Kuukautiskipu säteilee peräsuoleen

  • Viestiketjun aloittaja "Kaisa--"
  • Ensimmäinen viesti
"Kaisa--"
Onko muilla tällaista (kummallista?) ongelmaa?

Kuukautiskipujen aikana siis iso osa kivusta säteilee peräsuoleen ja ottaa välillä ihan tosi kipeää. Usein tuntuu kuin olisi käytävä isommalla hädällä, että helpottais vaikka käytännössä näin ei ole.
Tuleekohan mulla supistuskivut sitten samanlaisina?
 
Mulla ainakin tuntuu menkkakivut ikävä kyllä myös tuolla suoliston puolella. Mulla on taaksepäin kallellaan kohtu, en kyllä tiedä onko tuolla mitään tekemistä asian kanssa.

Niin ja on mulla myös pcos joten lantion alue kipuilee muutenkin helposti ja välillä on vaikee sanoo missä se kipu täsmälleen tuntuu tai saa alkunsa.
 
Viimeksi muokattu:
"Olivia"
Mulla tuntuu myös kuukautiskivut suolessa. Mulla on todettu endometrioosi joka on tuolla kohdun ja peräsuolen välimaastossa ja aiheuttaa näin ollen nuo kivut. Kuukautisten aikaan ulostaminen sattuu ja joskus ihan tulee vedet silmiin kivusta. Ihanaa ollut raskauden ja nyt imetyksen aikana kun endo ollut tauolla. Kauhulla odotan kuukautisten alkua ja kipujen paluuta. Kannattaa käydä lääkärissä, saattaa nähdä asian ihan sisätutkimuksessa, riippuen tietty mihin endo on levinnyt jos sitä on.
 
Mulle lääkäri taisi tosiaan sanoa viimeksi, että kohtu on aika takana.
Mulla on ollut myös endometrioosiepäily, mutta ei ole tarkemmin tutkittu...hmm.

Raskaaksi tulo kesti yli 3 vuotta, mutta nyt odotan esikoista.
Eikös raskaus ole hyvä "hoito" endometrioosiin.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Minulla myös tuntuu peräsuolessa, mutta ei onneksi kipuna, vaan tuntemuksena, tunnen peräsuoleni olemassaolon. Minulla myös endometrioosi, muuten putsattu leikkauksessa, mutta rectovaginaalinen endo jäi, epikriisin mukaan ei "menty sille alueelle". Muuten kivut lähes hävisivät leikkauksen jälkeen pitkäksi aikaa. Ja sitten kun alkoivat tulla takaisin, niin onneksi iski ennenaikaiset vaihdevuodet, munasarjat nimittäin poistettiin pientä nokaretta lukuunottamatta.
 
Mulle lääkäri taisi tosiaan sanoa viimeksi, että kohtu on aika takana.
Mulla on ollut myös endometrioosiepäily, mutta ei ole tarkemmin tutkittu...hmm.

Raskaaksi tulo kesti yli 3 vuotta, mutta nyt odotan esikoista.
Eikös raskaus ole hyvä "hoito" endometrioosiin.
Onnea raskaudesta!

Joillakin raskaus voi auttaa endometrioosiin. Pitäisi olla silloin lepotilassa. Itselläni ei ole auttanut.

Kannattaa tutkituttaa tuo endometrioosin mahdollisuus.
 
Mulla myös taapäin kohtu ja menkkakivut tuntuvat koko alapäässä. Synnytyskivut selässä pääosin ja takapuolessa. Mut kyllähän menkkakipu voi heijastua suolistoonkin kun paikat alapäässä ovat lähellä toisiaan.
 

Yhteistyössä