~~kuumia aaltoja~~ "so what"

Tervehdys naiset !
Minni tervetuloa takaisin reissusta ! Hyvä, että reissu mennyt hyvin. Lasten kanssa on ihanaa matkustaa :) Kyllä he nauttivat.
Itsellä toi matkakuume jouluksi vain kasvaa...Mutta näyttää nyt siltä, että tyytyminen kotioloihin ja pitää vaan alkaa vähitellen sitä joulua laittamaan, noin ruokien puolesta. Kyllä kai sitä tunnelmaakin vähän saa itselleen luotua nyt kun on lunta ja valoa jouluvaloista :xmas:
Sunnuntainen joulukonsertti sai minutkin herkäksi ja miettimään joulun sanomaa ja jotenkin tuli niiiin hyvä fiilis. Oli Pentti Hietasen joulukonsertti, kirkossa. Kirkko oli täynnä ja akustiikka hyvä. Kotiin tuomisiksi ostin vielä Hitasen perheen joululevyn, missä ei perinteisiä joululauluja; upea on :saint:

mur-murille toivotan yöunia :wave: Itse kun sänkyyn pääsen, niin nukun kuin tukki. Harvoin edes herään, kun mies lähtee aamulla aikaisin töihin tai kömpii illalla myöhemmin sänkyyn kuin minä. Me ollaan niin erilaisia...
Klo 4:34 kun oot tekstiäsi kirjoitellut, mua ei sais havahtamaankaan... Mikähän siihen nyt auttaisi ? Siis tuohon sinun valvomiseen, mun nukkumiseen ei tarvii apua ...:LOL:

Lilleriina :mäkään en ole saanut luettua Lorna Byrnen enkelikirjaa edes loppuun, menee jo niin yli mulle...vaikka enkeli-ihminen olenkin. Mulla ihan omat käsitykset asioista :saint:

Kaikille tasapuolisesti hyvää alkanutta viikkoa ja joulun odotusta :xmas:
 
Viimeksi muokattu:
Minni tervetulemas takaisin lomalta. Ihanaa, että oli noin onnistunut reissu. Onni on tosiaan hauska vekkuli. :flower:

Mur-mur muistan sinua ylöspäin. :kiss: Ei totisesti ole hauskaa valvoa jatkuvasti. Minullakin on jokus jaksoja, ettei tahdo millään nukkua, kuin aamuyöstä ja silloin menee kyllä päivätkin pilalle.

Paulanna kiitos kiitoksista. Ymmärsit, että haluan vain hyvää, en jyrätä ketään. :hug:
Kiva, että sinulla tuli konsertissa hyvä fiilis.

Lilleriina liika enkelihälinä vie kyllä vikaan. Itse en ole noita kirjoja edes lukenut. Koska en usko tuollaiseen touhotukseen tuossa asiassa ja koska siellä keskipisteenä on enkelit ei Jeesus.
Tosin en ole lukenut, mutta se käsityksen saa jo siitä touhotuksesta siinä ympärillä ja takakannesta. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: paulanna
Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille !

Lunta satelee hiljalleen ja ulkoilu kutsuu; lumityöt ja koiran kanssa lenkkeily. Pitäisi minunkin hankkia tuolle otukselle jokin takki täksi talveksi; joskus on ollut, mutta nyt ei. Enempi tuo kyllä värjöttelee tassuillaan kylmässä, on niin söpö kun vuorotellen nostelee tassujaan kun paleltaa ja katse kotiakohti aina kun yli 10 astetta pakkasta.

Tänään ihana vapaa keskellä viikkoa. Kyllä tekee hyvää. Huomennakin pidän vapaata ja sitten ennen joulua olenkin kaksi viikkoa täysillä työntouhussa ja sitten ihanat pitkät vapaat. Matka-ajatuksesta ollaan lähes luovuttu, eiköhän se joulu mene kotonakin. Ja jospa alkais vähitellen leipomaan jotain pakkaseen ja suunnittelemaan jouluruokia.

