Kuumeilen neljättä, mies ei lämpene

Mulla on kolme lasta, joista yksi jo teini. Nuoremmat 4 ja 2v. Vanhimmalla eri isä. Olin jo ajatellut kolmannen raskausaikana, et tää on nyt viimeinen ja miehenkin kans siitä oli puhetta ollu, et eiköhän nää riitä. Synnytyksen jälkeen kätilö sanoi jotain seuraavasta kerrasta ja sanoin heti, et eiköhän nää ollut tässä. Mies olikin jotenkin yllättynyt kommentistani! Sitten se uusi vauva on tässä silloin tällöin ollut puheena, et mitä jos. Lähinnä minä siis olen sitä väläytellyt. Mies ei oo täysin torpannut ajatusta ennen kuin nyt, kun siitä jokunen viikko sitten ihan kunnolla puhuttiin.

Mulle on kuitenkin tässä tän vuoden puolella ja erityisesti nyt viimeisten parin kuukauden aikana ehtinyt iskeä ihan tajuton vauvakuume. Ajattelen asiaa käytännössä koko ajan ja alkaa jo ihan ahdistaa, kun se ajatus neljännestä on niin vahva ja koko ajan pinnalla.

En malta olla väläyttelemättä asiaa miehelle aina tilaisuuden tullen.. en tiedä onko vaan toiveajattelua, mut jotenkin tuntuu, et vaikka hän sanoo selkeän "ein", niin oisko siellä kuitenkin pieni mahdollisuus olemassa...

Jos tää ei-linja jatkuu, niin miten ihmeessä tästä vauvakuumeesta pääsee yli!?!?
 
Meillä vähän samanlainen tilanne. Kolmas raskaus tuli niin puskista että siinä oli sulateltavaa pitkäksi aikaa ja miehelle eritoten oli suuri shokki, että kolmas ilmoitti tulostaan niin pian toisen jälkeen. Keskimmäinen oli juuri puoli vuotta täyttänyt.
Toki kolmas oli haaveissa, mutta ei ihan noin nopeasti :D
Ja silloin puhe oli, että tää todellakin viimeinen lapsi että ei enempää. Ja mies oli jyrkästi tätä mieltä. Itsekin vielä traumaattinen käynnistysyrityksen jälkeen joka johti sektioon, vannoi että ei enää ikinä lapsia.

Mutta ikuinen vauvakuume kun on, niin kevään ja kesän aikana se pääsi valloilleen ja pahasti :love:
Miehelle sitten vitsinä ja tosissaan aloin puhelemaan, että entäs jos kuitenkin yritettäisiin vielä neljäs. Vaikka kesällä mies oli vielä että ei, nämä kolme saa riittää.
Sitten alkoi höyryämään isomman auton ostosta ihan tosissaan, johon totesin että sitten saat ostaa, jos meille neljäs lapsi tulee :D

Muutenkin puhuin miehelle että se neljäs menee siinä missä kolmaskin, isompaan asuntoonkaa ei tartteis hetkeen muuttaa kun hyvin mahduttaisiin tässä olemaan. Esikoinen on jo omatoiminen ja keskimmäinenkin on varmasti lähempänä kolmea ellei yli kolme vuotias kun neljäs syntyisi.

En tiedä mikä lopulta miehen sai päätöksen tekemään, että yritetään vielä neljäs tähän konkurssiin (y)
nyt on yk2 menossa. Eli voi olla että perustelut riitti vakuuttamaan miehen ja muutenkin se on ollut aika myötäileväinen lopulta että miksi ei, eikä sitä, ei lapsia enää- kommenttia ole kuulunut kesän jälkeen.

Taitaa osa miehistä olla vaan hitaasti lämpeneviä ajatukselle, jos vielä yksi lapsi...
 
Ihanaa, että sait miehen lämpenemään neloselle! (y) toivottavasti tärppää nopeasti!

