Kutsua kummilapsen syntymäpäiville ei ole tullu pariin vuoteen..

  • Viestiketjun aloittaja "hmmmmm"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
olen pohtinut tätä samaa asiaa itsekin et mitä tehdä. Kummius tämmöiselle lapselle tuntuu hiukan ahdistavalta, no tuon tämän lahjan taas...
Mutta minkäs teet,jos ei vaan yhteyttä tule pidettyä kummaltakaan puolelta.
Miksihän sitä pitikin suostua kummiksi vaikka jo aikanaan ihmettelin kutsua:D
 
joop
Meillä ihan sama tilanne. Ei tule kutsua synttäreille, me kyllä lähetämme lahjan, samoin joululahjan. Lähetämme perheelle myös joulukortin, niiltä ei tule edes sitä. Kaiken huipuksi tuon perheen isä on meidän vanhemman (14 v) lapsen kummi, jota eivät ole muistaneet moneen vuoteen. Suorastaan v*tuttaa.
 
"mä"
Mä en ota stressiä. Meillä on kummilapsen äidin kanssa viilentyneet välit ja muhun päin on pidetty yhteyttä kun on ollut jotain tarvetta. Tämä siis ristiäisten jälkeen jota ennen oltiin hyvätkin ystävät. Mä en vain enää muista kummilasta mitenkään enkä ota yhteyttä sinne päin. Kaduttaa kun suostuin aikanaan, mutta lahjakoneeksi en ala.Jos en kelpaa muutenkin niin saa olla.
 
tuota
eipä ole tullut 1-v synttäreiden jälkeen. Tavattu on viimeksi 4vuotta sitten. Lähetän aina paketin jouluna, synttärinä ja joskus jotain pientä muutenkin. Kortti nimipäivänä ja ystävänpäivänä. Joskus tuli kiitosviesti, nykyisin ei sitäkään. Perheen aikuisilla vaikea elämäntilanne, mutta onhan sitä lahja-automaatti sanan varsinaisessa merkityksessä. Kummilapsi siis 11v.
 
"a p"
Itse vit...ttaa lahjoja antaa jouluisin, koska eivät ole mihinkään tyytyväisiä. Yhtäkään lahjaa en ole koskaan nähnyt heillä olevan käytössä, ei lelut ei vaatteet. Heillä todella tiukkaa rahasta ja lapset kulkee huonoissa vaatteissa. En ole muuta keksiny kuin että haluavat vain veetuilla sillä, että eivät lahjoja ota käyttöön.
 
"vieras"
onneks ne lapsetki kasvaa,sit ei tartte enää muistaa:) mulla on paljon kummilapsia, ne joihin en pidä juurikaan yhteyttä aion muistamisen lopettaa kun yläasteelle siirtyvät, sit vain rippijuhlissa käynti. Mut nämä joihin pidän yhteyttä muistan rippipäivään saakka. Muistaminen ei kuitenkaan oo tärkeintä. Omat kummitkin olleet niin outoja valintoja, et oon miettiny et onkohan porukoilla vähän ollu kummien keksiminen tiukassa:D en oo nähny kummitätiä ku pari kertaa koko elämän aikana. Siihen vaan itekki tottu.
Omalle lapselle haluttiin sit laittaa sellaset kummit joihin varmasti ollaan tekemisissä ja ketkä tulevat olemaan lapselle varmasti tärkeitä ihmisiä.
 
"vieras"
Mua pyydettiin aikanaan kummiksi lapselle, jonka äitin kanssa olin ollut vasta vähän aikaa kaveri, lapsen isää en ollut koskaan nähnytkään.. Kieltäydyin, koska minulla jo useampi kummilapsi ja ihan ystävällisesti kerroin syyn. Lapsen äiti vain totesi, ettei hänellä ole ketään muuta kaveria, jota voisi edes pyytää ja lopulta useiden pyyntöjen jälkeen suostuin. Paremmin tutustuttuamme huomasiin, että ollaan tämän äidin kanssa aivan eri aaltopituudella, meillä aivan erilaiset huumorintajut ja minun pitää oikeasti miettiä aina, mitä sanon ja miten, koska muuten hän vetää pussillisen herneitä nenäänsä. Puhuu myön inhottavasti minun lapselleni ja negatiivisia asioita lapsestani tämän kuullen. En siis halua kovin usein heillä kyläillä, hän ei pidä KOSKAAN mitään yhteyttä, enkä minäkään jaksa sitten aina olla kyselemässä, mitä kummilapselle kuuluu. Minun mielestäni yhteydenpidon tulisi olla molemmin puolista. Nykyään ei ota milloinkaan muulloin yhteyttä kuin silloin kun kutsuu synttäreille. Samaten minulta yhteydenpito on jäänyt aika minimiin. Synttäreille sitten esittelee minut muille vieraille lapsensa "kummitätinä, joka ei kyllä oikestaan edes vaikuta kummitädiltä". monta kertaa miettinyt, että sanoisinkin, että unohdetaanpa koko kummihomm, kun on niin vaikeaa....
 
Synttärit hiljaisuudessa
Ei ole koskaan kummeille lähetetty synttärikutsuja kun ei ole koskaan pidetty mitään synttärijuhlia. Hmmm... pitäisköhän jutella asiasta kummien kanssa, ettei ne vaan kuvittele jotain a.p.:n tyylistä käyneen.
 
"kahden äiti"
Oho, hirveen monet ei pidä yhteyttä kummilapsiinsa / lastensa kummeihin! Meillä miehen kanssa yhteensä neljä kummilasta ja kaikille aina lähetetään synttärilahja tai mennään synttäreille, samoin jouluna lähtee neljä pakettia eteenpäin. Ja omien lasten kummit kutsutaan aina synttäreille ja viedään heille joulutervehdys. Miten noin voi edes käydä, että pyydetään / suostutaan kummiksi ja sitten ei halutakaan pitää yhteyttä?
 