Verenpaine tasaantunut, mutta eipä sitten lääkärikeskuksen lääkäri tiennyt, että lääke minkä mulle määräsi ei käy raskauden aikana. Eli vaihtoon menee. Olin s-postitse yhteydessä omaan lääkäriini lapsettomuusklinikalla ja kirjoitti, että ainoa sopiva on Albetol. Eli huomenna apteekkiin hakemaan uus lääke. Munasolunsiirtoasiatkin selvittelyssä, kunhan paine hyvällä tasolla ja asiat selviää niin eiköhän me vielä siirtoon mennä ensi vuoden puolella. Olen ollut yhteydessä muutamaan ulkomaan klinikkaan, näyttää nyt siltä, että Tarttoon ei enää mentäisi. Espanjassa on klinikka, mikä antaa takuut: jos ei neljässä siirrossa raskautta tai keskeytyy ennen 28 rv saa rahat 100% takas. Mutta summa on jotain "mieletöntä"...Lotto vetämään ja toivomaan ihmettä :LOL: tai sitten kaikki pennit kasaan ja eihän sitä voi rahassa mitata, jos sen oman vauvan vielä saisi. On sitä paljon turhempiakin rahan menoja. Sorry, että taas näitä omia juttuja veivaan, mutta on niin mukava jakaa asiaa, josko kommenttejakin saan...Olen myös kirjoitellut muutamien siirtoon menijöiden/ jo olleidenkin kanssa privana :heart:

Nauttikaamme tänään itsenäisyydestämme: jo 95-vuotta !
 
  • Tykkää
Reactions: Uudi
Hei kaikille :flower:

Hyvää itsenäisyyspäivää.
Tässä on syöty hyvin ja juhlallisesti. Joulukuusi meillä on tapana laittaa aina itsenäisyyspäivänä ja lapset sen tuohn koristelivat. Kaunis on, kameran salama sai taas kyytiä =)

Mitäs kuuluu Marzalle? onko mulla menny hänen kuulumisensa ohi vai eikö ole hetkeen kirjoitellut :)

Unesta ootte puhelleet. Voimia kaikille niille joilla on unen kanssa vaikeuksia. Unet menee minullakin niin pätkissä, pikkuinen hamuaa tissiä ja 3v saattaa kömpiä viereen jne... ja nukkumaan meneminen on mennyt myöhempään kuin mitä se ennen oli. Viimeyönäkin menin yhen aikaan vasta nukkumaan, huoh. ja sitten aamulla pitää herätä 7.00. Tänä aamuna sain nukuttua miehen ansiosta 8.30 :O ja pomppasin pystyyn kuin raketti, kun niin säikähin että, oon myöhästynyt lasten kouluun laitot mutta onneksi oli itsenäisyyspäivä :D mies keitteli puuroa tyytyväisenä kun minä juoksin paniikissa keittiöön... :xmas:

jaahas, nyt läenkin syömään.
Illan jatkoja tytsyt!
 
Hei

Täällä toinen yö kyöpeli. Toivottavasti Mur-Mur on untenmailla. Nukahdin sohvalle kesken linnan juhlien ja olen sitten pari tuntia tässä valvoskellut. Tyttön itkuun heräsin, sillä on tulossa hampaita, toivottavasti vain sitä itksekeli eikä ole muutoin taas tulossa kipeäksi. Pitäisi saada sille se influensarokotuskin otettua olen odottanut, että olisi ihan terve. Vielä on vähän ollut rohinaa välillä nukkuessa. Kissa täytti paripäivää siten 18v.

Lillis itsekseni olin kurssilla ja juurikin oli kiva olla aikuisten kanssa ilman lapsia. Tammikuussa on toinen päivä siihen liittyen :)

Minni kiva, että matka sujui hyvin. Minusta tuntuisi myös pahalta jättää tyttö kotiin ja lähteä pitkälle lomalle.Ehkä sitten, kun tyttö on isompi ja haluaa itse mielummin jäädä hoitoon. En ole vielä raaskinut edes yhdeksi yöksi päästää tyttöä mummolaan vaikka siellä se viihtyy ihan hyvin. Jos lähden ulkomaiselle klinikalle toista lasta yrittäämään niin sitten varmaan jätän tytön hoitoon tänne, mutta matka ei toivottavasti paria kolmea päivää pitempään vie.

Tähtönen ai ihanaa teillä on jo joulukuusi.

Nyt yritän uudelleen mennä nukkumaan.
 
Heippatirallaa ja hyvää toista adventtia kaikille :xmas:

Hiljaista on ollut sitten viime päivinä täällä...Liekö kaikilla jo jouluvalmistelut meneillään. Paistelen torttuja tässä minäkin, toinen satsi uunissa; ihana tuoksu. Niin kova oon itselleni, että yhden olen syönyt ihan ekoista paistelemuksista joskus viime kuun puolella, seuraavan syön vasta jouluna. On ne sellainen kaloripommi.
Mulla meni verenpainelääke vaihtoon ja nyt on välillä tuo yläpaine ollut jo niin matalalla, että ihan huimaa. Mutta katsellaan nyt miten elimistö tottuu...
Ulkoillut olen enemmän nyt viimepäivinä, on niin mukavaa, kun on lunta. Koirakin nauttii.