Mulla edelleen piinaa... En oo halunnu mistään vauvakamppeista vielä luopua. Sekin on pitänyt toivoa yllä, ettei mieskään oo niistä mitään maininnut. Nyt kun sit rohkenin tästä kysyä (siis, et miten ei oo ehdottanut niiden eteenpäin laittoa, vaikka ei enää lapsia halua), niin sano syyks sen, etten minä siihen kuitenkaan suostuis. Mulla on ollu kynnys niistä mainita, koska pelkäsin, et mies ois sitten heti valmis myymään ne.. Viikonloppuna nyt varastoa järjesteltiin ja turvakaukalo siellä vähän edessä pyöri ja etsi paikkaansa, mut edelleenkään ei mitään siitä sanonu... Toivon mielessäni, et oikea syy ois kuitenkin se, ettei mieskään ihan varma oo, et josko sille vielä kuitenkin tulis käyttöö :rolleyes:

Oon vaikka mitä perusteluja neljännelle yrittänyt keksiä, mut mikään ei mee läpi..:cautious: Auto tuntuu miehille tyypilliseen tapaan olevan yks iso kynnyskysymys.. Sitäkin oon yrittäny sanoo, et voisin ostaa isomman auton, jolla kuljettaisiin koko perheen voimin ja mies voisi pitää "normiauton", jolla kulkis ite töihin ja silloin, kun ei kaikkia lapsia tarviis ottaa kyytiin. Jopa kakspaikkaseen oon antanu luvan :D epätoivoista...:rolleyes:
 
Onhan tuokin jo puoli voittoa, että ei oo pyytänyt vauvakamppeita myymään, josko se siitä pikku hiljaa sitten lämpeis, kun saa rauhassa asiaa miettiä.
Toisaalta olisihan se varmasti helpompi tietää haluaako mies jossain vaiheessa vielä sen neljännen, niin osaa itsekin siihen sitten asennoitua, olipa vastaus sitten mikä tahansa.

Yleensä miehet niin innostuu noista autoista ja alkaa miettimään isompia mihin kaikki mahtuu, ainakin täällä joka hiton ilta noita autoja selataan läpi ja mulle näytellään milloin minkäkin laista, joista en ymmärrä pätkääkään :cautious:

Itse laiton saman tien pieneksi jääneet vaatteet eteenpäin ym. tavarat mitä ei tuo pieni isäntä enää tartte jo ennen kuin meillä asiasta ruvettiin puhumaan, että annetaan neljännelle lupa tulla.
Sitten kun asiasta oli jo vähän puhuttu, mutta juuta eikä jaata oltu vielä miehen puolelta sovittu, aloin noita vauvan leluja katselemaan siihen malliin, mitkä joutaa kiertoon niin sitten mies sanoi, että älä vielä heitä pois :LOL:

Mut mä pidän sulle peukkuja kovasti pystyssä, että se isäntä siellä nyt lämpeis neljännelle lapselle ja päästäis sut piinasta pois (y)
 
Joo, toivo elää vielä :whistle:

Meillä tuo autojuttu niin, et mies ei missään nimessä mitään vähänkään pikkubussiin viittaavaa suostu ees harkitsemaan, ulkonäkö syistä mm... Ja kovasti väittää, ettei sopivaa 6-7 paikkaista autoa oo olemassa, kun niitä ei kuulemma enää valmisteta eikä mikään ihan vanha romu saa olla.. Vaikka onhan niitä nettiautossa ym. jotain n. 10v vanhoja, jotka mulle kävis sekä ulkonäön/hinnan/vuosimallin suhteen. Toki siis olen tämänkin asian jo selvittänyt :p

Mut ei auta kuin odottaa... Varmaan joskus vuoden päästä sitten viimestään on pakko luopua toivosta, jos ei siihen mennessä tapahdu mitään..:unsure:
 
Jihuu!!!(y):love: mies näytti eilen vihreää valoa neloselle!!

Viikko sitten otin taas asian esille ja juteltiin.. Mies ehdotti, että mietitään viikko niin, et hän miettii, mitä jos tulis vauva ja minä mietin, mitä jos lapset ois tässä. Mulla on niin pitkään tää vauvatoive jo ollu mielessä, et eipä se siitä mihinkään muuttunut. Mut yllättäen mies olikin tullu toisiin ajatuksiin!:) Oli selkeesti miettinyt asiaa. Kun alettiin jutella asiasta, niin kaiveli esiin oikein lapun, johon oli listannut "ehtoja". No ne oli ihan ok, joten jeejeejee vauva saa tulla :love:
 

Yhteistyössä