Kutsua?

Mä en ainakaan odota kutsua, menen synttäripäivänä paikalle, kummankin kummilapsen luo.
Soitan ja kysyn koska 'vastaanotto' pidetän, onko oikeana päivänä vaikka sattuis keskelle viikkoa vai juhlitaanko viikonloppuna.
 
kummikin
Alkuperäinen kirjoittaja Synttärit hiljaisuudessa;23055433:
Ei ole koskaan kummeille lähetetty synttärikutsuja kun ei ole koskaan pidetty mitään synttärijuhlia. Hmmm... pitäisköhän jutella asiasta kummien kanssa, ettei ne vaan kuvittele jotain a.p.:n tyylistä käyneen.
Tämä meilläkin, eli ei juuri ole synttäreitä vietetty, eikä siis ole ketään muutakaan kutsuttu. Mutta itsekin kummina pidän aktiivisesti yhteyttä kummilapsen perheeseen, en siis jää vuosiksi odottamaan ja jupisemaan "miksei kutsuta koskaan".
 
tuota
Tämä meilläkin, eli ei juuri ole synttäreitä vietetty, eikä siis ole ketään muutakaan kutsuttu. Mutta itsekin kummina pidän aktiivisesti yhteyttä kummilapsen perheeseen, en siis jää vuosiksi odottamaan ja jupisemaan "miksei kutsuta koskaan".
Hienoa, että olet aktiivinen. Olin itsekin ensimmäiset vuodet, mutta kun yhteydenpito on AINA yksipuolista, niiin jossain vaiheessa mitta tulee täyteen. Ei mielestäni ole kohtuuton vaatimus lähettää esim joulukorttia.
 
.
Meillä lapsen kummi veti niin sanotusti "herneen nenäänsä" ihan ilman syytä - oikeesti, eikä halua olla kummilapsensa äidin kanssa missään tekemisissä. Kummilastaan ei ole nähnyt juurikaan ristiäisten jälkeen.
 
"vieras"
Mikä estää menemästä syntymäpäivänä kylään ilman kutsua ja viedä lahja siinä samalla? Etukäteen voi soittaa ja varmistaa, että ajankohta sopii. Ennen oli ainakin meillä päin tapana, ettei syntymäpäiville kutsuttu, vaan vieraat olivat aina tervetulleita.
 
"vieras"
Tuon takia valittiin lasten kummeiksi sisaruksia ja sukulaisia, joihin ollaan muutenkin yhteydessä. Aina ollaan kutsuttu kummit synttäreille ja aina ovat tulleet. Samoin me ollan kummeja sisarusten lapsille, ja muistetaan heitä muutenkin kun synttäreillä ja jouluna.

Kummiuttahan ei oikein voi purkaa, mutta eikö se ole kummiuden purkamista jos ei pidä yhteyttä? Ihmetyttää vaan miksi ihmiset suostuu kummeiksi, kun se tuntuu olevan niin vaikeaa? Mulla on nyt neljä kummilasta, viides varmaan vielä menisi muttei kyllä enempää. Sitten vaan kieltäydyn kunniasta, jos vielä pyydetään. Haluan että kummilapsi on mulle oikeasti läheinen. Joululahjojen ostamisen lopetan varmaan rippikouluun, synttäreillä muistan senkin jälkeen. Ja tietysti ammattiin tms, valmistumisen huomioin.
 
Meillä taas just toisinpäin, kummista ei kuulu :(

Joka vuosi laitetaan kutsu synttäreille, joulukortti ja kummilapsi on kirjoittanut kirjeitäkin. Kummilta ei tule edes synttärikorttia, muusta nyt puhumattakaan. Synttäreillä on käynyt kerran, muulloin ei edes vastausta kutsuun tule. Viimeiseen kirjeeseen viime keväänä laittoi mulle fb:n kautta viestin että kesään mennessä vastaa, vielä ei ole vastausta kuulunut. Kummilapsi onnitteli kummia hänen synttärinä omasta puhelimesta mistä ennenkin hänelle viestiä laittanut ja kertonut että on oma numero. Mä sain fb:hen viestin että kiitos, onko lapsi saanut oman kännykän...
 
tuota
[QUOTE="vieras";23056223]Mikä estää menemästä syntymäpäivänä kylään ilman kutsua ja viedä lahja siinä samalla? Etukäteen voi soittaa ja varmistaa, että ajankohta sopii. Ennen oli ainakin meillä päin tapana, ettei syntymäpäiville kutsuttu, vaan vieraat olivat aina tervetulleita.[/QUOTE]

Lähelle voi toki mennä, itsellä välimatkaa noin 200km joten ihan randomina ei viitsis ajella. Viime vuonna soitin kummitytölle ja kyselin lahjatoiveita, ne kyllä ilmoitti. Kyselin sitten, että koskas aikoo juhlia. Sanoi olevansa reissussa ja juhlivansa joskus myöhemmin. Milloin sinne pitäs mennä?
 
"vieras"
[QUOTE="a p";23055329]Itse vit...ttaa lahjoja antaa jouluisin, koska eivät ole mihinkään tyytyväisiä. Yhtäkään lahjaa en ole koskaan nähnyt heillä olevan käytössä, ei lelut ei vaatteet. Heillä todella tiukkaa rahasta ja lapset kulkee huonoissa vaatteissa. En ole muuta keksiny kuin että haluavat vain veetuilla sillä, että eivät lahjoja ota käyttöön.[/QUOTE]

mistä sä voit tietää ettei niitä leluja ja vaatteita käytetä kun ette kerran ole edes missään tekemisissä?
 

Yhteistyössä