Nyt ois parin viikon työponnistus ennen vapaata...Nyt mä oon jo vähän "sulanut" joulun suhteen, ehkä siitä voi vaikka nauttiakin täällä kotomaassakin. Lahjat on osittain hankittu ja pari pikkujuttuu vielä niin nekin ok. Kyllä oli perjantaina muutama muukin ostoksilla.

Yhdet sukat pitäis vielä kutoa ja sitten ois kutomisetkin tehty. Mattokin on valmis ja siitä tuli ihan kaunis ekaksi matoksi :) Paikkaa sille ei vielä ole, mutta sitten kunhan yläkerta saatu rakennettua niin löytyy sillekin sopiva paikka.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ! Ja rauhallista joulunodotus aikaa :xmas:


Miten kaunis kuva tuo mur-murin itsenäisyyspäiväkuva ! Olet taitava, kun osaat tuollaisen laittaa ! Terveisin täys tumpelo koneiden kanssa
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur*
Heippatirallaa ja hyvää toista adventtia kaikille :xmas:

Hiljaista on ollut sitten viime päivinä täällä...Liekö kaikilla jo jouluvalmistelut meneillään. Paistelen torttuja tässä minäkin, toinen satsi uunissa; ihana tuoksu. Niin kova oon itselleni, että yhden olen syönyt ihan ekoista paistelemuksista joskus viime kuun puolella, seuraavan syön vasta jouluna. On ne sellainen kaloripommi.

Oi oi, kun sie maltat kieltäytyä herkuista!!!..mie olen surutta popsinut:ashamed:..onneksi paino ei ole noussut.. mutta ei kyllä juuri laskenutkaan, samoissa sahannut kohta 3vko..

Mulla meni verenpainelääke vaihtoon ja nyt on välillä tuo yläpaine ollut jo niin matalalla, että ihan huimaa. Mutta katsellaan nyt miten elimistö tottuu...
Ulkoillut olen enemmän nyt viimepäivinä, on niin mukavaa, kun on lunta. Koirakin nauttii.

Nyt ois parin viikon työponnistus ennen vapaata...Nyt mä oon jo vähän "sulanut" joulun suhteen, ehkä siitä voi vaikka nauttiakin täällä kotomaassakin. Lahjat on osittain hankittu ja pari pikkujuttuu vielä niin nekin ok. Kyllä oli perjantaina muutama muukin ostoksilla.

Yhdet sukat pitäis vielä kutoa ja sitten ois kutomisetkin tehty. Mattokin on valmis ja siitä tuli ihan kaunis ekaksi matoksi :) Paikkaa sille ei vielä ole, mutta sitten kunhan yläkerta saatu rakennettua niin löytyy sillekin sopiva paikka.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ! Ja rauhallista joulunodotus aikaa :xmas:


Miten kaunis kuva tuo mur-murin itsenäisyyspäiväkuva ! Olet taitava, kun osaat tuollaisen laittaa ! Terveisin täys tumpelo koneiden kanssa
..pitkään ettin sopivaa - väriltäänhin hieman Itsenäisyyspäivään passaavaa..ja löytyihän se lopulta.=)

Tässäpä muuten linkki siihen yleisimmin käyttämääni hymiösivustoon:
Glitter Graphics: the community for graphics enthusiasts!

Sieltä vaan ettit sopivan kuvan ja naputat hiiren vasemmalla näppiksellä..sitten tuollaisesta laatikosta..To post on Glitter-Graphics.com and forums, use this BB code:(lukee sen laatikon yläpuolella)
..napautat hiirulaisen vasemmalla ekaksi(teksti tummenee)ja sitten hiirulaisen oikialla näpäytät kohdasta "kopioi"..

Tuot siten tänne näin: hiirulaisen oikialla näpäytät "liitä" ja Voila....siinä se on!=)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!:wave:

..vaan nyt piu pau..ZZzzzZZZzzzzzzz(ainahin koetan)

((muoks))..vielä..kyllä se miun ovis vaan tuli vasta toissapäivänä - Kp26***keles, en paremmin virka!:headwall:(lämmöt kohosi Kp27)
Normisti kierto sen 27..kierto venyy 14 päivää..onpa kiva nyt odotella tätiä ihan Jouluksi sitten:(..vaan näinpä se onhin aina - punanuttu tulee miun tykö Joulun aikaan..jos ei muuten satu, niin siirtyy: 2009 Tärppi tapanina(tätipäivä siis olisi ollut aatto)/2010 täti Tapanina/2011 täti Aattona..ja 2012 tulee varmaanhin sitten 21-22.12
..joulun väri ihan pöksyssä saakka..: /
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki missä ootte? :attn:

