli kans samanlaiset tuntemukset ja plussaahan se testi näytti. Kierukka poistettiin rv 8 ja nyt syysvauva potkiskelee mahassa. En vielä toivonut mutta nyt ei malteta uutta tulokasta odottaa! Kirjota kuulumisia :heart:
 
Tammimam83
Minä kans olen tätä asiaa miettiny,mulle asennettiin toukokuun lopussa kierukka ja sillon tuli n.5päivää vuotoa ja sen jälkeen ei ole menkkoja ollu :whistle:
Mulla on ollu kummaa väsymystä :ashamed: ja mietin et en kai raskaana voi olla?? :LOL:
Esikoinen on 5kk vanha poika :heart:
Pitää tehä testi jos ei ala menkat... :wave:
 
Mulla oli/on kuparikierukka.
Ilmeisesti kierukka oli lähtenyt pois paikaltaan mun huomaamatta (neljässä ultrassa ei ole näkynyt sitä, 5,8,11,20 viikoilla)!
raskauden huomasin, kun menkat jäi tulematta.
 
Elviira harmaana
Täällä kans yksi joka on tullut kuparikierukan aikana raskaaksi. Kaikki tuntui aika uskomattomalta. Mulle vaihdettiin kuparikierukka, kun hormonikierukka ei sopinut. Tai mikään hormonivalmiste.
Joulunaikoihin tunsin outua väsymystä. Samalla tavalla kuin esikoisesta. Jouluaattona sitten rohkaisin mieleni ja tein testin. Positiivinenhan se oli.
Väliviikolla soitin sitten lääkärille, joka poisti kierukan, sanoi puhelimessa, että sen parempi mitä aiemmin, muttei puhunut sen paremmin viikoista mitään.
Ja todella aina on keskenmenon riski.
Meillä tämä toukka päätti olla joulunihme ja pysyä massussa. Syksyllä siis myös täältä on tulokas tulossa :)
Ensin se oli järkytys, mutta nyt sitä jo odottaa ihan innolla :D

Elviira ja Taavi-toukka 16+1
 
Olen itse ajatellut kuparikierukkaa, mutta mietin vielä...
Kauanko kierukka oli ollut paikoillaan , kun huomasitte olevanne raskaana tai siis kauanko ehkäisy oli toiminut?
Runsaan vuodon kanssa voi kuulemma tulla pois, mutta raskaudet aika harvinaisia. Laitettiinko yksityislääkärillä vai terveyskeskuksessa? Tällä hetkellä pillerit käytössä, mutta hormooniton ehkäisy kiinnostaisi; mietityttää silti...
 
Minullakin on kuparikierukkalapsi(!!!).
Kierukka oli ollut vajaan vuoden, kun tajusin olevani raskaana -oli kauniisti paikoillaan myös lääkärin poistaessa sen, n. 7.raskausviikolla.

Kierukka sekä laitettiin että poistettiin perhesuunnitteluneuvolassa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2006 klo 09:39 nelli kirjoitti:
Olen itse ajatellut kuparikierukkaa, mutta mietin vielä...
Kauanko kierukka oli ollut paikoillaan , kun huomasitte olevanne raskaana tai siis kauanko ehkäisy oli toiminut?
Runsaan vuodon kanssa voi kuulemma tulla pois, mutta raskaudet aika harvinaisia. Laitettiinko yksityislääkärillä vai terveyskeskuksessa? Tällä hetkellä pillerit käytössä, mutta hormooniton ehkäisy kiinnostaisi; mietityttää silti...
mulla kierukka oli 1v2kk kun plussasin. sitä en tiedä, koska se on poistunut(luulen kierukan poistuneen, koska sitä ei ole 4:ssä ultrassa näkynyt 5,8,11 ja 20 viikoilla)
vuoto ei mitenkäänhirveän runsasta ollut, tai ei runsaampaa kuin ilman kierukkaa(vuodon määrästä en ole huomannut, että kierukka olisi poistunut). terveyskeskuksessa laitettiin/perhesuunnitteluneuvolassa
 
Milloin testi sitten voi näyttää plussaa jos on kierukka?? itellä nyt ollut pari päivää menkat myöhässä (ei kertaakaan ollut kierukan aikana) rinnat kipeä, kokoajan nälkä ym.samanlaisia oireita kuin ekalla kerralla kun olin raskaana.siis voinko tehdä testin jo nytten vaikka vasta niin vähän aikaa ollut myöhässä???
 
Jonsered
Sekä äitini että tätini tulivat raskaaksi kuparikierukasta huolimatta, toinen alkoi odottaa kaksosia...

