Kuvitellaanko jossain vielä tänä päivänäkin, että perhepeti olisi vaarallinen?! :D

  • Viestiketjun aloittaja huhhhuh
  • Ensimmäinen viesti
huhhhuh
No ilmeisesti ainakin jenkeissä. :D

Voiko joku olla noin tyhmä?

TässäKIN tapauksessa oli taas jälleen kyse perhepedin väärinkäytöstä, eli alkoholia nauttineena mennään lapsen viereen nukkumaan joka on TOTTAKAI aivan vitun typerää.

Ärsyttää että turvallinen nukkumistapa leimataan turvattomaksi vain koska kuvitellaan että ihmisemo ei kykene edes lapsen kanssa samassa pesässä asumaan. :LOL:

Baby died between sleeping parents who drank before taking two-month-old to bed with them | Mail Online

Vielä enemmän ärsyttää kun siitä puhutaan ikään kuin faktana... :D

Ymmärrän hyvin jos joku perhe ei perhepetiä valitse, joten tämä ei ole nyt sellainen ketju, mutta jotkut valitsee tämän myös turvallisen nukkumisjärjestelyn.
 
Blue
No onhan se turvattomampi kuin pinnasänky koska silloin kun sitä käytetään väärin niin niitä kuolemantapauksia esiintyy. Pinnasängyssä ollessaan tuokaan lapsi ei olisi kuollut vaikka vanhemmat olisivat olleet kuinka kännissä.

Eli oikein käytettynä maailman paras, väärin käytettynä hengenvaarallinen...
 
"jep"
No onhan se turvattomampi kuin pinnasänky koska silloin kun sitä käytetään väärin niin niitä kuolemantapauksia esiintyy. Pinnasängyssä ollessaan tuokaan lapsi ei olisi kuollut vaikka vanhemmat olisivat olleet kuinka kännissä.

Eli oikein käytettynä maailman paras, väärin käytettynä hengenvaarallinen...
Niin on. Siksi sitä pitäisikin käyttää vain vastuuntuntoiset äidit jotka tietävät ettei tuollaisia lipsahduksia tule koskaan, sekä jos yhden ainoankin oluen on nauttinut niin ehdottomasti pinnasänkyyn nukkumaan. Meillä tämä sääntö oli. Saunakaljan jälkeen ei enää perhepedissä saanut olla vaan sohvalle meni. Näitä tosin hyvin harvoin...
 
"hehe"
Mm Japanissa jossa suositaan todella paljon perhepetiä, on kätkytkuoleman riskit hyvin pieniä. Tämä selittyisi sillä, että tutkistusti perhepeti vähentäisi kätkytkuoleman riskiä. :)

Ruotsissa joka on kyllä edelläkävijä näissä asioissa, suositaan perhepetiä.

Jenkit... :LOL:
 
"Kylli"
Minuakin varoiteltiin esikoisen vauva aikana kovasti. Myös meidän kissasta varoiteltiin että, se voi tukehduttaa lapsen... Etenkin vanhemmat ihmiset eli nyt n . 60v oli kauhuissaan.
 
Kauheeta
Onhan se vaarallista, herranjestas!! Lapselle on kamalan kauheaa nukkua omien vanhempien vieressä, ihan hirveetä!

Ja ihan hullua on se että jotkut kieltää lapsen tulon vanhempien sänkyyn mutta lähes samaan hengenvetoon kertoo että itse ei osaisi nukkua ilman puolisoaan.
 
perhepedissä
MLL:n vihkosessa, joita neuvolasta jaetaan, ei suositeltu vieressä nukuttamista. Sikäli kun kukaan niitä lippulappuja niin tosissaan ottaa. Ärsyttää vaan, kun "viralliselta" taholta annetaan ymmärtää, että ei sovi. Ei se tietenkään kaikille sovi ja jokainen perhe tekee omat ratkaisunsa, mutta sääli, jos joku epävarma esikoisen äiti haluaisi nukuttaa vieressä ja hoitaa yöimetykset helposti, mutta ei uskalla, "koska neuvolan lapussa sanotaan".
 