Joko on kortit kirjoitettu? Minulla odottelevat tuossa vielä kirjottajaansa. No tänään vielä ehtii. Muistatteko onko tämä jo neljäs vai kolmas runsas luminen talvi täällä etelässä. 2010 kun tyttö synti joulukuun lopussa niin lunta oli jo ollut pitkään ja sitä oli todella paljon ja sitä riitti myös viime talvena, mutta oliko jo 2009 kin? Nyt on onneksi ollut vain pakkaslunta niin on helpompaa rattaiden kanssa liikkuminen kuin suojalumessa tai siinnä jäätyneessä "perunapellossa". Minulla on rattaissa piemmät pyörät edessä, ne sitten vähän raskaammat työnnellä lumessa. Olen etsinyt isopyöräisiä toisiksi rattaiksi, kun olen autoton niin on tärkeät kulkupelit noi rattaat.

Mur-Mur täti se haluaa juhlistaa joulua siellä sinun luonnasi, jospa teillä on niin mukava joulu, että ei malta mokoma pysyä poissa. Onkos valosta ollut apua. Minä en ole saannut valoani edelleenkään käyttöön, joten tässä sitä kukutaan ja iltapäivällä sitten nuokutaan :O

Nyt yritän tuonne sänkyyn mennä, jos en nuku niin ainankin lepään.

Oivikki
 
Minulla kortit odottavat vielä saajiaan..laittelen ne siihen postin punaiseen kuoreen viim. 13.12 niin lähtevät samaan aikaan menemään.

Pojan koulukuvasta teetätin muutaman kauniin jouluisen kortin ja ne laittelen vain läheisimmille tuttaville(äiti, sisaret jne..)

Valohoitoa olen muistanut "ottaa" epäsäännöllisen säännöllisesti:whistle:..illasta olisi enämpi aikaa mutta sitä ei suositella enää klo. 20 jälkeen otettavaksi.

Oivikki, hanki ihmeessä isorenkaiset kulkupelit tyttöstä työnnellä, ne paljon paremmat runsaassa lumessa - itsekin vuosia autottomana yh:na, niin tiedän kokemuksesta.

Juuh, on se vaan hyväksyttävä tuo tädin tulo joulupöytäänhin..vaikka kovasti yritänhin pois poikeen sohia:stick: Huuuuus!!!!..;)

Nati nati:heart:..minua ei taas väsytä..mutta parina yönä olen nukahtanut suht aikeiseen ja kunnon yöunet siinä tuli, jopa useampi tunteroinen.=)

..jospa se nyt helpottaa kun tuo viivästynyt ovis oli Itsenäisyyspäivänä..nyt vain masu aivan piukean turvoksissa ja tisut nii-iin kipiät, tulessa aivan - auts, auts:$


Ps. Mie kovasti halajaisin ittelleni olkarin lattialle, sellaista pyöreää virkattua mattoa - ISOA.:rolleyes:

Huutiksesta löysinhin edullisesti: reilu 100e/160cm..vaan kun ei nyt näin Joulun alla raskisi enää..rahaa palaa silloin muutoinhin enemmän.
Kävi myös mielessäni jos kudetta ja ison virkkuukoukun hankkisi - alkaisi itse väkertämään..vaan kuteita ei niin helposti täältä saa, netistä kyllä..ovat vain niin tyyriitä kun kilohinnalla myydään:O..woe woe, saattais tulla matolle hintaa jo kummasti:confused:


:attn:Onko kukaan täällä itse noita mattoja kuteista virkannut?..paljonkohan olisi kuteen menekki esim. n. 100cm mattoon?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: paulanna
Minä täällä mahani kanssa tappelen. Ollut monta viikkoa jo ylävatsa ihan turvoksissa eikä mikään auta. Syön niin tuntuu, että jää vatsalaukkuun ja sitten tuntuu, että on täynnä koko ajan.
Olen kyllä lääkärin saanut maanantaille. Katsotaan sanoi tohtori.

Oivikki toivottavasti tyttö ei tullut kipeäksi. Rattaat kannnattaa kyllä olla hyvät, kun niillä joutuu paljon lykkiä. Väsyy muuten itsekin liikaa, kun tuskassa yrittää sohjossakin edetä. Toivottavasti sinun väsymys helpottaa.
Kortteja en ole saanut vielä postiin.

Mahtava ikä sinun kisulla Onnea hänelle !!:hug:

Mur-mur mukavaa jos olet saanut vähän nukutuksi. Toivotaan, että siitä se lähtee.