Minä tässä vain odottelen ja toivon, että minullakin kävisi yhtälainen tuuri :whistle:
 
Minulla oli kuparikierukka ja tulin raskaaksi. Myöhemmin todettiin kohdun ulkopuoliseksi raskaudeksi joka sijaitsi vasemmalla puolella munatorvessa ja raskausviikkoja oli 7 kun se leikattiin tähystysleikkauksella jossa masuun tehtiin kolme pientä haavaa.
Raskaus oireet olivat samanlaiset kuin normaalissa raskaudessa muuten paitsi alavatsa vasemmalta puolelta alkoi kipuilla 6 viikon paikkeilla ja koko alavatsa oli kipeä ja alaselkä myös.
 
ihmettelen
Jos olisi niinki käyny että olisin raskaana vaikka kierukka, niin voiko tulla vielä veristä vuotoa...esim. kuukautiset? Ystävä oli tietämättään raskaana 5kk ennen kuin kuukautiset jäi pois. Hän tosin söi pillereitä.
 
huh huh, siis niin kauhulla luen näitä... mulla laitosta ekoja menkkoja odottelen. vkon myöhässä. en todellakaan halua lapsia enää, tyttö nyt 3kk ja synnytys iha järkkyy... siis kait mä odotan vielä niit niiku neuvolassa neuvottiin. koskaan en ole niitä lankoja tuntenut, et en siitäkää tiiä... huh huh |O
 
kyselen tuossa että voiko tosiaan olla vuotoa kun on kierukka ja onkin raskaana? ja hyvin epäselviä vastauksia oon saanu. onko jollakin(osa jo kertoki) tullut sitten suht koht norm. kk ja sitten eivät ole osanneet epäillä raskautta? olen kyllä kuullut että kun tulee kierukka raskaus voi vuotoa olla eka kk ja sitte vuodot loppuu. kertokaapa kokeneet!
 
nostan tätä vähän. Kysymys toisaan oli että kun on se kierukka ja mahd. raskaus alkaa niin vuodot kuinka runsaita ne sitte voi olla esim. 3kk ajan ennen kuin sitte mahollisesti loppuvat ne vuodot ja huopmaakin olevansa raskaana..kyselen vaan uteliaisuuttani?
 
lueskelin noita kuparikierukka raskauksia...niin onko se juuri se että vuoto vaan jtakuu niin ei sen takia ole osannu epäillä..no missä kuussa eli kuinka pitkällä olitte kun vuoto loppui?
onko ketään kokeneita... :|
 
Mua kiinnostaa sama ku Keijukkaa..

Mulla oon laitettu kuparikierukka toukokuun lopussa. Menkat on tulleet normaalisti, ja viimeiset loppuivat reilu viikko sitten. Nyt on ollut parina päivänä voimakasta pahoinvointia. Oksettaa ja käyn kyökkimässä. Ruoka tekee pahaa ja huimaa.. Onko mahdollista että olisin raskaana?!?!?! Miehen kanssa on ollut puhetta, että jos ehkäisy pettää, niin vauva on tervetullut, mutta opiskeluni on kesken, ja tästä syystä emme lasta juuri nyt haluaisi...

Pitänee vaan marssia apteekkiin ja tehdä testi... mutta.. niin.. jännittää ja jopa pelottaa..
Olis kyllä mukava kuulla kokemuksia, jos näin on jollain käynyt!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pirpuli:
Mua kiinnostaa sama ku Keijukkaa..

Mulla oon laitettu kuparikierukka toukokuun lopussa. Menkat on tulleet normaalisti, ja viimeiset loppuivat reilu viikko sitten. Nyt on ollut parina päivänä voimakasta pahoinvointia. Oksettaa ja käyn kyökkimässä. Ruoka tekee pahaa ja huimaa.. Onko mahdollista että olisin raskaana?!?!?! Miehen kanssa on ollut puhetta, että jos ehkäisy pettää, niin vauva on tervetullut, mutta opiskeluni on kesken, ja tästä syystä emme lasta juuri nyt haluaisi...

Pitänee vaan marssia apteekkiin ja tehdä testi... mutta.. niin.. jännittää ja jopa pelottaa..
Olis kyllä mukava kuulla kokemuksia, jos näin on jollain käynyt!!
On se mahollista. En muuten tässä olis eikä niin pieni ikäero siskoon.
 
No nii. Tein testin ja negaa näytti. En sitten tiedä mistä niin valtava heikotus ja oksetus johtui. Eilen ja tänään oon ollu älyttömän väsynyt ja nukkunu reilun tunnin päikkärit, siitä huolimatta nukkunut yönikin kuin tukki. Tämäkin "oire" puhuisi raskauden puolesta.. No negaa näytti ja nyt katsellaan loppuuko oireet, vai pitääkö mennä neukkariin ottamaan testi tässä vielä ennen siskon häitä..
 
heippa!! pirpuli jäikö negaksi? itellä on hormonikierukka ja nyt on ollu ihan sikaväsyny, varsinkii iltaisin ja parina aamuna tosi yökkiolo, tiputtelua on ollut silloin tällöin, varsinkin peittojen heiluttelujen jälkeen on tullut tiputtelua.. kierukan laitosta nyt n.kuukausi, onko ihan normia? miten muilla? alettiin epäillä ettei kierukka oiskaan paikoillaan enää kun langat toki tuntuu mutta mieheen ne sattuupi... (ja senhän ei pitäisi tuntua kumpaankaan milläänlailla??)pitäis soitella aikoja tarkistukseen mutta mutta mietiskelen vain näitä asioita.. kuopuksen testiin tuli plussa vasta kk:n päästä.. :whistle: mutta jos menee tarkistukseen ja kertoo näistä niin miten ne suhtautuu, ottaako ne sen kierukan pois (niinku muutenkin jos se ei oo paikoillaan) vai mitä ne tekee? :eek: anteeksi hölmöt kyselyni.. :( taidan käydä illalla ostamassa testin ihan oman mielenrauhan vuoksi..
 

Yhteistyössä