..
Itse olisin mieluusti ottanut pojan vauvana väliimme nukkumaan, mutta en vain uskaltanut tai sitten en nukkunut itse ollenkaan.
Kaikki olemme kovia pyörimään.. sänkymme on hyvin kapea 120cm. Kerran heräsin kun vauvan päällä oli miehen peitto! Siihen loppuivat perhepedissä nukkuminen tässä taloudessa.

Nyt kun lapsi on 2 vuotias niin saa kömpiä äiskän ja iskän väliin kylläkin.
 
kolmn aina kaunihimpi
Mut on eräs lastenlääkäri haukkunu pystyyn, ku kuulemma on hengenvaarallista nukkua perhepedissä ym. Oli kyllä muutenkin kohtalaisen omituisia mielipiteitä kyseisellä lääkärillä. Että kyllä näitä ihmisiä vaan löytyy... Kumma juttu, kun itse olen ymmärtänyt, että kaikki tutkimustulokset ovat sitä mieltä, että perhepeti ehkäsee kätkytkuolemia ja ainoa riskitekiä on juurikin tuo humala tai isommat sisarukset samassa pedissä. Ja eihän kukaan vastuuntuntonen ihminen nuku perhepedissä humalassa!!!
 
Blue
Mut on eräs lastenlääkäri haukkunu pystyyn, ku kuulemma on hengenvaarallista nukkua perhepedissä ym. Oli kyllä muutenkin kohtalaisen omituisia mielipiteitä kyseisellä lääkärillä. Että kyllä näitä ihmisiä vaan löytyy... Kumma juttu, kun itse olen ymmärtänyt, että kaikki tutkimustulokset ovat sitä mieltä, että perhepeti ehkäsee kätkytkuolemia ja ainoa riskitekiä on juurikin tuo humala tai isommat sisarukset samassa pedissä. Ja eihän kukaan vastuuntuntonen ihminen nuku perhepedissä humalassa!!!
Mutta milläs sitte estetään nämä vastuuttomien vanhempien perhepeteilyt? Siten että painetaan lappuja ja lääkärit puhuvat että jos olet vastuuton vanhempi niin ÄLÄ nuku perhepedissä?

Faktaa kuitenkin on se että lapsia kuolee perhepedeissä vanhempien aiheuttamana, ja jokainen niistä kuolemista on täysin turha!!! Eli perustuisiko kuitenkin sitten tähän se lääkärien "kohkaus"....
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
Oletteko ajatelleet sitä pointtia että "viralliset tahot" ei suosittele perhepetiä just siksi ettei tollasia "lipsahduksia" pääsis tapahtumaan? Että kaikki ei vaan tajua miten alkoholi/tupakointi ym vaikuttaa unen laatuun.
 
Kamalaa
Mutta milläs sitte estetään nämä vastuuttomien vanhempien perhepeteilyt? Siten että painetaan lappuja ja lääkärit puhuvat että jos olet vastuuton vanhempi niin ÄLÄ nuku perhepedissä.

Faktaa kuitenkin on se että lapsia kuolee perhepedeissä vanhempien aiheuttamana, ja jokainen niistä kuolemista on täysin turha!!! Eli perustuisiko kuitenkin sitten tähän se lääkärien "kohkaus"....
Ihan samanlailla estetään kun muutkin lasten turhat kuolemat, ei millään.

On ihan järjetöntä että pienen vastuuttomasti toimivan joukon takia pitää "kieltää" perhepeti kaikilta.
 
Kamalaa
Jos yksikin lapsen vanhemman alle tukehtuminen estetään sillä että lääkäri on siitä paasannut niin se ei ole ollut turhaa!!
Kuinkahan paljon yleensäkin lapsia pelastuu paasauksella?

Kyllä mun mielestä pitää kertoa aina vanhemmille että esim. humalassa ei vauvan vieressä nukuta. Mutta samalla pitäis kertoa että selvänä se vieressä nukkuminen on turvallista. Nyt vaan kerrotaan että vieressä nukkuminen on saatanasta ja siltikin niitä vauvoja on tukehtunut vanhempiensa alle.
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
Blue
Ihan samanlailla estetään kun muutkin lasten turhat kuolemat, ei millään.