Harmi, että juuri jouluksi saat täti pahalaisen kylään. Toivotaan, että löydät sopuhintaisen maton. Ne on kyllä kauniita ne isot pyöreät, virkatut matot.
Tsemppiä valohoitoon. :kiss:

Paulanna ahkerasti olet kutonut. Minä tykkään kovasti itse kudotuista matoista. Äiti meillä paljon kutoi nuorempana. Nyt vanhempana hän on maalannut posliinia ja ihania juttuja on tehnytkin. On taitava siinä.
Tuo huimaus on kyllä kurjaa. Toivottavasti olosi pian tasapainottuu. :heart:

Minut ja Onni on taas pyydetty vanhankodille perjantaina, kun olis sotaveteraanien joulujuhla ja lapsia tulis sinne tarhasta myös.

Pitää tänään ilmoittaa vielä, että pystynkö mennä tämän mahan kanssa.
Pitikin nyt turvota näin pahasti, kun joulukin tulossa ja kaikki herkut.
No oma syy. Kuka käskee syödä liikaa ja vielä epäsäännöllisesti. Niitä herkkuja siinä aina liikaa menee, ei ruokaa niinkään.


Hyvää iltaa kaikille Tv Uudi
 
Viimeksi muokattu:
Kiva juttu uudi , että Onni ja sinut kutsuttu vierailulle, toivottavasti paranet ja pääsette sinne :)
mur-murille matonkuteista: täällä meilläpäin myy kangaskaupat ( osa vain) ja hinta on melko kova...Mä ostin puuvillakudetta, mikä sopii hyvin virkkaukseenkin ja oli aika kallista...en nyt tarkkaan muista, mutta mun kutoma matto tuli maksamaan sellaiset yli 60 e kuteet...ostin rosin kahta eri kudetta, toinen sellaista pörröisempää...
Itsetehty ei ole ollenkaan halpa vaihtoehto, mutta onhan se sitten ihana.

Mä olin tänään vyöhyketerapiassa, voi miten mukavaa oli. Kutomisesta oik. Puoli niskaa vain tosi jumissa.

Meidän huushollissa on päätöksiä tehty ja vauva-asian eteen tehdään vielä ainenkin yksi siirto ulkomailla ellei sitten useampikin, jos ei heti tärppää...ollaan nyt menossa sellaiseen klinikkaan, mikä antaa rahat takas ellei hoito tuota tulosta tai raskaus keskeytyy ennen rv 28. Onnellinen olen tästä päätöksestämme ja sen toteutuksen odottelusta. Verenpaine nyt uudella lääkkeellä tasaantunut ja välillä jopa liian matalakin, joten hyvä niin. Suomen lääkärini antoi luvan siirtoon ja siis kohti vauvan saantia suuntaamme ja kaiken toivon siihen laitamme :)

Nyt täytyy kyllä alkaa nukkumattia odottelemaan, vaikka tämä viikko mennytkin vähillä unilla, olen joutunut heräämään aikaisin parina aamuna ja sama jatkuu huomennakin.
Hyvää yötä valvojille ja nukkuville !
 
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur*
Kiva juttu uudi , että Onni ja sinut kutsuttu vierailulle, toivottavasti paranet ja pääsette sinne :)
mur-murille matonkuteista: täällä meilläpäin myy kangaskaupat ( osa vain) ja hinta on melko kova...Mä ostin puuvillakudetta, mikä sopii hyvin virkkaukseenkin ja oli aika kallista...en nyt tarkkaan muista, mutta mun kutoma matto tuli maksamaan sellaiset yli 60 e kuteet...ostin rosin kahta eri kudetta, toinen sellaista pörröisempää...
Itsetehty ei ole ollenkaan halpa vaihtoehto, mutta onhan se sitten ihana.

Mä olin tänään vyöhyketerapiassa, voi miten mukavaa oli. Kutomisesta oik. Puoli niskaa vain tosi jumissa.

Meidän huushollissa on päätöksiä tehty ja vauva-asian eteen tehdään vielä ainenkin yksi siirto ulkomailla ellei sitten useampikin, jos ei heti tärppää...ollaan nyt menossa sellaiseen klinikkaan, mikä antaa rahat takas ellei hoito tuota tulosta tai raskaus keskeytyy ennen rv 28. Onnellinen olen tästä päätöksestämme ja sen toteutuksen odottelusta. Verenpaine nyt uudella lääkkeellä tasaantunut ja välillä jopa liian matalakin, joten hyvä niin. Suomen lääkärini antoi luvan siirtoon ja siis kohti vauvan saantia suuntaamme ja kaiken toivon siihen laitamme :)

Nyt täytyy kyllä alkaa nukkumattia odottelemaan, vaikka tämä viikko mennytkin vähillä unilla, olen joutunut heräämään aikaisin parina aamuna ja sama jatkuu huomennakin.
Hyvää yötä valvojille ja nukkuville !
Voi paulanna, kunpa tärppäis jo ekasta hoitokerrasta - ihuna olis!:kiss:
 
Uudi kiitos, välitän kissalle onnittelut. Onneksi tyttö ei sairastunut uudelleen vaan taisi ne hampaat vaivata. Ihanaa, jos pääsette tuonne vanhainkodille Onnin kanssa. Oletko kokeillut cuplatonia vatsavaivoihin, jos se helpottaisi hetkeksi? Hyvä, kun menet lääkärille, toivottavasti lääkäri ottaa asiakseen vaivasi, sillä itesellä monta vuotta kesti ennenkuin pääsin tutkimuksiin. Otettiin vain verikokeet, että ei ole laktoosi ongelmaa ja kun ei ollut niin katseltiin vaan.

Mur-Mur jospa se valo jo sinua vähän auttelee tuossa nukkumisessa. Juu älä liian myöhään valoa käytä. Minä aikoinaan ennen 10.00 otin valohoitoja, luin silloin jostain artikkelista, että aamulla on tehokkainta.

Paulanna ihania uutisia teillä :D. Kyllä on hyvä, että suunnitelma on valmiina etenemisen suhteen ja verenpaineet kunnossa! Itsellä vielä mietintämyssy päässä minne suunnataan. Toivottavasti ennen uutta vuotta on suunta selvillä minullakin.

Tänään taas lykin rattaita ja kyllä oli sellaista kuntoilua, että ei tosiaan tarvitsen huonoa omaatuntuoa pitää siitä, että ei saa riittävästi liikuntaa. Nyt on yhdet isopyöräiset kiesit kiikarissa, katostaan syntyykö perjantaina kauppoja. Nyt on joulukortit kirjoitettu ja ositekirja päivitetty :xmas:

Hyvä yötä ja kauniita unia!

Oivikki
 
  • Tykkää
Reactions: Uudi
ihanaa muakin täälläkin kaivattu...kovin tunnen itseni rakastetuksi täälläkin :heart:
kummi otti yhteyttä eilen liki ensi kerran tekstarissa vaan HEI
tänään tuli sitten koko viesti Hei Maire laitatko tilinumeron että voin laittaa joulurahaa
en siis voi uskoa miten ihminen katoaa ja ei ota yhteyttä ja sitten tahtoo edelleen rahaa antaa...kun en haluaisi rahaa vaan oikeasti sen yli 70v kummmini meille ja olla yhdessä perheen kesken.. en enää osaa sanoa mitään sillä viimeksikin antoi mulle 500€ käteen kun oli meillä ja olin todella ihmeissäni.. siis oikeasti voi ihmetys sentään.
Monen monta kertaa sanoin että en missään nimessä ota tuota summaa niin hän intti ja oikeen suuttui että se on minulle vaan.
ehkä oli onnellinen kun 30v on mennyt edellisestä tapaamisesta sillä hänellä meni sukset ristiin minun vanhempieni kanssa mutta syytönhän minä siihen kaikkeen olin.
kuitenkin hän ihmisenä on mulle rakas ei raha onnea tuo vaan se ihmisen lähelläolo ja meillä suvussa se kaikkien ilo ja onni ja yhteinen aika minkä kukakin tuo.
Mutta siis kummi voi hyvin mikä on tärkeintä.
joulu tulee ja kummi voi siis hyvin se on mun ihana ennakko joululahja =)
ainoa on se että olen hirveän ihmisrakas ja tykkään vieraista ja ystävistä ja mua sitten harmittaa kun täällä on paljon ihmisiä joiden kanssa olis ihana
ihan livenä jutustella mutta kaikki asuu kaukana???
kirjoitinkin tuonne vauvakuumeilijoiden puolelle liki samaa tekstiä että olis ihana tavata mulla auto ja meille sais tulla olla yötä jne...
voin vaikka hakea=)
nyt pitää mennä laittamaan karjalanpiiraat ja munavoi ja laittaa pikkunen yöpuulle ja sitten katellaan miehen kera dallas kun meillä tuo ihme kanavapaketti missä on mtv sarja ja siellä ne vanhat jaksot rulaa ;)
illlan jatkoja ...Maire
 
Maire ihanaa, että kummisi on kunnossa. Hänellä on halu ja ilo antaa, suo se hänelle, vaikka varmaan vaikealta tuntuu. Missä päin Suomea sinä asut ? :kiss:

Paulanna voi kun teillä nyt onnistuisi se vauva-asia ulkomailla. Kovasti toivotaan ja rukoillaan näin. :heart:

Me sitten oltiin possun kanssa vanhainkodilla ja hyvin meni. Suosio oli taattu. Vielä pyydettiin kolmaskin kerta, kun kaikki ei ole vuoroissa tietenkään yhtä aikaa ja sitten nämä vuorolaiset ei nähneet, jotka nyt ei olleet.