On ihan järjetöntä että pienen vastuuttomasti toimivan joukon takia pitää "kieltää" perhepeti kaikilta.
Pakko vielä lisätä että tuohon vedotenhan voisi sitten jättää kaiken turvallisuusvalistuksen pois. Kun ei niitä kuitenkaan voi estää niin miksi turhaan paasata heijastimista, pyöräilykypäristä tai turvavöistä, heikoista jäistä...¨

Ihan järjetöntä että pienen vastuuttomasti toimivan joukon takia pitää kieltää perheet kevätpilkkiretket kaikilta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Blue
Kuinkahan paljon yleensäkin lapsia pelastuu paasauksella?

Kyllä mun mielestä pitää kertoa aina vanhemmille että esim. humalassa ei vauvan vieressä nukuta. Mutta samalla pitäis kertoa että selvänä se vieressä nukkuminen on turvallista. Nyt vaan kerrotaan että vieressä nukkuminen on saatanasta ja siltikin niitä vauvoja on tukehtunut vanhempiensa alle.
Kun selvänäkään se ei ole täysin riskitöntä! Siinähän se pointti onkin. Ja jos lääkärit näin sanoisivat ja sitten jollekin se vahinko sattuisi että ketäs sitten syytetään??!! Sitä lääkäriä joka ei sanonut että näin voi käydä toisesta syystä vaikka selvinpäin oltaisiinkin.

Eli pointti on se että paasataan ja paasataan jotta edes osa vauvakuolemista estettäisiin, ja sitten ne jotka paasauksesta huolimatta ottavat riskin niin ottavat sen riskin sitten itse.

Ihan samalla lailla kun siellä kevätjäilläkävelyt...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kamalaa
Kun selvänäkään se ei ole täysin riskitöntä! Siinähän se pointti onkin. Ja jos lääkärit näin sanoisivat ja sitten jollekin se vahinko sattuisi että ketäs sitten syytetään??!! Sitä lääkäriä joka ei sanonut että näin voi käydä toisesta syystä vaikka selvinpäin oltaisiinkin.
Eihän se pinniksessäään nukuttaminen ole täysin riskitöntä. niin että parempi pitää itsensä ja vauva ja se taaperokin hereillä, ettei kukaan kuole nukkuessaan.

Ja minusta aika huono vertaus tuo pilkkiretki.
 
Mulle alkoi synnärillä hoitaja taas paasaamaan, että vauvan tulisi ehdottomasti nukkua vieressä. Tämä oli siis sektiota seuraava yö, ja olin edelleen morfiinin vaikutuksen alaisena. Tuli kyllä sanottua pari valittua sanaa takaisin siinä kohtaa.
 
Blue
Niin voinhan sitä verrata perhepedissä nukkumista vaikka venäläiseen rulettiin.
No kerro nyt tarkemmin että miten se vertauskuva ei sovi tähän.

Mun mielestä se sopii mainiosti. Ei ole asia josta olisi säädetty lakia tms. Mutta sellainen asia mistä paljon varoitellaan ja "paasataan". Ja sellainen asia mitä kaikesta paasauksesta huolimatta paljon tehdään, koska vastuullisilta se onnistuu hyvin, turhia riskejä ottavilta taas ei....
 
hjhghf
[QUOTE="vieras";27688783]Oletteko ajatelleet sitä pointtia että "viralliset tahot" ei suosittele perhepetiä just siksi ettei tollasia "lipsahduksia" pääsis tapahtumaan? Että kaikki ei vaan tajua miten alkoholi/tupakointi ym vaikuttaa unen laatuun.[/QUOTE]

Luuletko tosiaan, että vaikka kiellettäisi ihan kaikilta vanhemmilta (myös viattomilta vastuullisilta jotka haluavat luonnollisimman tavan lapsen etua ajatellen) perhepeti, juuri nämä alkovanhemmat yhtäkkiä olisivat niitä vastuullisia ja eivät nukkuisi perhepedissä? :D
Ei, he jatkaisivat ihan samaan tahtiin ja vastuulliset hyvät vanhemmat noudattaisivat suosituksia jja kieltoja.

Miksi ei samalla kielletä autolla ajamista lasten kanssa kun joku vitun tollo aina joskus ajaa kännissä perheensä kuoliaaksi? Yhtä loogista.
 

Yhteistyössä