Sitten mentiin mummun vanhainkodille vielä isän kanssa ja käytiin hänellekin näyttämässä ja vähän muillekin ja sielläkin oli intoa. Yksi rouva sanoi, että kehitysvammaiset tykkäisi varrmaan. Asuvat siinä samassa talossa. Vaan minä sanoin, että nyt en kyllä enää jaksa, että voin tulla toiste.
Tämä hoitaja, kun sanoi, että hänen poikansa olis siellä.

Kyllä me vielä mennään. Lapsia oli myös ekassa vanhainkodissa ilahduttamassa sotaveteraaneja ja voi miten suuri ilo oli lapsille päästä silittämään Onnia. Oikein tönittiin siinä toisia.

Vatsa ollut pikkasen parempi ja olen sitten jaksanutkin paremmin. Lääkäri kuitenkin maanantaina onhan se vieläkin turvonut, siis se vatsa ei lääkäri. :kieh:

Ihanaa iltaa jokaiselle tv Uudi
 
Viimeksi muokattu:
Heips.

Kiitokset paluutoivotuksista.

Olipas sulla Paulanna paineet tosiaan nousset tosi ylös. Hyvä että nyt olet saanut ne tasaantumaan. Tsemiä hoitoihin, oletteko menossa sinne Espanjaan.


Oivikki
, joko sait influenssarokotteen otettua itsellesi ja tytölle. Me otettiin kaikki kolme n. parisen viikkoa sitten, mies sai sen jo töistä. Muistelen muuten että tämä olisi kolmas luminen talvi täällä etelässä. Ostin keväällä kolmipyöräiset Phil&Teds rattaat kun niihin saa kaksi lasta päällekkäin (en halunnut niitä perinteisiä kaksostenrattaita jotka vierekkäin) ja niissä siis isot renkaat ja hyvin menevät lumessa, paljon paremmin kuin vaunut, vaikka niissä saa ne isot pyörät vaihdettua eteen heittoaisalla. Kyllä meinaa silti hiki tulla kun kahta työntää. Toivottavasti sait kaupat tehtyä.


Kiva kun Uudi olet taas possullasi viihdyttänyt muita. Peesaan Oivikkia eli toivotaan että lääkäri ottaa asian tosissaan sun mahavaivat.

Joulusta puheenollon niin itse olen jouluihminen, tykkään tosi kovasti joulusta mutta en mielestäni hössötä sillä. Tykkään poltta kynttilöitä, jouluvaloista, ruuasta, koristeista yms. mutta en halua näitä tehdä/syödä kovasti aikaisemmin, paitsi kynttilöitä poltella, koska kun aattona ne laittaa niin tulee sitten hyvä joulufiilis näistä. Ehkä tuohon takapihan kartiokoristekuuseen vielä laitan valot vähän aikaisemmin. Kuusta en nyt aio tänävuonna laittaa kun on niin pieni olohuone ja lasten lelut ja leikit vie tilaa, ensi jouluna sitten kun asutaan uudessa asunnossa. Ruuat pyrin tekemään itse ja jos en ehdi niin sitten ostan kaupasta. Saas nähdä miten tänä vuonna käy...mitään en ole vielä tehnyt.:whistle: mutta onhan tässä aikaa.

Ja nyt taas nukkumaan...menipäs taas myöhään.

Hyvää joulunalusaikaa.

Minni
 
Viimeksi muokattu:
Heippa naiset:heart:
Joulu alkaa jo kolkutella oven takana...Minä olen jo hankkinut lähes kaikkki lahjat, jee ! vanhimman pojan tyttöystävälle vielä jonkun vaateliikkeen lahjakortin hommaan niin kaikki on ok.

Minnille: kyllä me ollaan espanjaan menossa siirtoon :)

uudi ja onni :ihanaa, että vanhainkodin vierailu meni hyvin, kyllä kaikki varmaan on innoissaan possusta:kiss: Toivottavasti sun vatsavaivasi helpottaa ja lääkärikään ei totea mitään ihmeellistä. Joskus voi jotkut ruuatkin kovastikin ärsyttää vatsaa ja stressi (toivottavasti ei sinulla sitä ole). Mun vanhimman lapsen vatsavaivojen syyksi löytyi jokun vuosi sitten energiajuomat (hän joi niitä päivittäin) ja että ,ä inhoon jo niiden energiajuomien hajuakin :( Koskaan en ole maistanut, haiseekin jo niin ällölle.

marzakin palasi linjoille pitkästä aikaa, kiva, että kummisi asiat ok. Voit huoletta viettää joulua.

oivikille rattaista: mulla oli aikanaan BRION-rattaat viimosella, sellaiset kuomurattaat ja lapsi nukkui päikkärit ulkona kolmevuotiaanakin niissä ulkona. Ihmettelivät vähän kun tarhaan meni ekaa kertaa kolmevuotiaana, että ulkonako pitäisi nukkua...Niin hän sai sitten sielläkin jatkaa perinnettä vielä hetken aikaa, ei osannut edes asettua sisällä nukkumaan. Sitten ne unet loppuikin, kun ei enää oikein mahtunut rattaisiin tai tätit tarhassa ei viitsineet ulos enää viedä nukkumaan. Pyörät ei ollut kauheen isot, mutta kulki hyvin lumihangessakin. Nyt, jos ja kun vielä vaavin saisimme meille, ostaisin EMMALJUNGAN ihan vaunut ja sitten myöhemmin ratasosan niihin.

Kiitos mur-mur , kun opastin kuvasivustolle, voi olla, että joskus tarviin.

pieni tähtönen onkos kuusessa pysynyt hyvin neulaset, kun itsenäisyyspäivänä kuusen laitoitte ? Me ei laiteta kuusta nyt ollenkaan, lapset jo niin isoja ja itsekään en nyt halua. Töihin pitäisi kyllä hommata ihan aito kuusi.

Lumityöt odottaa ja eikun ulos :) Koirulille ostin manttelin viime viikolla, oikeen karvakaulus on :) Taitaa tykätä, kun eilenkin lumisateessa olisi ollut ulkona kun itse jo sisään halusin.

Oikein hyvää ja rauhallista joulunalusaikaa kaikille:xmas: Kohta se ohi ja suunnataan kohti kevättä !
 
paulanna meillä on tekokuusi :) joten ei huolta havusista.
Joskus on ollut oikea aito kuusi ja meille aika vaikea hoitoinen on ja ollaan sitten pidetty vaan tekokuusta.

Marza hienoa että kummisi on kunnossa :hug:

Uudilla ja Onnilla on hyvin menny vanhainkodilla. Kiva :)

Hyviä öitä kaikille :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Marza1970
Paulanna onpa mukavaa, että suunnitelma on edennyt. Onnea sille. :hug:

Pieni Tähtönen heipat sinullekin. :wave:

Voi Marza asut niin kaukana, minä Länsi-rannikolla. :heart:

Mur-mur :flower::hug:

Lekurissa käyty. Nuori poika oli. Täällä lääkärit vaihtuu koko ajan ja ovat about alle 3-kymppisiä. Ainakin siltä näyttää, hirmu nuoren näköisiä.
Vaalea hento nuori mies kivat pyöreät lasit ja silmät hieman lähellä toisiaan. Tuli niin äidillinen olo.
Somackia määräsi pariksi viikoksi, jos ei auta otetaan uusiksi ja Visibliniä myös.
En vielä ostanut Visibliniä, kun luin netistä, että lisäkuituja ei kannata syödä, jos paksusuoli on ärtynyt ja ei tiedä vaikka se olisikin.
Mennään tällä aluksi.
Ja huomenna taas Onni lekurille. Sikarutto-rokote vahvistetaan. Sen jälkeen aina puolen vuoden välein.
HUH tuntuu kuin ihan pieniä lapsia olis, kun saa aivan rokoilla yms. hypätä. HEH HEH
 
Heissulivei.

Pieni Tähtönen, meilläkin on ollut (tän nyksän kanssa) tekokuusi (nythän ei siis sitäkään laiteta) ja se on ollut tosi kätevä, mutta ensi jouluksi kuitenkin haluan sen oikean, siitä tulee niin ihana tuoksu.

Uudi, mäkin olen huomannut että noi lääkärit on vaan nuorempi ja nuorempia nykyaikana...me ei vanheta :whistle: Toivotaan että masu alkaa tuosta paraneen. Tosi usein sitä joutuu ottaa sen sikarutto rokotteen, onko se kallis, vaikka tietenkin se ottaa ettei Onnipossuli vaan sairastu.

Heipat...mä lähden nyt saunaan vaikka kello näin paljon, tää on ainoa hetki kun saan olla siellä rauhassa, lähinnä tuolta tytyltä, mies ja isoveli antaisivatkin mun olla rauhassa.
 

Yhteistyössä